siistein näkemäsi flaikku?

105 posts, 6 pages, 47,465 views

Jone

Posts: 8,258

#41 • • Jone Archibald Haddock
Eniten näin itsekin flaboja tekevänä mua vituttavat esimerkiksi Hallmarkin ja Screenin flabat + muut sellaiset, jotka käytännössä koostettu äärimmäisen pienellä vaivalla hakemalla jostain webin kuvapankista taustalle jonkun ammattivalokuvaajan ottamia kuvia ja vetämällä päälle klubin logo ja tapahtuman nimi. Tollasissa flyereissä maistuu niin raskaasti muovi ja dollarit ettei pahemmasta väliä. Olen itse duunannut parit flabat tolla periaatteella ja sen jälkeen lähinnä sapetti, koska lopputuloksessa ei ollut juuri mitään omaa.
Hetu

Posts: 666

#42 • • Hetu hetaro
Mielestäni Labyrinth Summer Sound Systemilllä (2002) oli sulonen tietokoneanimaatioflaba :)
Avatar
#43 • • greenie Guest

Jone:
Eniten näin itsekin flaboja tekevänä mua vituttavat esimerkiksi Hallmarkin ja Screenin flabat + muut sellaiset, jotka käytännössä koostettu äärimmäisen pienellä vaivalla hakemalla jostain webin kuvapankista taustalle jonkun ammattivalokuvaajan ottamia kuvia ja vetämällä päälle klubin logo ja tapahtuman nimi. Tollasissa flyereissä maistuu niin raskaasti muovi ja dollarit ettei pahemmasta väliä. Olen itse duunannut parit flabat tolla periaatteella ja sen jälkeen lähinnä sapetti, koska lopputuloksessa ei ollut juuri mitään omaa.



Mutta voitko sanoa, että ne eivät olisi kauniita? ;)
Jone

Posts: 8,258

#44 • • Jone Archibald Haddock

greenie:
Mutta voitko sanoa, että ne eivät olisi kauniita? ;)



En. Siksihän ne on noin tehty, että niin maksamalla sen ~500$ / vuosi sitä voi huorata flabansa kokoon todella kätsyn nopeasti ja saa hyvää jälkeä. En edes vanno etten joskus itse ryhtyisi duunaamaan aivan samaa, mutta silloin on kyllä melkein turhaa laittaa omaa nimeään flaban alareunaan - flabassa kun ei ole oikein mitään tekijän kädenjälkeä muistuttavaa.
milla lehto

Posts: 583

#45 • • milla lehto

Jone:
Eniten näin itsekin flaboja tekevänä mua vituttavat esimerkiksi Hallmarkin ja Screenin flabat + muut sellaiset, jotka käytännössä koostettu äärimmäisen pienellä vaivalla hakemalla jostain webin kuvapankista taustalle jonkun ammattivalokuvaajan ottamia kuvia ja vetämällä päälle klubin logo ja tapahtuman nimi.



tiedoksi jonelle, että screenin micko sattuu olemaan suhteellisen ammattitaitoinen valokuvaaja, jonka itse ottamat kuvat komeilevat screenin flyerien kansissa. ei siis syyttä ole mennyt screenille myös paras flyer palkinto aikoinaan. ja tiedän myös, että näihin flyereihin on panostettu paljon niin rahaa kuin vaivaakin. ja tosiasia on se, että ei ole helppo tehdä teksteinen ja sommitteluineen flyerista kaunista ja tyylikästä vaikka minkä tahansa kuvan kuvapankista hakisikin. tosin kuvaa lainatessa olisi hienoa jos kuvan alkuperäinen tekijä/ottaja mainittaisi.
Jone

Posts: 8,258

#46 • • Edited Jone Archibald Haddock

milla lehto:
tiedoksi jonelle, että screenin micko sattuu olemaan suhteellisen ammattitaitoinen valokuvaaja, jonka itse ottamat kuvat komeilevat screenin flyerien kansissa. ei siis syyttä ole mennyt screenille myös paras flyer palkinto aikoinaan. ja tiedän myös, että näihin flyereihin on panostettu paljon niin rahaa kuin vaivaakin. ja tosiasia on se, että ei ole helppo tehdä teksteinen ja sommitteluineen flyerista kaunista ja tyylikästä vaikka minkä tahansa kuvan kuvapankista hakisikin. tosin kuvaa lainatessa olisi hienoa jos kuvan alkuperäinen tekijä/ottaja mainittaisi.



Roger that Mickon suhteen, mutta otapa käsiisi kasa Screenin flaboja ja katso perustuvatko niistä kaikki tällaisille kuville.

Mitä taas tulee flabojen duunaamisen helppouteen, niin ei se välttämättä helppoa ole kuvapankkihuorailujen kanssakaan, mutta valovuoden helpompaa kuin ilman niitä. Mua ylipäätään sapettaa "graafiset suunnittelijat" ja "AD:t", jotka on just niin hyviä tuotoksineen kuin on se pohjamatsku, jonka ne on jostain nykineet ilman osaa tai arpaa sen tuottamiseen. Ymmärrän, että näin joutuu pakostakin tekemään, mutta kyllä mua vaan naurattaa niin perse meinaa revetä kun joku tällainen "diisnaideri" esittelee lopputulosta portfoliossaan kauniin "I made this"-hymyn kanssa.
milla lehto

Posts: 583

#47 • • Edited milla lehto
asia on helppo tarkistaa kun sais miehen kiinni. luulen olevani täysin oikeassa, mutta katsotaan *vink*

ja näin myös itse 5 vuotta flyereita väsänneenä voin todeta, että eihän nyt mikään pakko ole varastaa kuvia. itse olen pärjännyt aika hyvin omilla piirroksilla ja ystävien ottamilla kuvilla. en nimittäin voi itsekkään sietää kuvien varastelua ja niiden omaksi 'väittämistä'. tosin usein joutuu piirroksissa mallia ottamaan, mutta se on kai normaalia? harmillisen harvoin kyllä pääsee kikkailemaan millään rahaa vaativalla jutulla kuten erikoisväreillä, kohokuvioilla ym. niillä saa kyllä näyttäviä juttuja aikaiseksi.
mniittymaki

Posts: 1,641

#48 • • mniittymaki

UnityF:
---
flaikku:
o/

tässähän minä.. tässähän minä :D


.m

---


hahahaha saax mä jakaa sut citykäytävällä??? *iloinen*



toki, mua saa jakaa ihan missä vaan ;)

.m
armed_ahmed

Posts: 35

#49 • • armed_ahmed armed_ahmed
jossain ranskassa oli joskus jotain metalliin stanssattuja hc-bileflaikkuja, ja joskus oli muodissa ne taiteltavat flaikut, mistä tuli jotain avaruusasemia ja ties mitä origamia. tärkeämpää flaijerissa on oikean asenteen välittyminen, mikä on ihan hiton tyhmää kun sit tulee kaikki design-aspektit ja trendipuuppa mukaan kuvaan. um. tota siis meinaan sanoa, etten oo koskaan nähnyt siistiä flaikkua. missään ikinä.

--
korvat soi vieläkin.

Jone

Posts: 8,258

#50 • • Jone Archibald Haddock

milla lehto:
asia on helppo tarkistaa kun sais miehen kiinni. luulen olevani täysin oikeassa, mutta katsotaan *vink*



Jos näin on, niin I stand corrected ja myönnän mielelläni olleeni väärässä. Mulla on kuitenkin tässä vierelläni nyt Screenin 2001-vuoden flaboja (niitä löysin tähän "hätään") ja mielestäni niitä katsoessa uskomukselleni kuvien ulkosuomalaisesta alkuperästä on suht hyvät perusteet.

Pakollisena disclaimerina nyt sanottakoon kuitenkin, että en mä ole sormea heristelemässä "Screenin flaboissa on muualta saatuja kuvia"-tyyliin, koska se nyt vaan on usein käytäntönä ja ihan ymmärrettävästi vieläpä. Viittaan vaan (hieman rehellistä katkeruutta äänessäni) siihen, että IMO "kotitekoisia" ja "tehdasvalmisteisia" flaboja pitäisi niiden täysin erilaisten resurssilähtökohtien takia arvostella toisista erillään.

milla lehto:
ja näin myös itse 5 vuotta flyereita väsänneenä voin todeta, että eihän nyt mikään pakko ole varastaa kuvia. itse olen pärjännyt aika hyvin omilla piirroksilla ja ystävien ottamilla kuvilla. en nimittäin voi itsekkään sietää kuvien varastelua ja niiden omaksi 'väittämistä'. tosin usein joutuu piirroksissa mallia ottamaan, mutta se on kai normaalia? harmillisen harvoin kyllä pääsee kikkailemaan millään rahaa vaativalla jutulla kuten erikoisväreillä, kohokuvioilla ym. niillä saa kyllä näyttäviä juttuja aikaiseksi.



Joo, eihän se mikään pakko ole. Siinä vaan joutuu sitten tekemään usein helvetisti enemmän duunia kun rakentaa flaban täysin tyhjästä. Munkin "kiireellä tehdyn näköiset"-flabani nimittäin ovat kaikki vähintään yhden työpäivän juttuja, pääsääntöisesti niihin kuluu vielä enemmän aikaa ja palkkio ei todellakaan vastaa näitä työmääriä.

Ei mun mielestä mallin ottamisessa ole mitään häpeää, teen niin itsekin. Toisen tekemän tuotoksen ymppääminen omansa pääelementiksi ja lopputuloksen väittäminen omaksi tuotoksekseen vaan on IMO aika häpeällistä.

Valitettavasti itse en ole noille erikoisjutuilla päässyt kikkailemaan ollenkaan (vaikka halua toki olisi) kulloinkin käsillä olleiden proggisten hyvin rajallisten resurssien takia. Itseasiassa saan olla onnellinen jos duunini painetaan siedettävässä painossa siedettävälle paprulle ja suorastaan hyppiä onnesta ilmaan jos siihen on vielä joskus saatu lakka päälle. *nauru*

Tietämättömyyttäni haluisin muuten ihan mielelläni kuulla mitkä flabat ovat sulta lähtöisin, koska on aina hauskaa osata yhdistää tuote tekijäänsä. *hihu*
wetware

Posts: 244

#51 • • Edited wetware wenator

Jone:
Jos näin on, niin I stand corrected ja myönnän mielelläni olleeni väärässä. Mulla on kuitenkin tässä vierelläni nyt Screenin 2001-vuoden flaboja (niitä löysin tähän "hätään") ja mielestäni niitä katsoessa uskomukselleni kuvien ulkosuomalaisesta alkuperästä on suht hyvät perusteet.

Pakollisena disclaimerina nyt sanottakoon kuitenkin, että en mä ole sormea heristelemässä "Screenin flaboissa on muualta saatuja kuvia"-tyyliin, koska se nyt vaan on usein käytäntönä ja ihan ymmärrettävästi vieläpä. Viittaan vaan (hieman rehellistä katkeruutta äänessäni) siihen, että IMO "kotitekoisia" ja "tehdasvalmisteisia" flaboja pitäisi niiden täysin erilaisten resurssilähtökohtien takia arvostella toisista erillään.




afaik jopa ne kaikki ihan screenin alkuvaiheenkin flabat on ihan itse otetuista/rendatuista kuvista.lukuunottamatta noita isompien starojen kuvia mitä joissain flaboissa on ollut (ihan ymmärrettävästä syystä)

kaikki flabat löytyvät webistäkin, olisikin kiva tietää mikä mielestäsi 2001 vuoden flabasta ei sitten olisi itse tehty?

puukengät taisi tulla hollannin suurlähetystöltä kuvausta varten muistaakseni. pikkareihin painettiin kuvausta varten tuo logo. josh winkin flaban kuvatkin näyttävät sellaisilta jotka on otettu aiemmissa screeneissä.

mikä sun mielestä on sitten ulkosuomalaista alkuperää pl huhti ja joulukuu joissa on starankuvat.


Ei mun mielestä mallin ottamisessa ole mitään häpeää, teen niin itsekin. Toisen tekemän tuotoksen ymppääminen omansa pääelementiksi ja lopputuloksen väittäminen omaksi tuotoksekseen vaan on IMO aika häpeällistä.



toi on totta kyllä. eriasia on tietenkin sitten jos kyseinen ripattu elementti on vain yksi muiden joukossa.
toisaalta jos sitä ei edes väitä omaksi tuotoksekseen, niin by all means mun mielestä sen voi tehdä omalla vastuulla mielummin kuin käyttää flabana jotain sellaista yökötystä jota esim vanhanbileiden flaboina on ollut...


mitä muuten aiheeseen tulee, about kaikki kryonin (hallmarkit, jotkut pussyt, labyrinthit, pump/doom jne) käsistä tulleet flabat ovat olleet todella hienoja, vaikkakaan niistä 3D rendatuista kuvistä en o niin hirveesti välittänyt, on nekin olleet tyylillä tehtyjä

Tietämättömyyttäni haluisin muuten ihan mielelläni kuulla mitkä flabat ovat sulta lähtöisin, koska on aina hauskaa osata yhdistää tuote tekijäänsä



taitaa olla ne missä jossain kulmassa on teksti "m.magia" muistaakseni??
Avatar
#53 • • greenie Guest
Kun kerran Mickon töistä on kyse, ei voi olla hymyilemättä, kun muistaa demoscene -aikojen valitukset kyseisen henkilön grafiikkaa kohtaan. Silloinkin valiteltiin, että Pixel ja Future Crew kokonaisuudessaan olisivat jollain tavalla "huijanneet", kun saivat ulos 2nd Realityn ja muut ammattitaitoiset tuotokset.

Silloin, kuten nytkin - olen sitä mieltä, että kyseessä on vain kateus :)
Jone

Posts: 8,258

#54 • • Jone Archibald Haddock

greenie:
olen sitä mieltä, että kyseessä on vain kateus :)



...ja tollasten kommenttien jälkeen ei tee oikein edes mieli vastata kirjoituksiin.

"Sanot asiaan jotain muuta kuin ihmiset keskimäärin sanovat, therefore sun täytyy olla kateellinen." *ding*

Mut joo, vastausta puskee kuitenkin myöhemmin kun muutamat palautettavat harjoitustehtävät on tehty.
Avatar
#55 • • greenie Guest

Jone:
"Sanot asiaan jotain muuta kuin ihmiset keskimäärin sanovat, therefore sun täytyy olla kateellinen." *ding*



Se mitä sä sanot, ei tee susta kateellista, a priori. Sen sijaan, kommenttisi Screeniä kohtaan antavat vahvasti sen vaikutelman, että sä olet kateellinen Screen -porukalle siitä, että niillä on ammattitaitoinen ote asiaan.
wetware

Posts: 244

#56 • • Edited wetware wenator

UnityF:

AINOA flaikku jonka olen kehystäny koska se on niin kaunis niin on: STAR anniversaire 20.03.2003 se on vain niin yksinkertaisen kaunis. En tiiä kuka sen on tehny ja olisi kyllä kiva saada tietää kuka on toiminu siinä taiteilijana.. JOS joku tietää olisi kivaa jos valaisisi mua.



muistelisin et oli mikun tekemä http://www.royalmajestics.com/mikael/
Jone

Posts: 8,258

#57 • • Jone Archibald Haddock

greenie:
Se mitä sä sanot, ei tee susta kateellista, a priori. Sen sijaan, kommenttisi Screeniä kohtaan antavat vahvasti sen vaikutelman, että sä olet kateellinen Screen -porukalle siitä, että niillä on ammattitaitoinen ote asiaan.



Jos mä jostain olen Screenin porukoille kateellinen, niin siitä että niillä on enemmän massia kuin mulla. *nauru*

Mun pitää varmaan lukea omat kirjoitukseni uudestaan ja siten hahmottaa miten mun käsitetään olevan Screeniä vastaan. Perkele, en ole nimittäin.
Gilgamint.com

Posts: 2,258

#58 • • Gilgamint.com Making questions
ÄÄäääääääää

sakko.gif

*plur**plur**plur**plur**plur**plur**plur**plur**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen*
*iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen**iloinen*

siis se on vaa jotenki nii kulunutta ettei flaikut oo enää hauskoi... noitaki voi duunaa kopiokoneella ja noi on ihan KAUHEITA mut silti jaksaa naurattaa tommosten tekemine...
milla lehto

Posts: 583

#59 • • milla lehto
micko kyllä ansaitsee kaiken arvostuksen...tyyppi on (ainakin) lahjakas graafikko, valokuvaaja, animaattori, ohjaaja + sillä on hyviä ideoita. en siinämielessä syytä jonea, että onhan sitä vähän vaikea uskoa todeksi ellei tunne tyyppiä.

screenin flyerit on kyllä olleet ensimmäisestä lähtien todella huolella tehty. jos jone viittaa kuviin ulkomailta niin heti tulee mielee joku ibiza flyer, missä kuva on nimenomaan otettu ibizalla ja screen paita on todellisena mukana kuvassa eikä manipuloitu jälkikäteen. myös screen siideri tölkki on olemassa oikeasti, meillä on hopeinen blender mikä näkyy joissain kuvissa, tyttöystäviä on kuvattu, juhan lapsia on käytetty malleina ja usein vieläpä screen logo on oikesti painettu/brodeerattu tuotteeseen mikä on kuvassa. muutenki flyerit ovat olleet läpi vuosien ihailtavasti omaa tyyliään. ehkä voisi jopa sanoa kiitos screenin hienojen flyereiden, että muutkin klubit ovat halunneet panostaa mainontaan. muuten tällä ehkä vieläkin jaettaisi printattuja lentolehtisiä...*heiii*

omat juttuni olen tehnyt ainakin muutamia vuosia m.magia nimellä. näihin kuuluu mm. pussy clubin mainokset kermasta lähtien, [reiv:], moist, loppuaikojen everit ja lukuisia muita. uusin on 'miami vice' flyer, jossa oli mahdollisuus käyttää pronssi väriä...siitä tuli aika cool, mut niin on aihekkin ;)
Avatar
#60 • • CryOniC Guest
olikos se [reiv:] :ien eka vai toka flaikku missä oli ne silmät...*phkassa* ja ne vaahtokarkit... =)