Millä Suomen skeneen uutta henkeä...?

42 posts, 3 pages, 15,113 views

Mark

Posts: 7,311

#1 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Niin, vuos 2002 oli ja meni. Koko vuoden ajan tänne virtasi uskomaton määrä esiintyjiä ulkomailta, ja tapahtumia / klubi-iltoja (laadukkaitakin läjäpäin) riitti varmasti moneen makuun. Mutta: Mitään varsinaisesti uutta ei vuosi kumminkaan tarjonnut vaikka hyviä pileitä olikin, joten tässäpä olisi topic missä voi ilmaista ajatuksiaan siitä, miten tänne saataisiin jotain uutta ja ihmeellistä, vai onko kaikki muka jo nähty bilerintaman saralta?! Omasta mielestäni ei. Ja nyt en siis puhu mistään decoista tai esiintyjistä, vaan jostain kokonaisvaltaisemmista ideoista millä uusia tuulia tulisi myös tänne. Hyvänä esimerkkinä mielestäni toimii screen, jolaa on joka tapahtumassa oma "experience" teema. Omasta mielestäni juuri tällainen kokonaan oman tyylin luominen ja siinä pysyminen tarjoaa ehkä eniten vaihtelua muuten niin normaaleihin klubi-iltoihin. Toinen juttu mistä voisi jäädä muitakin muistikuvia kuin että "kivaa oli, dj x soitti vtun hyvää musaa" Olisi tuollaiset vain yhden DJ:n bileet, esim. unity ja Tab 6h @ Illusions, niissä kun DJ pääsee kunnolla rakentamaan fiilistä. Ja tietenkin kerman uv:n pvän maratoonin kaltaisia bileitä näkisi mielellään useamminkin jos vaan joku jaksaisi järjestää =) Kolmas ajatukseni liittyykin sitten aika kiinteästi kesään, eli pari vuotta sitten indigo järjesti kaivarissa chillin joskus la/su aamuna, jotain tällaista lisää ja ehdottomasti! (toki unity possellahan on ollut myös mm. rusettiluistelua ym.) Mutta tämä tästä, joku muu ääneen seuraavaksi. Juu vielä edit: eli tuli myös mieleen, että briteissähän joissain pileissä on ollut tiukka dresscode, eli esim. jossain gc:ssä pelkkää mustaa ja valkoista päällä, kuin myös koko klubin sisustus.. Olisihan tällainenkin hienoa joskus nähdä, ei vaan taida onnistua ihan heti että kenelläkään olisi varaa jättää asiakkaita pihalle jos eioo oikean väristä paitaa päällä :( Mutta visuaalinen efekti ja fiilis klubilla voisi kyllä olla aika huima..

-M

[muokattu 17.1.2003 10:50]

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#2 • • yana Guest
HUOM! jos ei jalka kuljeta keravalle niin tänään juurikin kermassa Mr.A yksin koko illan.

kerran kuussa jackissä aina joku residentti veivaamassa all nite long....

enempää ei aiheeseen ehdi juuri nyt kommentoimaan. myöhemmin lisää

Obsmiley: *iloinen*

[muokattu 17.1.2003 10:51]
jUSSi

Posts: 1,377

#3 • • jUSSi äkäinen vanhus
Mulle skenen parantamiseen (varsinkin Helsingin seudulla) riittäisi yksi kunnollinen klubi-ilta kuukaudessa missä soi ihan oikeasti deep ja dubtekno tyyliin aalto (~) tai O2. Mitään muuta minä en vaadi. Niin kauan kuin musiikki on hyvää, edistyvää ja uusiutuvaa en kaipaa mitään lisähärpäkkeitä, kuten pleikkareita tai esitanssijoita tapahtumiin.

mut jotkut väittääkin mua puristiksi mitä mä en oo. Zekkaa vaikka toi mun sigi...
Tapi

Posts: 1,437

#4 • • Tapi Dreamstate
Mun mielestä skenellä[tm] pyyhkii hyvin. Kesällä oli ehkä pieni alennustila, mutta nyt taas jengi käy paljon bileissä ja hyviä bileitä viittitään järkätä. Sitäpaitsi viimevuosi oli ainakin ulkomaisien artistien suhteen loistava!

Mulle toimii edelleen ihan perinteiset bileet, enkä erityisemmin jää kaipaamaan mitään ekstroja (esitanssijoita, taikureita, breikkaajia yms.), hyvä musiikki hyvässä atmosfäärissä riittää mainiosti (tjeu: Hallmark, Illusions, viime kesän Unityt Mutsissa). Tietysti jos joku haluaa, niin järkätkööt vaikka saappaanheittoskaban bileiden kylkeen!

Itse olen jäänyt selkeästi kaipaamaan kunnon b2b-settejä siten, että kaikilla DJ:llä olisi omat levarit ja mikserit.
Jone

Posts: 8,258

#5 • • Jone Archibald Haddock
Tapi T:

Tietysti jos joku haluaa, niin järkätkööt vaikka saappaanheittoskaban bileiden kylkeen!



Ei paskempi idea. Edellisissä "Afternoon in the Sun:eissa" meillä oli neppisskaba, saappaanheittokisa + mahdollista hevosenkengänheittoa seuraavissa alustavasti luvassa siis kunhan ilmat lämpenevät ja ulkoilmapippaloita voi järjestää.


*piis*

[muokattu 17.1.2003 13:24]
Tapi

Posts: 1,437

#6 • • Tapi Dreamstate
Jone:


hevosenkengänheittoa seuraavissa alustavasti luvassa siis kunhan ilmat lämpenevät ja ulkoilmapippaloita voi järjestää.


Miksei bileitä vois muuten järkätä talvella? Afternoon in the snow ois ainakin tosi freesi idea, lisämausteita lumisodasta ja viileestä musiikista.*heiii*

[muokattu 17.1.2003 13:45]
Avatar
#7 • • yana Guest
Tapi T:

Mun mielestä skenellä[tm] pyyhkii hyvin. Kesällä oli ehkä pieni alennustila, mutta nyt taas jengi käy paljon bileissä ja hyviä bileitä viittitään järkätä. Sitäpaitsi viimevuosi oli ainakin ulkomaisien artistien suhteen loistava!



kesähän o toisaalta ollu aina vähän hiljaisempi vaihe kekkereiden suhteen.. en nyt jaksa alkaa tsekkaamaan verrattuna edellisiin kesiin kuitenkaan :)

koko 2002 oli 2001 verrattuna vähän vaisu.. tosin ihan ymmärrettävää kun toissa vuosi oli melko mahtipontista menoa... hyvä näin
Avatar
#8 • • yana Guest
Jone:

Tapi T:Tietysti jos joku haluaa, niin järkätkööt vaikka saappaanheittoskaban bileiden kylkeen!


Ei paskempi idea. Edellisissä "Afternoon in the Sun:eissa" meillä oli neppisskaba



JA KUKAHAN SEN VOITTI! *tuulettelu*

unityn pikkujoulut oli kanssa lugeesia. hohtokeilausta musiikin tahdissa (tosin otin veeralta ja tarulta päihin tosi pahasti mutta kuitenkin). rusettiluistelukin oli kuulema mukava, vilukissana en sinne vain uskaltautunut

pleikkarit screenissa on ollut kivoja. löysin niiden viehätyksen tosin vasta toissa kerralla.. ei oikein pysytty rallikisassa tiellä tosin..

Obsmiley: *nauru*

[muokattu 17.1.2003 13:58]
Karski

Posts: 6,049

#9 • • Karski Pomon kätyri
kuilu:

Esmes ois IMO kiinnostavaa nähdä tresin NVK-live!? kokonaisuudessaan kuvastreamin ja itse entiteetin kera.- leipäähymiöbileitä -



No tossa on vähän osviittaa, et mitä on ollu:
http://www.antenniosasto.net/video/tres@hooverdamn_pieni.mpg

Et ei nyt ehkä kumminkaan mistän spektaakkelimaisesta
performanssista voida puhua *ökkö*
Tosin, olihan mulla koneisto2000 keikalla kaks
esitanssijaakin *plur* Seuraava live kuitenki vasta kun
uutta matskua on tarpeeks kasassa, noita NVK-raitoja
voi sit tipautella vaikka encorena. *pupu*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jone

Posts: 8,258

#10 • • Jone Archibald Haddock
Tapi T:

Miksei bileitä vois muuten järkätä talvella? Afternoon in the snow ois ainakin tosi freesi idea, lisämausteita lumisodasta ja viileestä musiikista.*heiii*



Veikkaan levyjen soittelusta niissä lämpötiloissa tuskin tulisi mitään, muuten kiva idea. En myöskään oikein usko että veljeni kauhean suopeasti lainaa skobejaan lumeen ja kylmyyteen seisomaan vaikka kuinka luvattaisiin laittaa pressua alle. *vink*

yana4000:


JA KUKAHAN SEN VOITTI! *tuulettelu*



Ensi kerralla katsotaan sitten ownaatko yhtä rankasti numeron 46 Nokialaisen viskomisessa.

Alustavasti seuraavat AITS:it järjestetään Keravalla jollain kesannolla olevalla pellolla kunhan sellaisen keväällä havaitsen ja maanomistajan luvan saan kauniita puhumalla ja jonkun pienen lahjan (lue: pullon viinaa tjsp) siitä antamalla.

*pihkassa* AITS! *pihkassa*
Avatar
#12 • • yana Guest
Jone:


Alustavasti seuraavat AITS:it järjestetään Keravalla jollain kesannolla olevalla pellolla kunhan sellaisen keväällä havaitsen ja maanomistajan luvan saan kauniita puhumalla ja jonkun pienen lahjan (lue: pullon viinaa tjsp) siitä antamalla.



siellähän voisi ottaa vapaamittaisen estemaastojuoksun susilauman kirittämänä myös siis.

voittajia ovat kaikki jotka eivät jää hampaiden väliin

Obsmiley: *häh*
Illustrator

Posts: 3,171

#13 • • Illustrator
Sellaset meka, kika ulkoilmabibikset...vähä niinku Mtv Ibiza 2000 ja 2001. Nehän vois olla vaik ihan hauskatki. No joo, ei kai sitte.*uuh*

[muokattu 18.1.2003 15:11]

[muokattu 18.1.2003 15:12]
Avatar
#14 • • Quu Guest
jUSSi:

Mulle skenen parantamiseen (varsinkin Helsingin seudulla) riittäisi yksi kunnollinen klubi-ilta kuukaudessa missä soi ihan oikeasti deep ja dubtekno tyyliin aalto (~) tai O2..



Järkkää ite.

Paikkana toimisi joku sentyyppinen mesta mihin mahtuu 20-30 kuuntelijaa. (mbar? saunabar? Wave?) Puikkoihin Sinä, Osm, Zzompp, Shuffle ja Jipsu.

Ilmainen sisäänpääsy, ja halpa bisse.

Taatusti olisi hauskaa ainakin kerran kuukaudessa.


...vai pitäisikö minun vaivautua järkkäämään? *hmph*
Quu

Posts: 334

#15 • • Quu Mole RAM!
Siis minultaQuulta toi äskeinen
jUSSi

Posts: 1,377

#16 • • jUSSi äkäinen vanhus
Quu:
Järkkää ite.

Paikkana toimisi joku sentyyppinen mesta mihin mahtuu 20-30 kuuntelijaa. (mbar? saunabar? Wave?) Puikkoihin Sinä, Osm, Zzompp, Shuffle ja Jipsu.

Ilmainen sisäänpääsy, ja halpa bisse.

Taatusti olisi hauskaa ainakin kerran kuukaudessa.


Mulla ei vaan ole aikaa eikä rahaa panostaa klubi-iltaan kun joutuu säästämään että saa edes kuukausittaisen vinyyliannoksen. Eikä tilanne edes näyt parantuvan sillä auton osto on edessä...

Quu:
...vai pitäisikö minun vaivautua järkkäämään? *hmph*

Mä tuun soittamaan sun klubille ilmaiseksi *ding*
akir0

Posts: 2,554

#17 • • akir0 idleRPG champion 2009
Uutta henkeä skeneen saataisiin pidemmällä tähtäimellä, jos tälle alle 18 (lue. alle 16-v) ikäisille olisi enemmän konemusiikkihäppeninkiä.

Tällä hetkellä tuo pullamössösukupolvi tuntuu kasvavan mtve:ltä poppia katsellen ja radiosta gimmeliä kuunnellen. Karmea yleistys, mutta ainakin kun itse olin pieni oli vaihtoehtoistakin tarjontaa "yllinkyllin".

Ongelma taitaa korostua etenkin pk-seudulla, johtuen varmaan paikkojen vähyydestä.
Avatar
#18 • • ichi Guest
akir0 on ihan oikeassa sillä nimenomaan uusia tulokkaita konemusiikin alueelle ei hirveästi ole verrattuna muihin musiikkilajeihin ja siten myös bilettäjien määrä harvenee tai pysyy saman koko

alle 18v nuorisolle tarvittaisiin lisää tapahtumia ja klubeja joissa soitettaisiin muutakin kuin rap/hiphop/pop/yms.

tosin yksi kohta missä törmätään heti ensimmäiseksi suureen ongelmaan ko. tapahtumien järjestämisessä on alkoholitarjoilu joka on järjestäjille mukava rahantulolähde (ja vanhemmille bilettäjille tottumus)

mutta kuitenki suosittelisin että nuorisoakin kannustettaisiin konemusiikin suuntaa muulloinkin kuin kerran vuodessa olevalla Koneistolla. *hmph*
Quu

Posts: 334

#19 • • Quu Mole RAM!
jUSSi:

Mulla ei vaan ole aikaa eikä rahaa panostaa klubi-iltaan




Tarkoitin, että hoitaa homman sillä tavalla, että budjetti on tasan nolla. Varmasti nämä kaikki nimet lähtisivät mukaan ilman palkkaakin.

Kattoo vaan sellaisen paikan, mihin voi roudata levarit järkevään paikkaan.

Eikä mitään flaikkuja tms. tarvita. Puskaradio ja netti toimii yllättävän hyvin.
jUSSi

Posts: 1,377

#20 • • jUSSi äkäinen vanhus
mutta kun se aikakin on kortilla. Vaikka ois kuinka minimalistiset kemut tahansa, se vie oman aikansa.

Nimim. "Been There, Done That"