trancee

9 posts, 1 page, 1,390 views

Avatar
#2 • • sauce Guest
tykkään oikeastaan aika paljon...

ekat kolme minuuttia introa on aikas booring, niinkun yleensäkin, mutta kun tää trendikäs kitara-melodia alkaa niin diggailin... noista pulse-waveform äänistä en oikeen lämmennyt....

kivaa tuotantoa, hyvä miksaus ainakin maallikon mielestä, vähän enemmän efektejä(viiiiiuuuu, ziiiiu, baaaaaammm, zhuhhhuhhuhh... etc.) olisin kaivannut. mutta kitara on aika kiva... mulle se ei ole kulunut, niin kuin jolleikin ketkä on enemmän "hip". olen kuunnellut paljon ruotsalaisen havannahin "havannahia" www-projektin yhteydessä, ja siinä vasta oikeastaan lämpesin tähän kitaratouhuun.
Avatar
#3 • • onnela Guest
Let's see...

Alku kuulostaa laadukkaalta ja mielenkiintoiselta. Odottava fiilis.
Melodiat on ihan kivan kuuloisia. Pulse-soundeista tulee
mieleen I love you. ;)

Breakki on kiva. Kitarasoundille vois jotain tehdä, en osaa oikein
sanoa mitä, mut on tavallaan vähän turhan terävän kuuloinen. Mut
jos muutat sitä, niin koita kuitenkin olla viemättä särmää pois.

Kivaa peruskiksua. Ehkä viimeinen kliimaksi jää jotenkin kuitenkin
uupumaan. Laadukasta kiksuilua kuitenkin. Kyllä tää levyllä jää. :)

edt: Ehkä jotain matalampaa lisäbaselineä jään kaipaamaan.
Avatar
#4 • • drS Guest
+ basari, haikat ja komppi yleensäkin toimii hyvin yhteen bassolinjan kanssa, pari ekaa minuuttia vaikuttaa hyvältä funkyltä läiskeeltä
+ kitaraan pystyy rakastuun, kuhan selviää euromaisuuden aiheuttamasta alkujärkytyksestä

- parin minuutin jälkeen kun melodiaa tulee kehiin, hyvä funky läiske[tm] häviää, ja rupee kuulostaan ATB:ltä
- eka breikki sais kestää huomattavasti pidempään, kitarakin tulee hieman liian aikaisin kehiin
- toka breikki ei tuo mitään uutta -> liikaa toistoo -> hieman tylsää

joo ei ole kyllä trancea mun makuun, ehkä joku magellanin remixi vois toimia tästä... energisyyttä kaipaisin, nyt tää tuntuu vaan liian nössöltä biisiltä vaikka leppoisa saundi onkin jees. kitara jäi mieleen, mutta biisi nojaa liiaksi sen varaan eikä se kuitenkaan riitä yksinään tekemään tästä merkittävää. joku synaliidi sen rinnalle vois tehä ihmeitä.
Avatar
#5 • • miikkaL Guest

+ basari, haikat ja komppi yleensäkin toimii hyvin yhteen bassolinjan kanssa, pari ekaa minuuttia vaikuttaa hyvältä funkyltä läiskeeltä
+ kitaraan pystyy rakastuun, kuhan selviää euromaisuuden aiheuttamasta alkujärkytyksestä

- parin minuutin jälkeen kun melodiaa tulee kehiin, hyvä funky läiske[tm] häviää, ja rupee kuulostaan ATB:ltä
- eka breikki sais kestää huomattavasti pidempään, kitarakin tulee hieman liian aikaisin kehiin
- toka breikki ei tuo mitään uutta -> liikaa toistoo -> hieman tylsää

joo ei ole kyllä trancea mun makuun, ehkä joku magellanin remixi vois toimia tästä... energisyyttä kaipaisin, nyt tää tuntuu vaan liian nössöltä biisiltä vaikka leppoisa saundi onkin jees. kitara jäi mieleen, mutta biisi nojaa liiaksi sen varaan eikä se kuitenkaan riitä yksinään tekemään tästä merkittävää. joku synaliidi sen rinnalle vois tehä ihmeitä.



Joo, tuossahan ne biisin vahvuudet ja heikkoudet aikalailla onkin :) Ei nyt ihan sellasta perusmatskua mitä yleensä nykyään teen, tämähän on aikalailla poppi.. Kuten huomasitkin, alun perusteella oli tarkoitus työstää jotain ihan muuta. Kitaramelodia vain tuli päähän niin tein sen sitten tuohon perään.. Ja tuonpa takia jakoonkin laitoin, kun ei ollut mitenkään erityisen onnistunut tuotos mun mielestä :right:
Avatar
#6 • • Digital Beat Guest
aika pitkä intro, hyvät soundit ja fx. Tylsähkö tuon pitkän intron takia, sitä vois ehkä lyhentää ainaki minuutilla. Hyvää melodista trancea. Tuota sovitusta vois miettiä hieman uudestaan. Nuo kitarasynat tulevat aika vähän liian äkkiä mukaan. Kyllä tästä antais arvosanaksi 8/10 . Ei oo mun makuun mutta jokatapauksessa hyvin tehty. Tuon sovituspuolen tuossa teemassa sais toimimaan vähän paremmin niin ois ihan 9:n arvonen biisi.
Avatar
#7 • • bulk Guest
Kyllähän tämä ihan hyvä on, mä diggasin kyllä. Vähän päämäärätöntä seikkailua, mutta ei haittaa, saundi on hyvä ja meininki aika leppoisaa. :)
Avatar
#8 • • Roz Guest
Bassosoundi on vähän jotenkin tylsä. Biitti on sopivan tiukka. Sointukulku on WANHA! Kitarariffi on ihan kivahko, joskin riffi on ehkä kuitenkin liian levoton että jäisi päähän soimaan.

Meni vähän pikakelaukseksi, kun en kiksusta niin välitä eikä tässä tällä kertaa oikein ollut muuta mikä olisi ei-kiksuttelijan mieltä lämmittänyt.

Siis pähkinänkuoressa "ihan jees" :)
Ante

Posts: 16

#9 • • Ante
Kitarassa imo liikaa yhtymäkohtia yhteen tai kahteen biisiin (Gouryellan Walhallaa muistelen). Muuten aika perussettiä - ei liikauta hirveesti suuntaan tai toiseen. Toki pirun hyvin tuotettu, soundit mallikelpoisia. Joku vähän toimivampi idea vielä, niin sitten vois tykätäkin :)