Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 719,663 views

S-T

Posts: 1,195

#21 • • S-T Pieni

Jna:
Mä aloitin eilen ruokapäiväkirjan kirjottamista, jonka alan ammattilainen sitten viikon päästä analysoi. Ihan kivoja etuja kuntosalillani! Katsotaan vaan niin syön aivan väärin..



Ois muuten kiva kuulla sitten joskus, että mitä sun ruokavaliosta sanottiin, jos haluat sen tänne jakaa.. olen nimittäin aika paljon yrittänyt viimeaikoina ottaa terveellisestä ruokailusta selvää ja käsitykset eri ihmisillä tuntuu olevan vähintäänkin ristiriitaisia ;)

--
Pieni on kaunista.

r2d2

Posts: 286

#22 • • r2d2 Droid from Naboo

BlueWind:
Jotkut voi ehkä pitää tätä turhana nipotuksena, mutta mä voisin kanssa ilmoittautua *blush*

Pituutta vaivaiset 156cm ja kiloja 50, mikä ei päätä huimaa, mutta vuosi sitten ostamani parit housut ei enää mahdu päälle ja appelsiini-iho tekee tuloaan - ja sekös ketuttaa. Huima tavoitteeni on 3-4kg *vink*



Painoindeksisi on nyt 20.5 ja tuo pudotuksen jälkeen 19.3. Laskekaas porukat hiukan edes painoindeksejä tai käykää vaikka koulun terveydenhoitajalla tai työterveyslääkärillä yms. ennen kuin lähdette haaveilemaan liian suurista painonpudotuksista.

On vähän eri asia tiputtaa ihannepainosta 3 kiloa kuin 25% liikaa tuo kolme kiloa.

Tulipahan vaan mieleen.

t.
R2D2
S-T

Posts: 1,195

#23 • • S-T Pieni

r2d2:
Painoindeksisi on nyt 20.5 ja tuo pudotuksen jälkeen 19.3. Laskekaas porukat hiukan edes painoindeksejä tai käykää vaikka koulun terveydenhoitajalla tai työterveyslääkärillä yms. ennen kuin lähdette haaveilemaan liian suurista painonpudotuksista.

On vähän eri asia tiputtaa ihannepainosta 3 kiloa kuin 25% liikaa tuo kolme kiloa.



Paras painon mittari on peili. Aina olen ollut terve kuin pukki vailla tietoakaan alipainosta tai sen aiheuttamista ongelmista. Nykyään painoindeksiin saa ja pitääkin jo suhtautua varauksella ja ottaa huomioon niin monta muutakin seikkaa.

--
Pieni on kaunista.

Väne

Posts: 139

#24 • • Väne asennewamma
Vois itsekin yrittää vähän pudottaa painoa, tai ainakin muuttamaan vähän sitä mistä toi paino koostuu. Pituutta on 181cm ja painoa ~76kg. Ei kyllä tekis pahaa jos tosta vyötäröltä vähän sais karsittua ylimääräsiä *hih*

--
"In reality, we are all part of the flow of the same cosmic stream." Akira 4 p186

[Nuclear]

Posts: 5,855

#25 • • [Nuclear] el aprendiz

r2d2:
Painoindeksisi on nyt 20.5 ja tuo pudotuksen jälkeen 19.3. Laskekaas porukat hiukan edes painoindeksejä tai käykää vaikka koulun terveydenhoitajalla tai työterveyslääkärillä yms. ennen kuin lähdette haaveilemaan liian suurista painonpudotuksista.

On vähän eri asia tiputtaa ihannepainosta 3 kiloa kuin 25% liikaa tuo kolme kiloa.


Mä kyllä tungen kaiken maailman ”One for all”-indeksimittarit ihmisille suoraan anusaukkoon. Yksilölliset erot on niin suuret etten pidä moisia juurikaan arvossa.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jone

Posts: 8,258

#26 • • Jone Archibald Haddock

r2d2:
Painoindeksisi on nyt 20.5 ja tuo pudotuksen jälkeen 19.3. Laskekaas porukat hiukan edes painoindeksejä tai käykää vaikka koulun terveydenhoitajalla tai työterveyslääkärillä yms. ennen kuin lähdette haaveilemaan liian suurista painonpudotuksista.

On vähän eri asia tiputtaa ihannepainosta 3 kiloa kuin 25% liikaa tuo kolme kiloa.

Tulipahan vaan mieleen.

t.
R2D2



Sanon nyt ihan omasta puolestani että tämän threadin alkuperäinen idea ei ole kuunnella tollaista haistapaskailua. Kukin pudottakoon tai nostakoon painoa tai olkoon pudottamatta tai nostamatta ihan omaan päätökseen perustuen. Muiden väliintuloja ei kommentoinnin suhteen tarvita kuin ehkä rohkaisevassa tai läppämielessä. Mun pituiselle miehellehän 92 kiloa ei ole vielä paino eikä mikään periaatteessa ”jos se on lihaksina”, mutta kun mä en halua olla sen paremmin läski kuin lihaskimppukaan. Mulle itselleni natsaisi kaikkein parhaiten se, että olisin sellainen hoikka poju kuin muutama vuosi sitten ja sen saavuttaminen edellyttää noilla haistapaskaindekseillä mitattuna alipainoista lukemaa.

Ei kukaan mullekaan ole sanonut et olisin läski, mutta se on vaan oma fiilis asiasta ja sen oman fiiliksen takia tän threadin aloitinkin, en ulkoisen painostuksen tai muiden vastaavien tekijöiden.

[muokattu 4.4.2004 22:28]
[Nuclear]

Posts: 5,855

#27 • • [Nuclear] el aprendiz

Jone:
Ei kukaan mullekaan ole sanonut et olisin läski, mutta se on vaan oma fiilis asiasta ja sen oman fiiliksen takia tän threadin aloitinkin, en ulkoisen painostuksen tai muiden vastaavien tekijöiden.


Näinpä, ihan pirtee fiilis ku huomaa et päivä päivältä saa sitä tavaraa sieltä pois mistä sitä haluaa.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

siveys

Posts: 2,492

#28 • • siveys lovely

[Nuclear]:
Mä kyllä tungen kaiken maailman ”One for all”-indeksimittarit ihmisille suoraan anusaukkoon. Yksilölliset erot on niin suuret etten pidä moisia juurikaan arvossa.


Amen to that *nauru*
r2d2

Posts: 286

#29 • • r2d2 Droid from Naboo

Jone:
---
r2d2:
Painoindeksisi on nyt 20.5 ja tuo pudotuksen jälkeen 19.3. Laskekaas porukat hiukan edes painoindeksejä tai käykää vaikka koulun terveydenhoitajalla tai työterveyslääkärillä yms. ennen kuin lähdette haaveilemaan liian suurista painonpudotuksista.

On vähän eri asia tiputtaa ihannepainosta 3 kiloa kuin 25% liikaa tuo kolme kiloa.

Tulipahan vaan mieleen.

t.
R2D2

---


Sanon nyt ihan omasta puolestani että tämän threadin alkuperäinen idea ei ole kuunnella tollaista haistapaskailua. Kukin pudottakoon tai nostakoon painoa tai olkoon pudottamatta tai nostamatta ihan omaan päätökseen perustuen. Muiden väliintuloja ei kommentoinnin suhteen tarvita kuin ehkä rohkaisevassa tai läppämielessä.

Ei kukaan mullekaan ole sanonut et olisin läski, mutta se on vaan oma fiilis asiasta ja sen oman fiiliksen takia tän threadin aloitinkin, en ulkoisen painostuksen tai muiden vastaavien tekijöiden.



T,

Minä puolestaan toivon, että jokainen pysyy a) kunnolla hengissä ja b) hyvässä tavoitteessaan. Yleensä ihmiset pudottaa ihan liian nopeasti ja toisaalta painoihanteet ovat pielessä.

t.
R2D2
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#30 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Joo, kannattaa unohtaa ne vaa'at ja painoindeksit. Peili riittää, ja ja rasvaprosentin mittaamiseen sormet *piis* kannattaa huolehtia, että proteiinia saa riittävästi. Moni laihduttaja menee myös metsään valitessaan vähärasvaisia tuotteita, jotka ovat kamalia sokeripommeja.

Itse taidan tällä hetkellä olla 160/53.. vähän vois kiristää kesää kohti, mutta painoa en halua alemmas.

Näin ensalkuun: hyvä iltapala: 3dl valion rasvatonta jugurttia (6.2ghh/100g) + ½ prk rasvatonta maitorahkaa *slurps*

[muokattu 4.4.2004 22:30]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

[Nuclear]

Posts: 5,855

#31 • • [Nuclear] el aprendiz

r2d2:
Minä puolestaan toivon, että jokainen pysyy a) kunnolla hengissä ja b) hyvässä tavoitteessaan. Yleensä ihmiset pudottaa ihan liian nopeasti ja toisaalta painoihanteet ovat pielessä.


Kyl sanon et aika luihuks saat ittes laihduttaa et se tosiaan alkais vaikuttaa sun hengissä pysymiseen, hetkellinen väsymys ja puhdittomuus ei sitä tee. Mitkäs painoihanteet siel Naboossa sitten on´?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

n.

Posts: 599

#32 • • n.
Ja kaikki laittaa sit before/after kuvat tänne! *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#33 • • Jone Archibald Haddock

niclas:
Ja kaikki laittaa sit before/after kuvat tänne! *nauru*



Suunniteltiin jo Tapsulin kanssa et tehdään noin. Before-kuvat tulevat julki pääsiäisen jälkeen. ;)
Avatar
#34 • • astaroth Guest
I'm in! Juuri on mukavasti koulukin loppunut, joten voi hyvillä mielin aloittaa taas urheilun. Maha on alkanutkin jo kasvaa pikkuhiljaa, ja se onkin ainut osa-alue, joka pitää saada kuntoon. Kolme vuotta sitten, kun aloitin duunin, painoin vain 63kg. Mittaa löytyy 175cm, joten olin itseasiassa vähän alipainoinen. Tämä oli vielä silloin, kun harrastin urheilua seurassa. Duunin takia lopetin urheilun, ja 12kg tuli tuossa kolmen vuoden aikana, joista 9kg pelkästään viime kesäkuussa (en tajua...). Nyt olisi tarkoitus aloittaa uiminen ja salilla käyminen uudestaan, ja saada paino tippumaan sinne 70kg paikkeille. Tai ei minua haittaa, vaikka painaisin 150kg, jos se olisi kaikki lihasta (mutta kun ei ole). Eli tavoitteeksi saada ylimääräinen laardi pois vatsan seudulta, meni paino sitten suuntaan tai toiseen!
pyhimys

Posts: 622

#35 • • pyhimys
Laihduttaminen on niin helppoa. Syö vaan vähemmän kuin kuluttaa *joo*. Itse olen huomannut terveeliseksi ruokavalioksi tonnikalan vedessä, ”rasvaisen” kalan (esim.makrilli), hedelmiä (appelsiineja), ja sittenkannattaa välttää napostelua, mutta syö silti säännöllisin väliajoin. Ruokavalioon voi vielä ottaa erityisiä nesteenpoistajia kuten ananas ja kalanmaksaöljy. Muutenkin ruokavalio kannatta rakentaa vähärasvaisten tuotteiden ympärille, mutta rasvaa ei saa jättää kokonaan pois ja siksi se on hyvä ottaa useimmiten noista hyviä rasvoja sisältävistä kaloista. Toki saa sitä lihaakin syödä.

Jos haluaa ottaa rasvanpolton maksimiin kannattaa tehdä aamulenkki ennen aamiasta jolloin energia otetaan rasvavarastoista hiilihydraattivarstojen ollessa tyhjillään yön jälkeen. Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi. Ja sen lisäksi tulisi juoda päivän aikana runsaasti vettä, jotta aineenvaihdunta toimnisi paremmin ja nesteet häviäisivät *hih*. Eli näinkin hauskaa voi laihduttaminen olla *nauru*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#36 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
ananas on hyvää myös makeannälkään *joo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

S-T

Posts: 1,195

#37 • • S-T Pieni

pyhimys:
Jos haluaa ottaa rasvanpolton maksimiin kannattaa tehdä aamulenkki ennen aamiasta jolloin energia otetaan rasvavarastoista hiilihydraattivarstojen ollessa tyhjillään yön jälkeen. Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.



Mä puolestani neuvoisin kaikkia välttämään kofeiinia kaikin mahdollisin keinoin. Pitää pyrkiä vaikuttamaan elimistön luonnolliseen aineenvaihduntaan ja sen toimivuuteen ilman keinotekoisia apuja. Niin saa kestävimmän tuloksen.

edit: ja myös jos haluaa rasvanpolton maksimiin, niin kannattaa mitä suurimmassa määrin välttää hiilareita. Niin saa pidettyä hiilarivarastot koko ajan tyhjinä ;)

[muokattu 4.4.2004 22:41]

--
Pieni on kaunista.

Jna

Posts: 613

#38 • • Jna
Ananasta ei kannata syödä ennen kun menee nukkumaan.. joutuu yöllä herää vessaan..*hymy*
Jusuplussa

Posts: 1,292

#39 • • Jusuplussa UG-///

pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.


Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.

Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm

tosin mä en oo laihduttamassa ;-)
Fresia

Posts: 764

#40 • • Fresia vähän outo
Juu eipä noita indeksejä kannata tuijotella...mun yhdellä kaverilla oli muutama vuosi sitten tosi paha anoreksia ja jossain vaiheessa sen painoindeksi näytti, ettei se muka olis ollut liian laiha, vaikka se oli järkyttävässä kunnossa.

Mä oon 157cm ja viime keväänä painoin au pair vuoden jälkeen kivat 62kg, mitkä lihoin ekan kuukauden aikana. En vaan tajunnut sillon, että lihon tajuttoman helposti...siellä laihdutus ei onnistunut ja oli tosi kiva ostella koon 40 housuja, kun yläosa edelleen 34. Mä lihon raivostuttavan epätasasesti... Suomessa sit päätin, että hitto vie laihdun ja 1,5kk laihduin jonkun 8kg. Onneks ei ton typerän nopeen laihduttamisen kilot oo tullut takasin... painan kai jonkun 49 nyt.

Mun pitäs ainoostaan alkaa liikumaan enemmän. Vaikka oon näin pieni, ei 34 housut mee jalkaan- yläosan koko on uskollisesti 32... kattelen vaan tätejäni ja kuvittelen, miltä voisin näyttää kymmenen vuoden päästä ellen ala liikkumaan ja syömään terveellisesti...

Laihtuminen on muutenkin aika yksilöllistä, mutta muiden tuki (ja esim.siskojen painostus ja aktiivinen mollaus tyyliin ”moi joulupallo”) auttaa mukavasti *nauru*

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*