Palautetta Platinum-lehdestä

59 posts, 3 pages, 7,444 views

Avatar
#21 • • Junglist Guest

mie kun en tiiä paljoakaan tästä _intternetin_ uudesta uljaasta maailmasta, ni voisitkohan sie ehkä neuvoa miulle niiden kymmenien vastaavien ja parempien boardien osoitteet? olis kiva...



Tsori unohdin laittaa: OMASTA MIELESTÄNI.
Btw en ala nyt tähän listaamaan niitä ns. hyviä boardeja, löydät ne itsekkin jos jaksat vähän selata webbiä.

puhutaanko niillä pääosin suomea? mie en kuitenkaan välttämättä osaa konemusiikin erikoissanastoa...



Sitten vain sanakirja käteen.

ovatko niiden käyttäjät yhtä... kannustavia uusia käyttäjiä kohtaan?



Yeah right..

Fuckin' hostile!!
Avatar
#22 • • Fusione Guest
Mitä sä täällä koko ajan sitten teet jos parempiakin löytyy? Kukaan ei ole tekemässä Platinumista maksullista, on vain spekuloitu lehden osuutta netin maksajana.


Originally posted by Junglist:
Jos tää tulis maksaa 5e vuodes ni uskokaa tai älkää että tää ois sen jälkee kuollut boardi.
On katos kymmeniä vastaavia/parempia boardeja olemassa et tollanen 5e naurettava maksu ei paljon kannata.

Tietty tääl on nää vakiot jotka maksais mut mä en tod. maksais ja ei monimuukaan.

Avatar
#23 • • -orion- Guest

Originally posted by mttklrv:
lehden ilmestymisaluetta voisi laajentaa. Lehdet kun näköjään päätyvät harvoille yksilöille, jotka sitten saavat näitä riesaksi asti.



Kaukaisimmillaan Platinumia saa aina täältä Rovaniemeltä asti, missä se on ehdottomasti yksi tärkeimmistä tämäntyyppisistä medioista antaen kuvaa siitä mitä etelän suunnalla tapahtuu.
Osa jutuista tuntuu ehkä liian pintaa raapaisevilta, kun ei ole nauttimassa Etelä-Suomen klubielämästä aivan joka viikonloppu, mutta suuntaa ne kyllä antavat.
Tampereen, Turun ja Seinäjoen tapahtumiin ja skeneen liittyvät jutut ovat olleet mielenkiintoisia ja todistavat osaltaan sitä, ettei lehti ole aivan niin pääkaupunkikeskeinen kuin se voisi olla. Aktiivisuutta toivoisi tietysti muiltakin kaupungeilta - Joensuu, Pori, Lahti, Kuopio, Oulu ja muut kohtalaisen aktiiviset pienehköt bilekaupungit ovat tarjonnaltaan täysin hämärän peitossa lukuunottamatta tapahtumakalentereiden tarjoamaa infoa. Pienet jutunpätkät olisivat sieltä tarpeen.
Kritiikki on minusta tällaisen lehden teossa tärkeää, mutta täysi tyrmääminen turhaa; Platinum on juuri mainoksien vuoksi eräänlainen viihteellinen flyeripaketti, josta saa pelkkien tapahtumainfojen lisäksi kurkistuksen pintaa syvemmälle.
Summa summarum: Platinum(lehti) vaikuttaa varmasti päivittäin internetiä käyttäville turhalta medialta, mutta medialukutaidottomille, kotonaan web-yhteyden ulottumattomissa oleville (20.000 opiskelijaa tällä hetkellä Hkissä kiitos Jippiin, eikö vain?) sekä tahoille, missä klubi- ja teknokulttuuri on kehittyvällä asteella (en väitä etteikö se kehittyisi yhä Hkissäkin) se on mielestäni tarpeellinen ja hyvin asiansa ajava media.
Platinumeja on julkaistu vasta muutamia - FM voinee kertoa määrän - ja ajan myötä se muokkautuu varmasti lukijakuntaansa täysin palvelevaksi - kuten forumikaimansakin.

.we progress
Avatar
#24 • • Fusione Guest
Seitsemäs numero tule ulos 31.05. Itse olen lehteen varmaankin tyytyväinen jossain numero 70 paikkeilla jos sinne asti päästään..
Caro²

Posts: 5,301

#25 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Originally posted by Junglist:
On katos kymmeniä vastaavia/parempia boardeja olemassa et tollanen 5e naurettava maksu ei paljon kannata.



Originally posted by FM:

Mitä sä täällä koko ajan sitten teet jos parempiakin löytyy? Kukaan ei ole tekemässä Platinumista maksullista, on vain spekuloitu lehden osuutta netin maksajana.



Lukutaito on katos FM huononemaan päin suomessa. pitää yrittää ymmärtää niitä jotka ei syystä tai toisesta ole saaneet riittävän pätevää opetusta ala-asteella.

Mietimpä tuossa maksullisuuden etuja ja haittoja.. (spekulointia, spekulointia)
Ilmainen rekisteröityminen karsii jo isolta osalta hörhöt pois jauhamasta paskaa anonyymin turvin.. joku maksu karsisi todennäköisesti noin 95% lopuista hörhöistä pois muita häiritsemästä (outcluding me) Plattarin aktiivit varmaan maksaisivat vuosimaksun ihan tyytyväisenä kun tietävät mitä "rahalla" todella saa. Mutta uusia ihmisiä todennäköisesti ei enää tulisi kovinkaan paljoa.. Lukijoita varmasti riittää, mutta kirjoittajia vähemmän.

Junglistilta tulee kyllä ihme marinaa.. vaikutta että pikkunen olisi hätääntynyt mahdollisuudesta että joutuisi oikeasti maksamaan jostain?! Kummallista..

Edit: Quote/qb tihulit..

[ 18 April 2002: Message edited by: Caro² ]
Avatar
#26 • • Junglist Guest
Olkoon....editointia....

[ 18 April 2002: Message edited by: Junglist ]
Avatar
#27 • • JussiS Guest

Originally posted by Juska:
Tampereen, Turun ja Seinäjoen tapahtumiin ja skeneen liittyvät jutut ovat olleet mielenkiintoisia ja todistavat osaltaan sitä, ettei lehti ole aivan niin pääkaupunkikeskeinen kuin se voisi olla. Aktiivisuutta toivoisi tietysti muiltakin kaupungeilta - Joensuu, Pori, Lahti, Kuopio, Oulu ja muut kohtalaisen aktiiviset pienehköt bilekaupungit ovat tarjonnaltaan täysin hämärän peitossa lukuunottamatta tapahtumakalentereiden tarjoamaa infoa. Pienet jutunpätkät olisivat sieltä tarpeen.



Tampereen ja Turun osuutta lehdessä voisi mun mielestä kasvattaa, koko sivu / aukeama kummallekin olisi hyvä. Nyt Karrin ja Sebin jutut jää vähän liian pintaraapaisuksi ja bileistä ei kerrota muuta kuin nimet.

Noille pienemmille kaupungeille voisi ehkä kehittää jonkin kokoelmapalstan, kun kuitenkaan esim. Porista tai Raumalta ei koko sivua saa kirjoitettua. Eli pienemmät kaupungit yhdelle sivulle.

Koskas muuten saadaan kuulla Lapin kuulumisia, siellä kun ei oo itse tullut käytyä bilettämässä (ainakaan vielä)?
Avatar
#28 • • jUSSi Guest

Originally posted by Junglist:

Just joo joo joo. Bannaa mut jos ei naama kelpaa, sopii boardin imagoon mainiosti.



ajattelu ei ole kiellettyä ennen kuin postaa...

sama asia rautalangasta: tämän foorumin lukeminen ja tänne kirjoittaminen on vapaaehtoista, joten jos löydät parempia tai sinulle sopivampia paikkoja niin täällä ei ole pakko heilua.

tällä foorumilla on erittäin vaikea saada kieltoja tai edes varoituksia, jos muistaa käyttäytyä eikä uhittele.
Avatar
#29 • • Junglist Guest
Olettepa nopeita.. noh turhaan editoin.
Avatar
#30 • • -orion- Guest

Originally posted by JZZ:

Koskas muuten saadaan kuulla Lapin kuulumisia, siellä kun ei oo itse tullut käytyä bilettämässä (ainakaan vielä)?



Olen miettinyt jokaista lehteä kädessä pidellessäni, että pitäisikö ottaa yhteyttä toimitukseen - etenkin kun tämänkin kaupungin bilekulttuuria on saatu viimein hieman elpymään ja julkituotavaa olisi.

Mutta jos mainitsemasi "pienten kaupunkien kuulumisia"-palsta toteutuu edes yhteen lehteen, niin kyllä Rovaniemi täyttää siinä osansa mikäli tarvetta on.

.we progress
Avatar
#31 • • spesialisti Guest
<off-topic>Mä oon ainakin junglistin puolella, enkä tuollaisten housepellejen

Onkohan kuitenkin niin että suurimmalle osalle ihmisiä plattari on tunnettu nimenomaan foorumeista eikä lehdestä, tarvitaanko edes lehteä mihinkään? Vai riittäisiko vain saitin hienovarainen kaupallistuminen?
Avatar
#32 • • miiko Guest

Originally posted by spesialisti:
...tarvitaanko edes lehteä mihinkään?



osaatkohan lukea...? kai siitä jo oli tekstiä tässä topicissa...

Ilman lehteä näitä sivuja ei olisi ylläpidetty edes yhtä kuukautta.



edit:// quote

[ 18 April 2002: Message edited by: miiko ]
Avatar
#33 • • spesialisti Guest

Originally posted by miiko:
edit:// quote

[ 18 April 2002: Message edited by: miiko ]





Jos osaa kirjoittaa, osaa myös lukea. Morooni. Vai oliko se retoorinen kysymys.
Avatar
#34 • • Fusione Guest
Edelleen haluan muistutttaa että Platinum on kaikilta osiltaa täysin vapaaehtoinen. Palautetta saa toki antaa ja otamme sitä vastaan enemmän kuin meilellämme, mutta viestit "mihin tota lehteä edes tarvitaan" ja "onhan täällä parempiakin foorumeita" menevät valietettavasti suoraan roskikseen. Ketään ei ole pakotettu lukemaan lehteä tai surffailemaan täällä. Valitettava tosiasia on myös se että tämän ilmaisen kohtaamispaikan ylläpitäminen maksetaan lehden mainostuloilla joten mielummin kehitämme molempia kuin suljemme molemmat.

Ja asiaa:
Tampereen ja Turun palstaa kasvatetaan seuraavaan lehteen. Kaikki muut kaupungit jotka ovat kiinnostuneet kertomaan kuulumisistaa ottakaa yhteytta!
Avatar
#35 • • Tapsa Guest
En jaksa lukee muiden kommentteja,

Must seo hei tosii kiva se lehti hej.

TOSI KIVA =)

Kuka sitä o mollannu?
Avatar
#36 • • Tapi T Guest
Mäkään en ole mitään ihmeempiä kikseja saanut tosta lehdestä. Silti jos siitä saatavilla tuloilla pyöritetään osittain tätä hommaa niin so be it.

Sisältöä se lehti kaipais vähän enemmän, ja esim. se bile-kalenteri on tänä accccesssss.org:n aikana aika turha jo siitäkin syystä että lehti ilmestyy vaan muutamia kertoja vuodessa. Muu lehden anti on mun mielestä ihan OK, aina se kuitenkin tulee luettua kannesta kanteen. Parasta antia lehdessä on levyarvostelut; tietää mitä/ketä kuuluu dissata ja mitä/ketä pitää hypettää!

Sain FM:n puheista käsityksen, että lehteen saisi esille itse kirjoitettuja juttuja aika helpostikin, niin tässähän pilee selkee mahdollisuus kaikille kaappi-journalisteille. Sulkakynät, papyrusta ja kriittinen mieli mukaan bileisiin!

Pakko ottaa myös osaa tähän "maksullinen Platinum"-spekulaatioon: itse maksaisin oikein mielelläni vaikka 10e vuodessa tämän käytöstä. IMO niin paljon tästä on iloa/hyötyä että sijoitus olisi kannattava. Kuitenkin jos saitista tehtäisiin maksullinen, niin olisi PLUR[tm]-hengen mukaista, että jokainen saisi itse määrittää maksunsa, olkoon suositus vaikka se 5e.

[ 19 April 2002: Message edited by: Tapi T ]
Avatar
#37 • • Fusione Guest
Kaikki jutut ja juttuideat ovat tervetulleita. Kaikki valittavat etteivät saa ääntään kuuluviin mutta kukaan ei tarjoa sitä esille lehden kautta. Mailia osoitteeseen: [email protected]
Esa

Posts: 947

#38 • • Esa
Yleisiä MUTU-huomioita ja aavistuksen verran faktaakin tähän keskustelunne lomaan:

Ihmiset eivät pääsääntöisesti (tutkimusten perusteella) ole mainittavan halukkaita maksamaan verkkopalveluista. Ihmiset ovat lisäksi jo ehtineet tottua ilmaiseen palveluun, ts. palvelua ollaan myyty "liian halvalla" -> maksullisuuteen ei voi siirtyä eikä sitä voi enää perustella 'noin vaan'.

Suhteellisen harva loppupeleissä tulisi ostamaan enää
kyseistä palvelua ja joukossa olisi niitäkin, jotka kokisivat maksullisuuden "rahastuksena", no matter millaiset perustelut maksullisuudelle kertoisi. Lisäksi uusien käyttäjien tulo foorumiin saattaisi tyrehtyä, sillä kynnys ostaa palvelua (kokeilematta) voi olla suuri.

Maksullisuus nostattaisi äänekkäimpien yksilöiden keskuudessa huomattavaa muutosvastarintaa ( = ihmisen puolustusmekanismeista voimakkain). Lisäksi oletettavasti kolmi- ellei jopa nelinumeroiden käyttäjätunnusmäärän hallinnointi ja ns. jäsenmaksujen maksu / maksujen seuranta olisi todella suuritöistä.

Mulle maksullisuudella/maksuttomuudella ei ole väliä, mutta ajatukseksen implementointi kuulostaa hieman mahdottomalta.

Lisäksi, jos miettii näin ulkopuolisen näkökulmasta Platinumin 'brandia', ei voi kieltää etteivätkö foorumi, painettu lehti ja nimikkotapahtumat tukisi toisiaan. Mutta ei enempää tästä aiheesta.
Avatar
#39 • • Fusione Guest
Platinumin maksulliseksi muuttamista ei edes harkita mutta jos käyttäjät haluavat tukensa antaa että palvelu pysyisi pystyssä myös tulevaisuudessa voi jotain muita tapoja keksiä. Esim. t-paidat yms merchandise..?
Avatar
#40 • • jUSSi Guest

Originally posted by FM:
Platinumin maksulliseksi muuttamista ei edes harkita mutta jos käyttäjät haluavat tukensa antaa että palvelu pysyisi pystyssä myös tulevaisuudessa voi jotain muita tapoja keksiä. Esim. t-paidat yms merchandise..?



ui jumalauta! saiskos niihin paitoihin sitten yksilöllisesti painatettua plattarin nickin

jos saa niin mä annan mun supportini heti.