Harold Stibbins (klassista seikkailumusaa)

11 posts, 1 page, 1,281 views

Avatar
#1 • • native Guest
http://www.lpt.fi/~hakkantt/songs/harold_menu.mp3

Tossa joku aika sitten tuli tällainen väännettyä yhteen peliprojektiin. Tietty vähän typerää vääntää vanhemmasta biisistä asiaa, mutta enpä
tästä juuri oo palautetta saanut. Loppuosa vähän hajoo käsiin, kun meininki muuttuu niin totaalisesti, ja biittikään ei rullaa ihan niin kivasti kuin voisi.

Muutenkin tuolta voi käydä tsekkailemassa musaa.
siis http://www.lpt.fi/~hakkantt
Avatar
#2 • • master bator Guest
Hyvältä kuulostaa. Sopivan massiivista menoa. Ja ei se loppukaan nyt hassumpi ole :)
Avatar
#3 • • Tres Guest
Vähän John Barrymaista meininkiä, mutta jotenkin
kaoottisen kuuloista riitasointuineen eikä tunnelma
kehity oikein täyteen mittaansa. Noi läpi biisin sahaavat
sinne tänne vaeltelevat stringistabit tjsp. kuulostaa
kans niinku ne olis jostain ihan muusta biisistä.

Loppupuolisko biitteineen skulaa vähän paremmin, mut
sekin jää torsoks.

Tällasta matskua kuuntelisin mieluusti enemmänkin
kyl, semminki ku John Barry on yks mun lemppareist,
mut tää ei ihan saavuta täyttä potentiaaliansa.
Milläs tää on duunattu?
Ante

Posts: 16

#4 • • Ante
Anteeksi alatyylinen ilmaisuni, mutta tää on aika svidun hyvä! Olet oikealla tiellä tällaisen musiikin suhteen. Kunnon eeppinen "cyberpunk & fantasia lyövät kättä päälle" ja "kiidetään kromiliiturilla neonvalojen hohtaessa märästä asfaltista". Niin, ne muutamat riitasoinnut kyllä särähtivät korvaan (niitä varmaan sanotaan siksi riitasoinnuiksi :) Hiton siisti tuo aloitus, jatkuvasti kehittyvä meno, eikä voinut todellakaan tietää mitä seuraavaksi tulee. Yllätyksellinen! Varmasti toimii pelissä!
Avatar
#5 • • native Guest
Riitasointuja? Ei siellä sellaisia ole :) Johtunee varmaan siitä, että
jotkut soundit jää pitkän releasen takia soimaan välillä ei-halutusti päällekäin. Mutjoo, ihan totta, kyllähän siellä on juttuja jotka pistää korvaan, en oo tätä jaksanut ihan loppuun asti viimeistellä.

Koko pätkä on tehty Reason kakkosessa. Siitä toi lähtikin, kun sain reason kakkosen orkester-soundbankkeineen käsiini, ja kokeilin mitä siitä vois saada irti. Ensimmäinen kerta, kun noinkin hyviä soundeja oli käytössä, ja mä oon aina halunnut kokeilla tollasen orkesterimeiningin tekemistä. Tuli yhdessä rykäsyssä yön aikana tehtyä - sellaseen hurmokseen meikäläinen pääsee ehkä kerran vuodessa.

Tarkoituksena oli heittää sekaan erilaisia fiiliksiä, se alku on olevinaan sellanen vähän veijarimainen ja naiivilla tavalla hauska, ja sitten siirrytään vähän vakavampaan meininkiin, ja loppuun hain tollasta ihan perus sankarivedätystä. Tää siis tuli yhteen UT2k3 modiin, jossa aiheena oli terry pratchettin Discworld-maailma.

Kiitoksia palautteesta, ja lisääkin saa laittaa.
Avatar
#6 • • _U Guest
heh, juu, on kyl tehty reasonilla :hah:

oikein mukavaa sävelkikkailua, erittäin toimivaa! kunhan hoidat noi releaset kuntoon, etteivät soi noin paljon toistensa päällä.

mut tosi kiva biisi! sul on kyl säveltäjänlahjoja! toimii pelissä varmasti aivan kybällä. tosi hienosti käytät hyväkseen kaikkia elementtejä. ehkä delaytä vähän liikaa, reasonin tyylisesti joka saundissa liikaa laajuutta :D kenties voisit tota loppua vielä miettiä? loppu tulee töksähtäen,ky ton tyylisessä massiivisessa kappaleessa lopun tulisi myös vastata biisin muuta rakennetta. ja vaikka loppuisikin äkisti, nii ehkä sitä vois miettiä? :) mut vain mun mielipiteitä, loppupeleissä kuuntele vain ittees :D

tuli bond-leffat mieleen :D arvosana 9 :D
Avatar
#7 • • frank Guest
hienoa! tässä on oikein sävelletty! tulee mieleen kun joskus ekan kerran pelasin pleikkarilla tomb raideria. ja ei millään pahalla, ei todellakaan, tästä vielä joku slovakian kansallisteatterin sovitus niin avot.
hienoa, emmä muuta keksi.
Avatar
#8 • • Ana-- Guest

Tää siis tuli yhteen UT2k3 modiin, jossa aiheena oli terry pratchettin Discworld-maailma.

Kiitoksia palautteesta, ja lisääkin saa laittaa.



Whoa! Tota pitää päästä testaamaan :D Oon maailman suurin Pratchett-
fani jo valmiiks, mutta että nyt pääsee ampumaan ne ärsyttävätkin
hahmot!!!!! \o/ \o/

btw, hauksaa sävellystyötä, mutta tällasissa aina häiritsee tällanen
generalmidimäisyys, mikä synteettisistä orkestraatioista aina paistaa
läpi. Niin, ja on siellä niitä riitasointujakin. Esim 1:08 tulee aika ilmiselvä
nuottivirhe tossa... öh.. torvessa? :) Itseasiassa se sama kämmi toistuu
aina kun toi torvi soittaa saman kuvion.

Kyl tää silti on hyvä :) Sori jos tuli vähän disauttelua, kyl mä tästä
tykkään :)
Avatar
#9 • • native Guest
JOo, ainahan tällasissa on ongelmana, että pitää liikaa säätää kun yrittää saada soundista aidomman kuuloisen. Mut niin kauan kun ei oo oikeeta orkesteria, niin...

ja riitasoinnuista vielä. Mä vaikka heitän noi nuotit johonkin fileen, mutta
perskeles kun siellä ei mitään riitasointuja ole :) ohhoh tää taisi käydä aika pahasti tunnon päälle ;). 1:08 kohdassa ei ainakaan ole mitään, eikä hetkeä myöhemminkään kun toi torvi alkaa pauhaamaan. MUTTA, jos kuulostaa ihmisten korvaan kummalta, niin _jotain_ on pielessä...mut ei riitasointuja. hrmpmh.
Cutoff

Posts: 14

#10 • • Cutoff
Jes! Mahtava.
Tulee mieleen hieman Astor Piazzolla (jos siis olis tangobiitti).
Kaikua ehkä mun makuun liikaa.
Mitään selkeetä nuottivirhettä en löytäny tästä, varsinkaan kohdasta 1:08. Ainoastaan esim kohdassa 1:26 kuuluva ylennetty johtosävel vähän sieppasi. Joku juttu saatto ehkä olla vähän heikon kuulonen, mut en mä virheeksi sanois.
Hyvä toi biitti joka alkaa loppupuolella. Ois saanu olla ehkä vielä enemmän elektorninen kraftwerk-rullaus. Loppu kuin seinään.

Tosi hyvä.
Avatar
#11 • • native Guest


Whoa! Tota pitää päästä testaamaan Oon maailman suurin Pratchett-
fani jo valmiiks, mutta että nyt pääsee ampumaan ne ärsyttävätkin
hahmot!!!!! \o/ \o/



Joo, toi tuntuu olevan aika ikuisuusprojekti, jotta saapas nähdä. Hii, olihan
tosta juttua jossain PC Gamerissakin, kun kyseisessä lehdessä sattu päätoimittaja (tai vastaava) olemaan Herra Pratchettin tytär. :D

näiltä sivuilta voi käydä tsekkaamassa materiaalia:

http://www.discworldmod.net

tiedä sit millon viimeksi updeitattu.