Laskuvarjohyppy

14 posts, 1 page, 6,688 views

Avatar
#1 • • Nautilus Guest
Mulla on suunnitelmissa toteuttaa laskuvarjohyppykurssi ensi kesänä. Tarkoituksena olisi Lähteä Uttiin Kouvolaan neljäksi päiväksi alkeiskurssille 25. - 28.6. ja mahdollisesti vielä pariksi kolmeksi päiväksi hyppäämään hieman lisää.

Kysymys kuuluukin, että olisikohan plattarilaisista kukaan kiinnostunut lähtemään mukaan? Meitä piti olla alunperin 4 lähdössä, mutta tällä hetkellä näyttäisi siltä, että vain minä ja yks mun frendi ois lähössä, eikä tämäkään kaveri oo saletti, koska sillä pukkaa duunit ehkä päälle.

Kurssin hinta on 400 e ja se sisältää 2 hyppyä. Tämän jälkeen hypyt maksavat alkaen 8 e.

Majoitus onnistuu kerhon tiloissa tai teltassa. Kerhon tiloista läytyy myös sauna/safka/oleskelutilta.

käykää myös tutustumassa Utin Laskuvarjokerho ry

Saattaa olla, että kysyn tätä liian myöhään, sillä suurin osa frendeistänikin jota kiinnostais tää homma, on joko töissä tai sit niillä ei oo rahaa. Itsekin jouduin aloittamaan säästämisen ja suunnittelun tähän jo ajat sitten. Toivottavasti löytyisi porukkaa joilla nämä kolme asiaa ovat: Kiinnostusta lähteä, tarvittavat rahat, tarvittava aika.
Avatar
#2 • • Taedium Guest
Kiinnostaisi kovasti. Benji hypyn jälkeen on ollut aivan mahdoton hinku korkeelle. Valitettavasti en ole Suomessa tänä kesänä...

Mutta te jotka tulette hyppäämään, niin ehdottomasti kertokaa täällä millaista se sitten oli! Varsinkin jos on hypänny benjin, niin että voiko sitä edes verrata!

Ainakin ekalla benji kerralla oli aika kivasti adrenaliinia veressä... toka oli vähän pettymys.

Nimimerkillä: Uskomattoman kiinnostunut!
Avatar
#3 • • plink Guest
Karjalan Prikaatissa järjestettiin vapaa-aikana hyppykurssi pariinkiin otteeseen, mutta totta vitussa meillä sattui olemaan juuri leiri molempina kertoina! olin alustavasti ilmoittautunut kursseille jo pari kuukautta aiemmin ja hinta olisi ollut n. 250 e , mutta kun ei niin ei...

tuohon loppukessään mennessä ei millään kerkeä kerätä 400 euroa, eli taitaa meikäläisellä tuo touhu jäädä odottamaan ensi kesää.
Avatar
#4 • • J Raninen Guest
Tikkakoskella (JKL mlk) järjestetään kursseja kanssa vähän väliä. Täälläpäin löytyy ainakin yksi kerho, joka voi antaa osviittaa, Jyväskylän Laskuvarjokerho.
Avatar
#5 • • mmmedian Guest
Hämeen laskuvarjourheilijat järjestää myös alkeiskursseja yms pitkin vuotta. Paikkana toimii Räyskälä (n. 40 km Riihimältä Forssan suuntaa. Ainakin Tampereen kannalta taitaa olla helpoin paikka, koska matkaa Jämille on likimain saman verran, mutta Räyskälään matka taittuu kivuttomammin kiitos moottoritien.) Paikka on likimain idyllinen viikonloppu hengaukseen, Saunat, majoitukset (n.2e/yö/hlö!),yms perusleppoisat jutut ja yleisen superrento meininki.

Alkeiskurssi oli muistaakseni 355e ja hypyt 5-14e riippuen hyppykorkeudesta.

Suosittelen vahvasti. Ainakaan itse en vielä ole saanut _mistään_ samanlaisia kiksejä kuin ensihypystä, eikä tosin ole koskaan aikaisemmin tainnut pelottaakkaan niin h*lv*tisti. Mutta toinen kerta (eilen olikin jo paaaljon nautinnollisempi, kun kuviot oli paremmin selvillä, keli kohdallaan ( aurinko painui horisonttiin juuri kun kone lähti nousuun, eli yläilmoissa oli juuri hyppyhetkellä mitä mainioin auringonlasku. Tuhannen metri korkeudessa on aika makeet maisemat, varjon varassa liidellessä niitten seuraamiseenkin jää vielä ihan kohtuullisesti aikaakin.)

GO FAST!
www.hameenlaskuvarjourheilijat.fi web page
Avatar
#6 • • Liitis Guest
Niin ei kai sita Malmia kauemmaksi tarvitse menna kurssille, sieltahan se loytyy suomen suurin laskuvarjokerho. Meilla on siella 24 paikkanen Twin Otter kone jossa ei tarvitse istua kuin sillit suolassa. Ja hinnatkin ovat kohdallaan.

Rakkaudelle Liitis

"Bluesky , Skydive safe landings"

PS: Malmilla alkaa joka maanantai uusi kurssi joten mukaan ja muuttumaan

Suomen Laskuvarjokerho
Avatar
#7 • • RA Guest
Itse kävin tuon Utin kurssin pari vuotta sitten. Sen jälkeen ei oo kuitenkaan tullu hypittyä kun nähtiin yksi kappale kuolemaan johtaneita onnettomuuksia. Varuskunnasta nakitettiin vielä sopivasti varusmiehiä vahtimaan ruumista ennenkuin ambulanssi tuli paikalle. Ei oo jätkät sen jälkeen paljon hyppiny. Pitäny on kyllä monta kertaa...

Mutta tosiaankin suosittelen vauhtilajeista pitäville. Ekasta hypystä en ainakaan itse vaan oikeen osannu nauttia kun varjon punokset meni vähän solmuun ja paskat oli muutenkin housussa, mutta tokasta hypystä eteenpäin siitä saikin jo sitten paljon enemmän irti. Tosi mahtava fiilis. Mainitaan nyt vielä, säälittävää tai ei, mutta koskaan en oo lentokoneella laskeutunu. Ekaa kertaa lentokoneessa ja samantien piti hypätä.

Onkos kellään muuten tietoa NOVA-kurssien hinnoista? Se vois olla tosi makee juttu. Taitavat olla vaan aika törkeen kalliita täällä. Taitaa tulla halvemmaksi lähtä johonkin Kaliforniaan kurssille... No ehkei nyt kuitenkaan.
Avatar
#8 • • Nautilus Guest

hinta olisi ollut n. 250 e



Käsittääkseni Hämeellä on halvimmat hinnat ja Karjalassa ainakin nettisivujen Skydive Karjala mukaan alkeiskurssi on 400 e.

Niin ei kai sita Malmia kauemmaksi tarvitse menna kurssille, sieltahan se loytyy suomen suurin laskuvarjokerho. Ja hinnatkin ovat kohdallaan.



Joo, kurssikin maksaa 500e, puhumattakaan Nova kurssista, joten se sitten siitä.

Onkos kellään muuten tietoa NOVA-kurssien hinnoista? Se vois olla tosi makee juttu. Taitavat olla vaan aika törkeen kalliita täällä. Taitaa tulla halvemmaksi lähtä johonkin Kaliforniaan kurssille... No ehkei nyt kuitenkaan.



Olikohan se 750 e, mutta tän kesän kurssit muistaakseeni oli jo täynnä.

Kiitos vastauksista, mutta eikös täältä löytyisi ketään, kuka ei olisi matkoilla/töissä/jo-kurssin-käynyt tai muuten estynyt ja olisi halukas ensi kesänä lähtemään mukaan.

Se Utin 4 pvn kurssi sopisi parhaiten aikatauluihin, mutta jos frendi ei pääse lähtemään, niin mä olisin valmis menemään koska tahansa, niin kauan, kunhan ehdin sen vain käydä ennen heinäkuun alkua, kun lähden inttiin.

edit: quotet ei skulannu niinku piti

[ 10 May 2002: Message edited by: Nautilus ]
Avatar
#9 • • Liitis Guest
Rahalle vastinetta!!!
No ma itse aloitin -96 hyppaamisen Jyvaskylassa, sen jalkeen olen ollut Helsingin kerhon jasen. olen tietty haistellut muittenkin kerhojen admosfaareja vuosien aikana. Mutta yksi yli muiden on mun mielipide. Helsingin kerhon edut ovat joustava joukkoliikenne (75 bussilla), helsingin yoelama ja Hangon kesaleirit. Helsingin kerholla on ehka korkeat hinnat mutta, kun ajattelee sen vapaa pudotus ajassa niin huomaat eron. Utti ja Malmi ovat paikkoja joissa voipi hypata 4000m ja muut kerhot hyppaavat vain 3000m....joten erona on 20sekunttia vapaapudotusta joka on kolmas osa koko hypysta. Miksi Malmi on parempi kuin Utti, utin koneesseen mahtuu 8 hyppaajaaa jotka istuvat kuin sillit suolassa , malmille sen sijaan mahtuu 24hyppaajaa jotka istuvat penkilla joten ... ero on todella iso.

Se siita mainospuheesta!!!!

Rakkaudelle Liitis


PS: "Ei parempaa fiilista voi olla kuin, Unity bileet hyppy paivan paatteeksi!!!!"
Avatar
#10 • • plink Guest

Originally posted by Nautilus:
Käsittääkseni Hämeellä on halvimmat hinnat ja Karjalassa ainakin nettisivujen Skydive Karjala mukaan alkeiskurssi on 400 e.



unohdin mainita, että hyppykurssi olisi siis järjestetty Utissa Vekaranjärven varusmiestoimikunnan toimesta. hinta olisi tosiaan ollut n. 250 e, liekö syynä sitten kohtalaisen iso ryhmä (20 henkeä) tai jokin alennus Puolustusvoimille. mutta intissä tuo hyppykurssi lienee halvinta suorittaa, kunhan vaan omassa varuskunnassa tarjotaan siihen mahdollisuus.
Avatar
#11 • • Nautilus Guest

Miksi Malmi on parempi kuin Utti, utin koneesseen mahtuu 8 hyppaajaaa jotka istuvat kuin sillit suolassa , malmille sen sijaan mahtuu 24hyppaajaa jotka istuvat penkilla joten ... ero on todella iso.
Se siita mainospuheesta!!!!



Enpä aatellu 100e maksaa siitä, et kone on hieman tilavampi, varsinkaan, kun en ole suunnitellut sen koneen sisälle jäädä koko lennon ajaksi istuskelemaan.

Tarkoituksena ois suorittaa alkuun se alkeiskurssi paikassa X ja vahvimpana kandidaattina on tällä hetkellä Utti. Todennäköisesti siirtynen kurssin jälkeen Malmille hyppäämään pääasiassa maantieteellisistä syistä (miksi mennä merta edemmäksi kalaan?).

intissä tuo hyppykurssi lienee halvinta suorittaa, kunhan vaan omassa varuskunnassa tarjotaan siihen mahdollisuus.



Jep, valitettavasti ne vain syrjii silmälasit omaavia henkilöitä.
Avatar
#12 • • Quu Guest

Originally posted by Nautilus:
Jep, valitettavasti ne vain syrjii silmälasit omaavia henkilöitä.



Jätä ne kotiin.
Avatar
#13 • • Edited tiKlu Guest
...
Avatar
#14 • • OSC8 Guest

Originally posted by Reverend_R:
Mutta te jotka tulette hyppäämään, niin ehdottomasti kertokaa täällä millaista se sitten oli! Varsinkin jos on hypänny benjin, niin että voiko sitä edes verrata!



Tuota.. Unohda se freakin' benji aivan kokonaan, sitä ei pysty m i t e n k ä ä n vertaamaan laskuvarjohyppyyn, senverran eri jutusta on kyse.

Jos vaikka asiaa ilmaisis niin että benjihyppy on sellanen "lärpähdys" -> sama kuin hyppäisit uimalassa pää edellä tornista, ainut että lopussa et päädykkään veteen vaan sellanen helvetin kumilanka nykäsee niin vimmatusta. Ei toimi.

Laskuvarjohyppy taas on sellanen juttu että sitä vois verrata vaikka elämänsä parhaaseen seksiin -> olotila on heti alusta alkaen aivan ekstaattinen ja mahtava mieli säilyy seuraavana päivänäkin, saatikka että kokemusta unohtaisi koskaan

Ei muuta kuin hyppään vaan, toivottavasti itsekkin saisin taas rahaa parsittua tohon, viimekerrasta kun on jo hyvän aikaa