kohteena barcelona

167 posts, 9 pages, 124,792 views

-P

Posts: 4,972

#21 • • -P

hardikaveri, 30.1.2006 16:14:
onks jollakin kokemuksia muuten tosta sonarfestarista??

vissiin paljon porukkaa ja a luokan artistit.. mites hinnat..rikollisuus/turvallisuus.. vessat..mukavuus.. melutaso..



onhan tuolla oltu. lippuja muistaakseni tuossa pari vuotta sitten
sai ainakin entropyn tyyppien kautta sekä stealthunitin jonnelta
(jonnek nickillä stealthil). lippuja on myös kaksi erialista, se perus
lippu joka oli muistaakseni 95e (korjatkaa jos olen väärässä) ja
pro-lippu lippu sen 115e; tuohon pro-lippuun kuului erilaisia ihan
käteviä etuja joten tuo 20e ero ei ole paha maksaa :)

rikollisuudesta sen verran, että sama homma kuin muuallakin
ulkofestareilla, kandee pitää kamat visusti mukana tai
jättää narikkaan (ei voi muistaa oliko pro-ominaisuus vai kaikille).
mukavuus on sitten aika subjektiivista, että paha nyt mennä
sanomaan tuosta. itse en ainakaan kokenut minkäänlaisia ongelmia
tuolla niin mukavuuden kui viihtyvyydenkin puolesta.

tulpat voi olla ihan hyvä olla mukana tuossa, mutta vessat ovatkin sitten
sellainen yksityiskohta jos en pahemmin muista mitään.

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Turan Palloseura

Posts: 562

#22 • • Turan Palloseura LU

salaisinko?, 31.1.2006 22:07:
---
onhan tuolla oltu. lippuja muistaakseni tuossa pari vuotta sitten
sai ainakin entropyn tyyppien kautta sekä stealthunitin jonnelta
(jonnek nickillä stealthil). lippuja on myös kaksi erialista, se perus



wtf

jonne on varmaan mielissään tästä kunniasta. ikään kuin se nyt olis joku yleinen lipputrokari kun on hoitanu viime vuonna liput kaveripiirilleen akreditoitumalla festareille.
-P

Posts: 4,972

#23 • • Edited -P

turan, 2.2.2006 15:38:

jonne on varmaan mielissään tästä kunniasta. ikään kuin se nyt olis joku yleinen lipputrokari kun on hoitanu viime vuonna liput kaveripiirilleen akreditoitumalla festareille.



en nyt tarkoittanut jonnea minään lipputrokaarina, vaan tarkoitin nimenomaan sitä, että noita saa suomesta käsin ja annoin pari esimerkkiä.

ps. jos nyt haluat nähdä sen siinä valossa, niin mikä olen päätäsi kääntämään. tuskinpa tästä nyt seuraa jonnelle massiivista spammia muodossa "lippu meitsille ja mulle kans" jne. noihan on myös nähtävillä niissä sonar lehtisissä ihan julkisesti.

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Turan Palloseura

Posts: 562

#24 • • Edited Turan Palloseura LU

salaisinko?, 2.2.2006 15:40:
---
ps. jos nyt haluat nähdä sen siinä valossa, niin mikä olen päätäsi kääntämään.



en tajuu mitään sun postauksestas.

aijemmasta postauksestasi vaan sattuu saamaan semmosen kuvan, että entropylta ja jonnelta vois ihan yleisesti kysellä lippuja ja tässä yhteydessä myös kerrot miten jonnen tavoittaa. tämän halusin korjata, ettei asian laita ole näin ainakaan jonnen suhteen.
-P

Posts: 4,972

#25 • • -P

turan, 2.2.2006 15:53:

aijemmasta postauksestasi vaan sattuu saamaan semmosen kuvan, että entropylta ja jonnelta vois ihan yleisesti kysellä lippuja ja tässä yhteydessä myös kerrot miten jonnen tavoittaa. tämän halusin korjata, ettei asian laita ole näin ainakaan jonnen suhteen.



heh, eli selventääkseni tuota äskeistä raapustusta. tarkoituksenani ei ollut missään nimessä pistää jonnea siihen valoon, että hän olisi jokin yleinen lippupalvelu. Lähinnä otin jonnen ja entropyn esimerkiksi siitä, kun entropysta on oman käden kokemusta ja jonnen bongasin muistaakseni siitä akkreditointi listalta jossa on possea ympäri suomea mukana.

ymmärsin asian niin, että jonne siis olisi hoitanut tuon ns. stealthin osuuden, aiheesta sen kummemmin ottamatta selvää, ja mikäli näin ei ole niin pahoittelen.

ps. sori noista eddy satanismeista :D

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

hrdkvr

Posts: 3,929

#26 • • hrdkvr KURGO
flaidis!

--
-keep it hard-

leenuliinu

Posts: 1,022

#27 • • leenuliinu Kenen kaveri
Niin siis pro-lippuja saa intternetistä tilaamalla ihan oman kodin tietokonenurkkauksesta: http://www.sonar.es/2005/eng/spro/spro.cfm. Ei sen kummempaa.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

mehukatti

Posts: 335

#29 • • mehukatti dude
sonarin aikoihin kannattaa varautua siihen, että joka mesta on kattoa myöten täynnä. me yritettiin viime kesänä esim. yhtenä iltana razzmataziin eikä ollu mitään tsäänssejä päästä sisään siitä kilsan jonosta. moogiin päästiin jonottamisen jälkeen, mutta se oli niin täynnä, että mahtu lähinnä vaan seisoo ryysiksen keskellä. eli kandee vähintäänkin olla liikkeellä heti sillon kun mestat avataan. ite suosittelen kyllä sonar by nighttia, sinne mahtuu ja oli yksi hienoimmista bilekokemuksista ikinä. muistuttaa aika paljon näitä hollannin megabileitä, mutta musalinja teknoo, elektroo ja jotain kokeellista taidepitoista performanssia. paikan kapasiteetti oli tietääkseni jotain 10000 henkee.
Turan Palloseura

Posts: 562

#30 • • Turan Palloseura LU

leenuliinu, 2.2.2006 17:10:
Niin siis pro-lippuja saa intternetistä tilaamalla ihan oman kodin tietokonenurkkauksesta: http://www.sonar.es/2005/eng/spro/spro.cfm. Ei sen kummempaa.



Ja eiköhän sieltä Sonar -saitilta saa ihan peruslippujaki luottokortilla ostettua, joten ainoa tapa saada lippuja ei siis tosiaankaan ole akreditoituneihin yhteyden ottaminen. Ilmeisesti jotkut täällä niin olettivat, jos mä nyt oikein tän asian ymmärsin.

Mut Sonar on ehdottomasti kokemisen arvoinen. Päivä-Sonar on kyllä siitä nihkeä, että jos haluaa nähdä jotain vähänkään tunnetumpaa artistia niin ko. tilaan kannattaa lähtee jonottelee ajoissa. Iteltä tuli päivällä missattuu aika pitkälti kaikki artistit ku ei jaksanu ryysäillä. No kyllähän siinä keskellä olevan "nurtsialueen" lavan artisteja tuli kuunneltua.

Ilta-Sonar oli ehkä enemmän tämmösen reiviurpon makuun. Käytännössä ne on jättimäiset tehdashallibileet hyvin järjestettynä, eikä äänentoistostakaan ollu valittamista. No olihan se kaikkialla mun makuun vähän liian hiljasella. :)

Aamujatkotki oli messuhallin läheisellä hiekkakentällä. Ihan näkemisen arvonen juttu, mutta ei siellä kauaa viihtyny varsinkin kun aamuaurinko rupee porottaa 7:ltä aamulla kirkkaalta taivaalta.

Barcelona itsessään vaikuttaa viikon tutustumisen jälkeen todella mukavalta kaupungilta ja tänä kesänä oon menossa sinne kolmeks viikoks ihmettelemään. Nähkäämme siis siellä, sulassa sovussa. :)

*plur*
leenuliinu

Posts: 1,022

#31 • • Edited leenuliinu Kenen kaveri

turan
Mut Sonar on ehdottomasti kokemisen arvoinen. Päivä-Sonar on kyllä siitä nihkeä, että jos haluaa nähdä jotain vähänkään tunnetumpaa artistia niin ko. tilaan kannattaa lähtee jonottelee ajoissa. Iteltä tuli päivällä missattuu aika pitkälti kaikki artistit ku ei jaksanu ryysäillä. No kyllähän siinä keskellä olevan "nurtsialueen" lavan artisteja tuli kuunneltua.



Toisaalta enpä kyllä niinä parina vuonna, kun olen itse festivaaleilla vieraillut ole lopulta juuri päiväsonarin settien perään haikaillut - päivätapahtuman suurin anti on mielestäni juurikin fiilistelyssä ja dj:den näkökulmasta levymessuilla lättyjen pläräilystä (kokemukseni rajoittuvat siis vuosille 2001 & 2002, joten muutamasta viime vuodesta ei ole oman käden kokemusta).. Poikkeuksena Francois K:n setti jota todellakin tungettiin Erkon kanssa semiväkivalloin kuulemaan. Joka tapauksessa päivätapahtuma suuntautuu enemmänkin siihen artsuun ja iltatapahtuma siihen perseen vatkaamiseen ison maailman malliin.

Näiltä kahdelta vuodelta, mitä itse olen kokenut, ei kyllä ole juuri mitään negatiivista sanottavaa, joten kannattaa kyllä suunnata mestoille jos vain suinkin kykenee. Itse festivaalin lisäksihän kaupunki tarjoaa ties mitä ihkistelyä Gaudin arkkitehtuurin sun muun viehkon tarjonnan muodossa! <3

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

ville

Posts: 3,780

#32 • • ville olen oikeasti ujo

hardikaveri, 30.1.2006 16:14:
onks jollakin kokemuksia muuten tosta sonarfestarista??

vissiin paljon porukkaa ja a luokan artistit.. mites hinnat..rikollisuus/turvallisuus.. vessat..mukavuus.. melutaso..



Me oltiin viime vuonna vaavun kanssa viikko barcassa sonarin aikaan.

Alunperin me ajateltiin ottaa koko festarilippu, mut myöhemmin muutettiin mieltä ja ostettiin yks päivälippu ja yks iltalippu. Kun päästiin paikanpäälle, todettiin et tehtiin tosi fiksusti.

Päiväbileet on kivalla alueelle, jossa taidenäyttelyitä, modernin taiteen museo, ulkoilma-areenoita, levymessut jne. Alueella oli mukava hengailla sen yhden päivän ja museon ehti kiertää myös tona päivänä (kannattaa oikeesti käydä, tosi makeita juttuja vaikka ei mikään modernin taiteen ystävä olekaan). Toista päivää ei olisi jaksanut, sillä kaikki "oheistoiminta" tuli nähtyä jo ekana päivänä, eikä meitä oikein kiinnostunut istua tekonurmalla toista päivää samassa mestassa.

Iltabileet on taas täysin oma maailma. Halleja muutama ja suurimman kapasiteetti varmaan se 10 000 henkeä. Tunnelmaa riittää ja bile on sinänsä kokemisen arvoinen, mutta jälleen henk koht oon sitä mieltä, että toi tunnelma on nähty yhdessä yössä. Toki toisena yönä varmasti olisi menoa ihan yhtä paljon, mutta illat kuitenkin on enemmän tai vähemmän toisensa kopioita (eri esiintyjillä toki).

Liput muuten kannattaa ostaa etukäteen, sillä paikanpäällä niitä ei enää saa.

Mä veikkaan, et varmasti moni joka diggaa kaikesta marginaalisemmasta löytää sonerista niin paljon, että haluaa olla festareilla kaksi päivää ja kaksi yötä. Mutta jos elektro/tekno/häröily ei oo sitä ominta juttua, niin todennäköisesti päivä riittää ja kannattaa keskittyä itse barcelonaan, joka varmasti on yksi euroopan upeimmista paikoista. Tämä voi myös siinä mielessä olla fiksua, että jos sonerissa roikkuu kaksi päivää ja kaksi yötä loppumatka menee helposti siihen että nukuu pois univelkaa.

Muut klubit on sonarin aikaa täysin tukossa ja jonot pitkiä. Kannattaa mennä ajoissa sonarviikolla jos haluaa päästä sisälle ja jos silloinkin näyttää siltä, että homma menee ryysimiseksi niin tunge kylmästi olkapäätaktiikalla. Heikot ja ystävälliset ei tossa kilvassa pärjää, edes baaritiskillä.

Paljon aina varotetaan katuryöstelöijöistä, joten ehkä välttis ei kannata pitää lompakkoa takataskussa. Maalaisjärjellä tässä asiassa kyllä pärjää. Suurimmilla turistikaduilla on erittäin rauhallista 24h, mut en välttis menisi naisena yksin pienelle sivukujalle. Mut täytyy sanoa, että me ei nähty koko viikon aikana minkäänlaisia häiriöitä (jos ei laske häiriöksi marokkolaisen laatan hajua joka on kaikkialla) :D

Klubeilla äänenpaineet suuria, about samaa tasoa kuin suomessa. Tulpat on jees. Mestat niin siistejä kun voi varakkaassa etelä-eurooppalaisessa kaupungissa odottaa eli ei valittamista.
Zapa

Posts: 1,393

#33 • • Zapa Mr Wrangler
Onko kukaan käynyt Pacha Barcelonassa? Pe 31.3 suuntaus sinne kun ehkä koko maailman kuningas *tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*, Erick Morillo soittaa.

http://www.clubpachabcn.com http://www.erickmorillo.com

Mitäs muita hyviä clubeja tuolla nykyään on? Toiselle vkl:n päivälle jäisi joku toinen mesta, Space tai muu vastaava? Moogissa on käyty, mut se on sen verran tylsä, ettei sinne.
Zapa

Posts: 1,393

#35 • • Zapa Mr Wrangler
Hi Huggu!

in teh sesion of Erikc Morillo you must party like a nutter. House musica all noche. Be at least very drunk and flirteo con chicas!
BR Management of Pacha BCN


*plur*

Soon, soon Barca OH Barca
nuance

Posts: 1,963

#36 • • nuance cov ops, combat, sunrise
10.6-18.6 <3

sonarrrrr!
Zapa

Posts: 1,393

#37 • • Edited Zapa Mr Wrangler
Joo-o kiva olla takas loska-paskassa +kakskakkosesta. Morillon Pacha iltama oli herkkua kyllä, äijä oli aika fiiliksissä ja hymyili kuin hangon keksi dekkien takana, kiva! Osittain samoja biisejä/kikkoja mies esitti mitä esim. Spacen viime vuoden BBC-setissä, maistuu aina. Klubina Pacha ei oo samaa tasoa mitä Ibizan sisarensa mutta meno oli vähintään yhtä hyvää kuin Subliminalin iltamassa. Illan kohokohta oli kun jengi repii valtavan 5m X 2m "erick morillo" -kyltin katosta ja se lähtee kiertää yleisön käsien varassa pitkin clubia :D . Liput 18

Lauantai vietettiin Spacessa ja se oli clubina tyylikkäämpi. Rich & Bitch -ilta jossa paikalliset olivat DJ:nä ja paikka tupaten täynnä. Täälläkin musa oli tosi hyvää housea, ei voinut kun itse olla tällä kertaa hangon ja kaikkien muidenkin keksien tavoin huulet korvissa! Ilmastointi pelasi hyvin kun katossa roikkui 5-6 kpl samanlaisia kylmäsavutykkejä kuin Amnesiassa. Tykkien koko oli tosin pienempi. Liput 15

Molemmissa kannattaa käydä jos tykkää housesta. Hyviä aloittelubaareja ei löydetty, BCN web-portaalien suositukset kyllä heitti pyllyä. Lupos & Zelig eivät ainakaan soittaneet housea/clubimusaa alkuillasta...

Huggun kuvia ehkä myöhemmin linjoille?

¡policia local no, guardia civil si!
-P

Posts: 4,972

#38 • • -P

nuance, 25.3.2006 00:07:
10.6-18.6 <3

sonarrrrr!



10.6 - x ;) <3

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Zapa

Posts: 1,393

#40 • • Zapa Mr Wrangler
jos joku vielä bongais ton videon biisin nimen niin bueno!