Telian liittymäsotku

9 posts, 1 page, 2,224 views

Avatar
#1 • • Thunderbird Guest
Voi jeesus mitä meininkii...
Tänään kun taas Turun Sanomat luki niin joka toinen sivu on täynnä Soneran ja Radiolinja sekä eri puhelinmyyjien mainoksia paremmista puhelimista ja katkeamattomista liittymistä!!!

Mua ei sinänsä Telian kortti uudistus haitannut kun kotona oon kokoajan ollut ja uusi Sim-kortti-kirje oli heti naaman edessä... eri asia sit jos oisin ollut kauan poissa kotoota vaikka matkoilla....

Mulla on jo valmiiksi kolme liittymää: Radiolinja, Dna ja Telia ja en aio todellakaan ottaa uutta Radiolinjaa vaan sulkea entisenkin.
HITON TÖRKEETÄ Radiolinjalta lähettää viestejä kännykkään et vaihtais heidän liittymäänsä... en ees heti hokannu ja lähetin niille sinne OK ja sit tuli tervetuloa-ilmoitus Suljen kyl sen tulevan Radiolinjan? hetikohta... ja pysyn ah niin lojaalina Telialle

Nyt on hyvä mahdollisuus vaihtaa kaapissa lojunut ykstaajuus puhelinkin pois kun on muutenkin tarvetta uuteen kännykkään kun entinen tuppaa lahoomaan.... Näytti puhelin olevan tänään tarjouksessa huimat 89e, joten lähdempä tästä puhelinkaupoille samantien...
Avatar
#2 • • MikkiHiiri Guest
Joo mut ne ihmiset joilla on yksitaajuuspuhelin, joutuu
sitten pakolla vaihtamaan sen kakstaajuutiseen tai liittymä ei toimi.
Kaikkia ei varmasti kiinnosta sijoittaa 89e vain sen takia,
että Telia hölmöilee.
Avatar
#3 • • miiko Guest
ei sympatioita telialle. muutaman päivän varoitusaika on aivan liian pieni. kenellä on rahaa uuteen puhelimeen noin yks kaks, tai jos vaikka joutuu koko perheen puhelimet kerralla vaihtamaan...

eri syystä (dna-varkausvakuutus) olen joutunut vierailemaan matkapuhelinliikkeissä (telian entiset liikkeet -nykyiset telemaarian dna-kauppiaat) parin viime päivän aikana, ja olen nähnyt todella monen ihmisen vaihtavan teliansa esim. dna:n liittymiin.

kaikkein paras telia-tempaus oli tänään: soitin telian asiakaspalveluun varmistaakseni, että irtisanomisilmoitukseni oli varmasti saapunu. ensin en meinannut päästä ollenkaan läpi -verkko varattu, sanoi puhelin. sitten kun pääsin, nauhoite-setä kiitti puhelustani, ja sanoi "asiakaspalvelussa olevan ruuhkaa". tämän jälkeen sama setä kertoi, että "puhelu siirretään vastauspalveluun, jonne voin jättää soittopyynnön". sitten puhelu vain katkesi.

tuntuu, että telia jopa "haluaa" päästä asiakkaistaan. no.. näin se onnistuu. eikä liene enää mikään salaisuus, että telia lopettaa matkapuhelintoimintansa suomessa parin kolmen vuoden sisällä, jollei jo aikaisemmin... kiitos sonera-yhteistyön.
Avatar
#4 • • miiko Guest

Originally posted by Thunderbird:

HITON TÖRKEETÄ Radiolinjalta lähettää viestejä kännykkään et vaihtais heidän liittymäänsä...



tjeu www.radiolinja.fi
Avatar
#5 • • Juba Guest

Originally posted by miiko:
tuntuu, että telia jopa "haluaa" päästä asiakkaistaan. no.. näin se onnistuu. eikä liene enää mikään salaisuus, että telia lopettaa matkapuhelintoimintansa suomessa parin kolmen vuoden sisällä, jollei jo aikaisemmin... kiitos sonera-yhteistyön.



Noh, tuskin se haluaa eroon. Eihän tuossa mitään yhteistyötä ole Soneran kanssa tulossa, vaan ne fuusioituvat, eli ovat samaa yritystä tulevaisuudessa. Markkinatilanteen takia Telia joutuu luopumaan omasta toiminnastaan, sillä muuten sillä olisi liian hallitseva markkinaosuus (kilpailuviraston kanta). Ja kun he luultavasti myyvät tuon puolen, niin tulevaa hintaa ajatellen, mitä enemmän asiakkaita on, sitä enemmän hintaa saadaan, joten ei niitä asiakkaita kannata karkoittaa...

Mitä tulee muiden operaattoreiden toimintaan, niin en näe, että tuossa olisi mitään hirveän törkeätä tapahtumassa. Kyseessä on tilanne, jossa yhdellä toimittajalla on ongelmia, jolloin muut mainostavat, että heidän toimintansa on ongelmatonta. Uskoa saa tuohon kuka haluaa. Radiolinja tietenkin toimii aktiivisimmin, koska tätä ennen on Telia ollut vuokralla Radiolinjan verkossa, josta RL on saanut hyvät rahat, jotka se on nyt menettämässä.

Itse olen havainnut samanlaisen ilmiön työpaikalla, kun olen it-puolella töissä ja meillä on ollut ennen KPQNWestin liittymä ja eiköhän niiden ongelmien tullessa esiin alkanut korppikotkat soitella ja tarjota omaa internetpiuhaansa, eli business on businesstä.
Avatar
#6 • • Zwek Guest

Originally posted by CM:
Joo mut ne ihmiset joilla on yksitaajuuspuhelin, joutuu
sitten pakolla vaihtamaan sen kakstaajuutiseen tai liittymä ei toimi.
Kaikkia ei varmasti kiinnosta sijoittaa 89e vain sen takia,
että Telia hölmöilee.



3310 hinta yksitaajuuskoneen ja Dual-liittymän omistajalle on 69e. Telialla oli varmasti omat syynsä pantata tietoa korttivaihdosta viimeiseen asti. Radiolinja toimi laittomasti mainostaessaan esim. Helsingin Sanomissa ja käyttäen mm. Telian asiakasrekisteria omiin tarpeisiinsa.

!PAHOITTELUT NIILLE, JOILLE ASIASTA KOITUI KOHTUUTONTA VAIVAA!

T: Työntekijä
Avatar
#7 • • Kipe x telia Guest
Hyvää
yötä !
Avatar
#8 • • Juba Guest

Originally posted by Zwek:
3310 hinta yksitaajuuskoneen ja Dual-liittymän omistajalle on 69e.



No oli se hinta 89, 69 tai mitä lie, pointti taitaa olla lähinnä siinä, että asiakas kumminkin pakotetaan ostamaan uusi päätelaite. Onneksi asiakas voi aina vaihtaa operaattoria, mutta tuo Telian toiminta on kyllä vaatinut asiakkailta aika paljon pitkämielisyyttä...


Telialla oli varmasti omat syynsä pantata tietoa korttivaihdosta viimeiseen asti.



Ja näihin syihin ei varmasti ole kuulunut asiakaspalvelu :)


Radiolinja toimi laittomasti mainostaessaan esim. Helsingin Sanomissa ja käyttäen mm. Telian asiakasrekisteria omiin tarpeisiinsa.



Juu ja RL sanoo, että Telia on syyllistynyt sopimusrikkomukseen ja Telia taas, että Radiolinja. Jokainen tietenkin uskoo mitä haluaa, mutta tämän hetken tilanteen sanoo hyvin Telian viestintäpäällikkö Vilhelmiina Kojo aamun Hesarissa:
Tilanne on nyt sellainen, että puolin ja toisin heitetään lokaa.
Avatar
#9 • • Gnizhak Guest
Asiahan on nyt niin, että vaikka syy olisi ollut mikä pantata tuota tietoa On se asiaskasta kohtaan sekä väärin että täysin ajattelematonta. Mietipä että olet matkoilla ja lukkosepältä tulee tekstiviesti:
"Hyvä asiakkaamme, vaihdamme lukkonne. Avaimen laitamme postiluukusta. Terveisin: Lukkoexpertti."

Järjenkäyttöä ei saa unohtaa, kun kyseessä on kuitenkin
.a) liiketoiminta
.b) jollekin työn kannalta jopa ainoa mahollinen viestintäväline.

edit: muotoilu

[ 15 June 2002: Message edited by: Gnizhak ]