Elokuvateatterissa käynti?

43 posts, 3 pages, 12,057 views

ZoneX

Posts: 2,125

#1 • • ZoneX ikuisuuden tuolla puolen.
Kuinka usein käyt elokuvateatterissa?

Onko siellä ylipäätänsä yhtään mitään mielenkiintoista elokuvaa pyörimässä?

Minkä kävit katsomassa viimeksi?

Onko se sitten niin hienoa katsoa esim. komedia hömppiä mahtipontisella äänentoistolla?

Vai tyydytkö katsomaan leffat himassa, ennen kuin ne ovat tulleet edes teatteriin?

Jos liian monta kysymystä, niin tehkää siitä selkeä ja yhtenevä vastaus!
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
nykyään aika harvoin, kun lippujen hinnat on noussu niin helvetin korkeiksi *hmph* usein myös ei ole mitään, mitä mennä kattomaan, kun kaikki leffat on niin paskoja. Yleensä niistä löytyy 1-2, joista oikeasti viitsii pulittaa sen 10e.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Amnesia

Posts: 888

#3 • • Amnesia

ZoneX:

Kuinka usein käyt elokuvateatterissa?


Muutaman kerran vuodessa

Onko siellä ylipäätänsä yhtään mitään mielenkiintoista elokuvaa pyörimässä?


Eipä yleensä.

Minkä kävit katsomassa viimeksi?


Tais olla Kill Bill 1

Onko se sitten niin hienoa katsoa esim. komedia hömppiä mahtipontisella äänentoistolla?


En minäkään oikein tajua, mitä järkeä on maksaa lähemmäs kymmenen euroa jonkun komedian tai kotimaisen paskan katsomisesta. Itse katson teatterissa vain sellaisia leffoja, joissa leffateatterikokemus on aivan erilainen kuin DVD:ltä.

Avatar
#4 • • astaroth Guest
Käyn varmaan kerran puolessa vuodessa...*hymy*
keisha

Posts: 1,394

#5 • • keisha bullet with butterfly wings
Kyllä elokuvat pitää kokea isolta kankaalta. Efektipläjäykset kutistuvat ja menettävät tehoaan telkkarin ruudulta koettuna. Tykkään käydä katsomassa spektaakkelit Tennispalatsissa sen loistavan äänentoiston ja ykkössalin valtavan valkokankaan takia, sen sijaan indie- ja taideleffoille sopii toisinaan joku muukin teatteri, Kesäkino Engel on tunnelmallinen ja Elokuva-arkistossa on maailman mukavimmat penkit. Eikä leffateatteripopcornia voita mikään :)

Kotona tulee katottua enemmän juuri niitä hömppäkomedioita, tai jo aikaisemmin teatterissa hyväksihavaittuja pätkiä.

Kill Bill vol 2 on seuraava must mitä on päästävä katsomaan!

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

zaler

Posts: 1,545

#6 • • zaler e h k i s

keisha:
Kill Bill vol 2 on seuraava must mitä on päästävä katsomaan!


olin juuri sanomassa aivan samaa *joo*

[muokattu 22.4.2004 11:49]

--
let´s eat to the beat!

Aidrian

Posts: 1,799

#7 • • Aidrian Furian Master
aina silloin kun maksukynnyksen ylittävä leffa pyörii teatterissa*joo* se onki sit eri asia milloin niin tapahtuu*plur* viimeks oon nähny Kuninkaan paluun X 2 ja nyt harmittaa pirusti ku en nähny Blueberryä (en kyllä tiedä miksi).. mutta, mutta.. ehkä viitisen kertaa vuodessa noin keskimäärin.. piirretyt, seikkailut, fantasiat, sci-fit, sotaleffat, draamat, nyyhkikset.. kaikke menee, seurasta riippuen*hih*
Lost-Soul

Posts: 3,107

#8 • • Lost-Soul los pallos
Kuinka usein käyt elokuvateatterissa?

Noin kerran viikossa

Onko siellä ylipäätänsä yhtään mitään mielenkiintoista elokuvaa pyörimässä?

on

Minkä kävit katsomassa viimeksi?

Valamiehet

Onko se sitten niin hienoa katsoa esim. komedia hömppiä mahtipontisella äänentoistolla?

Miksipä ei

Vai tyydytkö katsomaan leffat himassa, ennen kuin ne ovat tulleet edes teatteriin?

Eihän siinä ole yhtään fiilistä ja piraattia ei tueta


Pitäiskö viel lisätä kysymyksiin, et kuinka usein vuokraa leffan ja kuinka usein ostelee leffoja

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

calidris

Posts: 18

#9 • • calidris
Aika harvoin viittii maksaa leffasta...*uuh* Et ei tuu käytyy ku varmaan kaks kertaa vuodessa. Käyn yleensä kattoon vaan sellassii leffoi mitkä kärsii liikaa, jos ne kattoo vaan 21 tuumasesta telkkarista... Viimeks oon varmaan käyny kattoon Taru sormusten herrasta, mut nyt viikonloppuna ois tarkotus lähtee kattoon jotain.*joo* Onko kellään ideaa mikä leffa kandee mennä kattoon?
Avatar
#10 • • ALIEN Guest
vois laittaa gallupin, jos kiinnostaa kuinka usein klubitus käy leffois,et totaaaa... *vink*
Baby-G

Posts: 377

#11 • • Baby-G
Leffassa tulee käytyä sillon kun siellä pyörii leffoja, jotka vaikuttaa kivoilta ja haluis nähdä. Korkee hinta ei haittaa ku pääsee ilmaslipuilla, jos näitä ei ois ni tuskin tulis käytyä ees niin paljon mitä muuten tulee...
Kaikki leffat tuntuu kivemmilta kattoo teatterissa, siellä keskittyy vaan siihen leffaan + et on iso screeni! kotona saattaa välillä tulla ties minkä näkösiä keskeytyksiä leffaa kattoessa...
Viimeks kävin kattomassa passion of the christin.. *hymy*
DiamonDie

Posts: 676

#12 • • DiamonDie mediahippi
Käyn leffassa yleensä n. kerran vuodessa tai hieman useammin. Välillä tuli käytyä jopa parin kuukauden välein, mutta nykyään on taas harventunut. Ei jaksa edes tosi hyviä leffoja mennä katsomaan, eikä kyse ole vain hinnoista. Leffaliput ovat kyllä törkeän kalliita nykyään.

En ole koskaan ollut erityinen leffaihminen ja jotenkin niitä on melkein kivempi katsoa televisiosta/tietokoneelta. Actionpätkät ja muu eyecandy ei kiinnosta enkä myöskään juuri välitä hifiäänentoistosta.

En muista mitä kävin viimeksi katsomassa, joskus alkusyksystä se oli ja sitä edellinen kerta joskus kesällä tai syksyllä 2002. Sylvia Plath -elokuva olisi kyllä tarkoitus mennä teatteriin katsomaan. Blueberrykin sinänsä kiinnostaisi, mutta tuskin jaksan vaivautua. Sitten kun Linnunradan käsikirja -leffa tulee ensi vuonna niin menen kyllä taatusti katsomaan sen (mielellään ensi-iltaan).
caitrin

Posts: 159

#13 • • caitrin ö_____ö
Käyn leffassa n. 10 kertaa vuodessa sarjalipuilla, eli tulee halvemmaks.. *hymy*
Viimeks taisin olla kattomassa Lost in Translation, mikä oliki tosi hyvä pätkä *joo*
Kaikki kolme LOTRia käytiin toki kattomassa Tennari 1:ssä.
Seuraavaks pitäs mennä tsekkaamaan Passion of the Christ ja Big Fish..
Jukka I

Posts: 155

#14 • • Jukka I
Kun on tuota leffatarjontaa sivusta seurannut, ei viimeiseen pariin vuoteen ole tullut vastaan oikeastaan mitään katsomisen arvoista.

Teatterit ovat täynnä toinen toistaan näyttävämpiä spektaakkeleja, joiden korean ulkokuoren alta on turha etsiä minkäänlaista sisältöä. Jos edes osa niistä erikoistehosteisiin upotetuista dollareista sijoitettaisiin hyvään, älyllisesti haastavaan käsikirjoitukseen ja juoneen, vois leffaan taas vaivautua.

Viimeksi tuli katsottua Magnolia joskus kauan sitten.
Hansu

Posts: 481

#15 • • Hansu
Käyn leffassa tosi harvoin, edellinen kerta taisi olla vuosi sitten keväällä ja leffa Star Trek: Nemesis (mikä muuten oli Trekki-leffaksi ihan ok, siis jopa hc-fanin mielestä). Ehkäpä suurin syy elokuvissa käymättömyyteen on aivan törkeät lippuhinnat. Sillä 10 :llä ostaa jo ruokaa muutamaksi päiväksi. Vuokraamosta tulee kyllä toisinaan lainattua joku pätkä, viimeksi taisi olla erinomainen Bowling for Columbine. Elokuvateattereiden tarjonta ei myöskään kovin usein osu yhteen omien mieltymysteni kanssa. Tällä hetkellä pyörivistä leffoista ihan todella kiinnostaa vain Monster - Aileen Wuornos, mutta taidan vuokrata senkin vasta sitten joskus.
Avatar
#16 • • pia^^ Guest
Käyn suht usein leffas, enne enemmän nykyää ei oo enää rahaa samanlailla. Aina löytyy joku leffa teatterist, jonka haluisin nähä, johtuu kai siit et oon leffafriikki. Viimeks kävin kattoo nykyisen poikaystävän kanssa Kummitustalon (vai oliko kummituskartono nimeltää...) noin kaks kuukaut sitte. Teatteris fiilis on jotenki erillainen ku kotona, riippuu ihan leffast kumpaa oloo se mun mielest sopii... kotonaki voi olla tosi kiva kattoo jotain leffaa. Ite en hae leffoij koneelle, mut joskus kavereiden kaa tulee katottuu niiden imuttamii leffoi enneku ne on teattereis.
ville

Posts: 3,780

#17 • • ville olen oikeasti ujo
Leffassa tulee käytyä todella harvoin, arviolta viisi kertaa vuodessa.

Syynä on se, että leffat maksaa aika paljon ja elokuvateatterin edut kotiin verrattuna ovat aika pienet. Jotkut leffat on tosin pakko käydä katsomassa jättimäiseltä kankaalta kuten kill bill sarja tai siivekäs muutto.

Parasta kotona on leffapenkit voittava sohva+rahi yhdistelmä ja mahdollisuus lämpimiin naposteltaviin kuten nachos supreme. Lisäksi kotona ei ole viinalle/hielle/paskalle haisevaa naapuria, joka vielä yksii/niiskuttaa/hytkyy lähes koko leffan ajan. Ja tietysti kotona voi aina pitää vessatauon :)

Olen sitä mieltä, että kaikki elokuvat (komediat mukaanlukien) hyötyvät pimennetystä salista, suuresta kankaasta ja hyvästä äänentoistosta. Tällöin häiriötekijät ovat minimissään ja itse elokuvaan on helppo keskittyä.

Itse olen laadun suhteen aikamoinen hifisti ja siten en jaksa DivX pätkiin koskea. Kyllähän niitäkin olisi laadukkaana saatavilla, mutta pelkästään hyvän kopion metsästäminen on aika suuri vaiva ....
K

Posts: 511

#18 • • K

ville:
Lisäksi kotona ei ole viinalle/hielle/paskalle haisevaa naapuria, joka vielä yksii/niiskuttaa/hytkyy lähes koko leffan ajan.



Vaavu ei kato leffoja? :)
typ0

Posts: 1,892

#19 • • typ0 syntax error

ZoneX:
Kuinka usein käyt elokuvateatterissa?



tosi usein... taalla sporessa ollessani oon kayny noin 2 kertaa viikossa suomessa ollessani noin 4 kertaa kuussa..


Onko siellä ylipäätänsä yhtään mitään mielenkiintoista elokuvaa pyörimässä?



oon leffa friikki... aina kun tulee mielenkiintonen leffa kayn sen kattomassa tai ainaki yritan jos aika antaa periks..eli siis on siella mielenkiintosia leffoja =D


Minkä kävit katsomassa viimeksi?



tais olla hellboy


Onko se sitten niin hienoa katsoa esim. komedia hömppiä mahtipontisella äänentoistolla?



no siis taalla sporessa ollessani on pakko tinkii siita koska naa ei kauheesti panosta siihen... ainakaa samallalailla ku suomes...
mut suomes ollessani silla on merkitys =) tennispalatsi pieni sali ja keskelle *sydän*


Vai tyydytkö katsomaan leffat himassa, ennen kuin ne ovat tulleet edes teatteriin?



tunnustan etta tatakin harrastan... jotkut leffat katon eka himassa ja sit meen kattoo ne teatteriin jos ne on kattomisen arvosia =) tosin esim taru sormusten herrasta sarja oli sellanen ettei voinu ees soundtrackia kuunnella ku ei halunnu spoilaa itteensa =DD


Jos liian monta kysymystä, niin tehkää siitä selkeä ja yhtenevä vastaus!



hmm joo tein =D

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Keniro

Posts: 369

#20 • • Keniro
Mä käyn elokuvis vaan noin 5 kertaa vuodes kun yleensä parhaat leffat tulee katsottuu himas.. Meen elokuviin yleensä hetken mielijohteesta vaikka siellä ei mitään kunnon pätkää pyörisikkään sillä onhan toi mukavaa ajankulua ja kun näkee suurelta valkokankaalta leffan niin se tuntuu paremmalta kun himassa huoneen nurkassa.