Moneen tyyliin soveltuva "yleiskone": Mikä syna?

30 posts, 2 pages, 7,246 views

Avatar
#21 • • whuf. Guest

Vaikuttaahan tuo Fusion aika monipuoliselta vekottimelta, mutta on se kyllä ruma ku mikä. Designista tulee mieleen Philipsin minihifit :D



Haha joo. Onhan toi vähän "epäilyttävän" näkönen hopeine kuorineen ja halvan näkösine kuminappeineen. Layouttikin muistuttaa enempi casion säestysmasiinoita kun oikeeta työkalua.. mut musta on periaatteessa aika sama miltä syna näyttää. Eikä toi sitäpaitti nyt ihan niiiin ruma oo :laugh:
Avatar
#22 • • gerry Guest



Hei c'mon "ohuehkot äänet"?

Joku tossa mainitsi, että pianosaundi on kuiva, ei se nyt ihan samaa tarkoita. Mulla on itellä ollut sekä Triton LE, että Trinity, joissa molemmissa on ollut mun mielestä varsin mehevä saundikirjasto, etenkin perinteisemmällä puolella. Vertailukohtana on tossa räkissä Motiffi ja frendin studiolla olen soitellu CS6X:ää sen verran, että ei noita Korgeja voi ohueksi sanoa. Pianosoundi toki esmes Motifissa on parempi kuin muissa, mutta muita paremmuuseroja onkin jo vaikeampi osoittaa.

Joku X5D nyt on ehkä vähän köykäinen Korgin mallisarjasta, mutta sekin painii jo ihan kärpässarjassa jotain Tritonia tai Trinityä vastaan.

Lisäksi mua hieman ihmetyttää, että suosittelet suorilltaan laitetta, jota

a) et ole koskaan testannut
b) et ole edes koskaan nähnyt livenä.





Minä se olin joka sanoi sitä kuivaksi, mutta se ON kuiva;) Vertaile vaikka itse Tritonin ja vaikka Roland Fandomin pianoja... Ero on kuin yö ja päivä...

Mut muut saundit ovat kyl jees (jopa kitara ja huilu kuulostavat todella näteiltä vaik niitä vähemmän konemusas tuli käytettyä :D)

Hyviä padeja kyl irtos... Ihan päetvä kone muuten:)
Avatar
#23 • • bulk Guest
Kävin tossa, samalla kun kävin tinkimässä Virvuksen hinnan kohdallee, kysymässä paljon musakaupassa maksaa Fusion HD8 ja HD6.

Hinnat pyörii siinä 2500-3100e välimaastossa... :panic:
Avatar
#24 • • doc Guest
Alesis-laitteiden "lähtöhintoja" ei muuten välttämättä kannata aina ottaa loputtoman tosissaan. Olen huomannut, että "kautta aikain" Alesis on aloittanut ovh:lla, joka on suorastaan ylihinnoiteltu, mutta pudottanut sen aikaisemmin tai myöhemmin luokkaan, joka on suorastaan alihinnoiteltu. Esimerkkeinä siis lienevät Ion, Andromeda ja muistaakseni QS-sarjan synissakin oli melko raju ovh. Myös muutamat räkkilaitteet (Ai-3, digi-eq/kompressori). Lähtökohdaksi ottaisin sen, että Fusionin hinnat putoavat muiden valmistajien samaa luokkaa olevien laitteiden kanssa samaan sarjaan, todennäköisesti myös alle. Kuten itse asiassa jo joku mainitsi, jossain joku malli on jo 1700usd.
Avatar
#25 • • bulk Guest

Alesis-laitteiden "lähtöhintoja" ei muuten välttämättä kannata aina ottaa loputtoman tosissaan. Olen huomannut, että "kautta aikain" Alesis on aloittanut ovh:lla, joka on suorastaan ylihinnoiteltu, mutta pudottanut sen aikaisemmin tai myöhemmin luokkaan, joka on suorastaan alihinnoiteltu. Esimerkkeinä siis lienevät Ion, Andromeda ja muistaakseni QS-sarjan synissakin oli melko raju ovh. Myös muutamat räkkilaitteet (Ai-3, digi-eq/kompressori). Lähtökohdaksi ottaisin sen, että Fusionin hinnat putoavat muiden valmistajien samaa luokkaa olevien laitteiden kanssa samaan sarjaan, todennäköisesti myös alle. Kuten itse asiassa jo joku mainitsi, jossain joku malli on jo 1700usd.



Joo näinhän se on mennyt. Esmes räkissä oleva Alesiksen digiEQ oli lähtöhinnaltaan >300e, mutta Thoomaaniassa myyvät sitä nyt 135e. Ionin hinta lähti sieltä tonnin paremmalta puolelta ja nyt on enää 666e.

Jos toi Fusionin hintakehitys on samanmoista (kuten luultavaakin), laite maksaa vuoden päästä noin 1300e.
Avatar
#26 • • Luminescent Guest


Joku X5D nyt on ehkä vähän köykäinen Korgin mallisarjasta, mutta sekin painii jo ihan kärpässarjassa jotain Tritonia tai Trinityä vastaan.



Tuossa on klassinen 90-luvun alun soundi, joitakin aivan helmiä yksittäisiä patcheja löytyy mutta kokonaisvaltasta tuotantoa tolla on aivan turhan lähteä yrittämäänkään. Hyvän lisän tuo kun X5D:lle on portattu kaikki 01W, M1, ja N264 pankit XIP 1-5 laajennusosioineen sekä jokin Jarren ruuvaama pankki muutaman muun randomsetin ohessa.

Pitäis varmaan käydä jossain soittelemassa Tritonilla vuosien jälkeen, mun mieleen on jäänyt että se ois hyvä soundeiltaan gui:n lisäksi. Nyt räkissä on Kurzweil K2500R, hyvän kuuloset jouset ja ilmaisuvoimaa on riittämiin, pitää vielä opetella käyttään sitä kunnolla... Ihan kuin tekis johonki leffaan musiikkia kun sillä soittelee :)
Avatar
#27 • • bulk Guest
Motif Rack meni niin ökyseen hintaan kaupan, että pitikin keksiä jotain siihen tilalle yleiskoneeksi, joten tein kaupat tollasesta XV-5050 -modulista.

XV-5080:n saundit (ja puolet polyfoniasta) yhdessä räkkiunitissa. Syö SRX-kortteja ja on varustettuna digitaaliliitännöillä, mikä on ainakin mulle tärkeä asia. Ja hinta oli jopa kohtuullinen.
Avatar
#28 • • gerry Guest
Jos käyttää jotakin ulkopuolista synamodulia kannattaa ehdottomasti käyttä jotakin ulkopuolista editorisoftaa saundien muokkaamseen!

Itse käytän JV1080 siihen soveltuvaa editorisoftaa ja on kyl vitun kätevä tehdä oma saundeja kun kaiken kuulee reaaliajassa ja kaikki parlamentit ovat käden käänteessä muokattavissa, et ei mitään hankalia alavalikkojuttuja.

Softa aukea näppärästi sequn rinnalle jolloin voit vaikka jonkun melodian pyöriessä muokata patcheja (käyttöliittymältään verrattavissa tavallisiin VST syniin).

En vois kuvitellakaan koskevani johonkin moduliin ilman jotakin editsoftaa. Se on vaan niin tuskaa muokata saundeja 5*5 kokoisella näytöllä :P Mut softal pääsee kaikkiin asetuksiin käsiksi nopeasti ja tarkasti.
Avatar
#29 • • bulk Guest

Paras ratkaisu on vasta tulossa eurooppalaisille markkinoille: ALESIS FUSION. Aika hyvältä pakkaukselta vaikuttaa skesien perusteella. Saman tyyppinen ominaisuuksiltaan kuin Korgin lippulaiva OASYS, mutta monta kertaa halvempi, samaan hintaan lähtee kuin nuo muut suositellut.

Neljä eri syntetisaattoria,(FM,fyysinen mallinnus,VA, sampleri) kovalevytallennus kahdeksalle raidalle (40gt), 32 raitanen sekku, hyvä piano soundi, liitettävissä CD-RW asema ym. ym.



Aijuu, kävin tuossa taannoisilla AV-messuilla testaamassa tota Fusionia.

Suoraan sanottuna, en itse koskisi pitkällä tikullakaan. Soundikirjasto oli ihan sellasta "jees-tasoa", mutta mikään ei oikeastaan säväyttänyt pikaisella testailulla. Jonkin verran käyttökelpoista tavaraa toki löytyi, mutta soundien laatu oli lähinnä hiomatonta.

Mutta se laatuvaikutelma... jos Triton LE tuntui halvalta anttilakeyboardilta, niin tämä on sitten kuin jostain huoltoasemalta ostettu. Kibis tuntui ainakin samalta kuin Ionissa (halpa) ja kontrollerit oli ihan muovileluja. Olkoon speksilista kilometrin pitkä, mieluummin mä ostan yhden toiminnon laadukkaita bokseja kuin tällaisia. Testasin toki myös 88-koskettimista versiota, jossa oli kyllä parempi tatsi koskettimissa, mutta toi nappulaosasto oli tietty ihan samaa kertomaa.

Melkein samalla rahalla saa Motif ES 6:n, tai Triton Extremen, ostakaa sellaisia mieluummin. Soundeissa on molemmissa sentään instant-magiaa ja laatuvaikutelmat on ihan eri planeetalta.
Avatar
#30 • • whuf. Guest


Aijuu, kävin tuossa taannoisilla AV-messuilla testaamassa tota Fusionia.

Suoraan sanottuna, en itse koskisi pitkällä tikullakaan. Soundikirjasto oli ihan sellasta "jees-tasoa", mutta mikään ei oikeastaan säväyttänyt pikaisella testailulla. Jonkin verran käyttökelpoista tavaraa toki löytyi, mutta soundien laatu oli lähinnä hiomatonta.


Alesis ei mustakaan oo koskaan haltsannu tota soundien tekoa. Jotenkin kaikki on sellasta keskinkertasta kamaa. Mut mut.. Fusion kun eipäs olekkaan mikään perusrompleri jolla soitetaan vaan rommisoundit läpi ja sit ihmetellään kuinka sillä ei saa mitään uutta aikaseks. Fusion on työasema.. Speksejen ja sisään ahdettujen työkalujen avulla saa varmasti paljonkin mielenkiintosta juttua aikaseks. Presettien selailu ei koskaan oo hyvä mittari.. vaikka riippuu tietty työskentelytavoista.


Mutta se laatuvaikutelma... jos Triton LE tuntui halvalta anttilakeyboardilta, niin tämä on sitten kuin jostain huoltoasemalta ostettu. Kibis tuntui ainakin samalta kuin Ionissa (halpa) ja kontrollerit oli ihan muovileluja. Olkoon speksilista kilometrin pitkä, mieluummin mä ostan yhden toiminnon laadukkaita bokseja kuin tällaisia. Testasin toki myös 88-koskettimista versiota, jossa oli kyllä parempi tatsi koskettimissa, mutta toi nappulaosasto oli tietty ihan samaa kertomaa.


Jep. Napit ei näytäkkään kovin kummosilta. Mut nehän ei oo pääasia?


Melkein samalla rahalla saa Motif ES 6:n, tai Triton Extremen, ostakaa sellaisia mieluummin. Soundeissa on molemmissa sentään instant-magiaa ja laatuvaikutelmat on ihan eri planeetalta.


Buy -insert a well known brand here- and sound exactly the same as everyone else. :heart:
Juu mut onhan tossa Fusionissa aika paljon enemmän potkua sisässä kun mainitsemissas vehkeissä. Sitä saa mitä haluu :)