Siisti kämppä appreciated thread

52 posts, 3 pages, 8,832 views

Avatar
#41 • • Boot Guest
Kuka mun kämppää oikeen sotkee? :confused:
Avatar
#42 • • timppa^ Guest

Kuka mun kämppää oikeen sotkee? :confused:



o/
Avatar
#43 • • kukaan Guest

Mutta ei poista ongelmaa että vesijohtovedessä tulee mukana kalkkia jonka takia se sotkeekin ja sitä rautaa pitää puhdistaa.



Kaupasta lähdevettä rautaan?



Hassut. :) Mä olen jostain ymmärtänyt, että kun sen veden keittää ennen rautaan laittoa, ei tule kalkkitahroja. Äiti ainakin aina keitti veden ennenkuin kaatoi sen siihen vesisäiliöön. Ja eikös äidit ole aina oikeassa? :D
Avatar
#44 • • Remotion Guest

Mutta ei poista ongelmaa että vesijohtovedessä tulee mukana kalkkia jonka takia se sotkeekin ja sitä rautaa pitää puhdistaa.



Kaupasta lähdevettä rautaan?



Hassut. :) Mä olen jostain ymmärtänyt, että kun sen veden keittää ennen rautaan laittoa, ei tule kalkkitahroja. Äiti ainakin aina keitti veden ennenkuin kaatoi sen siihen vesisäiliöön. Ja eikös äidit ole aina oikeassa? :D

Eikai kalki oo haihtuvaa tavaraa... säiliöhän siihen sulaa, ellei sitä sitten taas jäähdytä. ja sitten rauta taas lämmittää sen :scared: mitä nappei sun äippä syö, ei meilä noin tehty...
Avatar
#45 • • kukaan Guest

Eikai kalki oo haihtuvaa tavaraa... säiliöhän siihen sulaa, ellei sitä sitten taas jäähdytä. ja sitten rauta taas lämmittää sen :scared: mitä nappei sun äippä syö, ei meilä noin tehty...



Maa-alkalimetallien karbonaatit (= kalkin tapauksessa siis ne kalkkitahrat) hajoavat kuumennettaessa oksideikseen ja hiilidioksidiksi. Tähän siis perustuu kalkin "katoaminen"... se ei todellakaan haihdu. :hah:

Ja jos olet niiiiiiiiiin kauhuissasi kalkkitahroista, niin eiköhän se veden jäähdyttäminen ole sitten ihan pikku juttu.

Tosta kerrottiin myös erittäin luotettavalla puutarha-palstalla. :) Joten jos mun nappeja syövä äiti ei sua vakuuta, niin ehkä sitten puutarha-palsta?
Avatar
#46 • • Remotion Guest

Eikai kalki oo haihtuvaa tavaraa... säiliöhän siihen sulaa, ellei sitä sitten taas jäähdytä. ja sitten rauta taas lämmittää sen :scared: mitä nappei sun äippä syö, ei meilä noin tehty...



Tosta kerrottiin myös erittäin luotettavalla puutarha-palstalla. :) Joten jos mun nappeja syövä äiti ei sua vakuuta, niin ehkä sitten puutarha-palsta?



Noniin :eek: , tätähän mä vähän epäilinkin, syökö se klemmareita ja vetoketjujakin?? Multa välillä hävii paidoista nappeja, nyt'tenpähän tietää ketä siitäkin syyttää. :crybaby:
Avatar
#47 • • master bator Guest

Noniin :eek: , tätähän mä vähän epäilinkin, syökö se klemmareita ja vetoketjujakin?? Multa välillä hävii paidoista nappeja, nyt'tenpähän tietää ketä siitäkin syyttää. :crybaby:



Mikä sua oikein vaivaa?

Ground control to Major Tom...

Mä en pysty käsittämään tuollaisia mun-mutsi-on-parempi-ku-sun-mutsis-argumentteja.
Avatar
#48 • • LindaGP Guest

Noniin :eek: , tätähän mä vähän epäilinkin, syökö se klemmareita ja vetoketjujakin?? Multa välillä hävii paidoista nappeja, nyt'tenpähän tietää ketä siitäkin syyttää. :crybaby:



Mikä sua oikein vaivaa?



Hemmoteltu kakara! Selkääsi sietäisit saada koivuniemen herrasta.

Anteeksi. :hah:
Avatar
#49 • • master bator Guest

Hemmoteltu kakara! Selkääsi sietäisit saada koivuniemen herrasta.



Kumpaakohan nyt mahdat tarkoittaa?
Avatar
#50 • • LindaGP Guest

Hemmoteltu kakara! Selkääsi sietäisit saada koivuniemen herrasta.



Kumpaakohan nyt mahdat tarkoittaa?



No Remotionia tietty. Höhlä! :heart:
Avatar
#51 • • kukaan Guest
Hoitelin vihdoin loppuun sen, jota kavereiden kesken kutsutaan "kahden kuukauden tiskivuoreksi". Pesin kans leikkuulaudat ja yhden koneellisen pyykkiä ja kastelin kukat. Olinko kiltti? :king:
Avatar
#52 • • Loopy Guest

Olinko kiltti? :king:


Tarpeeksi, jotta:

Hemmoteltu kakara! Selkääsi sietäisit saada koivuniemen herrasta.



Meillä taasen puunattiin koko kämppä, jotta olis mukavampi viettää tylsää kaupunkijuhannusta[tm]

Paljon mukavampi olla kun kaiken maailman paperit katosi työpöydältä ja muutenkin koko kämppä tuntuu ja tuoksuu raikkaammalta.