tesnottelua -- levo / ongelma ep (cxq012)

3 posts, 1 page, 726 views

Avatar
#2 • • native Guest
tilanne: soundit ihan ok, vähän tylsähköt, eikä jäänyt sellaista vaikutelmaa, että kaikki elementit
yhdessä tekee biisin, vaan yksittäiset elementit jotenkin tuli itsessään liian selkeesti esille. hmm.
mua ainakin ärsytti kohdat joissa biitti kääntyi ja muuttui, ei tapahtunut kauheen rullaavasti. sitten
kanssa liian takapotkuinen humppamainen biitti, mutta mitäs mä näistä tiedän.

syy: toimii paremmin kuin tilanne, kokonaisempi äänimaailma. mutta eipä tästäkään löydy mitään mua
kiihottavaa, ja taaskin shuffle tuo vähän liian hyppivän fiiliksen. soundit on aika peruskamaa, vois
olla vähän paksumpia taustan kohinat, sais pumpun paremmin toimimaan. Hmm tos lopussa kun jää toi
hurina soimaan, niin alko maistumaan. se on aika nasta soundi. vois tuoda sitä vähän enemmän esille,
stereokuvan kanssa.

seuraus: edelleen vähän flattia...mikäs näissä mättää. Syvyyttä! Enemmän stereokuvaa tosiaan ja munaa.
1:48 kohilla kuulosti paremmalta, siinä oli soundissa jonkinsortin modulaatiota. Noni nyt breikin jälkeen
kun tuli raidit mukaan kuulostaa ihan nastalta. Toimivin biiseistä tähän mennessä. Soundeja vois kyllä
kehitellä vähän omaperäisemmiksi. Haikat ja clapit on niin perusmeininkiä. Noni nyt sekin loppu. Jes.
Tsekataanpa vielä viimeinen...

toimenpide: kiinnostavin tähän mennessä...paranee loppua kohden tää EP. Tää vois toimia hyvin, kunhan vaan
miksais&masterois tiukalla otteella. Tässä toimis kunnon pumppukohinat. Jos kukaan ymmärtää mitä mä meinaan.
1:50 kohdalla loistava toi vokaalisoundi. Kiihotuin. Joo mä alan diggailemaan. Jälleen kohdassa 3:16 nastaa
kikkailua. Arg tossa loppupuolella kun tuli clappien hakkausta niin meni fiilikset. Nojoo, mut ihan hyvä
maku jäi loppujenlopuksi.

Eli, mitäs mä näistä tosiaan tiedän, ei oo mun genre, mutta kuunnella osaan ja jotain tiedän soundistakin.
Yhteenvetona: Stereokuvaa, läskiä ja pumppausta, omaperäsempiä soundeja, niin tästähän tulis loistokakku.

Tulipahan jonkinlaista palautetta annettua.
Avatar
#3 • • Submarket Guest
Yhtyy Nativeen (hyihyi, likainen mielikuvitus). Rumpusoundit vois olla jotain muutakin kun perus preset pum tzz ja kläp. Ongelma + seuraus toimii näistä todellakin parhaiten. Niissä on sitä edellämainittua syvyyttä ja sitä soundi + soundi * 6= kokonaisuus juttua. Seuraus 1:48 on kiva. Tod.

Nää sais elää vähä enemmänki vaikka monotonisuus on toisaalta ihan ok. Ja jotenki nuo kaksi ensimmäistä oli ihan eri maailmasta. Amatöörimäisempiä.

Mutta jos unohdetaan tilanteen ja syyn pienoinen apaattisuus sekä turhauttava pilkunnussiminen niin oikeen kivaa monotonista mäiskettä.