Backlash 23.7.2005

56 posts, 3 pages, 6,223 views

Avatar
#41 • • masteri Guest
Mä olen sitämieltä että "asiaankuulumattomat" henkilöt voivat pitää turpansa tukossa. Onhan selvää että todelliset skenen profeetat ovat aina oikeassa ja tietävät miten asiat tulisi hoitaa.

Umek ei tullut, ja that's it. Tarvitseeko asiasta käydä vielä jotain turhaa paskanjauhantaa???
Avatar
#42 • • JussiS Guest

Tarvitseeko asiasta käydä vielä jotain turhaa paskanjauhantaa???


Siis voi kauheeta, nyt ne keskustelee keskustelufoorumilla :eek: OMG!!!
Avatar
#43 • • Edited erkko Guest


Niin, ehkä pitäisi sitten alkaa kirjoittamaan: "Jos mä mun vajaavaisilla tiedoilla satun oikein muistamaan, niin ehkä voi olla mahdollisuus että x tapahtuma saattoi saada positiivisen tuloksen. Toki en voi olla tästä varma, mutta tälläinen mielikuva mulle on jäänyt".



Niin, ehkä ei pitäisi ainakaan alkaa ulkopuolisena esittämään huhupuheita tai mielikuviinsa, korkeintaan vajavaisiin tietoihin perustuvia arvailujaan "promoottoreilta kuultuina" faktoina. Sellainen on paitsi harhaanjohtavaa, mutta myös asettaa kertojansa motiivit hieman kyseenalaiseen valoon.

Pääsylippujen hinnoista emme ole saaneet juurikaan negatiivista palautetta, joten näissä tapauksissa ongelmana ei ole ollut lipun absoluuttinen hinta sinällään, vaan sen suhde tähtiesiintyjän tunnettuuteen ja kiinnostavuuteen. Tietyn kynnyksen ylittävät vain harvat nimet, mutta niistä muutamasta kiinnostavasta ollaan kyllä valmiita maksamaan. Tapahtumien menestystä vertaillessa on kuitenkin syytä pyrkiä huomioimaan myös kaikki mahdolliset muut muuttujat, joita kyllä riittää, ajoituksesta markkinoinnin onnistumiseen kohderyhmän tavoittamisessa, unohtamatta koko alan suhdannevaihteluja.

Yleisellä tasolla lippujen alhainen hintataso on yksi niistä asioista, joka on pitänyt lähes koko toiminnan muutamaa poikkeusta (joissa usein mukana on ravintola/anniskelutoimintaa) harrastelijoiden puuhasteluna ja jarruttanut tehokkaasti ammattimaisen toiminnan syntymistä. Parinkymmenen euron lipun hinta on usein edellytys jo kulujen kattamiseksi, kun on kyseessä kansainvälinen, edes melko tunnettu esiintyjä.

Viruksen ja Laboratorion viimeisen Sven Väth -tapahtuman kävijämäärässä jäätiin tavoitteesta sekä vuoden 2004 keikan lukemista. Toisaalta tapahtuma oli myös korottamalla lipun hintaa budjetoitu hieman edellisvuotista pienemmän kävijätavoitteen mukaan. Pienemmästä kävijämäärästä huolimatta tapahtuma oli varsin onnistunut ja etenkin Väthin setti - musiikki, se pääasia - keräsi runsaasti positiivista palautetta, paljon enemmän kuin edellisellä kerralla.

On-topic: Harmittava takaisku.

edit: Mielestäni nettifoorumeille ominainen amatöörien suorittama spekulointi, jota väistämättä tulkitaan myös totuutena, ei ole ylipäätään välttämättä aina kovin rakentavaa kokonaisuuden kannalta. Omalta osaltani päätän paskanjauhannan täältä tähän :)

edit2: Siis "amatöörien" nimenomaan erotuksena ammattilaisista ja aktiivitoimijoista, jotka näitä tapahtumia järjestävät.
Avatar
#44 • • masteri Guest

Tarvitseeko asiasta käydä vielä jotain turhaa paskanjauhantaa???


Siis voi kauheeta, nyt ne keskustelee keskustelufoorumilla :eek: OMG!!!



tarkennusta mjösöö - miks jauhaa turhaa PASKAA foorumeilla. Keskustelu on okei mutta turha jauhaminen tyyliin miks umekilla oli likaset kalsarit ku se ei tullut / miks kemuja ei pidetty ni on perseestä.

Keisi o harmittava mut no can do ja end of story.
Avatar
#45 • • Individual Guest
edit: Mitä tätä enää hämmentämään.
Avatar
#46 • • Edited Esa Guest


edit: Mielestäni nettifoorumeille ominainen amatöörien suorittama spekulointi, jota väistämättä tulkitaan myös totuutena, ei ole ylipäätään välttämättä aina kovin rakentavaa kokonaisuuden kannalta. Omalta osaltani päätän paskanjauhannan täältä tähän :)

edit2: Siis "amatöörien" nimenomaan erotuksena ammattilaisista ja aktiivitoimijoista, jotka näitä tapahtumia järjestävät.



Ehkei aina kovin rakentavaa, mutta tämä on sitä todellisuutta missä eletään. Niin 'hyvä' kuin 'huonokin' sana leviää netin välityksellä nopeasti suurelle määrälle silmäpareja. Järjestäjät eivät voi keskustelua sensuroida eikä heidän mielestäni sitä pidäkään tehdä, mutta he voivat pyrkiä ennakoimaan ja toimillaan ennaltaehkäisemään erilaisia ilmiöitä, jotka voidaan nähdä kokonaisuuden kannalta epä-rakentavina. Tai jos maito on maassa, korjaamaan tilannetta asap.

No ok, ei Jeesuskaan aina osaisi, vaikka eläisi.
Avatar
#47 • • Edited ville Guest


Niin, ehkä ei pitäisi ainakaan alkaa ulkopuolisena esittämään huhupuheita tai mielikuviinsa, korkeintaan vajavaisiin tietoihin perustuvia arvailujaan "promoottoreilta kuultuina" faktoina. Sellainen on paitsi harhaanjohtavaa, mutta myös asettaa kertojansa motiivit hieman kyseenalaiseen valoon.



Niin, onko se sitten harhaanjohtavaa sanoa, että persettä tuli jos sitä oikeesti tuli? Eikö nää mun "esimerkit" oo oikeesti olleet asteella "jokainen tietää", sillä tapahtumien kävijämäärä on ollut pääpiirteittäin luettavissa palautteesta ja nähtävissä kuvista. Vai menikö noi pieleen?

En sitten tiedä näkevätkö ihmiset, että mulla on tällaisten asioiden suhteen mitään motiivia. Edellisen kerran oon kuulunut järjestävänä osapuolena organsaatioon vuonna 01 (vai olisko ollut 02, ei voi muistaa) eli oikeesti tuskin kukaan luulee että mä olen joku jeesustelija joka pyrkii nillittämään joitakuita .... mun omat motiivit on siten tasan tarkkaan siinä, että mua kiinnostaa yleisesti tehdä havaintoja siitä miten eri genrejen tapahtumat onnistuvat saamaan yleisöä erilaisilla tapahtumakonsepteilla. Ja ei kai ole väärin kertoa niistä havainnoista täällä? Ja jos nää mun makuuhuonetasoiset analyysit ei kiinnosta niin ainahan ne voi jättää lukematta ... ei se nyt niin hankalaa ole :)

Mä en myskään ymmärrä miksi tämä asia on näin älyttömän tabu. Miksi en saisi tästä asiasta esittää omia mielikuviani, kun ne kuitenkin tutuvat olevan lähempänä tottuutta kuin valhetta.... Tai näin mä asian näen, edelleen toivon, että joku voisi osoittaa että olen täysin väärässä, koska mun näkemys asiaan on täysin pessimistinen eikä edesauta mitään/ketään :(

Vai onko tää koko juttu samanlainen kuin suomalainen yritysmaailma: Epäonnistuminen on häpeällistä, siitä ei saa puhua ja siitä puhuminen aiheuttaa vaan ongelmia? Lisäksi kaikenlainen keskustelu rahasta on turhaa, koska siitä puhuminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin ... (eihän sitä herraisä voi sanoa paljon saa palkkaa kun ei toi naapurikaan sano)

Nä on vaan mun ajatuksia, tää kuitenkin on keskusteluforumi, jossa ajatuksia saa esittää ja vastaavasti toiset voivat niitä ajatuksia kommentoida/lukea :)

edit: niin joo siis tää on aika offtopic ja joku modehan tän voisi siirtää fiksun kuuloisen topicin alle: "saako (tekno)bileiden menestyksestä puhua"


edit: Mielestäni nettifoorumeille ominainen amatöörien suorittama spekulointi, jota väistämättä tulkitaan myös totuutena, ei ole ylipäätään välttämättä aina kovin rakentavaa kokonaisuuden kannalta. Omalta osaltani päätän paskanjauhannan täältä tähän :)



Tota keskustelua on tapahtunut kautta aikain, nyt se vaan on osittain julkista. Erona myös on, että nykyisin tapahtumien järjestäjillä on mahdollisuus tiedottaa itse näiden forumeiden välityksellä ja siten viestiä on mahdollista viedä oikeaan suuntaan. Aiemmin tätä ei voinut tehdä.
Avatar
#48 • • JussiS Guest

tarkennusta mjösöö - miks jauhaa turhaa PASKAA foorumeilla. Keskustelu on okei mutta turha jauhaminen tyyliin miks umekilla oli likaset kalsarit ku se ei tullut / miks kemuja ei pidetty ni on perseestä.

Keisi o harmittava mut no can do ja end of story.


Mun mielestä tässä on aika selkeesti todettu, että Umekin peruuntuminen johtui liian heikosta ennakkolippumyynnistä, jonka jälkeen ollaan spekuloitu siitä syystä, joka johti liian heikkoon myyntiin. Onnistuiko markkinointi? Olisiko ihmisiä tullut jokatapauksessa paikalle? Oliko lipun hinta liian korkea? Miksei ennakkolippuja ostettu? Kannattaako yleensä järjestää vastaavanlaisia tapahtumia? ja niin edelleen.

Totta on, että tää keskustelu on täysin väärässä topikissa tällä hetkellä. Mutta mun mielestä noi kaikki kysymykset on ihan hyviä. Ja niin kauan kun ei kukaan selkeästi ala heittelemään virheellisiä faktoja, voi mun puolesta keskusteluun osallistua, koska yleisesti ottaen jokainen paikallaolija osaa varmaankin sanoa oman mielipiteensä siitä, että olivatko bileet onnistuneet vai ei. Ei noi oo mun mielestä missään määrin salaisia asioita, niin kauan kuin puhutaan yleisellä tasolla.
Avatar
#49 • • mekaanikko Guest


Edellisen kerran oon kuulunut järjestävänä osapuolena organsaatioon vuonna 01 (vai olisko ollut 02, ei voi muistaa)



Kyl mä olen sun kanssa ollut järjestelemässä kemuja vuonna 03 (ja oli muuten Erkkokin tavallaan). =)

Itse asiasta sen verran, että ymmärrän kyllä että Erkkoa ja Jiriä harmittaa asian paremmin tuntevina spekulointi tiettyjen tapahtumien taloudellisesta onnistuneisuudesta, etenkin mikäli se osuu harhaan. Itse kyllä tosin koin, että Ville ei väittänyt asiasta mitään sinänsä tietävänsä vaan ihan yleisesti saatavilla olevien tietojen perusteella maalaisjärjellä spekuloi asiasta. Kun kyse kuitenkin on keskustelun kannalta melko relevanteista asioista, en itse pidä niin vaarallisena että asiosta puhutaan, mutta tietysti jos annetaan sellainen kuva että asiasta on tietoa vaikkei olisikaan niin se on kyseenalaista.

Omasta mielestäni spekulointi on kivaa ja muidenkin spekulointia on hauska seurata. =) Kunhan muistetaan vaan ettei väitetä faktaksi sellaista mikä ei fakta ole.
Avatar
#50 • • Esa Guest
Offtopicien offtopic:
Näissä keskusteluissa puhutaan nykyään markkinoinnista ikään kuin se olisi yksittäinen toimenpide ulkona muusta järjestelytoiminnasta (vrt. mainostus/mainonta). Mun mielestä kyseessä on enemmän toimintaa ohjaava kokonaisvaltainen ajattelumalli kuin yksi myyntikeinosattuma tapahtumajärkkäyksen sopassa. Rasittaa.

No niin... nyt helpotti. :happyroll: :happyroll: :happyroll:
Avatar
#51 • • ville Guest


Edellisen kerran oon kuulunut järjestävänä osapuolena organsaatioon vuonna 01 (vai olisko ollut 02, ei voi muistaa)



Kyl mä olen sun kanssa ollut järjestelemässä kemuja vuonna 03 (ja oli muuten Erkkokin tavallaan). =)



No mut noissa mun osa oli lopulta aika aivotonta roudasta, enkä sitä laske itseäni tossa tapahtumassa järjestäjäksi :) Onhan sen jälkeen tullut oltua parissakin hommassa mut aina tosiaan helppoa roudasta/järjestelyä.

Esa: eipäs luota liikaa niitä kauppakorkeen kirjoja :D
Avatar
#52 • • lauri Guest
Kirjoitin Promoters -osioon sinne pääseville hieman faktoja aiheesta.
Avatar
#53 • • juGis / Akrid [live] Guest

Kirjoitin Promoters -osioon sinne pääseville hieman faktoja aiheesta.



Itse ainakin haluaisin lukea niitä, muttei onnistu. Olisikohan mahdollista sittenkin jatkaa keskustelua avoimella alueella. Itseäni ainakin kiinnostaa tämän tyyppinen keskustelu, vaikkakaan en ole siihen vielä osallistunut.
Avatar
#54 • • SS Guest


Noin muuten techantium oli loistava esimerkki teknotapahtumusta joka kannatti. Ulkomaisia nimiä, hyvä markkinointi monipuolisesti ja venue joka toimi noille bileille. Edelleen varsin hatunnoston arvoinen suoritus :)



Kyiseinen tapahtuma olikin vähän eri kokoluokkaa ja vaati muutamalta ihmiseltä hyvin pitkän ja raskaan työpanoksen sekä tolkuttoman määrän talkootyövoimaa. Päättömän uurastuksen jälkeen käteen jäi unohtumaton muisto sekä tietenkin muutama välirikko ja mm. allekirjoittaneen ulosajo vihdintieltä nukahdettuani rattiin 3 valvotun yön jälkeen. ;)

Ja vastaavasta mainoskampanjasta voisi nykyään tulla aika rankat seuraamukset (eikös joku päässyt juuri jäähylle 30päiväksi 10 julisteesta).

Hullujen touhua tuo tapahtumienjärjestäminen - kannattaa lopettaa ajoissa. Huomattavasti mielyttävämpää polttaa rahat baarissa tai vaikkapa design-keittiöveitsiin ja hifi-laitteisiin ;)
Avatar
#55 • • ville Guest

Hullujen touhua tuo tapahtumienjärjestäminen - kannattaa lopettaa ajoissa. Huomattavasti mielyttävämpää polttaa rahat baarissa tai vaikkapa design-keittiöveitsiin ja hifi-laitteisiin ;)



Todellakin. Global veitset on upeita ja mukavia käyttää sekä kotiteatterista riittää iloa vaikka joka illalle.

Mut hatunnosto niille jotka tapahtumia järjestää. Ei oo helppoa :)
Avatar
#56 • • juGis / Akrid [live] Guest


<clip>
Mut hatunnosto niille jotka tapahtumia järjestää. Ei oo helppoa :)
</clip>



Todellakin. :)