Behringer B2092A subbari

36 posts, 2 pages, 14,454 views

Avatar
#21 • • R24 Guest

You will ask how good it is. Well, it doesn't really compete with the much more expensive subwoofers, but it surely is a great deal.



Toi lause summaa hyvin noi skobet. Kunhan vain saan työhuoneen rempan valmiiksi, niin noi tulee Truthien kaveriksi. Musta väri on yksi huoneen teemoista, joten tollanen laatikko sopii sinne hyvin. Truthit ei itsessään jo ole niin hyvät että kannattaisi sijoittaa parempaan subbariin. Omakotitalon kellarissa saa luukuttaa bassoa niin paljon kuin huvittaa joten bassoa on hyvä olla että voi diggailla dubbia :D

Vielä pitäisi virittää pari kykintä subille. Toisella vois vähentää Xdb volaa ja toisella sais kokonaan pois päältä. Mielellään vielä jalka kytkimiä. Genelecin subissa tulee mukana ainakin Db vähennys footswitch.
Avatar
#22 • • Keba Guest

Behringer jakari, halpa t.amp pääte ja sopiva kotelo Peerless(e)ille niin saat varmasti huomattavasti paremman paketin lähes samaan hintaan.



Eiks nii et tää oli läppä? :confused:
Avatar
#23 • • Sandor Guest

Eiks nii et tää oli läppä? :confused:



Ei, kuin niin?

Bassopäässä ei kummoista laatua tarvitse elektroniikan puolelta kohtalaiseen tulokseen pääsemiseksi, elementti ja kotelo ovat tärkeitä. Koko ja näkö on sitten toinen juttu, ja pa-päätteiden tuulettimet voi pitää meteliä.
Avatar
#24 • • Keba Guest
Behringerin aktiivijakarit on kyllä niin uskomatonta kuraa, ainakin halvemman pään, että huhhuh, puurouttaa ääntä enemmän, kuin kohtalaisesti. Eikä ne t-ampin vahyvaritkaan nyt todellakaan mitään erikoisia ole.

Okei, ei toi Behringerin Subbari varmaan mikään maatamullistava ole, mutta en hetkeäkään usko, että 230e:llä saisi mitään parempaa tuommosesta ratkasusta, kun sinä tarjosit.
Caro²

Posts: 5,301

#25 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Eikä ne t-ampin vahyvaritkaan nyt todellakaan mitään erikoisia ole.


Onko tullut vastaan ongelmia tampin vahvistimien kanssa?
Avatar
#26 • • Keba Guest

Eikä ne t-ampin vahyvaritkaan nyt todellakaan mitään erikoisia ole.


Onko tullut vastaan ongelmia tampin vahvistimien kanssa?



Ei oo toimivuuden kanssa onneks ollu vielä ongelmia, ei se kyllä hirveesti oo ollu käytössä, kun oon tolla Alton päätteellä ajanu.
Avatar
#27 • • Sandor Guest

Behringerin aktiivijakarit on kyllä niin uskomatonta kuraa, ainakin halvemman pään, että huhhuh, puurouttaa ääntä enemmän, kuin kohtalaisesti. Eikä ne t-ampin vahyvaritkaan nyt todellakaan mitään erikoisia ole.



Mulla on subilla tommonen Behringer Super X Pro CX2310 ja ihan ok se hommansa hoitaa. Jako on minimissä ja sulautuu hyvin monitoreihin, ei hurise eikä päästä korkeita läpi tms.. Voihan nuo olla herkkiä häiriöille, mutta en ole itse havainnut. Vaihesäädön puuttuminen voi vaatia subin sijoitukselta enemmän. Yläpäätä en ole kokeillut tuon läpi ajaa, monitorit leikkaa sopivasti vähän alle 50Hz.

T.ampit ei ole juu ihmeellisiä, varsinkaan halvimmat, mutta mitä olen kuullut niin toimii ok subivahvistimena.
Avatar
#28 • • Tuppu_ Guest
Kyllä t-ampeilla huudattaa, syövät vaan jumalattomasti virtaa verrattuna muutamaan muuhun merkkiin. Äänestä en sano mitään, kun en ole vertaillut. Epäillyttäviähän noi on niinku kaikki halpismerkit, mutta kyl niissäkin toimivia laitteita on. Itellä kokemusta siitä 3u kokoisesta TA1100-mallista, josta pitäisi irrota 2x530W 4ohm ja 2x400W 8ohm.
Avatar
#29 • • Tuppu_ Guest
Tuli tuossa huomattua just, että ainakin t-kaupassa kaikkien Behringereiden hinnat on noussu n. 20-30%. Esim. toi subbari ei enää ole 199e vaan 269e. :eek:
Avatar
#30 • • hardikaveri Guest
et sä tarvii musaa kuunnellessa alle 30hz subbarii kun ne taajuudet kuitenkin leikataan pois..
tai ei ainakaan mun korvilla niitä kuulis :D

eri sit kotiteatterimätöissä kun halutaan nauttia kaiuttimien tuottamasta tärinästä ja siitä mukavasta tuulahduksesta kun kajari huutaa leipää mut mitään ei kuulu :D
Avatar
#31 • • Edited zen Guest


Testissä sivuutetaan se fakta lähes kokonaan että -10dB on just alle 30Hz:n eli tosi ylhäällä. Ehkei välttämättä mikään katastrofi musiikilla, mutta kuitenkin.



Noissa meidän ampeissa ja passiivikrosseissa jo pelkkä subsoniccikin on tehdassäädetty siihen 30:een. Enpä jaksaisi rutista tuollaisesta monitorisubbasessa.


Testissä ei ole myöskään minkän sortin mittausta esim särön osalta. Noilla elementeillä ja ratkasuilla tuo 117dB irtoaa varmaan 50% TDH:lla, eli ei millään tasolla käyttökelpoinen jos oikeesti tarkoituksena on saada realistinen käsitys bassotoistosta.



TDH? Eli THD. :D Joka muuten a) on subbaripäätteissä ensinnäkin todella epäolennainen (prosentinkin THD:lla voi ihan hyvin ajaa kauraa eikä kukaan huomaa mitään) ja toisekseen mitataan kyllä realistisesti ja suhteessa desibeleihin. Tuossa ko. kaapissa THD on ainakin arvostelun mukaan 0.3% maksimiteholla.

Kunhan pidän halpojen puolia - B2092A on mielestäni yksi harvoista varteenotettavista kavereista monitoreille erittäin lineaarisen taajuusvasteensa ansiosta tilanteissa joissa sitä equa ei siihen voida laittaa.
Avatar
#32 • • Tuppu_ Guest
Kyllähän tuo särö nousee noissa subbareissa aika voimakkaasti kun volaa lisätään reilusti, vaikkapa yli 100 (tai edes 90) desibelin. Maksimitehoilla varmasti puhutaan yli 10% säröistä ja se vain kasvaa matalempia taajuuksia kohti, mutta subbarin kohdalla sitä säröä on vaikeampi havaita. 0.3% särö tuon behringerin subbarin kanssa maksimitehoilla ei voi pitää paikkansa. Pikemminkin 30% voisi osua kohdalleen. Tietty se vahvistin voi pystyä 0.3% THD:hen maksimitehoilla, mutta ei itse kaiutin.
Avatar
#33 • • zen Guest

Tietty se vahvistin voi pystyä 0.3% THD:hen maksimitehoilla, mutta ei itse kaiutin.



Totta. Mun virhe, tarkoitus oli todellakin viitata vahvistimen THD:hen, ei kaapin.

Mielenkiintoista olisi yhdistää THD:n, IMD:n ja muiden äänentoistollisten häiriöiden kaavat sopivalla painotuksella ja saada lopputulokseksi kaapin tai vahvistimen absoluuttinen hyvyys, josko sellaista ei ole jo ideoitukin.
Avatar
#34 • • whuf. Guest


Mulla on subilla tommonen Behringer Super X Pro CX2310 ja ihan ok se hommansa hoitaa. Jako on minimissä ja sulautuu hyvin monitoreihin, ei hurise eikä päästä korkeita läpi tms..



Joo tulee tosta ihan mieleen oma subbari joka toimii bebekin jakosuotimella(jonka sain kaverilta ilmaseks) ja 30 vuotta vanhalla vahvarilla jonka tehoista ei hajuakaan(pelastettu roskiksesta). Surisee perkeleesti ja mm. kansi ei pysy kiinni. Painookin lähempänä kymmentä kun yhtä kiloa. Toinen kanava on paskana, mut eihän subbarille kun yhen tarvii.

Sulautuu hyvin monitoreihin :)
Avatar
#35 • • ville Guest


Mielenkiintoista olisi yhdistää THD:n, IMD:n ja muiden äänentoistollisten häiriöiden kaavat sopivalla painotuksella ja saada lopputulokseksi kaapin tai vahvistimen absoluuttinen hyvyys, josko sellaista ei ole jo ideoitukin.



Itseasiassa tottumaton korva taitaa pitää säröbassoa usein laadukaampana kuin särytymätöntä ja tästä syystä monen mielestä tällaiset halvat bassot ovat "mielettömiä bassotykkejä".

Asiasta oli jokin aikaa sitten todella kovaa vääntöä eräällä ulkomaisella forumilla. Testimittauksissa kävi ilmi, että monet olivat kehuneet erästä subbaria jonka säröarvot nousivat helposti 10% tuntumaan. Kehujat olivat ns audiofiilityyppejä. Pitkän kädenväännön jälkeen homma päättyi enemmän tai vähemmän siihen, että säröytynyt signaali kuulostaa korvaan paljon voimakkaammalta sillä subbari ei puske vain pistetaajuutta vaan kaikkia muuta tuubaa sen lisäksi. Tämä johtaa siihen, että harjaantumaton korva pitää bassoa "laadukkaana" ja "voimakkaana".

Tästä syystä olisi _erittäin_ varovainen näiden behringereiden tmv halpasubbareiden käytössä. Jos ja kun subbaria luukutetaan aika kovalla, säröarvot nousevat suhteettomiin mittoihin ja tällöin subbarin lineaarinen taajuusvaste katoaa sekä subbaria alkaa tuutata "häiriötaajuuksia". Tällöin basso ei todellakaan ole sitä mitä sen pitäisi olla ja siten musiikin täydellinen masterointi (mikä kuitenkin on tavoitteena) on likimain mahdotonta.

Siten uskoisin, että jos ostaa tällaisia halpoja subbareita niin pitäisi aika tarkkaan mitata spl mittarilla rajat joita subbarilla voi käyttää. Jos ja kun soitossa rajat ylittävät, käyttäjä tietää saman tien, että subbarin toisto on kaikkea muuta kuin luotettava ja siten subbarin käyttökelpoisuus masteroinnissa on (laatua tavoittelevalle) aika surkea. Jos taas pysytään näiden rajojen alapuolella, ei ole mitään hätää.

Itse huomasin tämän särön merkityksen joku aikaa sitten kun uusin subbarin. Vanha mirage oli todettu joskus aikanaan hifilehdessä erinomaiseksi, mutta suurin haitta erittäin voimakkaasti nousevat säröarvot. Nyt kun vaihdoin subbariin, jossa särö pysyy kohtuuhyvin kurissa, tuntuu siltä, että subbaria pitäisi tykittää älyttömän kovalla jotta saisi saman äänenpaineen. Oikeasti homma menee niin, että tämä uusi subbari tuottaa äänenpainetta saman verran, mutta särön puuttuessa äänenpaine tulee matalammillaan taajuuksilla ja siten niitä on hankalampi kuulla. Toisaalta jo parin päivän kuuntelun jälkeen sitä alkoi itsekin tajuta, että vanha laite oli lopulta aika paska: paljon bassoa, mutta laadusta ei tietoakaan. Jotenkin veikkaan, että tämän topicin subbari sijoittuu tähän kategoriaan aika helposti ....

Ison B:n laite on varmasti hyvä jos tietää sen rajat. Mä vaan pelkään, että monet ei niitä tiedä, vaan laite viedään aika äärirajoille, joilloin laadukkuudesta ei ole tietoakaan.