SYNCHRONICITY sat 22.11 VR-Makasiinit -Joey Beltram

105 posts, 6 pages, 21,344 views

nemo

Posts: 656

#81 • • nemo Wanha kettu
Mä olin *nauru*

--
Tää on mun sigu

-P

Posts: 4,972

#82 • • -P

nemo:
Mä olin *nauru*


yay, we have a sherlock holmes here *nauru*. en ville usko että olit! valehtelet!

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

super-enkuli

Posts: 1,521

#83 • • super-enkuli

Ichi:
äh, jos yhen staran poisjääminen pilaa bileet ni ei kyl mun puolesta kannatta vittu bileissä käydä. so fucking what..



Ei se bileitä tee, mutta odottanut jo suht kauan Beltramin näkemistä/kuulemista ja sen takia vähistä rahoista päätin mennä tsekkaa sen makasiineille ja unohtaa makasiini-boikotin. Sit ysilt frendi soittaa, et se on peruuttanut mieti itse fiilikset siinä kohtaa ja sano sit uusix toi. Valehtelematta itku ei ollut kaukana siinä kohtaa, kun tajusin et kaveri ei kusettanut. Olisin varmaan pystyny nauttii bileistä tosiaan, jos en ois odottanut sitä niin kovin. Kuin pikkulapsi joulua ja lahjojen avaamista...*huokaus*

--
Ei vaiskaan, mutta kiitos ja anteex

Avatar
#84 • • valona Guest

super-enkuli:

Olisin varmaan pystyny nauttii bileistä tosiaan, jos en ois odottanut sitä niin kovin. Kuin pikkulapsi joulua ja lahjojen avaamista...*huokaus*



Virheistä oppii, itse olen katkeroitunut parin tapahtuman vuoksi ja oppinut olemaan odottamatta yhtään mitään, oli sitten lineup tai hype mitä tahansa. Parempi vain varata kunnon pohjat etkoille ja dissata bileitä jo valmiiksi niin yllätys saattaa olla positiivinen *vink*
super-enkuli

Posts: 1,521

#85 • • super-enkuli

dco:
---
super-enkuli:

Olisin varmaan pystyny nauttii bileistä tosiaan, jos en ois odottanut sitä niin kovin. Kuin pikkulapsi joulua ja lahjojen avaamista...*huokaus*

---


Virheistä oppii, itse olen katkeroitunut parin tapahtuman vuoksi ja oppinut olemaan odottamatta yhtään mitään, oli sitten lineup tai hype mitä tahansa. Parempi vain varata kunnon pohjat etkoille ja dissata bileitä jo valmiiksi niin yllätys saattaa olla positiivinen *vink*



Yleensä ei ole haitannutkaan niin kamalasti, mut tämä oli sillanen mitä olin odottanut todella, todella, todella kovin. *uuh* Ymmärrän, että ei järjestäjien syytä ja silleen, mutta....

Ekaan postaukseeni (sivulla yx) lisäten, että diggasin aamuja, mut hinta oli suht korkee mieletstäni.

--
Ei vaiskaan, mutta kiitos ja anteex

Dr3Tri

Posts: 62

#86 • • Dr3Tri acid houser
clip

varsis:
Olikos klubituslaisia siellä 303-huoneessa?
Tulin paikalle vain ja ainoastaan 303 -huoneen takia, sellaista kun ei tällä hetkellä oikein missään (?) kuule (vaikka vanha olenkin, en ikävä kyllä ymmärtänyt mistään mitään vanhan Berlinin aikoihin: mutta plussana tuo musiikki ja tunnelma on minulle aivan uutta ja ihmeellistä :-) Enkä todellakaan pettynyt: sain tanssia iloisen, ystävällisen ja kohteliaan porukan seassa kerrassaan upeita settejä. Elissa (tuskin plattaria luet, mutta reletkääpä joku jos tunnette): long live the acid queen! [;-D]


clip
Samoin, kuin myös.. aivan pakko oli tulla sinne (vaikka oli viikonloppu ylitöitä duunissa myös sunnuntaina heti aamusta -nukuinkin n.2 h ennen duunia) tuon oldschool huoneen takia ja once in a life time luonteisena ideana olis ollut varsin mainiota jos Mixmaster K / Kaippa olis myös kunnioittanut bileitä läsnäolollaan.

En tiedä ketä tarkoitat Acid Queenilla mutta eräs kiitettävän kovaääninen naispuolinen henkilö on kyllä tullut vastaan jokaisessa Acid House tapahtumassa missä oon itse ollut.. eli voisi olettaa kyseisen tytön käyvän kaikissa! =D

clip
Joku jo mainitsikin eräät aiemmat aivan loistavat Bar Alahuoneen bileet (Jokke ja Acid Kings mm.), ja henkilökohtaisesti koin että Synchronicityn alahuone-meininki oli ihan samaa tasoa.
clip

-Jeah. kyseessä lienevät Keys Of Life -bileet pari vuotta sitten tammikuussakohan se oli.. Acid Kings pisti useamman keikan sen illan aikana, ja täytyy sanoa et ne keikat teki muhun ehkä vieläkin suuremman vaikutuksen kun tämä tuorein -vaikkakin Acid Kings näiden bileiden ja varsinkin tuon soittotilan eliittitarjontaa edustikin.


clip
Njassa, Nessi, ja sokerina pohjalla Jokke. Eikö tällaista saisi ihan oikeasti lisää jossain? Ei nyt aina tarttis ihan joka viikko (;-) kaikkia klasareita heittää, mutta tuo 303-meininki tuntui tosi hienolta, ja musiikista kuuli jollain tavalla ns. 'kaiken' (johtuikohan osin db-rajoituksista, vai ovatko herrat niin hyviä miksaajia, vai mistä? olen teknisesti(kin) diletantti...).

Kuka muuten istui (koko illan?) valoissa, siinä pöydän vasemmassa laidassa? Vai ymmärsinkö asian oikein: käsitin että tämä henkilö hoiti mm. valot? Oli miten oli, musiikki ja valo toimi hyvin - etten sanoisi kauniisti - yhteen.
clip

Joo hyvää settiä tuli, tunnistin jopa joitain niitä etukäteen mainittuja HIPHOUSE biisejäkin.. Tai no, jos Jolly Roger:in Acid Man olikin hiphouse nimisellä levyllä 89, niin onko biisi kumminkaan sitä.. mielestäni aika selkeesti Acid House pätkä. BTWBTW samaisella hiphouse levyllä on mainio SKA musiikin ja Acidin risteytys.. [Longsy D´s House Sound - This Is SKA (skacid mix)]
Muita kohokohtia oli 101-rock to the beat, Ecstacy Club - Jesus Loves The Acid, French Kiss..

Mielestäni siinä pöydän päässä istui kumminkin useampi kuin yksi henkilö.

Ja General Njassan setti oli uskomaton! -useine kohokohtineen, joista KLF:n Its Grim Up north:in alkaessa meinas mennä vihreät teet väärään kurkkuun.. tais alkaa huutomyräkkä jo siinä kohtaa kun äijä näytti sitä levyä etummaisina bilettäneille..

”Keep The Party Going!”


niin- jos jotain negatiiivista pitää hakea niin ei -en valita Joey Beltramin pois jäämistä vaikka 90-luvun alun teknoklassikoita olis ollutkin kiva kuulla (mut eihän se niitä olis kumminkaan soittanut)

Vaan illan ja yön ainut negatiivinen kokemus mikä mun kohdalle osui niin oli tämä turvatarkastaja ovella.
Ekaks kun tulin pääovelle, kysyttiin papereita. Kysyjä oli useamman vuoden mua nuorempi (ei se mitään, se on sen velvollisuus) Mulla ikää 28. Ei haittanut todellakaan, hymyilytti vaan. Maksoin lipun 18e kakskymppisellä, heti seuraavaks pääskin eroon siitä 2e kolikosta -narikkaa varten.
Ai että alennusta lipusta saa seuraavista bileistä. Jaaha, OK. Ei se mitään.

Sitten pääsin turvatarkastus pisteeseen (en oo ikinä ollut bileissä moisessa) ihmetytti vähän. Ei haitannut vieläkään jätkän nyreys, vaan vastasin kun se kysyi että ”onko mitään ylimääräistä?” että mahan kohdalla on vähän -kun en jaksa käydä ihan joka päivä salilla..
sen kollega hymyili mut ei tämä. (ei se mitään, sehän on sen velvollisuus)
Mut mikäs siinä, ladoin kamat pöydälle, jätkä kopeloi paikat -> kamat takas-> ja ihmettelemään bileitä.

Ja kun aluks ei meinannu löytää kuin sen yhden soittotilan siitä niin menin uudestaan turvatarkastajan puheille (VIRHE!)
-Yleensähän töissä olevilta ihmisiltä saa vastauksia kaikkiin yleisiin kysymyksiin.. kävelin tän eteen elikkäs narikan puolelle siihen sen jätkän viereen niin äijä vastas kysymykseeni ”onko täällä jossain muita bilehuoneita / ohjelmia joista vois tsekata mitä tapahtuu, näin: ”Ja turvatarkastus.”
Vaikka oli juuri tarkastanut mut ja muisti sen varsin hyvin. Ei oikein auttanut perustelut / kommentoinnit. Uhkas vaan heittää ulos. Siinä meni katsos raja minkä puolelta tuleville pitää tehdä tarkastus.
Jäin sitten soittamaan siihen sen taakse läpi päästyäni koska pidemmällä oli enempi möykkää, ja kun tää vartijatyön sankari huomas mut niin se virnuili itekseen ja jammaili muka musiikin takia ja nautti olostaan..

Sit myöhemmin tämä jätkä kävelee siellä bileissä formu päällä tärkeilemässä sen näköisenä et ei väistä jos joku sattuu kohdalle. Ei kai oikein diggaillut tällaisesta kulttuurista.. jos mistään kulttuurista.

JA huom. tää jätkä ei ollut se iso kaljupäinen vaan lyhyet tummat hiukset ja pienempi kaveri.
Eli käytös vähän samaa tyyliä kuin mitä on tottunut natseilla näkemään -mutta ulkonäkö ei kerro kaikkea, tämä isokoinen kaljupäinen järjestysmies/vartija sopi uomattavasti paremmin tuollaiseen työhön, maksavien asiakkaiden keskuudessa -se jopa väisti kun käveli ahtaammassa paikassa vastaan ja näytti kaikenkaikkiaan ystävälliseltä.

Jos joku ajattelee nyt että sellainen vittumainen asenne kuuluu asiaan koska tuollahan oli jotain järjestyshäiriötä 2.linja:n keikalla, (ja Njassan edessäkin kävi yks n. 30v hieman etelämaalaiselta näyttävä todella sekaisin oleva henkilö hortoilemassa- pelotti et meneeks se sotkemaan sen soittoa kun ne levarit oli siinä aika hyvin käsien ulottuvilla.
Et sain sitä siinä väistellä minäkin. Mut siinä vaiheessa se henkilö ei kumminkaan aiheuttanut mitään oikeita ongelmia -en tiedä sitten oliko ehkä sama tyyppi joka veti sen Irwinin alas lavalta.)
Eikä juuri tämä ongelmavartija kuulemma tehnyt heti mitään vaikka olisi voinut. Se sama joka kommunikoi sen korvanappisysteeminsä kautta koko ajan. (Kaveri sanoi tän, en itse ollut just silloin kattomassa sitä keikkaa.)
Jos olis ollut jotain vaikutusta asiaan niin olisin sanonut ”etten koskaan tule teidän bileisiin enää” mut paskaakos se äijä olis siitä välittänyt, (sehän teki siellä vain työtään)

Ei voi muuta kuin suositella bilejärjestäjiä ottamaan järjestysmiehiksi hyviksi tuntemiaan tyyppejä- ja jos on pakko käyttää vartijoita tms. Niin käyttäkää sellaisia vartija firmoja jotka eivät ota rikostaustaisia henkilöitä töihin.

[muokattu 27.11.2003 22:56]

[muokattu 27.11.2003 23:04]

hallucinogen

Posts: 8,190

#87 • • hallucinogen Edain
Eikös makasiineilla ole se aivan loistava jutom-security aina? *nauru*

--
pikku-*possu*

-P

Posts: 4,972

#88 • • -P

yugae:
Ei voi muuta kuin suositella bilejärjestäjiä ottamaan järjestysmiehiksi hyviksi tuntemiaan tyyppejä- ja jos on pakko käyttää vartijoita tms. Niin käyttäkää sellaisia vartija firmoja jotka eivät ota rikostaustaisia henkilöitä töihin.


Makasiinien tilaan kuuluvat automaattisesti sekä vr-makasiinien bar-staff + Jutom Oy niminen security firma. Järjestäjillä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa asiaan, kokemusta kyllä on sen suhteen, believe me*hmph*

[muokattu 27.11.2003 22:58]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Individual

Posts: 10,942

#89 • • Individual HYPNO!

hallucinogen:
Eikös makasiineilla ole se aivan loistava jutom-security aina? *nauru*



Lainaus Jutom Security:n kotisivuilta:
”Jutom Oy on perustettu vuonna 1995 täydentämään turvallisuuspalveluiden jatkuvasti kasvavaa kysyntää.
Perusajatuksenamme on tarjota korkeatasoista, yksilöllistä sekä kaikenkattavaa turvallisuuspalvelua kohtuuhintaan, asiakkaan tarpeet huomioiden.

Turvallisuudella on tekijänsä- Jutom Oy *nauru*

Onkohan VR-makasiineilla ollut sama henkilökunta kuinka kauan töissä..?
Meinaan, kun niissä Rushin bileissä, missä Captain Tinrib oli paukuttaas, niin kaikki sujui aivan hiton jouhevasti ja henkilökunta oli mukavaa narikkahenkilökuntaa myöten. Sai asiallisia vastauksia kysymyksiin, tervetulotoivotuksia yms. Toisin sanoen, oli hirvittävän mukavaa porukkaa niissä bileissä töissä.
Noh, näissä bileissä en ollut ja E10V bileissäkään ei mitään henk.koht ongelmia ollut kenenkään kanssa, mutta inhottaa vaan lukea em. asioista ja pistää ihmettelemään...


T:T

[muokattu 28.11.2003 07:20]

[muokattu 28.11.2003 07:21]
Avatar
#90 • • Synchronicity Guest
Tässä järjestäjän vastaukset, ne on kopioitu suoraan platinumin vastauksesta eivätkä siis ole quotattu täältä

pääsin vastaamaan vasta nyt koska on ollut duuniviikko ja kuukauden duunit rästissä tämän tapahtuman johdosta ja omaa aikaakin on tarvinnut selvitelläkseen viikonlopusta Mutta se on hyvä että täällä on avauduttu urakalla. siksi onkin nyt hyvä käydä läpi kommentit


1. ääni:

Jos jossain kohtaa pääsalia ei ääni tyydyttänyt niin eikö voinut siirtyä metriä vasempaan tai oikeaan jossa ääni toimi paremmin? Ääni kuului dj pöydän kohdalla 105 db:tä mutta muualla se oli 92-95 db, eli vaihtelua 30 metrin matkalla oli ainoastaan 3 db:tä eli se saatiin toimimaan tasaisesti. Niin hyvin kuin oli mahdollista.

Kumma kun omaan korvaan ääni ei kuulostanut esim pääsalissa puurolta (paria kertaa lukuunottamatta) ja moni paikalla ollut kävi tapahtuman aikana sanomassa että ääni on saatu toimimaan hyvin. Se että rajoitus Vr makasiineilla on 95db on harmi ja järjestäjä ei voi sille mitään.

2. Alkemistin kommenteista:

>en myöskään ymmärrä valintaa maksaa vain tietyille deejiille liksaa?
sanottiin että yksi vaikuttava tekijä on se, kuinka kauan artisti on
soittanut levyjä - itse oon soittanut vuodesta '96 lähtien ja ainoa
”korvaus” minkä bileistä sai, oli takahuoneen jatkuvasti finaalissa
olleet >bisse ja batteryt (pari kpl onnistuin saamaan) sekä alennusdrinkkiliput (siis bisse maksaa normaalisti 4? ja lipulla sai
naurettavan euron alennuksen?) jotka vieläpä lakkasivat toimimasta
joskus puolenyön jälkeen? mä soitan mielelläni vaikkapa pelkillä matkakuluilla jos kyseessä on pienen luokan kemut, mutta jos povataan vuoden suurimpia teknobileitä, luulisi jo esim. beltramin peruutuksen jättävän budjettiin sen verran rahaa että töitä tekeville asiansa osaaville deejiille pystyisi maksamaan jotain, ja ylipäänsä luulisi että järjestäjä maksaisi mielellään jonkinlaisen korvauksen. ei mun mielestä ole deejiin tehtävä korvata järjestäjän persnettoa, ainakaan jos valitaan näin, kuten rivien välistä voi lukea, että ”artisti X on huonompi kuin artisti Y”. joko
maksetaan kaikille, tai ei kenellekään (poislukien ulkomaannimet).
kaikilla on kuitenkin laskut/vuokrat maksettavana ja safkat ostettavana.


Hyvä Alkemist, kun sinut buukattiin soittamaan tapahtumaan kysyttiin sinulta SUOSTUTKO soittamaan ilmaiseksi mikäli tapahtuma ei
tuota voittoa ja mikäli tuottaa on palkkiosi x euroa.

Se mitä joku muu eiintyjä samassa tapahtumassa saa liksaa ei ole sinun asia eikä sinun kuulu asiasta itkeä nettifoorumeissa tai missään muuallakaan. Asia olisi toisin jos olisin sinulle luvannut liksaa ja
olisin sen jättänyt maksamatta. Jos olit alusta asti niin vittuuntunut kaikkeen mahdolliseen, miksi ihmeessä lupauduit soittamaan?
Halukkaita soittajia olisi ollut useita, ja kyllä, ilmaiseksi, jos olisin tiennyt sun avautumisen niin olisin ottanut jonkun toisen dj:n soittamaa niin olisi sullakin ollut parempi mieli kun ei olisi tarvinnut väkisin soittaa!

Artistibisseistä ja muista juomista. Jokaiselle dj:lle oli varattu backstagelle 7-9 olutta ja energiajuomia, ja juotavaa tuotiin sinne sitä mukaa lisää kuin se loppui, kuten muistat sulle luvattiin juotavaa vähemmän kuin mitä
sinulla olisi ollut mahdollisuus nauttia. Ne drinkkikupongit joita sait alussa
eivät edes olisi saaneet käydä kyseisenä iltana ravintolassa, ne olivat vain
vertauskuvana sulle et tiedät montako bisseä saat hakea backstagelta
(alun perin oli tarkoitus että backstagella olisi ollut henkilö joka olisi
antanut artisteille juomat kuponkeja vastaan, luovuin kuitenkin ajatuksesta koska uskon että jokainen artisti ajattelee muita artisteja
ja ottaa vain sovitun määrän juotavaa), jos et kupongit saadessasi
ymmärtänyt niiden merkitystä olisit voinut asiaa kysyä, sillä näithän minut useaan kertaan illan aikana. Miksi itkeä juomattomia bissejäsi jälkikäteen? Jos sinusta illan aikana tuntui ettet saa luvattua juomamäärää, olisit tullut siitä mainitsemaan niin olisin henk kohtaisesti tuonut sinulle haluamasi määrän juotavaa...kysyminen ei olis ollut iso vaiva.

Osa nimeltämainitsemattomia esiityjiä oli bileisiin tullessaan jo valmiiksi humalassa ja toivat backarille täysin kuulumatonta porukkaa juomaan
esiintyjien juomia. Tämä oli syy siihen että juomat ajoittain loppuivat.


>on ensinnäkin AIVAN NAURETTAVAA että ne jotka olivat kalliilla ostaneet ennakkolipun (18?, olkoonkin vielä ihan halpaa, on silti ISO aukko esim. opiskelijan lompakossa), eivät saaneet minkäänlaista suoraa hyvitystä. miksi rahoja ei voinut saada takaisin, jos esim. seuraavaan tapahtumaan ei ole minkäänlaista kiinnostusta saapua? monet frendit harmittelivat tätä isoon ääneen.<


Onko artistin tehtävä dissata järjestäjää? kuuluuko se sinulle?

Suomessa on niin usein tehty isoja tapahtumia jotka ovat jääneet yleisömäärältään alle toivotun ja järjestäjä on joutunut katoamaan kuvioista tai myymään autonsa tms eli tapahtuman alussa päätin jo lähteä siitä että kysytään esiintyjiä ovatko he valmiita joustamaan liksoistaan mikäli tapahtumaan ei tule vaadittua määrää ihmisiä. Osa oli, osa ei.

Ja haluan viel korostaa että tapahtuma EI todellakaan OLLUT ”JOEY BELTRAM” vaan ”SYNCHRONICITY”

>beltramin peruuntuminen oli tavallaan ennalta tiedossa. mies on hyvin tunnettu no-showsta - äijän asenne kyllä kuvastuu hyvin tosta ”en viitsi lentää nykistä helsinkiin vain yhtä keikkaa varten”-mentaliteetista. koska sen nyt ei luulisi olevan mikään salaisuus jos miehen uraa on vuosien varrella seurannut (niin... jos), olisi varasuunnitelma varmaan ollut paikallaan.<


Odotatko minun seuraavan Beltramin uraa? Jos buukkaan artistin, odotan hänen saapuvan paikalle. Miten Beltramin peruminen oli ennalta
arvattavissa?Miten tiesit sen vaikka minä en sitä tiennyt? Miten siihen olisi voitu varautua ennalta? Kenties buukkaamalla toinen kova nimi joka olisi
sitten otettu hätävarana kun tieto Beltramin peruutuksesta tuli? Etkö tiedä että artistit pitää maksaa etukäteen? Mitä jos peruutusta ei olisi tullut?
Luuletko että olisimme saaneet rahamme takaisin jos olisin perunut Beltramin varalle buukatun toisen artistin päivää ennen? Haloo?

>entäs jatkobileet? liput ovelta 12?! halpaa kuin saippua...

Jonka lippu sisälsi Phil Kieranin mix cd:n joka ainakin ilahdutti
suurinta osaa paikalle saapuneista. Illuissa lippu on esim yleensä 15 euroa, miksi et siitä itke mitään, ja ne eivät sisällä cd:tä, eikä niissä ole aina ulkomaista dj:tä soittamassa. Premiin taas maksaa lippu 10 euroa ja soittamassa on yleensä pari kolme djtä. Mikä itse asiassa näistä jatkoista teki kalliit?

Jos lipunhinta kerta oli niin järkyttävän hirveän korkea ja järjestäjä sen myötä ahne, niin miksei näillä palstoilla ollut ennen tapahtumaa yhtään (ei
siis todellakaan ensimmäistäkään) kommenttia että lippu olisi ollut kallis? Onko 15 euroa kallis hinta? Nimittäin suurin osa lipuista myytiin 15 eurolla, te jotka valitatte että jouduitte maksamaan 18 euroa, miksi ihmeessä ette hakeneet lippua silloin kun se oli 15 euroa ja siihen sai vielä cd:n kaupanpäälle. Näinollen lippuhan ei maksanut periaatteessa kovinkaan paljoa jos ajatellaan että vastaavia cditä myydään 10-23e hintaan...


3. Heikko dj tarjonta:

joku mainitsi että tapahtumassa oli huono tarjonta dj:n suhteen ja sen
takia lippu aivan liian korkea? jos luulit olevasi tulossa toisentyylisiin (vaikka kiksu tai polkka) bileisiin, oli tarjonta sinulle varmasti aivan paska,
sillä soittamassa ei ollut yhtään artistia joka näitä musakriteerejä olisi täyttänyt. Jos taas halusit kuunnella teknoa niin olit oikeissa bileissä ja lineup oli erittäin korkeatasoinen. Jos tarjonta kerta oli niin heikkoa, miksi ihmeessä vaivauduit paikalle? Ai kuuntelemaan pelkästään Beltramia joka oli ainoa ”ei heikko” dj kahdenkymmenen heikon dj:njoukosta? Oletko oikeasti sitä mieltä että 15/18 euron lippu on kallis hinta paristakymmenestä kovatasoisesta tekno, house ja acid dj:stä?missä muissa bileissä on vastaavan lineupin saanut halvemmalla?Olkoonkin että JB peru, oli lineup silti ainutlaatuinen.

4. Eliot Nessin tapahtuma:

Tapahtuma ei ollut Eliot Nessin, eikä siinä käytetty bulvaania. Tekisi
mieli tukistaa jokaista joka tuollaista paskaa levittää. Eliot tosin
auttoi lineupissa, koska pyysin häneltä apua sen laatimiseen hänen rautaisen tekno tietämyksensä ansiosta. Kukako oli järjestäjä?
Sen tietää jokainen dj ja tapahtumassa ollut työntekijä ja Vr.

5. Joey Beltramin peruuntuminen:

Alla JB:n managerin perjantaina 21.11. lähettämä sähköposti
JB:n peruuntumisesta.

Original Message
From: ”jxxxx” <[email protected]>
To: ”yyyyyy” <[email protected]>
Sent: Friday, November 21, 2003 5:13 PM
Subject: Re: Joey

Joey is not going to come. Sorry I have not been able to talk to you before

I have been off with tonsilitis but Joey finally told me last night he will
not come for just one night.



Itse näin meilin perjantai iltana klo 23.30 kun pääsin bilejärjestelyjen jälkeen vihdoin tarkistamaan meilin. Miksi asiaa ei
tuotu heti ilmi? Siksi että pyrin la saamaan tilalle jonkun korvaavan dj:n
siinä kuitenkaan onnistumatta. vajaa vuorokausi kaiken bilejärjestelyjen keskellä on melko riittämätön aika. Kun aikaisemmin sanoin että JB:n kanssa neuvoteltiin viimeiseen asti tapahtumaan saapumisesta niin ei se
todellakaan siis tarkoita että hänen kanssa olisi neuvoteltu lauantai iltaan klo 20.30 saakka jonka jälkeen hänet olisi teleportattu Suomeen. Olisikohan kyseisen kommentin sanojan syytä miettiä mitä suustaan
päästää ja ajatella että mitähän järjestäjä mahtoi asialla tarkoittaa ennenkuin laukoo tollasia kommentteja. Toisekseen lauantai meni juostessa ympäri makasiineja ja Helsinkiä hoitamassa järjestelyjä, eikä yksinkertaisesti ollut aikaa lähteä laatimaan kirjoituksia platinumiin tai muille foorumeille, tärkeämpää oli saada tapahtuma järjestetyiksi niillä dj:llä jotka paikalle olivat tulossa.


Joku taho on tällä foorumilla epäillyt ettei JB olisi edes ollut tulossa tapahtumaa saatikka tietänyt keikasta Suomessa. Asiasta on olemassa kirjalliset sopimukset ja voin ne vaikka ottaa matkaan seuraavan kerran kun saavun Helsinkiin ja näyttää ne niille joilla ei ole parempaa
tekemistä kuin epäillä tapahtuman järjestäjää. Mitä taas tulee sopimuksiin ulkomaisten dj:tten kanssa, tietää jokainen promoottori että heidän
sopimuksiin on mahdotonta saada minkäänlaista ehtoa että dj olisi
korvausvelvollinen mahdollisesta peruuntumisesta! Mikäli vaadit tämmöistä sopimusta, jää dj:n buukkaaminen siihen. aina.

Dj voi perua esiintymisensä vaikka vain sentakia että häntä on pyydetty esiintymään jossain tv ohjelmassa Kiinassa ja hän katsoo sen tärkeämmäksi julkisuudelleen. Yleensäkin voi olla tyytyväinen jos artistin peruessa saa takaisin jo artistille maksamansa rahat ja lennot.


6. Miksei järjestjä vastaa syytöksiin:

Tuo kysymys oli tullut tänne jo sunnuntaina. En voi sanoa muutakuin että on mulla muutakin tekemistä kuin juosta bileiden loputtua kommentoimaan asioita eri foorumeille. Luuletko todellakin että minun
elämä on Platinum? Useat tähän kommentoineet ihmiset eivät edes olleet tapahtumassa! Jatkobileiden loputtua ja ensimmäisen kerran kahteen
vuorokauteen syötyäni pääsin nukkumaan sunnuntaina klo 15, oletatko
että minun ensisijainen tehtävä olisi tulla kommentoimaan tänne ja
vastaamaan sinulle ja muille epäkohtia työkseen etsiville miksi mikäkin asia oli miten oli. Enköhän itse päätä koska tänne kommentoin, minulle
platinum ei ole elämän keskipiste, se on ainoastaan yksi pieni osa
bileistä ilmoittelussa ja niiden seuraamisessa.

Mulla on myös ihmis suhteet jotka ehkä vaativat myös aikaa ja menevät tällaisen edelle sekä päivätyö josta olen menettänyt useampi tuhat euroa tapahtuman järjestelyiden takia. Nämä ovat tapahtuman jälkeen olleet minulle ensisijainen ajanköäytön kohde, ei joku platinum.

7. NEW YORK CITY SURVIVORS-live esiintyjä.

Miksi ihmeessä järjestäjän tulisi pyytää anteeksi tältä esiintyjältä? Se että
heidän kimppuun käytiin tuli järjestäjän tietoon vasta sunnuntaina,
järjestäjällä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä. Tottakai tapahtunut on ikävä mutta sen selvittely ja estäminen kuuluu järjestyksenvalvojille. Mitä taas tulee siihen miksi kyseinen esiintyjä lopetti keikkansa kesken kaiken oli täysin heidän oma valintansa. Menin neljännen kerran sanomaan heille liian korkeista desibeleistä, koska siitä oli tullut jo varoitus Vr:ltä ja jokainen tietää mitä tapahtuu kun makasiineilla saa 3 varoitusta, TAPAHTUMA LOPPUU SIIHEN. Tästä erittäin vittuuntuneena repi eräs bändin jäsen piuhat irti mikseristä ja heitti (OMAT) kamansa
kolme kertaa seinään. Järjestäjä on kyseiseen käytökseen täysin syytön.

8. Lämmitys:

Ennen tapahtuman alkua lämmitys toimi pääsalissa loistavasti ja siellä
oli jopa kuuma, mutta ensimmäisten ihmisten tullessa sisään hajosi jostain kumman syystä lämmittimestä poltin ja sen makasiinit saivat korjattua klo 01, jonka jälkeen saliin saatiin jälleen lämmintä ilmaa.

9. Neulojen hyppiminen pääsalissa:

Neulojen hyppiminen johtui juuri lämmityslaitteesta joka puhalsi
suoraan toiseen levysoittimeen, tässä vaiheessa asialle ei kuitenkaan enää voitu mitään sillä lämmitystäkään ei haluttu enää sammuttaa jotta sisällä tarkeni olemaan.


10. Juha Vilkamon kommentit äänestä ja tuhannet
quotet:


Ei oikeasti jaksa vaan enää vaivautua selittämään...sovitaan nyt vaikka että sinä olet oikeassa jos siitä tulet tyyytyväiseksi...


11. Peruutuksesta ilmoittaminen ja rahojen palautus
Etuovella oli ilmoitus peruutuksesta ja toisekseen rahojansa ehdottomasti takaisin vaatineet ihmiset saivat rahansa takaisin jos nyt Joey Beltramin dj
setti oli heille ainoa syy tapahtumaan tulemiseen ja asiansa perusteli.


12. samojedin kommentti

>empa kylla voi sanoa etta olisi mitaan sympatioita tallaselle. mitenkohan ne artistit aina tiettyjen jarkkaajien bileissa peruuttaa >ois ollu kohtuullista jos ois voinut palauttaa lipun ja saada rahat takaisin. ma meinaan tehda tasta kantelun kuluttajaviranomaisille vaadin korvausta ainakin puolesta lipun hinnasta.


Edelleen: tapahtuman nimi ei ollut ”JOEY BELTRAM” vaan ”SC”
beltramin ympärille näitä bileitä ei järjestetty, eikä bileet olleet ”JOEY BELTRAMIN KONERTTI”. tosin on aivan varma ettei koskaan enää tule buukattua suomeen vastaavan kokoluokoan tähteä jos sellaisen
peruuntuminen aiheuttaa tämänkokosen polemiikin


13. kommentti

>Yleistunnelma oli vaisu, ihmiset ja tunnelma puuttui jota en kyllä toisaalta ihmettele kun jokaisella varmaan mielessä Makasiinien järjestelykyky E10V:ssä. Vai eikö tekno vaan kiinnosta ihmisiä?<

jotkut pitivät, toiset ei, näin on kaikissa bileissä. suurimman varjonsa tähän bileeseen asetti tapahtumat jotka sattuivat 3 vkoa ennen tapahtumaa samaisessa talossa. Jokainen varmasti tietää mistä puhun.
Myös heti sen tapahtuman jälkeen SC:N jo lupaavasti käyntiin lähtenyt lipunmyynti tyrehtyi samantien ja todella moni ihminen jonka kanssa juttelin ja joka vielä ennen sitä oli tulossa tapahtumaan, vannoi ettei
koskaan enää jalallaan astu VR makasiineille. Tämäkin lienee aika selviö monelle...

14. Individualin kommentti

>Oliko tosiaan niin, että vaikka pääesiintyjä perutti, niin ihmisillä ei ole ollut mahdollisuutta halutessaan jättää ostamansa ennakkolippu käyttämättä ja saada sitä vastaan myöhemmin rahaa? Tietenkin, jos henkilö taas on tietoinen siitä, että pääesiintyjä ei esiinny ja silti osallistuu
tapahtumaan, niin silloin kai ei enää järjestäjä ole mitenkään korvausvelvollinen hänelle.


Tapahtuma oli ”SC” ei ”JB” eli tapahtuma ei ollut joey beltramin konsertti, kuten sanoin. jossa beltram olisi ollut ainoa esiintyjä illan aikana yhdessä salissa. esiintyjiä oli parikymmentä kolmessa salissa ja en voi ottaa yhden artistin peruuttaessa linjaa että ovella jaamme kaikki rahat takaisin. Ei näin tehdä myös missään muuallakaan. Asia on helppo tarkistaa vaikka kuluttajasuoja asiamieheltä. Itse olen reissannut paljon euroopassa, ja asunut monta kesää mm ibizalla ja artistien peruuntuminen
maailmalla on todella yleistä, eikä jos line upissa on vaikka 20 djtä, yksikään paikka ole palauttanut rahoja siksi että yksi näistä on perunut. Mutta kuten aiempana jo totesin, palautimme rahoja useille ihmisille jotka todella eivät tahtoneet tulla tapahtumaan ja ilmoittivat että Beltram on ainoa syy miksi he olisivat tulleet.


15. Antti H:n kommentti

>Uskomatonta kohellusta, ei voi muuta sanoa.

>Paikalle tultaessa oli kyllä mennä totaalisesti hermot. Beltram perunut ja lipunmyyjän mukaan se oli jo tiedossa perjantaina! (Missä tiedotus!) Kukaan ei tiennyt alussa mistään mitään. Multa tultiin kysymään, että onkohan nää oikeat bileet, kun ei vielä sisääntultaessakaan voinut olla varma (Missä tiedotus). Soittoaikataulut tulivat seinille vasta
joskus puoli yhdentoista aikaan (Missä tiedotus!). Pääareenan koristelu ja videotaulut olivat lähinnä vitsi.

Ja kyllä lämmitti mieltä, että seuraavaan Syncronicityyn pääsee nyt sitten oikein puoleen hintaan. ' laittavatkohan niiden bileiden hinnaksi sitten 1
euroa ja sitten kaikki pääsevät puolella eurolla sisään. Ennakkolipuista on ennenkin osattu maksaa puolet takaisin mukisematta, miksei nyt! Tällä
menettelyllä voisi sinne seuraavaan Syncronicityyn joku saapuakin.

ONNEKSI osasin ottaa homman huumorilla ja naureskella vaan kaikkille jutuille, jotka eivät pysyneet järjestäjän näpeissä eilen. Irwinin tapaus kyllä olikin sitten kruunu kaikkeen.



Missä kohtaa varsinaisesti kohellettiin. Ei itse tapahtumassa tietääkseni ollut mitään sen suurempaa säätöä klo 21-04 välisenä aikana. Aikataulujen muutos kahteen kertaan sattuneista syistä. Minulla ei ole kannettavaaa printteriä mukana. Anteeksi. ja asiat laitettiin pystytysaikana tärkeysjärjestykseen tapahtuman onnistumisen kannalta.
Tuohon aikaan kymmenien uusien printtien saaminen oli ainakin minulle melkosta päänvaivaa aiheuttanut asia joka onneksi saatiin puoli kymmenen jälkeen hoidettua. beltram tiedotus oli hoidossa jo klo 21, tussilla kirjoitetulla paperilla sisääntulossa ja printattuna 21.30.

Tapahtumassa moni ennalta arvaamaton asia muuttui ja meni pieleen viimeisen kahden vuorokauden aikana. Lähinnä 4 tilan muuttuminen, belltramin peruutus ja lämmityksen hajoaminen, jotka aiheuttivat niin paljon lisätyötä ja vaivaa että ihmettelen yleensä että ovet saatiin auki 21 ja tapahtuma kunnialla läpi. Parhaimpani mukaan yritettiin asiat saada hoidettua joten on todella perseestä lukea täällä joidenkin kommettia siitä mitä ”oikeasti” tapahtui ja kuinka sitä ja tätä.


16. Ana:n kommentti

>NYCistä kestää 10-12h lentää suomeen (muistaakseni) ja biljetit on sen >hintaset jo, että Beltram tuskin on ottanut lippuja vastaan ja jättänyt >edes ilmoittamatta, kun päätti, ettei suomi nappaa. Kyllä se on varmaan >ollut jo ennakkoon tiedossa, ettei mokomaa sankaria
kannata suomeen >odottaa.


Beltramille maksettiin etukäteen yhteis summa joka sis
kaiken paitsi ylläpidon helsingissä


17. Laitteen kommentti

>Mua kiinnostaisi kyllä se, että kuka on se seuraaviin synchronicityihin saapumatta jäävä artisti jonka kuulemisesta saa 50% alennusta ennakolla?

Seuraava tapahtuma oli jo tarkoitus järjestää keväällä VR:llä, mutta se mitä 3 vkoa ennen tapahtumaa siellä kävi sekä Synchronicity tapahtuma (jokainen tietää syyt) on yksi asia varma, VR:lle en koskaan enää tule
järjestämään yhtään mitään.

18. kommentti jonka on lähettäny ensimmäisen
postauksensa tänne tehnyt nimimerkki:


”qon20”
Junior Member
Joined: 23 Nov 2003
Posts: 1 kommentti


>Kyllä oli taas kusetus. 18e ennakkolippu, siitä että pääesiintyjä ”peruutti”. Eikä tietenkään mitään
>hyvitystä. Ehkä järkkäri luotti siihen ettei kukaan
enää muista, mutta kyllä minulle ainakin tuli elävasti
>mieleen kyseisen dj:n 90-luvun kusetusbileet jossa
porukka houkuteltiin paikalle suurilla ulkomaan
>tähdillä jotka ”peruvat” vasta kun hyväuskoiset
bilettäjät ovat jo lippunsa maksaneet. Todennäköisesti

>Beltram ei itse ole edes tiennyt koko tapahtumasta.
Itse ainakin boikotoin tästä lähtien kaikkia bileitä
>jossa eliot ness mainitaan. Todella halveksuttaa
toimintaa. Vielä bulvaanin kautta. Toivottavasti se
NYC


Haluan vielä sanoa että tässä ei kustu yhtään mitään eikä ketään. Joey Beltram perui ja makasiini bilepaikkana on tuhoontuomitti .Molemmat asiat järjestäjästä riippumattomia. Ota selvää asioista. tai pidä suusi kiinni jos et uskalla tulla omalla nimelläsi tänne

Se kuka sä olet, voisi olla monelllekin yllätys jos edes uskaltaisit tulla omalla nimelläsi esiin.


19. IONIN (healium) kommentti

>Joojoo. Suoraan sanottuna paskin keikka ikinä. Vähän hätäseen jouduttiin alottaan, niin meni konseptit sekasin heti, eikä siinä mitään fiilareita enää päälle saanut, puhumattakaan, että ois pystyny
keskittymään soittoon kun sitä dB-tasoa piti säätää koko ajan. No säännöt on sääntöjä. Se mikä eniten vaivas, oli se paljon puhuttu
äänentoisto. Mikseristä oli soundcheckin jälkeen jossain vaiheessa oikee kanava pimentynyt. Lupauksista huolimatta monitoreja ei ollut, joten yritä siinä > kuurona sitten soittaa muistin perusteella.. Muutenkin soundi kuulosti aika puuroselta jo soundcheckissä, eikä paljoa paremmalta illallakaan.


joskus se lusikka on otettava omaan käteen ja käännettävä se dj monitori joka oli tarkoitettu teidän livelle ja kaikille djlle.


20. hahmon kommentti:

>a, mutta olihan onneksi pussy kermassa, jonne
siirryin jo aikaisessa vaiheessa..ja siel oli ihan
kipeen >hienoo :)

>kummastuttaa että beltram perui keikan tuollaisella syyllä ..eikös tuo tule aika kalliiksi artistille..normaalisti kun tehdään sopimus, niin
siihen on annettu 14-30päivää aikaa perua sopimus, jonka jälkeen alkaa vasta mainostus...jos herra peruu ilman lääkärintodistusta työkyvyttömyydestä yms..on hän korvausvelvollinen sopimuksessa sovitun sakkosumman tai järjestäjälle aiheutuneet tappiot ..tää on normaalia käytäntöö sopimuksia tehdessä..ja suosittelenkin tekeen sopimuksen jos kyseessä on ulkomaan artisti..kotimaisten kanssa
suulliset sopimukset kyl toimii..


kuule, jos et tuon vertaa tiedä sopimuksista ja artisteista, voisit varmaan pitää suusi kiinni tai ottaa asiasta selvää ! Mitään ”sakko” sopimuksia et tule koskaan saamaan kenekään artistin kanssa ikinä. Meillä on rahat edelleen saamatta beltramista ja voimme vain rukoilla että ne saadaan aikanaan

>se mikä tässä harmittaa eniten onpi se että kamasiinien bileet loppuu nyt...e10v ja tämä tapaus niin >eipä taida olla kiinostusta monilla alkaa pitään kamasiineillä mitään..

makasiinit on näillä kahdella tapahtumalla (E10V/
SC) tuhoontuomittu mesta bilepaikkana


21. oton komemmetti

>nykyään täällä plattarissakin ”isojen” bileiden järjestäjät ottavat tapahtumiaan varten uuden tunnuksen, joka on ko. bileiden nimi. ihmeellinen käytäntö?? kun sitten joskus joku järjestäjä, vaikkapa tapahtumaansa kohdistuneen tarpeeksi tulikivenkatkuisen palautteen jälkeen, kirjoittaa >jotain omalla nimellään, rynnätään joukolla
kiittelemään kuinka hienoa on, että välittää ”asiakkaistaan” ja puhuu reilusti asioista omana itsenään... kuitenkin useimmiten - niin kuin nyt
>synchronicityn tapauksessa - bileissäkävijät saavat tyytyä arvuuttelemaan kuka on vastuussa mistäkin, kun useampi henkilö kirjoittaa ikään kuin olisi oma lehmä ojassa, mutta sanoutuu sitten
omasta (ja muiden!) puolesta irti koko touhusta. ”ne oli ne valomiehet”, ”me ei tehty dekoja”, ”sopimukset järjestysmiesten kanssa kusi”, ”toi on deejii on tunnettu siitä että peruu viime hetkellä”.

ei bileiden järjestämisessä ole mitään noloa! (eikä kai mitään niiin salamyhkäistäkään?)

>t.otto


kuule, ei ole mitään salamyhkäistä jos ollaan jaettu kädestä käteen 20000 flyeria kymmenissä bileissä, 2kk aikana. Puhuttu satojen ihmisten kanssa. Kyllä siinä jo ihmisiin kerkeää tutustua ;) Ja kuten ”e-cho”
nimimerkki mainitsi, tässä on ollut ehkä tärkeämpää elämässä kuin joku platinum viimeisen viikon aikana.


Haluan vielä itse kommentoida bileitä Koko tämä platinumilla joidenkin ihmisten dissaus antaa kuvan tapahtumasta joka olisi ollut täysi fiasko! No, monelle se ei kuitenkaan sitä ollut, ja itsekin olin melko tyytyväinen kaiken sen jälkeen mitä viimeiset meistä riipumattomat seuraukset toivat
lisäduunia ja paskaa silmille. Kyllä kuitenkin useampi ihminen jonka kanssa puhuin bileissä tykkäsi tapahtumasta ja on todella ristiriitaista kuulla toisessa foorumissa täysin päinvastaisia kommentteja tapahtumasta....jotkut kuitenkin ilmeisesti olivat tykänneet bileistä.

On myös todella jännä huomata miten koko topiikki karkasi aiheestaan jo alkuvaiheessa ja miten asiasta tietämättömät tahot levittelivät kaikkea mitä sattuu ja useat kommenttien antajista eivät edes olleet bileissä....

Ei tässä olla itsekään niin tyytyväisiä bileisiin kuin voisi olla, mutta ensimmäiset bileet Helsingissä ja kokemusta tuli todella paljon. Kaikesta tullaan ottamaan oppia ja ikinä ei voi olla liian hyvä missään. Mikään ei mielestäni varsinaisesti kussut järjestelyissä. Se mikä nyt kusi oli kuitenkin meidän käsien ulottumattomissa ja pääosin ennalta yhden
miehen voimin kasatut bileet olivat niin hyvät kuin olosuhteet sallivat sekä kolmen viikon takaisten tapahtumien varjossa. Ensi kerralla mukana on varmasti parikin ihmistä enemmän puuhamassa että saadaan
informaatio pelaamaan ja aikataulut seinille kello yhdeksäksi niitä tarvitseville.

Mutta ensi sijaisesti koskaan ei tule enää beltramin kokoisia tähtiä näkemään tässä maassa minun toimesta. ”Kiitos” siitä sille jolle se kuuluukaan...

lopuksi suuret kiitokset avusta Entropylle (OP, Esa ja muut) ja työntekijöille, erityisesti Arille, Jonnelle ja kaikille muille jotka olivat auttamassa sekä esiintyjille ja kaikille niille jotka auttoivat kuitenkin ennen tapahtumaa monissa pienissä asioissa.


Kolmen viikon takaiset tapahtumat VR:llä johtivat lipunmyynnin tyrehtymiseen, ihmisillä meni usko VR:n ja sen voi jokainen n 10000 postausta täälläkin lukenut huomata.

Olen minä huonommissakin bileissä ollut, pahoittelen mahdollisisia kirjoitusvirheistä. Kaikkien postausten lukeminen ja vastailu on jo saanut
tottatosiaan kätevästi kulumaan yhen työpäivän.

En aio vastata tähän topicciin enää, koska mielestäni oon selvi'ttänyt riittävän perusteellisesti kaiken eli jos on jotain kysyttävää voi mulle meilata suoraan privana.

Marko / Synonymouscity
[email protected]
[email protected]

[muokattu 29.11.2003 14:19]
-P

Posts: 4,972

#91 • • -P
Terkkuja marko sullekin. Voisin sanoa sen, että se tapa millä sä vastailit on niin helvetin epäkohtelias ja odottais paljon asiallisempaa vastaus-tyyliä Synchrojen pääjärkkäriltä. itselle bileet eivät maistuneet kovinkaan paljoa vaikka technoa diggailenkin hyvinkin paljon, mutta Makasiinit paikkana ei vaan enää oikein innostuta ja pyrin välttämään bileitä makasiineilla tästä lähtien.

Nemon ja Waxmanin setin jälkeen ei enää oikein viitsinyt tehdä mitään, vaan lähteä
Pussyyn, joka tais olla viisain teko sinä iltana ja siellä oli kyl pirun mukavaa porukkaa ja muutenkin aika kului hyvin sekä nopeasti *super*


PS. Ville beibe, te rokkasitte
*slurps*

[muokattu 29.11.2003 01:07]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Avatar
#92 • • Synchronicity Guest

Ankeus:
Terkkuja marko sullekin. Voisin sanoa sen, että se tapa millä sä vastailit on niin helvetin epäkohtelias ja odottais paljon asiallisempaa vastaus-tyyliä Synchrojen pääjärkkäriltä. itselle bileet eivät maistuneet kovinkaan paljoa vaikka technoa diggailenkin hyvinkin paljon, mutta Makasiinit paikkana ei vaan enää oikein innostuta ja pyrin välttämään bileitä makasiineilla tästä lähtien.

Nemon ja Waxmanin setin jälkeen ei enää oikein viitsinyt tehdä mitään, vaan lähteä
Pussyyn, joka tais olla viisain teko sinä iltana ja siellä oli kyl pirun mukavaa porukkaa ja muutenkin aika kului hyvin sekä nopeasti *super*


PS. Ville beibe, te rokkasitte
*slurps*

[muokattu 29.11.2003 01:07]



Jos tapahtuman järjestejälle esitetään asiattomia kommentteja ja syytöksiä niin pitääkö järjestäjän pyydellä anteeksi ja olla hiljaa? Eikö järjestäjällä ole oikeutta vittuuntua ja vastata samalla tavalla?Pitääkö minun anella armoa ja myötäillä vääriä syytöksiä?
-P

Posts: 4,972

#93 • • -P

Synchronicity:
---
Ankeus:
Terkkuja marko sullekin. Voisin sanoa sen, että se tapa millä sä vastailit on niin helvetin epäkohtelias ja odottais paljon asiallisempaa vastaus-tyyliä Synchrojen pääjärkkäriltä. itselle bileet eivät maistuneet kovinkaan paljoa vaikka technoa diggailenkin hyvinkin paljon, mutta Makasiinit paikkana ei vaan enää oikein innostuta ja pyrin välttämään bileitä makasiineilla tästä lähtien.

Nemon ja Waxmanin setin jälkeen ei enää oikein viitsinyt tehdä mitään, vaan lähteä
Pussyyn, joka tais olla viisain teko sinä iltana ja siellä oli kyl pirun mukavaa porukkaa ja muutenkin aika kului hyvin sekä nopeasti *super*


PS. Ville beibe, te rokkasitte
*slurps*

[muokattu 29.11.2003 01:07]

---


Jos tapahtuman järjestejälle esitetään asiattomia kommentteja ja syytöksiä niin pitääkö järjestäjän pyydellä anteeksi ja olla hiljaa? Eikö järjestäjällä ole oikeutta vittuuntua ja vastata samalla tavalla?Pitääkö minun anella armoa ja myötäillä vääriä syytöksiä?



Ei toki pidä, mutta yleensä se vain on niin että järjestäjiltä/järjestäjältä odotetaan enemmän sivistyneempää tekstiä juuri sen takia, että järjestäjä vastaa isosta tapahtumasta ja vaikka tapahtumaa kuinka dissataan niin itse mielummin vaikka vastaisin kohteliaasti sen sijan että haukkuisin kaikki kritisoijat pystyyn, samalla saavat mahdolliset asiakkaat saavat ehkä huonon kuvan järjestäjästä

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Avatar
#94 • • Dorka Guest
No näin ulkopuolisena omasta mielestä toi on kovin ristiriidassa ennakkolippujen rahanpalautuksen suhteen... joka enemmän ja enemmän vain kuulostaa kusetukselta ja rahastukselta.

Samoin... olen Philipin kanssa samoilla linjoilla, että kyllä bilejärkkärin vastaus pitäisi olla neutraalimpi, kuin olla noin hyökkäävä missä vielä sanotaan, että asiaa ei enää kommentoida?!?

...luulenpa vaan et ainakaan nyt ei tämä threadi hiljene vähään aikaan.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#95 • • [Nuclear] el aprendiz
Itse olen Ankeuden ja Dorkan kanssa samaa mieltä järjestäjän suhtautumisesta _asiakkaisiin_. Järkkäri on mielestäni ”palvelusammatti” (jos pitää johonkin kategorioida), jonka tarkoituksena on palvella asiakkaita. En sano, että asiakas voi sanoa ”Haista v*ttu” ja järjestäjä vastaa ”Olen pahoillani...”, kärkevät ja asiattomat kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Huvittavaa kuinka järkkäri vastaa asiakkaiden uteluihin miksi kysymyksiin ei vastata sanomalla ”On mulla muutakin elämää”. Ei, en oleta että pitäis vastaa jokaiseen yksityiskohtaisesti koska yksinkertaisesti viestejä isojen bileiden epäonnistumisesta tulee aivan tajuttomasti, mutta usein toistuviin kysymyksiin voisi vastata asiallisesti ja perustellen.

En itse ollut paikalla, joten en arvostele tapahtumaa vaan sitä kuinka epäonnistumisiin ja asiakkaiden valituksiin suhtaudutaan. Kuten jossain toisessakin topikissa oli (E10v.?) niin järkkäri on vastuussa asiakkaalle, Makasiinit järkkärille, joten välillä huvittaa kuinka pestää kädet puhtaaks sanomalla ”Ei me voitu mitään”.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jone

Posts: 8,258

#96 • • Jone Archibald Haddock

J-Tone:
Ei toi mun mielestä niin vittumaiseen sävyyn oltu kirjoitettu. En ole Plattaria lukenut (enkä lue! *hih*), mutta mitä tuosta pitkästä viestistä niitä plattarin kommentteja luki, niin oli kyllä sen tason kirjoituksia, että ansaitsisi paljon enemmänkin vittuilua osakseen. Kai se paskan vastaanottokyky tulee täyteen asiakaspalveluammatinkin henkilöllä?



”Et vaan ymmärrä.”

Plattarilla osataan sen käyttäjien toimesta usein suhtautua eri asioihin huomattavasti paljon terveemmin (ja tässä tapauksessa tarkoitan sillä kriittisyyttä) kuin Klubituksella. Hieman karrikoiden Klubituksella bileet kuin bileet hehkutetaan maasta taivaisiin (vaikka mesta olis paska, ääni olis paska, valot olis paskat, dekot olis paskat, artistit olis paskat, jengi olis paskaa ja kaikki toimis päin v*ttuja) kunhan järjestävä osapuoli on muistanut jakaa ovella asiakkaille tikkarit.

Kaikista tervein maaperä (IMO) kommentoinnin suhteen olisi siinä jossain Plattarin ja Klubbarin välimaastossa, mutta kun sitä ei ole tarjolla, niin painoarvoltaan korkeammat bilepalautteet löytää mielestäni sieltä nihkeämmältä foorumilta.
Riku

Posts: 3,187

#97 • • Riku The Little Prince

[Nuclear]:
kärkevät ja asiattomat kommentit voi jättää omaan arvoonsa.

Ei tuokaan nyt ole aivan totta. Jos järjestäjä aikoo tulevaisuudessakin järjestää jotain, täytyy näihin kommentteihin vastata ja pyrkiä puhdistamaan maineensa jotteivat ihmiset pidä näitä asiantuntemattomia haistavittu-kommentteja totuutena. Olkoonkin että paremman kuvan toki antaa itsestään olemalla alentumatta itse samaan.

Kuten jossain toisessakin topikissa oli (E10v.?) niin järkkäri on vastuussa asiakkaalle, Makasiinit järkkärille, joten välillä huvittaa kuinka pestää kädet puhtaaks sanomalla ”Ei me voitu mitään”.

Öhm? Asiakkaat saavat valittaa siis järkkäristä tuolla syyllä julkisesti, mutta järkkäri ei omasta vastuutahostaan? Imho jos vaikkapa dj Hepsankeikka tulee bileisiin, vetää bäkkäriviinat ja lähtee kotiinsa soittamatta keikkaa eikä täten täytä sitä sopimusta joka tämän kanssa on tehty, niin on kyllä varsin oikeutettua järjestäjän puolelta siirtää vastuu asiasta eteenpäin jos järjestäjää asiasta julkisesti syytellään.

Ja minäkään en kommentoi tapahtumaan koska en siellä ollut, ainoastaan pistän oman osani tähän kommentointiin aiheesta.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

anqqa

Posts: 4,034

#98 • • anqqa tirehtööri

Jone:
Plattarilla osataan sen käyttäjien toimesta usein suhtautua eri asioihin huomattavasti paljon terveemmin (ja tässä tapauksessa tarkoitan sillä kriittisyyttä) kuin Klubituksella. Hieman karrikoiden Klubituksella bileet kuin bileet hehkutetaan maasta taivaisiin (vaikka mesta olis paska, ääni olis paska, valot olis paskat, dekot olis paskat, artistit olis paskat, jengi olis paskaa ja kaikki toimis päin v*ttuja) kunhan järjestävä osapuoli on muistanut jakaa ovella asiakkaille tikkarit.

Kaikista tervein maaperä (IMO) kommentoinnin suhteen olisi siinä jossain Plattarin ja Klubbarin välimaastossa, mutta kun sitä ei ole tarjolla, niin painoarvoltaan korkeammat bilepalautteet löytää mielestäni sieltä nihkeämmältä foorumilta.



toikin kyllä riippuu hieman näkökulmasta. kyllä, kriittinen palaute lienee rakentavampaa, siinä missä positiivinen palaute kannustavampaa? ja kyllä, karrikoiden ehkä täällä satelee enemmän plurisia kommentteja tapahtumista, vaikka kyllähän täälläkin scheissea niskaan tulee jos siihen on syytä. en sitten tiedä kumpi forumi edustaa paremmin keskimäärin tapahtumissa käyvää ihmistä.. ehkä hieman eri tyylisiin hippoihin painottunutta forumoitsijaa?

jos myös hieman karrikoiden, ihmisten mielikuva forumeista voisi kenties olla että platinum on enemmän 'skannerin kulma vinossa' -asiantuntijoita ja klubitus 'kivat bileet, kivoja ihmisiä, kivaa musiikkia' -harrastelijoita? ja toki molemmissa löytyy runsaasti myös toisiaan, mutta näiden ääni ei välttämättä kuulu läpi niin hyvin. jos saisin valita, palaisin mielelläni itsekin tuohon viimeksi mainittuun ryhmään, ennemmin epäterve nautiskelija kuin terve kriitikko :)

siinä olen samaa mieltä, että paras voisi ollakin risteytys, mutta hankala kuvitella moisen olevan edes mahdollista, ainakaan vähänkään pidemmällä tähtäimellä..

off-topikkia ääneen ajattelua..

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

[Nuclear]

Posts: 5,855

#99 • • [Nuclear] el aprendiz

pHaze:
Ei tuokaan nyt ole aivan totta. Jos järjestäjä aikoo tulevaisuudessakin järjestää jotain, täytyy näihin kommentteihin vastata ja pyrkiä puhdistamaan maineensa jotteivat ihmiset pidä näitä asiantuntemattomia haistavittu-kommentteja totuutena. Olkoonkin että paremman kuvan toki antaa itsestään olemalla alentumatta itse samaan.


Tottahan tuo, tuota taisin yrittää itsekin sanoa.

Öhm? Asiakkaat saavat valittaa siis järkkäristä tuolla syyllä julkisesti, mutta järkkäri ei omasta vastuutahostaan? Imho jos vaikkapa dj Hepsankeikka tulee bileisiin, vetää bäkkäriviinat ja lähtee kotiinsa soittamatta keikkaa eikä täten täytä sitä sopimusta joka tämän kanssa on tehty, niin on kyllä varsin oikeutettua järjestäjän puolelta siirtää vastuu asiasta eteenpäin jos järjestäjää asiasta julkisesti syytellään.


Selitin asian hieman hätäisesti joten tästä johtunee väärinymmärrys. Oon sun kanssa kyllä samaa mieltä, yritin vaan painottaa sitä, että kun muutamista muistakin bileistä (nimiä en nyt valitettavasti muista) kun on lukenut bilettäjien närkästyneitä kommentteja, niin järkkäri on sanonut \”Ei me voitu mitään, se oli järjestyksenvalvojien moka\”, \”Ei me voitu mitään valoille, valomies veti ne ihan perseelleen\” etc. Yritin vain sanoa, että mulle henk.koht. tullu sellanen mielikuva, että järjestäjä ei ota mistään vastuuta, siirtää sitä koko ajan alihankkijoille tai vastaaville. Eli vaikka bileet olis ihan paskat, niin järkkärin vika se ei ollu koska alihankkijat hoiti hommansa paskasti. Kokonaisuudesta vastaa järkkäri, se valitsee paikan ja jos se sisältää tietyt pakolliset palvelut ja ne tekee hommansa paskasti, niin ikävä asiahan se on, mutta ei se silti mun mielestä siirrä \”kokonaisvastuuta\” bileistä niille. Ei mulla ole mitään niitä selityksiä vastaan missä kerrotaan kenen juttu mikäkin oli, mutta jos ekat lauseet on tyyliin \”Ei me oltu siitä vastuussa joten älä meitä syytä\”, niin ei kyllä kovin hyvä mielikuva järkkäristä jää.

Toisinaan vielä järkkärit vastaillu kritiikkiin jostain pienestä asiasta tyyliin \”Voi voi, meniks sun saippuakupla nyt rikki ku aikataulut ei ollu heti bileiden alussa\”, mun mielestä neutraalimpi/fiksumpi vastaus ois voinu olla vaikka \”Aikataulut ois voinu toki olla aikasemminkin seinillä, mutta onneksi ei nyt ollut mikään maata kaatava asia kokonaisuutta ajatellen\”. En nyt tiiä selitinkö asian yhtään paremmin, mut jos joku vaivas, niin koitan selittää paremmin, koska uskoisin olevani hyvinkin samoilla linjoilla sun kanssa.

PS. Mitä nyt pikasee luin, niin lauserakenteet niin päin persettä, mut ei jaksa nyt alkaa korjailee ku pientä hoppua pitää. *hymy*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jone

Posts: 8,258

#100 • • Jone Archibald Haddock

anqqa:
toikin kyllä riippuu hieman näkökulmasta. kyllä, kriittinen palaute lienee rakentavampaa, siinä missä positiivinen palaute kannustavampaa?



Varmasti. Siksi olenkin sitä mieltä, että kumpaakin kaivataan. Kriittisyys ei ainakaan mun mielestäni ole mitenkään este sille, että antaa samassa postauksessa myöskin positiivista palautetta.

anqqa:
ja kyllä, karrikoiden ehkä täällä satelee enemmän plurisia kommentteja tapahtumista, vaikka kyllähän täälläkin scheissea niskaan tulee jos siihen on syytä.



Scheissen ja hehkutuksen välissä on muutakin kuin neutraali alue. Kritiikin ei tarvitse olla paskan pudottelua toisten niskaan ja mielestäni olisi myöskin hyvä jos positiivinen palaute esitettäisiin sellaisessa muodossa että sen kannustavuuteen olisi syytä uskoakin.

Jatkuva hehkuttaminen antaa sen antajasta ainakin mulle sellaisen kuvan ettei tämän mielipiteille kannata antaa suurtakaan arvoa johtuen kriittisyyden puutteesta. Kriittisyyden puute sitten taas voi johtua monestakin asiasta, joista ensimmäisenä tulee mieleen kokemuksen puute (vertailukohtien puuttuessa on vaikea ymmärtää mikä oikeasti toimi ja mikä kusi ja mistä useimmiten sangen subjektiiviset määreet näille muodostuvat).

anqqa:
en sitten tiedä kumpi forumi edustaa paremmin keskimäärin tapahtumissa käyvää ihmistä.. ehkä hieman eri tyylisiin hippoihin painottunutta forumoitsijaa?



Ensimmäinen lause vastaa aika pitkälti toiseen, vaikka kukaan tuskin haluaakaan lähteä vetämään genreluokittelumenoa Plattarin ja Klubituksen välille (kuten osittain seuraavassa kappaleessa mainitsetkin). Keinotekoisesta erottelusta kun ei tällä pallolla ole kai kauhean montaa hyvää asiaa seurannut. *vink*

anqqa:
jos myös hieman karrikoiden, ihmisten mielikuva forumeista voisi kenties olla että platinum on enemmän 'skannerin kulma vinossa' -asiantuntijoita ja klubitus 'kivat bileet, kivoja ihmisiä, kivaa musiikkia' -harrastelijoita?



Vaikka toi nyt olikin karrikoiden sanottu, niin ”skannerin kulma vinossa”-kommentit poikivat varmaan lähinnä siitä, että niiden esittäjät osaavat huomioida asioita pidemmälle kuin ”kivat bileet, kivoja ihmisiä, kivaa musiikkia”-kommenttien esittäjät. Jälkimmäisten kommenttien esittäjistä suuri osa esittänee niitä kun ei juuri muutakaan osaa sanoa.

anqqa:
ja toki molemmissa löytyy runsaasti myös toisiaan, mutta näiden ääni ei välttämättä kuulu läpi niin hyvin.



Jepa. Tai sit jos kuuluu, niin PLURistit dissaavat kriitikot lakoon tai kriitikot dissaavat PLURistit lakoon. Valitettavaa kumminkin päin oikeastaan kyllä.

anqqa:
jos saisin valita, palaisin mielelläni itsekin tuohon viimeksi mainittuun ryhmään, ennemmin epäterve nautiskelija kuin terve kriitikko :)



Tossa eroamme. Oon sitä mieltä, että mitä vähemmän ihminen tietää ja tajuaa, niin sitä helpommin se on onnellinen. Ton mukaan olisi varmaan järkevintä tavoitella mahdollisimman vähäistä tietämystä ja ymmärrystä, mutta silti katson juuri päinvastaisen enemmän tavoittelemisen arvoiseksi.

Tieto lisää tuskaa, mutta mieluummin sit mulle ainakin elo sen tuskan kanssa kuin ilman tietoa. *vink*

anqqa:
siinä olen samaa mieltä, että paras voisi ollakin risteytys, mutta hankala kuvitella moisen olevan edes mahdollista, ainakaan vähänkään pidemmällä tähtäimellä..



Joops, tosin on Klubbarille mun näkemykseni mukaan rantautunut tän vuoden (minkä olen täällä heilunut) aikana pikkuhiljaa sitä kriittisempää kansanosaakin. Suunta on siis IMO hyvä, mutta tuskin koskaan päästään siihen ideaalitilanteeseen, jossa kaikki erilaiset näkemyskannat olisivat tasaisesti edustettuina.

anqqa:
off-topikkia ääneen ajattelua..



Sitäpä hyvinkin, mutta ääneen on hauska ajatella vaikka väärässä topicissakin. *iihhih*

[muokattu 30.11.2003 15:37]