Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,397,668 views

Bio

Posts: 4,429

#7861 • • Edited Bio The Bullies / Pinky

remotion, 14.12.2006 12:17:
---
Bio, 14.12.2006 10:49:
---
Foxmagon, 14.12.2006 10:45:
Mistä tulee sanonta "koiran ilma" ?

---


Voisin luulla et siitä ainakin jotkut koirat tykkää tuulisesta ja sateisesta ilmasta, kunnon myrskystä..

---


ei ehkä tykkää nekään. mutta ovat vaan joutuneet olee pihalla semmosellakin säällä.
tyyliin "eihän tuolla ilmalla ole ulkona kukaan muu kuin koirat" tms...



Meiän entinen koira ja nykyinen siskon koira on ihan innoissaan kun ulkona on tuulisempi ja sateisempi ilma. Kai se on jotenkin raikkaampaa ja viilempää kuin kuivana ja kuumana kesäpäivänä. Tietty ei varmaan mikään eläin pidä sellasesta ilmasta kun vettä tulee vaakasuoraan kuin esterin rektaalista.
remotion

Posts: 5,283

#7862 • • remotion nostatus guru

Bio, 14.12.2006 12:21:
Meiän entinen koira ja nykyinen siskon koira on ihan innoissaan kun ulkona on tuulisempi ja sateisempi ilma. Kai se on jotenkin raikkaampaa ja viilempää kuin kuivana ja kuumana kesäpäivänä. Tietty ei varmaan mikään eläin pidä sellasesta ilmasta kun vettä tulee vaakasuoraan kuin esterin rektaalista.



ok. meiän porukoilla oli hetki ennen minun syntymääni semmonen pyreneiden paimenkoira joka pelkäs sikana ukkosta. juoksikin kerran sitten meiän landella kiinni olevan puisen välioven läpi ulos ja siitä juoksi kilometrin verran hädissään kunnes osoi autotien kohdalla sitten autoon ja kuoli siihen. Toisaalta toinen samanlainen hurtta ei ollut moksiskaan...
Bio

Posts: 4,429

#7863 • • Bio The Bullies / Pinky

remotion, 14.12.2006 12:32:
ok. meiän porukoilla oli hetki ennen minun syntymääni semmonen pyreneiden paimenkoira joka pelkäs sikana ukkosta. juoksikin kerran sitten meiän landella kiinni olevan puisen välioven läpi ulos ja siitä juoksi kilometrin verran hädissään kunnes osoi autotien kohdalla sitten autoon ja kuoli siihen. Toisaalta toinen samanlainen hurtta ei ollut moksiskaan...



Toi on harmillista kun koira menehtyy noin :(
Jotkut koirat näköjään tykkää "koiran ilmasta", jotkut sit ei..
RainChild

Posts: 909

#7864 • • RainChild
Mä täs just laitin kaiuttimet kiinni vahvariin surround kohtaan. Mulla on siis, kutsutaanko sitä 4-1 systeemi tjtn, et on kaks etukaiutinta ja sit kaks takakaiutinta surround-kohas. Miksi kuitenkin musa mikä mulla tulee koneelta (soitan winampilla) ei kuulu noista kuin pelkästään noista etukaiuttimista, eikä noista takakaittumista, mitkä juuri laitin kiinni? Kun laitan musan tulemaan cd:ltä (dvd-soittimen kautta) tai radiosta, niin silloin noi surround-kaiuttimetkin (tjtn) kuitenkin soi.

--
Rainchild is back home

mariq

Posts: 2,154

#7865 • • mariq

Bio, 14.12.2006 12:37:
---
remotion, 14.12.2006 12:32:
ok. meiän porukoilla oli hetki ennen minun syntymääni semmonen pyreneiden paimenkoira joka pelkäs sikana ukkosta.
---
Jotkut koirat näköjään tykkää "koiran ilmasta", jotkut sit ei..


Mut onhan ukkonen ihan eri juttu ku normi myrsky. Melkein eläin ku eläin pelkää ukkosta, vaikka tuulesta ja sateesta tykkäiskin. Ukkonenhan saa monet ihmisetkin ihan kummallisiks..

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Amma

Posts: 2,383

#7866 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Millon Helsingissä paisto viimeksi aurinko (ennen tätä päivää)?

--
*etsiskel*

Flügel

Posts: 212

#7867 • • Flügel Leicht begeistert
Taas on pakko kysellä tyhmiä, mutta en vain tajua. Eli: miten noita miksejä saa ladattua omalle koneelle, mulla kun "kuuntele"-napikasta kone avaa suoraan quicktime-ohjelmalle, eikä edes anna vaihtoehtona tallentamista, prkl. Eli miten??

QT:lläkin pitäisi olla joku maksullinen PRO-ominaisuus käytössä, jos mitään siinä kuunnellessa haluaisi tallentaa. *lohduttel*

--
Der einzige Unterschied zwischen mir und einem Verrückten ist der, dass ich nicht verrückt bin. - Salvador Dali

Avatar
#7868 • • astaroth Guest

Flügel, 16.12.2006 18:24:
Taas on pakko kysellä tyhmiä, mutta en vain tajua. Eli: miten noita miksejä saa ladattua omalle koneelle, mulla kun "kuuntele"-napikasta kone avaa suoraan quicktime-ohjelmalle, eikä edes anna vaihtoehtona tallentamista, prkl. Eli miten??


mikä selain? ootko kokeillu klikata oikean puoleista nappia ja "tallenna koneelle"?
Bio

Posts: 4,429

#7869 • • Edited Bio The Bullies / Pinky

astaroth, 16.12.2006 18:27:
---
Flügel, 16.12.2006 18:24:
Taas on pakko kysellä tyhmiä, mutta en vain tajua. Eli: miten noita miksejä saa ladattua omalle koneelle, mulla kun "kuuntele"-napikasta kone avaa suoraan quicktime-ohjelmalle, eikä edes anna vaihtoehtona tallentamista, prkl. Eli miten??

---

mikä selain? ootko kokeillu klikata oikean puoleista nappia ja "tallenna koneelle"?



Mulla oli toi ongelma firefoxin kans, mut sen voi korjata menemällä työkalut -> asetukset -> sisältö välilehti -> (tiedostotyypit) muokkaa -> ja sit laittaa mp3:n kohdalle "tallenna levylle"
Flügel

Posts: 212

#7870 • • Edited Flügel Leicht begeistert


mikä selain? ootko kokeillu klikata oikean puoleista nappia ja "tallenna koneelle"?



Mozilla ja juu, olen kokeillut. Koneelle latautuu vain pelkkä "kuuntele"-linkki, tai mikä lie. Raivostuttavaa. Joskus jollain kaverilla olisi päässyt tallentamaan automaattisesti...

Edit. toistoa

--
Der einzige Unterschied zwischen mir und einem Verrückten ist der, dass ich nicht verrückt bin. - Salvador Dali

Avatar
#7871 • • astaroth Guest

Flügel, 16.12.2006 18:30:
Mozilla ja juu, olen kokeillut. Koneelle latautuu vain pelkkä "kuuntele"-linkki, tai mikä lie. Raivostuttavaa. Joskus jollain kaverilla olisi päässyt tallentamaan automaattisesti...

Edit. toistoa


tsekkaas bion postaus tossa edellä :)
Flügel

Posts: 212

#7872 • • Flügel Leicht begeistert


Mulla oli toi ongelma firefoxin kans, mut sen voi korjata menemällä työkalut -> asetukset -> sisältö välilehti -> (tiedostotyypit) muokkaa -> ja sit laittaa mp3:n kohdalle "tallenna levylle"



Jees, nyt toimii, kiitosh! *jiihaa*

--
Der einzige Unterschied zwischen mir und einem Verrückten ist der, dass ich nicht verrückt bin. - Salvador Dali

typ0

Posts: 1,892

#7873 • • typ0 syntax error
mikä tää "liian hapokasta" "ei vaan pysty" läppä on? *ding*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Flügel

Posts: 212

#7874 • • Flügel Leicht begeistert

typ0, 19.12.2006 13:40:
mikä tää "liian hapokasta" "ei vaan pysty" läppä on? *ding*



Video sanoo enemmän kuin tuhat sanaa ;0)
&eurl=

--
Der einzige Unterschied zwischen mir und einem Verrückten ist der, dass ich nicht verrückt bin. - Salvador Dali

Verano

Posts: 4,649

#7875 • • Edited Verano Merituuli

Amma, 15.12.2006 13:24:
Millon Helsingissä paisto viimeksi aurinko (ennen tätä päivää)?



Perjantaina paistoi pitkästä aikaa *joo* Kuin myös sunnuntaina. Muisti ei oikein ulotu nyt näköjään eiliseen, mut jotenki olis sellanen mielikuva, et eilenkin ainakin jossain välissä. Nää säähavainnot siis keskustasta/ ympäristöstä. Mutta totta tosiaan, muakin kiinnostas tietää et kuinka hemmetin pitkä harmaa jakso siinä ennen perjantaita oli x/


Ed. Ohos, sä olitkin kirjottanut tän nimenomaan perjantaina etkä tänään ti =D Sen siitä saa kun on viikonlopun poissa klubbarista..
Optik

Posts: 1,691

#7876 • • Optik Piikkisika/Outopallo

RainChild, 14.12.2006 16:11:
Mä täs just laitin kaiuttimet kiinni vahvariin surround kohtaan. Mulla on siis, kutsutaanko sitä 4-1 systeemi tjtn, et on kaks etukaiutinta ja sit kaks takakaiutinta surround-kohas. Miksi kuitenkin musa mikä mulla tulee koneelta (soitan winampilla) ei kuulu noista kuin pelkästään noista etukaiuttimista, eikä noista takakaittumista, mitkä juuri laitin kiinni? Kun laitan musan tulemaan cd:ltä (dvd-soittimen kautta) tai radiosta, niin silloin noi surround-kaiuttimetkin (tjtn) kuitenkin soi.



MP3-tiedosto ei sisällä kuin kahden kanavan tiedot (oikea ja vasen) ja yleensä äänikortin asetukset tuuppaavat nämä kanavatietojen puuttuessa oletuksena oikeaan ja vasempaan etukanavaan. Yleensä äänikortin asetuksissa löytyy jonkinlainen kohta joka kontrolloi esim jos koneessa katsellaan DVD-elokuvaa tai CD-levyä, jossa on monikanavaääni (DTS/Dolby Digital/AC3/SACD/Whatever) kuinka ääni downmixataan Stereoksi..

Eli, katseleppa äänikortin asetuksista mitä on valittuna kaiutinkokoonpanoksi ja millä asetuksilla koneessa hoidetaan monikanavaäänen downmixaus.

Ulkoiset DVD-soittimet syöttävät automaagisesti monikanavadataa joko koaksiaalisesta tai optisesta SPDIF-liitännästä, jos äänen ulostulo on jostain muusta (esim. tavallinen RCA-liitin tai SCART) kyseisestä liittimestä saadaan laitteen sisäisiltä purkupiireiltä suoraa downmixattua Stereosignaalia..

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Snaggo

Posts: 1,147

#7877 • • Edited Snaggo ;__;

Flügel, 16.12.2006 18:24:
Taas on pakko kysellä tyhmiä, mutta en vain tajua. Eli: miten noita miksejä saa ladattua omalle koneelle, mulla kun "kuuntele"-napikasta kone avaa suoraan quicktime-ohjelmalle, eikä edes anna vaihtoehtona tallentamista, prkl. Eli miten??

QT:lläkin pitäisi olla joku maksullinen PRO-ominaisuus käytössä, jos mitään siinä kuunnellessa haluaisi tallentaa. *lohduttel*



tosin jos yleensä tykkää kuunnella quicktimes ja joskus pitää ladata niin sehän käy niin simppelisti että menee tiedosto->tallenna sivu nimellä(Ctrl+S) siinä vaiheessa kun se jo soi quicktimes. tulikettu lataa sen ihan alkuperäisessä tiedostomuodossa sitte.

--
bojoing.

Flügel

Posts: 212

#7878 • • Flügel Leicht begeistert



---


tosin jos yleensä tykkää kuunnella quicktimes ja joskus pitää ladata niin sehän käy niin simppelisti että menee tiedosto->tallenna sivu nimellä(Ctrl+S) siinä vaiheessa kun se jo soi quicktimes. tulikettu lataa sen ihan mp3-tiedostona sitte.



Kätevää. Sillä ehkä ihan kaikkea jaskaa mitä nyt netissä vain voi quicktimella kuunnella, ei tarvitse omalle koneelle ladata. Taidankin vaihtaa taas asetuksia ja ruveta painelemaan sitten tarpeen tullen crtl ässää. Kiitos!

--
Der einzige Unterschied zwischen mir und einem Verrückten ist der, dass ich nicht verrückt bin. - Salvador Dali

typ0

Posts: 1,892

#7879 • • typ0 syntax error
edullisin vaihtoehto sähkönjakeluun tampereella? eli keltä saa halvinta sähköä?

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Displacer

Posts: 1,828

#7880 • • Displacer
Entäs miten saan firefoxin soittamaan settejä, ilman että lataa niitä ensin pysyvästi koneelle? ilman quicktimea siis, vai pitääkö sitä semmonen sit koneelle laittaa..