posti on p*rseestä!

20 posts, 1 page, 4,660 views

Avatar
#1 • • JTL Guest
tilasin elektroni.com:ista levarin postiennakolla, ja kun menin hakemaan sitä postista mulle sanottiin että "nyt on käynyt sillä tavalla että se on varastettu"

miten helvetissä joku älypää pöllii postista jonkun helvetin ison boxin kenenkään huomaamatta?

no kyllä se tyyppi varmaan kiinni jää ku videokamerat on kai kuvannu kaiken

toivottavasti saan jotain korvauksia...

[ 22 April 2002: Message edited by: JTL ]
Avatar
#2 • • Felis Guest

Originally posted by JTL:
miten helvetissä joku älypää pöllii postista jonkun helvetin ison boxin kenenkään huomaamatta?



Se on se myymäläsuunnittelu. "Pistetään nää paketit itsepalveluks nii ei tarvi palkata henkilökuntaa ja säästetään v*tustu fyffee." Ja kun siihen lisätään tahti, jolla postin työntekijät joutuu irtisanottuja paikatessaan tekemään duunia, niin enpä oikeastaan ihmettele. Toivottavastai korvausvaatimuksia alkaa satamaan siihen tahtiin, että postissa huomataan henkilökunnan pitämisen tulevan sittenki edullisemmaksi.
Avatar
#3 • • Juho Kahilainen Guest
"Posti ei ole enää entisensä." - Ei todellakaan.

Näkisin, että huonontunut palvelu johtuu pelkästään Postin
toteuttamasta uudistuksesta, jossa konttoreita ja työnte-
kijöitä karsittiin. Paitsi että väkimäärä on vähentynyt,
myös työelämään jääneiden Postin työntekijöiden työtyy-
tyväisyys laski merkittävästi, sillä ennen niin varmana
työnantajana tunnettu laitos petti luottamuksen, jota se
siihen asti oli nauttinut. Tämä on niin sanottu liike-
elämän "new deal". Ja tähän se johtaa.

No okei. Ehkä kärjistin hieman. Posti ei ole mikään "new
dealin" selkein esimerkki, sillä kyseinen yritys on kuiten-
kin eräänlainen instituutio... Esimerkiksi it- ja viestintä-
alalla "new deal" näyttäytyy enemmän ja yhä useammassa
yrityksessä.

[ 22 April 2002: Message edited by: Juho Kahilainen ]
Avatar
#4 • • happosepi Guest
Paska homma. Onneksi et ollut kuitenkaan maksanut laitetta etukäteen.

Itselläni ei ole postista juuri negatiivisia kokemuksia, palvelu on pelannut kuten pitääkin. Jokin aika sitten tosin sattui erikoinen tapaus; Myin Helsinkiläiselle kaverille 2kpl Stantonin äänirasioita, jotka lähetin postiennakolla pienessä rasiassa.

Kului kolmisen viikkoa, eikä maksua alkanut näkymään tilillä. Otin yhteyttä ostajaan ja kyselin tilannetta. Hän sanoi että ei ole saanut mitään saapumisilmoitusta kyseisestä paketista. Tarkistin paketin sijainnin postin lähetystenseurannalla (joka on muuten kätevä palvelu, suosittelen tutustumaan).

Lähetystenseurannan mukaan paketti oli saapunut määränpäähänsä, joten vastaanottaja soitti postiin. Selvisi, että postitädit olivat unohtaneet lähettää saapumisilmoituksen! No, loppu hyvin kaikki hyvin enivei mutta tällaistakin voi näköjään sattua.
Avatar
#5 • • pie Guest
Posti ei ole enää entisensä, ei ole ollut enää muutamaan vuoteen. Tele(eli nykyinen Sonera) irroitettiin omaksi yksikökseen, sitten karsittiin konttoreita oikein reilulla kädellä ja työntekijöitä vähennettiin.

Ymmärrän, että tulee pyrkiä tehokkuuteen ja tuottavaan toimintaan, mutta Postin uudistuksessa ns.korvaavat toiminnot eivät ole olleet parhaita mahdollisia ja palvelu on heikentynyt. Viime vuosina Postin sisäisiä yksiköitä on ulkoistettu ja myyty pois. Saa nähdä tuleeko joskus postinjakelu vapaaksi liiketoiminnaksi ja yrittääkö Posti trimmata itseään tuottavaksi pörssiyhtiöksi.

Ainakin itse toivoisin toiminnan säilyvän edes nykyisellä tasolla, kun isossakaan kaupungissa ei ole kuin muutama postilaitoksen posti, loput ns. asiamiesposteja. Käytännössä asiamiesposteista ei kuitenkaan saa kaikkia tarvittavia postipalveluita, vaikka kuinka niiden etuja hehkutetaan. Omalle kohdalle on pari kertaa sattunut negatiivisia kokemuksia, mutta kuitenkin pitää olla ihan suht. tyytyväinen kaikesta huolimattta.
Avatar
#6 • • liitos Guest
Kävin tuossa muutama päivä sitten hakemassa jotain saksasta tilattuja levyjä postista ja postitäti ilmoitti, että huhtikuun alussa tuli kaikkiin ulkomailta saapuneisiin postipaketteihin 6.7 euron lisämaksu. Ihankuin postimaksut ulkomailta ei olisi muutenkin jo tarpeeksi suuria. Sinne meni taas parin päivän ruokarahat kuin tuhka tuuleen. Pitää varmaan ottaa yhteyttä Karpoon.
Esa

Posts: 947

#7 • • Esa
Posti kämmäsi kaverin muuttoilmoituksen kanssa ja uudet Platinum-lehdykät seisoivat jossain postihyllyllä pari viikkoa ennen paluukyytiä Helsingiin.
Avatar
#8 • • Tapi T Guest
Jos postista nyt yks levari varastetaan, niin onko silloin koko posti perseestä?
Posti ei enää ole entisensä, mutta silti tosiasia on että posti toimii täällä Suomenniemellä tosi hienosti. Kelatkaa, että jos tänään viet aamulla tavallisen kirjeen postiin, niin se on normaalisti jo seuraavana päivänä perillä.
Mun käsityksen mukaan suomalainen postinkulun varmuus on kansaivälisesti huipputasoa ja tollaset varkaus-jutut on tosi harvinaisia. Lisäks mä uskallan kyllä väittää että reilulla enemmistöllä suomalaisista ei oo ikinä ollut ongelmia postinkulun kanssa.

Originally posted by liitos:
Pitää varmaan ottaa yhteyttä Karpoon.



Älä turhaan vaivaudu. Karpo on vittuillu Postille jo niin paljon ettei sille enää anneta haastatteluja!

[ 23 April 2002: Message edited by: Tapi T ]
Caro²

Posts: 5,301

#9 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Asiasta karvahattuun.. Mutta pakkohan se on tähän mainita.

Arvon Matkahuolto hävitti noin 15kg painavan 2kilon Pa-päätteen.. Miettikää sitä miten sellanen paketti voi vaan "kadota"...
Avatar
#10 • • Ozie Guest
Mulla ei oo ollu kyl pahemmin mitään ongelmia, ehkä parin päivän viivästymisiä joidenki pakettien kanssa. Pitää nyt kattoo ku torstaina lähti teknari Saksasta että löytääkö se koskaan perille, pitäis ruveta olee koht Suomen puolella...
Avatar
#11 • • P-DaRay Guest
Joo, en oo koskaan saanu fanipostiani ...


V**UN POSTI !!!
Avatar
#12 • • Haitari Guest
Muutin viime syksynä, jolloin posti käänsi 1kk ajan postini automaattisesti uuteen osoitteeseen. Koska intti painoi päälle en huomannut muuttaa osoitetta esimerkiksi Sanoma WSOY:lle. Niimpä posti laittoi puolen vuoden roope-sedät silppurin läpi. Miks helvetissä posti ei voinu lähettää niitä vanhaan osotteeseen?? Sinne tulee vielä päivittäin postia mun faijalle joka kuoli kolme vuotta sitte.
Avatar
#13 • • Pan Guest
Älkää hyvät ihmiset lähettäkö mitään särkyvää tai arvokasta postin kautta!
Itse kaksi kesää Postin palkkalistoilla olleena voin sanoa, että postin lähetyksiä käytettäessä voi heittää hyvästit kaikelle mikä ei ole tehty täydestä kraniitista.

Paketit, oli niissä kuinka monta fragile tarraa tahansa, saavat sellaisen kohtelun, että ihmettelen tosissani miten kysein lafka on vielä edes pystyssä.

Tarpeeksi sateisena ja pimenä maanantaina paketit lentelivät minne sattuivat ja saivat maistaa maiharia jos sattuivat vittuuntuneen postimeihen jalkoihin.

Arvatkaa oliko kiva käydä viemässä kameraliikkeeseen pakettia, jonka läpi oli mennyt trukin lapa.

Joo... ööö... Tää paketti oli jo tämmönen kun mä sain sen.
Avatar
#14 • • Felis Guest

Originally posted by Pan:
Älkää hyvät ihmiset lähettäkö mitään särkyvää tai arvokasta postin kautta!
Itse kaksi kesää Postin palkkalistoilla olleena voin sanoa, että postin lähetyksiä käytettäessä voi heittää hyvästit kaikelle mikä ei ole tehty täydestä kraniitista.

Paketit, oli niissä kuinka monta fragile tarraa tahansa, saavat sellaisen kohtelun, että ihmettelen tosissani miten kysein lafka on vielä edes pystyssä.



Postin toimitusehdot lukeneena voin kuitenkin kertoa, että Posti vastaa vain omilla särkyvää-tunnuksillaan varustetuista paketeista, joista vaadittava erilliskäsittely on maksettu. Lisämaksu on samalla takuu siitä, että kamat tulee ehjänä perille tai muuten rahat takaisin. Tämäkään ei vielä poista lähettäjän vastuuta - jos lähettäjä pakkaa särkyvää lasia pelkkään pahvikuoreen niin saa syyttää omaa tyhmyyttään. Kai se nyt on selvää, että Postinkin vastuu on rajallinen.

[ 23 April 2002: Message edited by: Felis ]
Avatar
#15 • • Haitari Guest
Joo pitää se viiva jonnekki vetää sehän on selvää. Kuitenkin lähens tai täysin monopoli asemassa olevat yritykset kuten Posti, Vr, Hkl ja Alko saavat sanella omat rajansa aivan täysin. Esimerkiksi Vr ei ota vastuussa aikatauluista. Itse olin todistamassa kerra tilannetta jossa juna seisoi asemalla vian takia yli 20 min. Erään henkilön oli mentävä yli 50 kilometrin matka taksilla, että kerkesi sinne minne ikinä oli menossakaan. Toisaalta mitä Vr voi tilanteessa tehdä? Luulisi kuitenkin, että postilla ja vr:llä on sen verta isot vakuutukset että voisi ottaa vastuuta hiukan enemmän.
Avatar
#16 • • Ozie Guest
Jeh..no paketti lähti torstaina 18. päivä saksasta (Thomannilta yllättäen) ja tänään 9:10 se oli tullu Suomeen ja 15:10 se oli about täällä Espoossa. Ehkä mul o vaan aina hyvää mäihää postin kans ku kaikki paketit menee aina oikeeseen osotteeseen, yleensä vielä ajoissaan.
Avatar
#17 • • kiksu Guest
aluks nauratti, mut ei kyl saa nauraa. homma kusee aika huolella! itse en kyllä koskaan uskalla tilata mitään internetin välityksellä lukenut ja tutuilla on kokemuksia niin sanotuista vituilleen meni jutuista. posti ei tietenkään yleensä ole mikään syypää vaan itse yritys, mut kyl postikin tuntuu sit vähän kusevan??
Avatar
#18 • • mekaanikko Guest
Ennen kuin valitette postin palvelun tasosta niin voisi kysyä, olisitteko valmiita maksamaan selvästi korkeampia postimaksuja paremman palvelun saamiseksi?

Postin organisaatiotahan on trimmattu huomattavasti tehokkaammaksi (puhun nyt puhtaasti laskennallisesta tehokkuudesta enkä tässä yhteydessä ota kantaa tehostamisen muihin aspekteihin kuten ihmisten väsymiseen työssä jne.) sen jälkeen kun se yhtiöitettiin ja valtion rahoitus postipalveluille loppui, ja nykyisellään se tuottaakin jopa (hieman) voittoa. Samaan aikaan varsinkin kirjepostin volyymi on romahtanut mikä tietää suurempia yksikkökustannuksia.

Edellä sanotusta seuraa, että jos halutaan enemmän postikonttoreita, parempaa palvelua, enemmän vastuuta paketeista ym., postimaksuja pitäisi korottaa huomattavasti tai valtion pitäisi subventoida postipalveluja, mikä merkitsisi mm. veronkorotuksia tai leikkauksia muualla yhteiskunnan infrastuktuurissa.

Itse olen tyytyväinen Postin palveluiden hinta-laatu -suhteeseen. Käytän melko paljon pakettipalveluita, ja juuri koskaan ei isompia ongelmia ole ollut, muutaman kerran on jotain epäselviä juttuja joutunut selvittelemään mutta harvemmin mitään isompaa. Palvelu on itse asiassa meikäläisen vinkkelistä hieman parantunut mm. lähetystenseurannan, aikaisemman jakelun, nopeutuneiden lähialueen toimitusaikojen, uusien maksutapojen ym. ym. tultua kehiin, vaikka toki ymmärrän että täältä Punavuoresta tilanne näyttää vähän erilaiselta kuin vaikkapa Äkäslompolosta. Oli miten oli, kansainvälisessä vertailussa Suomen postilaitos pärjää kyllä niin toimitusvarmuuden kuin hintatasonkin osalta varsin hyvin. Totta kai se vituttaa jos kohdalle osuu tilanne jossa paketti hukkuu, hajoaa tai joutuu väärään paikkaan, mutta kyseessä ovat kuitenkin yksittäistapaukset. Itselläni ei tosiaan ole koskaan tuollaisia ongelmia ollut Postin kanssa, UPS sensijaan esimerkiksi on hajottanut yhden ja toimittanut väärään paikkaan parikin pakettia.
Avatar
#19 • • JTL Guest

Originally posted by mekaanikko:
Ennen kuin valitette postin palvelun tasosta niin voisi kysyä, olisitteko valmiita maksamaan selvästi korkeampia postimaksuja paremman palvelun saamiseksi?

Postin organisaatiotahan on trimmattu huomattavasti tehokkaammaksi (puhun nyt puhtaasti laskennallisesta tehokkuudesta enkä tässä yhteydessä ota kantaa tehostamisen muihin aspekteihin kuten ihmisten väsymiseen työssä jne.) sen jälkeen kun se yhtiöitettiin ja valtion rahoitus postipalveluille loppui, ja nykyisellään se tuottaakin jopa (hieman) voittoa. Samaan aikaan varsinkin kirjepostin volyymi on romahtanut mikä tietää suurempia yksikkökustannuksia.

Edellä sanotusta seuraa, että jos halutaan enemmän postikonttoreita, parempaa palvelua, enemmän vastuuta paketeista ym., postimaksuja pitäisi korottaa huomattavasti tai valtion pitäisi subventoida postipalveluja, mikä merkitsisi mm. veronkorotuksia tai leikkauksia muualla yhteiskunnan infrastuktuurissa.

Itse olen tyytyväinen Postin palveluiden hinta-laatu -suhteeseen. Käytän melko paljon pakettipalveluita, ja juuri koskaan ei isompia ongelmia ole ollut, muutaman kerran on jotain epäselviä juttuja joutunut selvittelemään mutta harvemmin mitään isompaa. Palvelu on itse asiassa meikäläisen vinkkelistä hieman parantunut mm. lähetystenseurannan, aikaisemman jakelun, nopeutuneiden lähialueen toimitusaikojen, uusien maksutapojen ym. ym. tultua kehiin, vaikka toki ymmärrän että täältä Punavuoresta tilanne näyttää vähän erilaiselta kuin vaikkapa Äkäslompolosta. Oli miten oli, kansainvälisessä vertailussa Suomen postilaitos pärjää kyllä niin toimitusvarmuuden kuin hintatasonkin osalta varsin hyvin. Totta kai se vituttaa jos kohdalle osuu tilanne jossa paketti hukkuu, hajoaa tai joutuu väärään paikkaan, mutta kyseessä ovat kuitenkin yksittäistapaukset. Itselläni ei tosiaan ole koskaan tuollaisia ongelmia ollut Postin kanssa, UPS sensijaan esimerkiksi on hajottanut yhden ja toimittanut väärään paikkaan parikin pakettia.



okei, mitäs tohon nyt vois sanoa
tilasin uuden ja se tuli ihan kunnossa päivässä ja sitä ei kuitenkaan tällä kertaa edes pöllitty, varas tais huomata paketin ulkoasusta (levarin kuva) että siellä on jotain arvokasta...
Avatar
#20 • • Roosa Guest
Postimaksut vaan nousee ja Posti taitaa kyseisillä rahoilla vaan kohentaa ulkonäköään. Uusi logo ja kas vaan, taas kesän tienoilla postimaksut nousevat varmasti jälleen... kuten on jo tässä monen vuoden aika tapahtunut. Sviduttaa.