Biisiehdotuksia häissä soitettavaksi?!?

36 posts, 2 pages, 22,371 views

remotion

Posts: 5,283

#21 • • Edited remotion nostatus guru
ensin tietenki vanhuksille kaikkea paskaa häävalssia pari tangoa yks humppa, sitten vähän nuoremmille vanhuksille vähän in the navy, what is love, badding sommerjokea yms, sitten ku neki on lompsinu pois ni voi ehkä olla mahis soitella jotain hyvääkin musaa. hääparilta kannattaa pyytää reilusti matskua, tod näk he ja osa vieraista tulevat kuitenkin niitä toivomaan sitten kun ovat kännissä ja haluavat just sen tietyn biisin.

Mitä vanhempi biisi sitä tarkemmin kannattaa miettiä et jos sen antais soida ihan sellaisenaan vaan koska siihen aikaan kun ne on soinu ni niitä ei oo miksannut kukaan ja hekin haluavat kuulla sen just sellasena kun se joskus (nimeä vuosisata) on soinut.
Sit taas tuoreempia biisejä kun efektoi, luuppaa ja muuten koukuttaa mukavasti yleisön varmasti saa menee aika sekasin varsinki jos väkijuoma on tehnyt tehtävänsä jo.
itsekin joisin loppuiltaa kohti mukana jonkin verran jotta pysyy samoilla aalonpituuksilla muiden kännisten kanssa.

Hää dj:n osa ei mikään herkku tilanne ole, mutta toisaalta juuri sinut on sinne hääpari halunnut ja vaikea siitä on kieltäytyä ja yleisökin arvostaa tätä. Noita kaikkien eri genrejen biisejä voi soittaa luovasti, ja rakentaa niistä paremman kokemuksen kuulijoille, jos yleisöllä riemuraikaa niin kyllä sitten itselläkin on kiva fiilis illasta.
lisäksi kun on koukuttanut empire state of mindistä jengin joraamaan prodigyä ja siitä ehkä heittää vielä hulvattomampaa vaihdetta sisään niin eihän siinä voi olla itsekään hymyilemättä :P


Itellä käynyt pari kertaa tsägä et aiemmin illasta joku vieras on ollut oikeasti laulutaitoinen, oon sitten ottanut sellaisen mukaan mikin varteen ja on saanut legendaarisimpia kappaleita laulaa messissä, porukka on mennyt pähkinöiksi accordingly.

muista että Haddawaylla saa aina lattian täyteen. :D

rahaa kannattaa pyytää enemmän kuin kehtaisit pyytää normaalilta konemusabile keikalta, niin ei ainakaan rahan takia vituta siellä kopissa.

toivottavasti tästä oli jotain jeesiä? :)
KitSu

Posts: 707

#23 • • KitSu Kitsunegari
Ekana tulee mieleen et jos siel halajaa vähä lepposampaa tunnelmaa saada tai esim hääparin tanssiin hitaita niin::

Akselin ja Elinan Häävalssi


Art Of Noise - Moments in Love ja tästä toi Love Beat editti


Julee Cruise - Falling


Tall Paul Vs INXS - Precious Heart (Lush Remix)


Moby - Love Theme


Näin niinku äkkiseltää tulis noi biisit mieleen! :)

--
A chic type, a rough type, an odd type - but never a stereotype

Chill0ut

FunkyDee

Posts: 729

#24 • • FunkyDee
Riippuu aika paljonkin hääparista ja vieraista. Itse en pystyisi kuunnella melkeen mitään mitä täällä on ehdotettu, mutta oma musiikin maku onkin vähän poikkeaava normaalista suomalaisesta.
Mar6

Posts: 2,178

#25 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Replying to Biisiehdotuksia häissä soitettavaksi?!?:

nenna, 28.7.2010 16:05:
Ite sain kunnian olla soittamassa Serkun häissä muutama viikko sitten. Morsian luovutettiin rannalla Deleriumin Silencen soidessa ja Hää"valssina" ilmoille kajahti samainen viisu. *hihu*

Muu musiikillinen tarjonta oli house - progetrance osastoa.

Hiukan oli erilaiset häät..hyvä niin. *joo*



Ohhoh, melko hiton kova juttu :)
Laittaa miettimään kyllä vakavasti omia häitä ens kesänä musiikkitarjonnan osalta :D En sit loppupeleissä tiiä miten tollanen esim. house toimii kun osa vieraista on vanhempaa kastia aina, mutta sehän on vaan heidän ongelmansa *lmao*

--
-Where there is house there is a home-

soile

Posts: 138

#26 • • Edited soile
Meidän häissä alkuun soitti perinteinen humppabändi ja jostain iltakasista-ysistä jatkoi sit dj:t housella ja tranalla. Vanhemmat ja nuoremmat vieraat olivat tyytyväisiä (niin siis ainakin luulen).
Mar6

Posts: 2,178

#27 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Replying to Biisiehdotuksia häissä soitettavaksi?!?:

soile, 30.7.2010 11:30:
Meidän häissä alkuun soitti perinteinen humppabändi ja jostain iltakasista-ysistä jatkoi sit dj:t housella ja tranalla. Vanhemmat ja nuoremmat vieraat olivat tyytyväisiä (niin siis ainakin luulen).



Pitäs olla kyl enemmistö bilejengii et tohon päätys :P

--
-Where there is house there is a home-

Leppäkerttu

Posts: 225

#28 • • Leppäkerttu

Replying to Biisiehdotuksia häissä soitettavaksi?!?:

Mar6, 30.7.2010 14:20:
---
soile, 30.7.2010 11:30:
Meidän häissä alkuun soitti perinteinen humppabändi ja jostain iltakasista-ysistä jatkoi sit dj:t housella ja tranalla. Vanhemmat ja nuoremmat vieraat olivat tyytyväisiä (niin siis ainakin luulen).

---


Pitäs olla kyl enemmistö bilejengii et tohon päätys :P



Meidän häissä ei ollut mitään humppapumppuja ollenkaan, vaan pari bile-dj:tä heitti koko illan tykkiä (house) settiä. Suurin osa porukasta ei ollut bileissä koskaan käynyt, eikä olleet mitään konemusadiggareita, mutta hyvin porukka tuntui viihtyvän kun muutama kymmen jaksoi vielä jatkoille (konemusabileisiin) meidän kanssa lähteä. Häät on sen hääparin juhla, enkä mä ainakaan olisi mistään hinnasta suostunut omissa häissäni istumaan naama norsunvitulla sen takia, että joku vieraista haluaa kuunnella rokkia. Kannattaa tietysti vieraita monella tapaa huomioida, mutta en mä kyllä niin pitkälle menisi että häissäni paskaa musaa sietäisin siks et mun lempimusa ei ole niiden lempimusaa.
nomic

Posts: 4,120

#29 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Avatar
#30 • • opmdevil Guest
Romantiikkaa ja melodiaa. Ihkudaa!

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#32 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Biisiehdotuksia häissä soitettavaksi?!?:

Leppäkerttu, 30.7.2010 20:01:
Häät on sen hääparin juhla, enkä mä ainakaan olisi mistään hinnasta suostunut omissa häissäni istumaan naama norsunvitulla sen takia, että joku vieraista haluaa kuunnella rokkia. Kannattaa tietysti vieraita monella tapaa huomioida, mutta en mä kyllä niin pitkälle menisi että häissäni paskaa musaa sietäisin siks et mun lempimusa ei ole niiden lempimusaa.



Tää on kyllä ihan totta. Häät on sen hääparin juhlat ja ilman muuta heidän näköisensä. Toki siinä häävalssin perään soitellaan ne pakolliset bonusvalssit ja humpat, että vanhempikin väki saa pistää jalalla koreasti, mutta sitten siirrytään siihen hääpärin toivomaan musiikkityyliin ja ehkä sieltä täältä toiveita vierailta. Näin ainakin itse ajattelin hoitaa homman ja hääparikin on suunnitelman allekirjoittaneet.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#33 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Juhlat on juhlittu ja vaikka hauskaa olikin, niin en kyllä näitä hääkeikkoja vetäis kuin frendeille.

Juhlapaikka oli siinä mielessä vähän huono, että vanhassa huvilarakennuksessa oli kaksi kerrosta, jossa alakerrassa oli isommat tilat ruoka- ja juomatarjoiluneen ja yläkerrassa oli oikeastaan vain yksi pienehkö huone, joka toimi tanssitilana. Musiikki ei kovin hyvin kantautunut alakertaan ja se vähäkin mitä alakertaan kuului peittyi pahasti puheensorinan alle.

No, itse musiikkiin. Brasilialaisille vieraille toimi melkein mikä tahansa tanssittava musiikki, mutta erityisesti ilahtuivat siitä, että brasilialaista musiikkia löytyi monipuolisesti (sambaa, bossaa, forróa, choroa). Suomalaiset vaivautuivat ylös seuraamaan häävalssia ja siihen perään kourallinen tanssahteli muutamat valssit ja humpat. Sitten vähän brasilialaista musiikkia ja suomalaiset olivatkin jo siirtyneet takaisin alakertaan kasvattamaan promillelukemaa.

Illan mittaan parhaiten toimi yllätys yllätys Abbat, Village Peoplet, Jacksonit jne. Promillelukujen noustua suomalaisetkin innostuivat vähän sambaamaan. Elektronisemmasta saundista hyvin toimi Bob Sinclairit, Daft Punkit, Fedde Le Grandit ja yleensäkin sellaiset MTV tehosoitot. Pari neitokaista kävi kysymässä jotain housebiisiä (itsekin jo siinä vaiheessa aika hyvässä humalassa olleena en nyt muista mitä), mutta kun sitä ei löytynyt niin toivoivat vaan jotain housea. Ajattelin, että jes nyt kokeillaan jotain vähän spesiaalimpaa ja laitoin Joris Voornin Chase The Mouse. BIG MISTAKE. Varmaan puoli minuuttia neitokaiset (ja muutkin) hytkyivät epävarma ilme kasvoillaan (todennäköisesti miettivät, että eihän tätä voi tanssia, kun en tunne biisiä) ja pakenivat tanssilattialta :D. Eiku takas tuttuihin ja turvallisiin ja taas tanssittiin...
viimenen kosmonautti

Posts: 106

#34 • • viimenen kosmonautti
vaika sulla bileet onkin jo ohi mut pakko sanoo vielä pari ehdotusta


siinä hääparin suudellessa tai muussa oikein romanttisessa kohdassa tai ehkä illan vikana biisinä younger brotherin psychic gibbon


häävalssina tai tangona tai miten sen nyt tahtois ite kukin vetää

shponglen my head feels like a frisbee (olis varmaan toiminu tole brassiyleisölle muuten =)



..........


ja muuten pulmusten teema eli love & marriage oli yksissä häissä häävalssin sijasta ja toimi ihan saatanan hyvin, niillä oli kunnon koreografiat




ja vielä
herkkää: sora - moments


tanssia:

yahel - liquid love
troll scientist - fisherman symphony (menis myös hääparin tanssista jos kunto riittäs)
ja tottakai age of love ja liquid childin diving faces =)

.......

ja aamuyöllä perinteisten puukkotappelujen jälkeen goldie ja temper temper




............
...............
........... ja olen juonut
Bio

Posts: 4,429

#36 • • Bio The Bullies / Pinky
Ite olin tos pari vuot sit soittamas kaverin häissä. Musiikkilinjaus meni silleen et sulhanen tykkäs hevistä ja morsian sano et "soita jotain semmost kivaa". Noniinpä niin. Onneks sentään tää pariskunta oli hankkinu läppärille hevimusaa ja sitten humppaa/valssia/tangoa vanhemmalle väestölle. Päädyin sit tähän "semmost kivaa"-genreen hankkia 80-90-luvun biisejä. Kaiken lisäks tän pariskunnan häät kuvattiin ylen Satuhäät-ohjelmaan :D

Nomut loppujen lopuks ilta meni hyvin: vanhukset sai humppailla, keski-ikäiset sai kasikytlukua ja nuoremmat sitten heviä / uudempaa matskua. Taisin yhden elektronisen biisin soittaa illan aikana.

Onneks nää oli kaverin häät ja ne tiesi ettei mul löydy laidasta laitaan musaa. Oon ollu sellaisissakin soittamas, jossa porukka luulee et DJ:llähän on musiikkia ihan vitusti genrestä genreen. Vaikka tämmöset keikat ihan rahallisesti on hyviä, niin oma mielenterveys meinaa hajota :D