Dj Fuc - Killem Quite Well (breaks/instruhop/bigbeat!)

5 posts, 1 page, 901 views

Avatar
#1 • • fuc Guest
Setä se jaksaa pilkkoa breikkejään..

Joten väliin vähän instrumentaalipaukutusta, saundillisesti innoitusta on saatu ehkä akselilta chemical brothers, propellerheads, Rjd2 ja muu tämmönen oldskool-breiksiin nojautuva instrumusa. Hiphoptempolla kuitenkin. Abstraktia breiksiä vissiin, kertokaa genreviisastelijat jos ossootte. Vauhdikasta ja liikkuvaa menoa kuitenkin!

Frankly Irrational heittää one linerin, ja sampleja on kaivettu noin tuhannesta lähteestä tähän, kehotan pistämään silmät kiinni ja yrittämään erottaa kaikki eri samplet, ja jos spottaatte yhdenkin niin kertokaa :D

Voisin kuvitella että tämä biisi voisi sopia hyvin esimerkiksi skedetykseen tai lumilautailuun, ehkäpä? Miksei myös hotellihuoneen hajoittamiseen tai teenjuonnin taustalle.

http://www.mikseri.net/djfuc
http://www.mikseri.net/music/play.php?id=154079&type=dl
HIFI: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=154079&type=hi
Avatar
#2 • • _U Guest
Huono miksaus, raidat eivät levity, puuroutunutta. Tätä EI ole masteroitu, osia ei erota, bassot katoavat, yläpäätä buustattu liikaa ylöspäin, kesaria hukutettu. Perussaundia, yritys hyvä ok. Mut koko homma kilpistyy miksauksen ja masteroinnin puutteeseen. Kaikki on pelkkää puuroa, mikää ei erotu itsessään... ja itsessään biisin idea ei ole kovinkaan omaperäinen, mm.:"hiphop in da house"? ... ok, selvästi löytyy visioo ja intoa, ja se riittää, se on tärkeintä.

Biisissä ei ole oikeastaan mitään mikä jäisi mieleen, soimaan päääääähän. Biisi on juuri esikuviesi kierrätystä slow tempo push my tempo- menolla. Ei todellakaan huonoa, mut ei hyvääkään. Kehitä ideaa lisää, tuo jotain omaa mukaan. Unohda perusbigbeatpaislain tai vaihda edes sen saundia :) . Mielestäni sun ei ole syytä vaihtaa genreä tai tyyliä, tää kyl toimii, mut paskaakos tässä selitän, kun mitään en ymmärrä eikä ketään kiinnosta eikä edes itseänikään. Tää nykyaika, oravanpyörä, aika hemmetin syvältä. BigBrotherTrendiJouJouTrendiTrendiKlubiKlubiJouJouFUck.FUck. Paetaan kaikki vuorille.

Erittäin kehittämiskelpoinen biisi, mutta mielestäni mutta: slowtempodown ei toimi paislainin saundin kanssa. Ehkä pehmeämpi olis parempi, en tiedä. Sampleillä ei ole mitään funktiota itse biisin kanssa - ne vain ovat seassa koska ne ovat samplejä ja juuri siksi nekään eivät toimi. Visioi mieluummin kehys, mistä biisisi kertoo ja etsi sit sämplejä. Tässä sillisalaatissa mikään niistä ei vie biisiä eteenpäin. Rummut: idea ok, mut miksaus, masterointi in my ass. Mitään ei erota, Eloveena jyllää.

Diggaan kyllä, ja kuuntelen tämän uutena versiona uudelleen. Tämä toimisi tällaisenaankin ihan ok, jos miksaus/masterointi olisi kohdallaan. Eli kun laitat joskus uutta versiota, palaan asiaan. Vain mun mielipide. En dissaa, en nosta taivaisiin. Pidän ja mulle se riittää. FUC, granted. Thanks, man :)

Who cares, not u, not me. Peace :)
Avatar
#3 • • fuc Guest

Huono miksaus, raidat eivät levity, puuroutunutta. Tätä EI ole masteroitu, osia ei erota, bassot katoavat, yläpäätä buustattu liikaa ylöspäin, kesaria hukutettu. Perussaundia, yritys hyvä ok. Mut koko homma kilpistyy miksauksen ja masteroinnin puutteeseen. Kaikki on pelkkää puuroa, mikää ei erotu itsessään... ja itsessään biisin idea ei ole kovinkaan omaperäinen, mm.:"hiphop in da house"? ... ok, selvästi löytyy visioo ja intoa, ja se riittää, se on tärkeintä.

Biisissä ei ole oikeastaan mitään mikä jäisi mieleen, soimaan päääääähän. Biisi on juuri esikuviesi kierrätystä slow tempo push my tempo- menolla. Ei todellakaan huonoa, mut ei hyvääkään. Kehitä ideaa lisää, tuo jotain omaa mukaan. Unohda perusbigbeatpaislain tai vaihda edes sen saundia :) . Mielestäni sun ei ole syytä vaihtaa genreä tai tyyliä, tää kyl toimii, mut paskaakos tässä selitän, kun mitään en ymmärrä eikä ketään kiinnosta eikä edes itseänikään. Tää nykyaika, oravanpyörä, aika hemmetin syvältä. BigBrotherTrendiJouJouTrendiTrendiKlubiKlubiJouJouFUck.FUck. Paetaan kaikki vuorille.

Erittäin kehittämiskelpoinen biisi, mutta mielestäni mutta: slowtempodown ei toimi paislainin saundin kanssa. Ehkä pehmeämpi olis parempi, en tiedä. Sampleillä ei ole mitään funktiota itse biisin kanssa - ne vain ovat seassa koska ne ovat samplejä ja juuri siksi nekään eivät toimi. Visioi mieluummin kehys, mistä biisisi kertoo ja etsi sit sämplejä. Tässä sillisalaatissa mikään niistä ei vie biisiä eteenpäin. Rummut: idea ok, mut miksaus, masterointi in my ass. Mitään ei erota, Eloveena jyllää.

Diggaan kyllä, ja kuuntelen tämän uutena versiona uudelleen. Tämä toimisi tällaisenaankin ihan ok, jos miksaus/masterointi olisi kohdallaan. Eli kun laitat joskus uutta versiota, palaan asiaan. Vain mun mielipide. En dissaa, en nosta taivaisiin. Pidän ja mulle se riittää. FUC, granted. Thanks, man :)

Who cares, not u, not me. Peace :)



Tulipas sieltä :D
Arvostelustasi on hankala saada visiota, että piditkö loppupeleissä vai et, ja toisaalta sehän on kyllä toisarvoista. Jotenkin tekstistäsi välittyy kuitenkin kiihko, en tiedä johtuuko tämä genrestä vai mistä sitten. Todella skitsofreenistä tekstiä paikkapaikoin, vaikka hyviäkin pointteja seassa :D

Masterointia ei tosiaan ole kummemmin tehty, aikalailla suoraan Reasonista saundi. Nettijulkaisuun riittävä imo kuitenkin. Jos joku haluaa ilmaiseksi näitä masteroida niin sopii ottaa yhteyttä.

Esikuvien kierrätystä en allekirjoita, tää ei ollut suunniteltu juttu mitenkään, biiseistä tulee joskus vaan sellaisia mitä tulee. Yleensä biisi vie itse itsensä loppuun jotenkin, en kelaile genrerajoja tai muita rajoituksia.

Hiphop in da house on postmodernismia. :heart:

On tietysti makuasia, tuntuuko samplet sillisalaatilta, mutta mun mielestä tossa on kaikki samplet omalla paikallaan ja se on mun visio ja näkemys, ja seison sen takana. Jotkun tykkää, kaikki ei. Kiitos kuitenkin mielenkiintoisesta arviosta! Tsekkaa myös se rumpubassobiisi mikseristä, siitäkin on topikki tuossa jossain.

Muuten - en tiedä mikä on paislain. :roll:
Avatar
#4 • • Dabster Guest
Tulipa sitten biisi tuossa kuunneltua ja yhdyn kommentteihin puurosta:) Unohda tuo aikaisemmin mainittu masterointi, koska siitä ei ole mitään apua jos biisi on miksattu ketuilleen. Aivan onneton miksaus ei ollut, mutta siinä on selvästi eniten parantamisen varaa.

Itse kappaleessa tosiaan oli sellainen yksi koukuttava juttu, mitä olit selkeästi hakenut. Plussaa siitä. Miinusta muuten sekavasta sampleiden käytöstä, ehkä vois karsia joitain ylimmääräisiä pois, levittää reunoilla soundeja jne.

Tempo oli myös mielestäni karvan liian hidas, pieni piristys siihen niin saattaisi toimia paremmin. Ei muutakuin uutta versiota ja parempaa miksausta kehiin, niin eiköhän tästä vielä biisi synny=)
Avatar
#5 • • master bator Guest
Tää putoo mulle paremmin ku toi rumpubassoraita :) Aika diskanttivoittoista kyllä, mutta hyvää soundia muuten imo. Kyllä sen skeittilaudan sais hyvin katkeamaan tän tahdissa :hah: