Tekijänoikeuslakimuutostopic

29 posts, 2 pages, 6,839 views

Avatar
#21 • • akir0 Guest

Eiköhän tuokin kopio-suojaus pian ohiteta jolloin sitä musiikkia voi kääntää muotoon joka toimii Linuxilla ja iPodillakin.



Siis, sehän on ohitettu jo, kyse on vaan siitä, että sen ohittaminen on lain voimaantullessa laitonta. Ja tosiaan, SonyBMG jakaa itse ohjeita siitä, kuinka suojauksen voi ohittaa ja sitten kopioida musat iPodille..
Avatar
#22 • • MikkiHiiri Guest

Mielenkiintoista nähdä että ottavatko muut majorit (EMI, Universal ja Warner) kanssa nuo kopiosuojaukset käyttöön vastaavassa laajuudessa. Voisin kuvitella että noista tulee vakiintunut käytäntö mikäli jengi suostuu SonyBMG:n levyjä mukisematta ostamaan, jolloin muutkin lafkat niitä uskaltavat helpommin lähteä kokeilemaan.



Aivan. Jos suojaukset eivät vaikuta SonyBMG tulokseen ainakaan negatiivisesti, niin olen aivan 100% varma, että muut lähtee mukaan.

En kuitenkaan usko, että independent-lafkat alkavat noita käyttää (maksavat ekstraa ja ne ovat lähinnä vitsi, joilla muutama hyvä propellihattuhuijari on onnistunut tekniikasta mitään tietämättömiä levy-yhtiöpomoja huijaamaan :laugh:). Itselleni ei ole eteen sattunut ainuttakaan independent-lafkalla julkaisua CD:tä, jossa kopiointisuojausta olisi ollut.



Totta. Sitäpaitsi musiikki, joka on tehty muuten, kuin $$$ silmissä, ei suojia tarvitse.
Avatar
#23 • • JussiS Guest

Mä rukoilen, että nää toisen polven cd:t toimii myös dj-cd soittimissa sekä autoradiossa. Jos ei, niin mä vittu lyön kaikkia vittu henkitorveen.


Ymmärtääkseni toimii, jos ne toimii kaikissa muissakin cd-soittimissa. Dj-soittimet ja autosoittimet lukevat levyltä suoraan raakana datan, eivätkä aja kopiosuojauksia. Siitä en tiedä että miten nämä uudet suojaukset toimivat, mutta vanhathan olivat lähinnä siten, että levylle oli tallennettu joku autorun-pätkä, josta sai soitto-ohjelman toimimaan. Kiertäminen oli juuri niin helppoa kuin jokainen voi arvata ;)
Avatar
#24 • • Taedium Guest

Siis, sehän on ohitettu jo, kyse on vaan siitä, että sen ohittaminen on lain voimaantullessa laitonta. Ja tosiaan, SonyBMG jakaa itse ohjeita siitä, kuinka suojauksen voi ohittaa ja sitten kopioida musat iPodille..

Ei se iPod oo niin kummallinen soitin. (En muuten ymmärrä miksi artikkeleissa mainitaan "MP3 soittimet ja iPodit" eikä "MP3 soittimet, kuten iPod".)

Jos musan saa miten vain MP3 muotoon, niin sen saa kyl iPodiin. Muotojahan voi vaihdella. Siellä ku menee selailee mitä iPodilla on (ei siis iTunesista, vaan käyttiksen tiedostohallinnalla.) ja valitsee, että näkee piilokansiot, niin sinne vain katselemaan. Siten kun sen tekee, on vain siitä kiinni osaako siirtää tiedoston toiseen hakemistoon.
Avatar
#25 • • Funkatronik Guest
Onneksi omistan pelkkiä vinyyleitä, ilmeisesti tuo laki ei kiellä minua kopioimasta niitä mp3-soittimeen, vaikka ko. levyn cd-versio olisikin kopiosuojattu?
:D

Posts: 3,707

#26 • • :D

Onneksi omistan pelkkiä vinyyleitä, ilmeisesti tuo laki ei kiellä minua kopioimasta niitä mp3-soittimeen, vaikka ko. levyn cd-versio olisikin kopiosuojattu?



Ei mut sinun täytyy maksaa formaatinmuutoksesta, koska
muulloin tallenne olisi laiton.
Avatar
#27 • • MikkiHiiri Guest

Onneksi omistan pelkkiä vinyyleitä, ilmeisesti tuo laki ei kiellä minua kopioimasta niitä mp3-soittimeen, vaikka ko. levyn cd-versio olisikin kopiosuojattu?



Ei mut sinun täytyy maksaa formaatinmuutoksesta, koska
muulloin tallenne olisi laiton.



No ei kotikäyttöön sentäs tartte :D
Kuka vittu totakin lakia valvoo?
Karpelan sivuiltakin käy suoraan ilmi, et "wareta mut älä jää kiinni". Hyvä sUOMI

Ehkä seuraavaks on kovalevyjen hinnat Suomessa +100e että saadaan tuhlattua rahaa vielä lisää paskaan :crybaby: Onneks nettikaupat on olemassa. Tapetaan lisää Suomen työvoimaa vaan. Kekkonen takas vaikka haudasta
Avatar
#28 • • sonni Guest
stupid risks make life worth living, vai mites se menikään :)

tämä nyt ei toki liity asiaan millään tavalla, _mutta_ miksi
sitä musaa tarvii saada kaikkialle mukaan? henk koht
jumaloin musiikkia niin paljon, että tykkään oikeasti olla
ihan hiljaisuudessakin välillä. ja ai että kun on mukavaa
taas laskea neulaa levylle, kun saa palauttavaa annosta
esim pelkästä ulkoilmasta.

tarkoittaen siis sitä, että en tule ostamaan 'mp3-soitinta'.
helpottaa. sitäpaitsi sähköinen musiikkihan on muutenkin
kuollutta, joten miksi edes vaivautua :
>
(joojoo sähköisesti vahvistettuko ei sitten olisi)

ja lisää herättelyä:
http://www.tgdaily.com/2005/10/06/schneier_on_tcm/
Avatar
#29 • • Taedium Guest

miksi
sitä musaa tarvii saada kaikkialle mukaan? henk koht
jumaloin musiikkia niin paljon, että tykkään oikeasti olla
ihan hiljaisuudessakin välillä.

Haluan mahdollisuuden musiikkiin. Ei kai kukaan (tai ainakaan moni) kuuntele musaa 247.

Omasta mielestäni oikeessa elämässä on pari miinuspuolta. Huono kuvanlaatu, liikaa mainoksia, eikä taustamusiikkia. (Paitsi hisseissä ja tavarataloissa.)

Yhen saa korjattuu helposti.

(Taas tullaan ihmisen egoistisuuteen. _Henk.koht._ haluan olla hiljaisuudessa joskus, jolloin se on Oikea Totuus(tm)...)