Drinkeistä ja muista juomista

924 posts, 47 pages, 475,701 views

Sa hE

Posts: 13

#461 • • Sa hE
Mun lemppari taasen on kun sekoitetaan

Portviiniä, puristettua appelsiinimehua ja tilkka sokerisiirappia. Juoma tarjoillaan shampanjalasista *slurps*
sapeli

Posts: 11,768

#462 • • sapeli jokukukamikä?
Uusi lemppari: 43:sta (tai Gallianoa) ja vichyä (tai soodaa)... *slurps* *kuolaa*

Oon myös päättänyt vältellä mahdollisimman täydellisesti kaikkia konjakkeja ja viskejä - ne ei vaan sovi meikälle *eiei*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

d_c

Posts: 185

#463 • • d_c

Jutu:
Bombays Sapphire on kyllä parasta. Vähän Spriteä ja sitruunaa sekaan niin tulee niin hyvää että *kuolaa*



yh, sitä millään spritellä pilata!

toniccia vaan.
innae

Posts: 1,377

#464 • • innae PaskaJätkä

d_c:
---
Jutu:
Bombays Sapphire on kyllä parasta. Vähän Spriteä ja sitruunaa sekaan niin tulee niin hyvää että *kuolaa*

---


yh, sitä millään spritellä pilata!

toniccia vaan.




Bombaytonicit sille :)

Ja kaikille muillekin ginien ystäville, suosittelen kokeiltavaksi Hendrick's giniä. Tosin sitä saa Suomesta tällä hetkellä 13 ravintolasta ja hinta on hieman korkeampi, mutta voih sitä makua :)
GT <3

--
PaskaJätkä

Jutu

Posts: 3,054

#465 • • Jutu Blondi

d_c:
---
Jutu:
Bombays Sapphire on kyllä parasta. Vähän Spriteä ja sitruunaa sekaan niin tulee niin hyvää että *kuolaa*

---


yh, sitä millään spritellä pilata!

toniccia vaan.



Pilataanpas. Jotkut tykkää äideistä, toiset autoista *vink*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Freja

Posts: 8,774

#466 • • Freja Sihteeri
Bombaytonic, kyllä. *kuolaa* Hyvä huppelisuosikki myös finlandia cranberry energiajuomalla *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

z

Posts: 1,146

#467 • • z
silver dry gin pesee maussa bombayt mennen tullen. ei se bomban maku paremmaksi muutu, vaikka kuinka hillittömästi markkinoivatkin. ei se missään nimessä pahaa ole - jotenkin vaan ihmetyttää, että kun laitetaan nätti pullo, paljon mainoksia lehtiin ja iso lanseerauskamppanja ravintoloille, niin sitten juomasta tulee monien mielestä yht'äkkiä sitä kaikkein parasta.

mutta jos gineistä tykkää, niin plymouthia ja tanquarya kannattaa kans kokeilla.
z

Posts: 1,146

#468 • • z

Freja, 30.3.2005 17:35:
Bombaytonic, kyllä. *kuolaa*



mutta mikä tonic?

yleensä tonicia laitetaan vähintään saman verran, joten sen vaikutus makuun luulisi olevan kans aika merkittävä.
Freja

Posts: 8,774

#469 • • Freja Sihteeri

miikkah

mutta mikä tonic?



itse käytän schweppesin, baarissa saa mitä sattuu..

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Narya

Posts: 166

#470 • • Narya Kuolema
Olut on kyllä ihanaa *sydän* vaikka sanottaneen nyt että ei noissa suomalaisissa oo makua...parhaita oluita mitä on kävelly vastaan on ollu ehdottomasti Leffet...viis eri leffeä koluttu läpi, en sitten tiedä onko niitä enempää. *slurps*
ja joo...bileisiin on välillä tullu otettua laukkupulloja...kuuskybästä kossua...

Ei jaksa odottaa että pääsee kohta laivalle...voi pistää opintotuen taxfreehen *jiihaa* *nauru*

--
Sekavuuden Ammattilainen

z

Posts: 1,146

#471 • • z

vaavu, 29.3.2005 13:59:
Kotidrinkkeilyssä on vaan se paha puoli, että viinapullot vievät aika paljon tilaa. Nyt muuton yhteydessä jouduin purkamaan pikku hiljaa kerrytetyn juomavaraston kaapista ulos, ja ällistys oli melkoinen, kun sen kaiken pullomäärän keräsi yhteen paikkaan.



Tuttu juttu. Sitten juomien vanhentuminen vielä. Kaikenlaisia pikkuputeleita joista ei tiedä milloin ne on hankittu ja mistä. Muuton yhteydessä kaatelin sitten puolet pulloista viemäristä alas.

Oikeasti jollain kymmenellä pullolla pärjää todella hyvin, kun tietää mistä pitää. 5 viinaa, 5 likööriä. Esim:
- vodkaa
- rommia
- giniä
- konjakkia
- absinttia (joku ottaisi tähän tequilaa tai viskiä)
- cointreauta
- gallianoa
- baileysia (tai miksei esim kahluaa)
- sour applea
- puteli 'kuukauden makua'

Noilla pääsee pitkälle. Vähän kannattaa muokata oman maun mukaan - joku itselle turha pois ja lemppari mukaan.
vaavu

Posts: 1,324

#472 • • vaavu vara-vana

miikkah, 31.3.2005 12:19:
Oikeasti jollain kymmenellä pullolla pärjää todella hyvin, kun tietää mistä pitää. 5 viinaa, 5 likööriä. Esim:
- vodkaa
- rommia
- giniä
- konjakkia
- absinttia (joku ottaisi tähän tequilaa tai viskiä)
- cointreauta
- gallianoa
- baileysia (tai miksei esim kahluaa)
- sour applea
- puteli 'kuukauden makua'

Noilla pääsee pitkälle. Vähän kannattaa muokata oman maun mukaan - joku itselle turha pois ja lemppari mukaan.




Ihan hauska yhteensattuma, mutta mä juuri mietin tässä viikonloppuna, että jo kymmenellä pullolla pääsee hyvin alkuun. :) Tosin se kymmenen riippuu vähän siitä, minkälaisista jutuista tykkää. Tämmöisiä listauksia esimerkiksi mietin:

Maito- ja kermadrinkkien ystävä: vodka, rommi, konjakki, cointreau, kahlua, baileys, creme de cacao, amaretto, galliano / licor43, malibu

Hedelmäisten (pitkien) drinkkien ystävä: vodka, rommi, tequila, cointreau, passoa, malibu, midori melon, vadelmalikööri tai muu marjalikööri, sourz apple tms. hapan, persikka/aprikoosilikööri

Aikuisempien drinkkien ystävä: vodka, rommi, gini, konjakki, viski, vermutti, campari, cointreau, amaretto, galliano

Lisää erilaisia ryhmittelyitä voisi keksiä vaikka kuinka. Mutta jos näiden listojen pohjalta lähdetään liikkeelle, niin ensimmäisenä kaappiin kannattaa siis ostaa vodkaa ja cointreauta. ;)
sapeli

Posts: 11,768

#473 • • sapeli jokukukamikä?
Herättääkseni vanhan topikin, vaik mitä... *iloinen*

Paras siideri on (imo) euroshopper päärynä *joo*

Kun on jo paikalle päässyt niin tequila *slurps*

Just nyt "jatkoilla", fun light metsämarja + cointreau *kuolaa*

Ja kun joku muu tarjoaa bileissä, mikä tahansa kelpaa *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

jansq

Posts: 197

#474 • • jansq Team Emmätajuu
Huomasin tossa wappuna että omatekosen siman kanssa maistuu sitruunarommi erinomaisen herkulta *känni* Suosittelen!

--
loud music is good for you

ee102

Posts: 775

#475 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Sellaset on aivan parhaita, joissa on tosi paljon kuohukermaa. Siis sellaset pitkät drinkit, joissa on jotain hedelmän makua, mielellään vähän jopa happamuutta. Mitähän drinkkiä muuten tuolla perusteella kannattas baarissa kysellä ku en oikeen drinkkejä tunne? *hymy* Tähän asti nuo mun suosikkidrinkit on tehty vaan kuvailemalla niitä just tuolleen yllä mainitsemallani tavalla.
oZq

Posts: 153

#476 • • oZq

sapeli, 7.5.2005 07:27:
Paras siideri on (imo) euroshopper päärynä *joo*



Itse en juurikaan noita suomalaisia maitokaupan siidereitä juo, mutta kerran satuin tuota kukkaroystävällistä juroshopperia maistamaan. Oli muuten positiivinen yllätys, maistui ainaskin mun suussa paremmalta kuin monet "tunnetummat merkit". Ei ollut kauhean makeaa, ei liian kuivaakaan.
ee102

Posts: 775

#477 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Ja vielä sellanen, että mitähän tuollaiseen, edellisessä viestissäni kuvailemaan drinkkiin vois laittaa? Täällä varmaan on asiantuntijoita, jotka osais sanoa. *vink*
MfLI

Posts: 502

#478 • • MfLI www.SoundChilds.net

vaavu,

Aikuisempien drinkkien ystävä: vodka, rommi, gini, konjakki, viski, vermutti, campari, cointreau, amaretto, galliano



Kossu ?! Minne kaikkein aikuisin ja jaloin viinamme unohtui. Ainoa tiukka jota voi sekottaa kivennäisveteen ilman hedelmiä. Kyllä sen pitäisi olla mukana*piis*

Oma top valikoima:
KossuVissy (ehdottomasti ilman hedelmiä)
Rebiska (Vodu-Redbull-Soda)
GT
Irish Coffee (niinkuin joku totesikin, tyypillisesti 1. paukku)
... noin aluksi...

-Mika
Plaque

Posts: 269

#479 • • Plaque
H2O, jäillä *sydän*
Kahvi, maidolla *sydän*

All you need. *piis*
vaavu

Posts: 1,324

#480 • • vaavu vara-vana

ee102, 9.5.2005 16:55:
Sellaset on aivan parhaita, joissa on tosi paljon kuohukermaa. Siis sellaset pitkät drinkit, joissa on jotain hedelmän makua, mielellään vähän jopa happamuutta. Mitähän drinkkiä muuten tuolla perusteella kannattas baarissa kysellä ku en oikeen drinkkejä tunne? *hymy* Tähän asti nuo mun suosikkidrinkit on tehty vaan kuvailemalla niitä just tuolleen yllä mainitsemallani tavalla.



Pitkät drinkit joissa on kuohukermaa? Hmm, kuulostaa erikoiselta, itse olen törmännyt lähinnä lyhyisiin kermapohjaisiin drinkkeihin (joko shottina, cocktail-lasista tai maksimissaan pienestä on the rocks -lasista).

Tykkäätkö siis enemmän sellaisesta, että se kuohukerma on päällä kerroksena, vai sellaisesta, että kerma on ravistettu/blendattu drinkin sekaan?

Joka tapauksessa, tässä on yksi hedelmäinen vähän pitempi drinkki, johon tulee päälle kermavaahtoa. En ole itse kokeillut tätä, mutta ainesten perusteella toiminee ihan hyvin.

Juntti Frutti
4 cl Gallianoa
10 cl karpalomehua
vatkattua kermaa

Nesteet ravistetaan jäiden kanssa ja siivilöidään, päälle kerros kermavaahtoa.


Tässä taas on ravistettava, vähän lyhempi drinkki, joka on yksi mun suosikeista kermapohjaisista drinksuista. Tosin tässä ei ole hedelmäisyyttä kuin tuo kirsikkalikööri.

Amadeus
2 cl amarettoa
1-2 cl cherry heeringiä
1-2 cl kahluaa
4 cl kermaa
(raastettua muskottia päälle)

Ravistetaan jäiden kanssa ja siivilöidään.