SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,786,656 views

Avatar
#18081 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

Reivaaja, 10.11.2009 17:13:
---
Jone, 10.11.2009 16:58:
Jos kyseessä on kiinnostava tapaus niin se tuntuu mukavalta. Jos kyseessä on tympeä tapaus niin se ärsyttää.

---


Mix se tympeä tapaus ärsyttää?


Vastaan retoriseen kysymykseeni kysymyksellä:

Johtuuko se siitä, että silloin joudut valitsemaan kahden väliltä.

1. Olet ystävällinen, kun toinen on tympeä. Joka ei ole reilua sinua kohtaan ja saa ärsyyntymään. ?

2. Olet tympeä, jolloin vastuu imagostasi riistäytyy hallitsemattomasti ihmiselle joka on tympeä sinua kohtaan. Joka ei myöskään ole reilua, koska ihmisellä (sinulla) pitää olla itsemääräämisoikeus siitä miten ihmiset katsovat sinua. ?

Näetkö tilanteen oikeasti dilemmana?
Avatar
#18083 • • Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

Reivaaja, 10.11.2009 18:05:
---
Reivaaja, 10.11.2009 17:13:
---
Jone, 10.11.2009 16:58:
Jos kyseessä on kiinnostava tapaus niin se tuntuu mukavalta. Jos kyseessä on tympeä tapaus niin se ärsyttää.

---


Mix se tympeä tapaus ärsyttää?

---

Vastaan retoriseen kysymykseeni kysymyksellä:

Johtuuko se siitä, että silloin joudut valitsemaan kahden väliltä.

1. Olet ystävällinen, kun toinen on tympeä. Joka ei ole reilua sinua kohtaan ja saa ärsyyntymään. ?

2. Olet tympeä, jolloin vastuu imagostasi riistäytyy hallitsemattomasti ihmiselle joka on tympeä sinua kohtaan. Joka ei myöskään ole reilua, koska ihmisellä (sinulla) pitää olla itsemääräämisoikeus siitä miten ihmiset katsovat sinua. ?

Näetkö tilanteen oikeasti dilemmana?



3. (henkilökohtainen suosikkini) se aiheuttaa sussa paniikinomaisia fiiliksiä?
Lyra

Posts: 666

#18084 • • Lyra

Replying to SINKKULUUKKU:



Mix se tympeä tapaus ärsyttää?



Lopeta toi jonen provosoinnin yrittäminen ( tai kenen tahansa muun) tästä topikista ei tule samanlaista ränkytystä kuin viimeisimmästä offtopikissa.
Avatar
#18085 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

Lyra, 10.11.2009 18:34:
Lopeta toi jonen provosoinnin yrittäminen ( tai kenen tahansa muun) tästä topikista ei tule samanlaista ränkytystä kuin viimeisimmästä offtopikissa.



Ei oo tarkotus provosoida julkiseen keskusteluun, mut ihan miten vaan.
Lyylikki

Posts: 2,975

#18086 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Replying to SINKKULUUKKU:

Miltzu, 10.11.2009 16:45:
Toi on kyllä jännä juttu. Oon itse kaikkea muuta kun ujo ja hiljanen mutta silti mun on tosi vaikea mennä juttelemaan jossain baarissa / bileissä tuntemattomille tyypeille. Pitäis muka aina olla joku hyvä tilaisuus tai joku noheva juttu mitä mennä sanomaan. En tiedä miksi, ei johdu siitä etteikö mun mielestä nainen voisi tehdä aloitetta, mielellänikin tekisin, en vain oikein osaa :D Ja jotenkin mulla on jossain takaraivossa semmonen ajatus et sitä jotenkin katottais kieroon. Tai et se kundi ajattelis et mikä toikin luulee olevansa, luuleeko se et mä olisin tosta kiinnostunut.

Eikä se ole edes sitä et menisin aina juttelemaan pokaamismielessä, oon välillä yksin liikenteessä ja olis oikeesti vaan kiva jutella ihmisille sen sijaan et nojailee johonkin seinään siellä yksinään, mut en käsitä mikä siinä mulle on niin vaikeeta. Joku lapsuuden trauma, pelko kasvojensa menettämisestä tai hylätyksi tulemisesta *lmao*



Tätä mäkin olen ihmetellyt itsessäni useaan otteeseen. Ei mulle ole mikään ongelma mennä jutteleman ventovieraille, jos en ole niistä kiinnostunut "siinä" mielessä. Sitten jos taas kattoo, että joku tyyppi olisi mukavan näköinen/oloinen, ja että sen kanssa tekisi mieli käydä keskustelemaan sillä mielellä, että se olisi tuleva poikaystävä (en nyt keksi tähän mitään järkevämpääkään tapaa ilmaista tätä), niin jää odottelemaan sopivaa saumaa.

Ehkä se menee niin, että ei sitä niitten tuntemattomien kanssa aloita keskustelua ihan tyhjästä, vaan juuri silloin, kun se luonteva hetki keskustelun aloittamiselle tulee. Jos taas alkajaisiksi ajatellut, että haluaisi toisen kanssa jutulle, niin sen oikean hetken metsästys onkin yhtäkkiä vaikeata. Ja vaikka niitä hetkiä tulee, niin sen pitää olla jotenkin erikoinen sen jutun, että sen sitten viitsii laukoa, ettei se toinen vaan pidä minään idioottina/vajaana/tms.

Ja mikähän siinäkin on, jos täysin vieras ihminen sitten saakin sen kuvan, että en ole ihan täysillä valoilla kulkeva, että mikä siinä häiritsee?
drifter

Posts: 834

#18087 • • drifter RoadMonkey | K1

Replying to SINKKULUUKKU:

Miltzu, 10.11.2009 16:45:
Sanokaas ny miehet, miltä se tuntuu jos nainen tulee baarissa juttelemaan? Gallup? :)


Jos se ei keskeytä keskustelua tai häiritse syömistä/juomista/pelaamista/formuloiden katsomista, rupattelen yleensä aina mielelläni kenen tahansa kanssa joka uskaltaa avata keskustelun, sen suurenmmin mitään taka-ajatuksia hautomatta.

Eli ei, se eka ajatus ei yleensä ainakaan ole "mitäköhän toikin haluaa".

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

flatstick

Posts: 343

#18088 • • flatstick UG-/// Liquid Skies // Playaz Club

aada, 10.11.2009 20:47:

Kyllä uskon, että tasa-arvoinen ja silti perinteiset naisen ja miehen roolit ylläpitävä yhteiskunta on mahdollinen. Eikö yleensä kehityksessä pyritä juuri eteenpäin, saavuttamaan jotakin aiempaa parempaa, siis jäämään voitolle ja jopa mahdollisesti keräämään aiempaa suurempia voittoja?



Ihmisillä on parillinen määrä käsiä. Kaksi aivolohkoa. Kaksi silmää. Jompikumpi kuitenkin on se hallitseva. Niin se menee luonnossa; mikään ei ole tasa-arvoista. All men are created equal, but some men are more equal than other :) Pointtisi on vallan mainio :)

--
Rahat vai kolmipyörä?!
Don't fight the feeling..

Avatar
#18089 • • Edited Reivaaja Guest

aada, 10.11.2009 20:47:
En seuraa Täydellisiä naisia.



Se lyhyt muija susta tulee mieleen kun eilen naisten vaatimuksesta sitä tsiigasin

Kyllä uskon, että tasa-arvoinen ja silti perinteiset naisen ja miehen roolit ylläpitävä yhteiskunta on mahdollinen.


Eli haluaisit sittenkin että sukupuolten välillä olisi vanhoillisen etiketin mukaiset pelisäännöt yhteiskunnallisella tasolla? Jos nyt oikein tulkitsin. Miksi haluaisit?

aada, 10.11.2009 20:31:
Jos tasa-arvo yhdistetään siihen, että miehen ja naisen tulee käyttäytyä samalla tavalla, niin en kannata sitä. Kaikilla on kuitenkin mahdollisuus valita se, miten haluaa käyttäytyä. Epätasa-arvoisuus on mielestäni sitä, että tätä valinnan mahdollisuutta ei ole tai se on huonompi kuin jollain toisella osapuolella, eli että vaikkapa naisten olisi pakko käyttäytyä tietyllä tapaa. Eli siis mielestäni edellä mainittu ei liity epätasa-arvoon, koska siihen liittyy valinta, kun taas esimerkiksi vaikkapa siihen, että naiset saavat huonompaa palkkaa kuin miehet (minkä kyllä kyseenalaistan) tai että miehet joutuvat käymään armeijan, ei tätä valinnan mahdollisuutta liity. Kannatan kyllä tasa-arvoa, mutta mieletäni se liittyy siihen, että sekä naista että miestä arvostetaan yhtä lailla itsenään, eikä esim. siten että naisia aletaan arvostamaan vasta sitten kun he omaksuvat joitakin perinteisesti miehisiä tapoja toimia.



Eikö yleensä kehityksessä pyritä juuri eteenpäin, saavuttamaan jotakin aiempaa parempaa, siis jäämään voitolle ja jopa mahdollisesti keräämään aiempaa suurempia voittoja?


Tarkoitin, että sä haluat jäädä voitolle, eli nauttia miestä suurempaa arvostusta etiketin muodossa, koska ne on naisille suotu alempana rotuna pitääkseen 'hysteerisyys' kurissa.

Ei, en tarkoittanut, että parisuhteen pitää pyöriä minun napani ympärillä.


Mutta jos nyt edes aluksi?
Jone

Posts: 8,258

#18090 • • Jone Archibald Haddock

aada, 10.11.2009 20:31:
Kannatan kyllä tasa-arvoa, mutta mieletäni se liittyy siihen, että sekä naista että miestä arvostetaan yhtä lailla itsenään, eikä esim. siten että naisia aletaan arvostamaan vasta sitten kun he omaksuvat joitakin perinteisesti miehisiä tapoja toimia.



Hmmm.

Meneekö tämä sitten molempiin suuntiin eli onko miehilläkin ajatusmaailmasi mukaan oikeus kieltäytyä "perinteisesti naisen rooliin" kuuluvista jutuista, koska meidän ei tulisikaan tehdä niitä?

Tämä ei ole piikittelyä vaan aidosti mielenkiinnolla odotan mitä mahdat vastata.
Avatar
#18091 • • astaroth Guest

aada, 10.11.2009 20:31:
Jos tasa-arvo yhdistetään siihen, että miehen ja naisen tulee käyttäytyä samalla tavalla, niin en kannata sitä.


eihän tässä puhuta siitä, että kaikkien käytöstapojen ja -mallien pitäisi olla identtisiä, vaikkakin sukupuolien erottavat käytöstavat ovat loppupeleissä muutenkin suhteellisen olemattomat. naiset ovat vain hiljaa niistä samoista asioista, mitä miehet tekevät. kyllä tekin kaivatte nenää, raavitte pyllyä ja haistatte sormia käden käytyä jalkovälissä :P

Kaikilla on kuitenkin mahdollisuus valita se, miten haluaa käyttäytyä. Epätasa-arvoisuus on mielestäni sitä, että tätä valinnan mahdollisuutta ei ole tai se on huonompi kuin jollain toisella osapuolella, eli että vaikkapa naisten olisi pakko käyttäytyä tietyllä tapaa.


eikös ne miehet jää tällä absoluuttisella toimintamallilla nimenomaan huonompaan asemaan? vaikka tästä nyt ei mitään lakia kiveen ole kirjoitetukaan (ja toivottavasti ei ikinä tarvitsekaan), ei se tarkoita, etteikö tällaisia stereotypioita pystyisi kyseenalaistamaan

en itse näe kannattavana pitää kiinni perinteestä, jossa ei yksinkertaisesti ole järkeä. todella monet hyvät jutut ja tuttavuudet jäisivät ainakin itseltäni kokematta sen takia, että ihmiset eivät jo lähtökohtaisesti voi tulla toisiaan lähemmäksi molempien osapuolien suunnalta

Kannatan kyllä tasa-arvoa, mutta mieletäni se liittyy siihen, että sekä naista että miestä arvostetaan yhtä lailla itsenään, eikä esim. siten että naisia aletaan arvostamaan vasta sitten kun he omaksuvat joitakin perinteisesti miehisiä tapoja toimia.


mielestäni niitä käyttäytymismalleja voi omaksua ihan puolin ja toisin. sillä on väliä, että millä päästään miellyttävään lopputulokseen. eli en todellakaan tarkoita tällä sitä, että nyt pitäisi sitoutua pelkästään yhteen käyttäytymisnormiin, mutta noin jyrkkä vastahakoisuus tulla vastaan niinkin yksinkertaisessa asiassa, kuin tutustuminen, ei vaan mahdu mun etiikkaan ja maalaisjärkeen
Genuinex

Posts: 19

#18092 • • Genuinex

aada,
Ehkä kyseessä on enemmänkin se, että jos olen kiinnostunut jostain, en halua näyttää sitä eli en halua tehdä varsinaista aloitetta, josta selviää, että olen kiinnostunut. Eli heti jos olen oikeasti kiinnostunut jostain, haluan että se on se vievä ja kiinnostuksensa enemmän näyttävä osapuoli.



Otetaan hypoteettinen tilanne, että vastaan ihannekumppaniasi lähes kaikilta osin ja sinä minun ihannettani. Meidät on siis "luotu toisillemme". Eli ts. olet kiinnostunut minusta, mutta menettelet yllä kuvaamallasi tavalla. Se miksi en lähesty sinua johtuu siitä, että teininä tulin todella loukatuksi jonkun sinua muistuttavan naisen toimesta. Et varsinaisesti ole tämä nainen, mutta joku alitajunnassani varoittaa minua olemaan lähestymättä sinua. Siispä tyydyn vilkuilemaan sinua etäältä ja toivon, että antaisit jonkun merkin, että voin lähestyä sinua. Et näytä kiinnostustasi, etkä tee aloitetta joten alitajuntani tunne vie voiton ja minäkin jätän aloitteen tekemättä. Minua hämmästyttää se, että oletko oikeasti valmis riskeeraamaan elämäsi rakkauden vain sen takia, että "miehen tulee tehdä aloite"?

Itselläni oli nimittäin joku aika sitten tilanne, jossa lähestyin naista, josta olin erittäin paljon kiinnostunut. Hän ei suoranaisesti torjunut minua, mutta jotenkin asetelmasta jäi sellainen tunne, ettei hän ole riittävän kiinnostunut minusta. Jos hän olisikin ollut kiinnostunut minusta, mutta halusi vain esittää vaikeasti tavoiteltavaa, mitä hän toiminnallaan saavutti? En vain ymmärrä miten tuollainen ajatusmalli voi edistää yhteistä tulevaisuutta?

Miksi miehen tulee osoittaa enemmän kiinnostusta? Eikö tämä ole vallankäyttöä, jolla osoitat miehelle olevasi tätä arvokkaampi. Toimin näin, koska voin, koska minulla on valta päättää meidän yhteisestä tulevaisuudesta, jos et riittävästi osoita kiinnostusta minua kohtaan anti olla. Siitä yhteisestä tulevaisuudesta kun pitäisi päättää yhdessä ja tasa-arvoisesti? Tässä ilmeisesti tullaankin siihen, että moni mies tekee oman päätöksensä yhteisen tulevaisuuden suhteen, anti olla.

--
Kysymällä selviää. Puhumalla ymmärtää.

Avatar
#18093 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

Genuinex, 10.11.2009 22:05:
Otetaan hypoteettinen tilanne, että vastaan ihannekumppaniasi lähes kaikilta osin ja sinä minun ihannettani. Meidät on siis "luotu toisillemme". Eli ts. olet kiinnostunut minusta, mutta menettelet yllä kuvaamallasi tavalla. Se miksi en lähesty sinua johtuu siitä, että teininä tulin todella loukatuksi jonkun sinua muistuttavan naisen toimesta. Et varsinaisesti ole tämä nainen, mutta joku alitajunnassani varoittaa minua olemaan lähestymättä sinua. Siispä tyydyn vilkuilemaan sinua etäältä ja toivon, että antaisit jonkun merkin, että voin lähestyä sinua. Et näytä kiinnostustasi, etkä tee aloitetta joten alitajuntani tunne vie voiton ja minäkin jätän aloitteen tekemättä. Minua hämmästyttää se, että oletko oikeasti valmis riskeeraamaan elämäsi rakkauden vain sen takia, että "miehen tulee tehdä aloite"?

Itselläni oli nimittäin joku aika sitten tilanne, jossa lähestyin naista, josta olin erittäin paljon kiinnostunut. Hän ei suoranaisesti torjunut minua, mutta jotenkin asetelmasta jäi sellainen tunne, ettei hän ole riittävän kiinnostunut minusta. Jos hän olisikin ollut kiinnostunut minusta, mutta halusi vain esittää vaikeasti tavoiteltavaa, mitä hän toiminnallaan saavutti? En vain ymmärrä miten tuollainen ajatusmalli voi edistää yhteistä tulevaisuutta?

Miksi miehen tulee osoittaa enemmän kiinnostusta? Eikö tämä ole vallankäyttöä, jolla osoitat miehelle olevasi tätä arvokkaampi. Toimin näin, koska voin, koska minulla on valta päättää meidän yhteisestä tulevaisuudesta, jos et riittävästi osoita kiinnostusta minua kohtaan anti olla. Siitä yhteisestä tulevaisuudesta kun pitäisi päättää yhdessä ja tasa-arvoisesti? Tässä ilmeisesti tullaankin siihen, että moni mies tekee oman päätöksensä yhteisen tulevaisuuden suhteen, anti olla.



Sä et nyt hypoteesissäs ottanut huomioon sitä, että aadan unelmien mies ei ole niin nössö että skrabais ranteensa muiden naisten takia.
Genuinex

Posts: 19

#18094 • • Genuinex

Replying to SINKKULUUKKU:

Reivaaja, 10.11.2009 23:35:
Sä et nyt hypoteesissäs ottanut huomioon sitä, että aadan unelmien mies ei ole niin nössö että skrabais ranteensa muiden naisten takia.



Mielestäni otin. Siksi käytin sanaa lähes. On tietenkin eri asia, jos hän olettaa löytävänsä täydellisesti omiin vaatimuksiinsa sopivan miehen. Se, että kuinka realistista on olettaa löytävänsä sellaisen on jokaisen oma asia.

--
Kysymällä selviää. Puhumalla ymmärtää.

Avatar
#18095 • • Edited Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

Genuinex, 10.11.2009 23:40:
Mielestäni otin. Siksi käytin sanaa lähes. On tietenkin eri asia, jos hän olettaa löytävänsä täydellisesti omiin vaatimuksiinsa sopivan miehen. Se, että kuinka realistista on olettaa löytävänsä sellaisen on jokaisen oma asia.



No en mäkään kyl lämpeis muijalle joka itkis sen ensirakkauden vääryyksistä.

lause tyyliin ''mä oon kokenu tosi kovia'' ilman sen suurempia selittelyitä on toinen.

E: Älä nyt ymmärrä väärin. Tiedän(en tunne) monia tyttöjä jotka tykkää herkistä ja haavoittuvista pojista. Mä sanon good for u. Ne tytöt yleensä inhoo mua. Mä en kyl jaksa inhoo niitä. Liian mauttomia mauskuttaa.
Genuinex

Posts: 19

#18096 • • Edited Genuinex

Replying to SINKKULUUKKU:

Reivaaja, 10.11.2009 23:43:
No en mäkään kyl lämpeis muijalle joka itkis sen ensirakkauden vääryyksistä.

lause tyyliin ''mä oon kokenu tosi kovia'' ilman sen suurempia selittelyitä on toinen.


Nyt en ihan täysin ymmärrä viestisi pointtia. Jos viittaat kirjoittamaani teini-iän loukatuksi tulemiseen, en tarkoita sillä kyllä mitään itkemistä. Todennäköisesti koko asiaa ei tarvitse naiselle mainita. Tarkoituksena oli kuvata tilanne, jossa menneisyyden luoma mielikuva, tietyntyyppisestä ihmisestä, estää lähestymisen. Uskoisin sinullakin olleen elämässä tilanne, jossa olet pitänyt jotakin tyyppiä ihan paskana ja kun olet tutustunut häneen, olet huomannut, ettei tyypissä ole mitään vikaa?

--
Kysymällä selviää. Puhumalla ymmärtää.

flatstick

Posts: 343

#18097 • • flatstick UG-/// Liquid Skies // Playaz Club

Replying to SINKKULUUKKU:

Reivaaja, 10.11.2009 23:43:
---

lause tyyliin ''mä oon kokenu tosi kovia'' ilman sen suurempia selittelyitä on toinen.

E: Älä nyt ymmärrä väärin. Tiedän(en tunne) monia tyttöjä jotka tykkää herkistä ja haavoittuvista pojista. Mä sanon good for u. Ne tytöt yleensä inhoo mua. Mä en kyl jaksa inhoo niitä. Liian mauttomia mauskuttaa.



Hehheh.. Poika poika, ei se nyt ihan noin mene, puhut vastoin parempaa tietoo.
Ootkos oikeesti edes kelannu, et jos sattuisi samantien laukoa kuinka kovia on kokenu, toinen saattaa pelästyy _ihan vitusti_ ja lähtee pois? :D

--
Rahat vai kolmipyörä?!
Don't fight the feeling..

Avatar
#18098 • • Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

flatstick, 10.11.2009 23:52:
Hehheh.. Poika poika, ei se nyt ihan noin mene, puhut vastoin parempaa tietoo.


Min pappa betalar.

Oikea vastaus kysymykseesi on varmaan: EN.
Avatar
#18099 • • Sunshine^82 Guest

aada, 10.11.2009 21:03:
---
Sunshine^82, 10.11.2009 17:03:
Niin no kuten aiemmin jollekin sanoin, niin itsestähän se varmasti on kiinni tuleeko kukaan juttelemaan, eli pitäisi varmasti näyttää helposti lähestyttävältä eli hymyillä, pitää silmäpeliä jne.

Tykkään tälläisistä rooliasetelmista, tykkään esittää esim. vähän kiltimpää ja viattomampaa kuin oikeasti olenkaan. Ei se kuitenkaan tarkoita, että en olisi oma itseni, vaan tuon tavallaan tälläisen roolin kautta esille eri puolia itsestäni.

En mielelläni vastaa ikää tai muita henkilökohtaisia asioita koskeviin kysymyksiin.

---



Kerrohan nyt sitten, et onko tämä roolin vetäminen tuottanut tulosta?

Edit. Pelkäätkö että tulet torjutuksi, jos teet itse aloitteen?

---


Mitäs tuohon nyt vastaisi. On se tuottanut tulosta tiettyyn pisteeseen saakka ainakin, eli siihen, että molemmat ovat kiinnostuneet toisistaan enemmän kuin ehkä ilman tälläistä "rooleilla pelaamista".

En usko, että pelkää torjutuksi tulemista. Voisin periaatteessa ihan hyvin "tehdä aloitteita" eli mennä juttelemaan sellaisille, joista en ole kiinnostunut, mutta oikeastaan ehkä myös sellaisille joista voisin olla, eihän ne kuitenkaan tiedä mun motiiveja. Ehkä kyseessä on enemmänkin se, että jos olen kiinnostunut jostain, en halua näyttää sitä eli en halua tehdä varsinaista aloitetta, josta selviää, että olen kiinnostunut. Eli heti jos olen oikeasti kiinnostunut jostain, haluan että se on se vievä ja kiinnostuksensa enemmän näyttävä osapuoli.



Asia "selvä". En jaksa jatkaa aiheesta enempää, jatkakaa te muut. Onnea! *piis*
Arsk4_

Posts: 833

#18100 • • Arsk4_ Lihis
pilluuuu

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: