Helsingin kaupungin ainoa huumekatkaisuhoitopaikka lakkautetaan

52 posts, 3 pages, 30,378 views

Avatar
#41 • • Edited REivaaja Guest

siveys, 9.11.2008 13:42:
Puuttumatta niinkään itse addressiin, kuulisin todella mielelläni näkemyksiäsi (ja muidenkin näkemyksiä) siitä miten sinä miellät yhteiskunnan haasteiden monimutkaistuvan nyt ja tulevaisuudessa?

Mistä tämä monimutkaistuminen johtuu? Onko se väistämätön tai hyvä asia, jolla on tällaisia lieveilmiöitä vai onko tämä haasteiden viidakon monimutkaistuminen jotain, jonka tapahtumista voitaisiin yrittää estää?


Kulttuurien hajautuminen on yksi haaste (ei ongelma) joka jakaa ihmisiä yhä useampaan ryhmään ja siten hajoittaa homogeenisen kansakuntamme ja vaatii ihmisiltä jotain jota Suomalaiset eivät vielä ole oppineet. Eli puhun suvaitsevaisuudesta.
Muille ei loppupeleissä kuulu mitä toinen vetää, ketä se nussii tai millainen on sen ulkoinen olemus.
Jotkut vaativat monokulttuuria ratkaisuksi, toiset liberaalia valtiota joka antaa kaikille tilaa.
Nyt kun PS on nousemassa valtaan, on monokulttuuri nostamassa päätään pragmatismin nimikkeellä ahdistaen alakulttuurien ja toisinajattelijoiden väestön yhä ahtaammalle, voimme odottaa veritekojen nousua. Sehän toki PS maittaa kun se on helppo sitten liittää sen kulttuurin ominaisuudeksi...

Myöskin vanhanaikainen pohjamme valtiolla on aikansa elänyt. Byrokratian jatkuvasti monimutkaistuessa se tukehduttaa kansalaiset kun ei kukaan enää tiedä mitä saa tehdä ja miten se edes onnistuu. Siksi mielestäni lakipykälien hionta voitaisiin vaihtaa niiden järkevyyden pohdintaan.

Tälläinen kesustelu on vain todella vaivalloista kun kaikki joutuu selittämään jokaista lausettaan vähitään kahdella uudella jolloin ei mene kauaakaan kun jo on ajauduttu pilkun nussinnan MM-kisoihin väittelemään oikeinkirjoituksen merkityksestä siihen kenen vastuulla luetun ymmärtäminen on.
kaynessi

Posts: 154

#42 • • kaynessi
Allekirjoitettu. Yks frendi sai ko. mestasta uuden mahdollisuuden "parempaan" elämään. Voi nykyisin hyvin ja elää päihteetöntä elämää! :)
anis

Posts: 2,451

#43 • • anis

kaynessi, 11.11.2008 09:53:
Allekirjoitettu. Yks frendi sai ko. mestasta uuden mahdollisuuden "parempaan" elämään. Voi nykyisin hyvin ja elää päihteetöntä elämää! :)



Ihanaa kuulla tällaista *iloinen*. Itsehän näihin ei valitettavasti törmää enää muuten kuin joskus sattumalta siviilissä joten mukava kuulla jos jotakuta auttanut : )

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

johnnytys

Posts: 489

#44 • • Edited johnnytys idän pikajuna

Norb, 29.10.2008 15:36:
Kirjoitettu. Onnea ja menestystä yritykseen.. Narkit laitokseen mun puolesta. Paras olisi jos ne saatais pakkohoitoon..




miten pakkohoito auttaisi??
ne ihmiset odottaisivat vaan et "pakkohoito loppuu" sitten sama meno jatkuu!
hoitoon menemiseen tarvitaan sitä omaa halua lopettaa
on kyllä perseestä että tollainen paikka lopetetaan!!
allekirjoitin *tunteella*

--
Fire is what i am
Fire is what i breath
The heat is what I bring

Minnalilla

Posts: 418

#45 • • Minnalilla

johnnytys, [url=http://k*hih*lubitus.org/forum_aihe.php?id=64692;pid=1196611#1196611]7.12.2008 11:35[/url]:
---
Norb, 29.10.2008 15:36:

miten pakkohoito auttaisi??
ne ihmiset odottaisivat vaan et "pakkohoito loppuu" sitten sama meno jatkuu!
hoitoon menemiseen tarvitaan sitä omaa halua lopettaa
on kyllä perseestä että tollainen paikka lopetetaan!!
allekirjoitin *tunteella*



Tuo on kyl aivan totta! Omasta tahdosta se pitää lähteä ^_^ jei, pitää kirjottaa *hih*

--
tilulileii!

johnnytys

Posts: 489

#46 • • Edited johnnytys idän pikajuna

Minnalilla, 20.12.2008 11:23:
---
johnnytys, [url=http://k*hih*lubitus.org/forum_aihe.php?id=64692;pid=1196611#1196611]7.12.2008 11:35[/url]:
---
Norb, 29.10.2008 15:36:

miten pakkohoito auttaisi??
ne ihmiset odottaisivat vaan et "pakkohoito loppuu" sitten sama meno jatkuu!
hoitoon menemiseen tarvitaan sitä omaa halua lopettaa
on kyllä perseestä että tollainen paikka lopetetaan!!
allekirjoitin *tunteella*

---


Tuo on kyl aivan totta! Omasta tahdosta se pitää lähteä ^_^ jei, pitää kirjottaa *hih*




joo elikäs! kerron ihan omasta kokemuksesta!! olin hoidossa 6kk ja avohoidossa 2kk ja nytten ollut 11kk putsina ja mun todelliset kaverit ovat musta ylpeitä!! en häpeä sitä koska jokaisella on oma menneisyys!!! ja olen todella ylpeä tämän hetkisestä elämän tilanteesta

--
Fire is what i am
Fire is what i breath
The heat is what I bring

Minnalilla

Posts: 418

#47 • • Minnalilla

johnnytys, 27.12.2008 22:27:
---
Minnalilla, 20.12.2008 11:23:
---
johnnytys, [url=http://k*hih*lubitus.org/forum_aihe.php?id=64692;pid=1196611#1196611]7.12.2008 11:35[/url]:
---
Norb, 29.10.2008 15:36:

miten pakkohoito auttaisi??
ne ihmiset odottaisivat vaan et "pakkohoito loppuu" sitten sama meno jatkuu!
hoitoon menemiseen tarvitaan sitä omaa halua lopettaa
on kyllä perseestä että tollainen paikka lopetetaan!!
allekirjoitin *tunteella*

---


Tuo on kyl aivan totta! Omasta tahdosta se pitää lähteä ^_^ jei, pitää kirjottaa *hih*

---



joo elikäs! kerron ihan omasta kokemuksesta!! olin hoidossa 6kk ja avohoidossa 2kk ja nytten ollut 11kk putsina ja mun todelliset kaverit ovat musta ylpeitä!! en häpeä sitä koska jokaisella on oma menneisyys!!! ja olen todella ylpeä tämän hetkisestä elämän tilanteesta




Ei voi kyllä muuta sanoa ku et iso peukku pystyyn jne. :) Liian moni häpee tosiaan omaa menneisyyttään. Ja kyllä varmasti ne todelliset ystävät onkin ylpeitä, pitääki olla! ^^

Jatkot! o/

--
tilulileii!

eevuski

Posts: 259

#48 • • eevuski pikkukanttura
Mun käsittääkseni toiminta Munkkisaaressa kyllä jatkuu edelleen. Vai?
Riku

Posts: 3,187

#49 • • Riku The Little Prince

johnnytys, 27.12.2008 22:27:
joo elikäs! kerron ihan omasta kokemuksesta!! olin hoidossa 6kk ja avohoidossa 2kk ja nytten ollut 11kk putsina ja mun todelliset kaverit ovat musta ylpeitä!! en häpeä sitä koska jokaisella on oma menneisyys!!! ja olen todella ylpeä tämän hetkisestä elämän tilanteesta

Joo propsit ehdottomasti. Näissä asioissa ei imho ole mitään sellaista, että niitä pitäisi hävetä. Mulla on tuttuja jotka on käyny tuon tien, enkä välitä niistä yhtään vähempää sen takia.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Josssu

Posts: 506

#50 • • Josssu

eevuski, 14.1.2009 19:25:
Mun käsittääkseni toiminta Munkkisaaressa kyllä jatkuu edelleen. Vai?



Munkkisaaren katko suljettiin. Totta se on. Asiasta on vaan tiedoitettu julkisuuteen hieman kummallisesti ja harhaanjohtavasti mielestäni. Hoitopaikat muka lisääntyvät *nauru* Jepjep niin vissiin.
anis

Posts: 2,451

#51 • • anis

Josssu, 14.1.2009 20:16:
---
eevuski, 14.1.2009 19:25:
Mun käsittääkseni toiminta Munkkisaaressa kyllä jatkuu edelleen. Vai?

---


Munkkisaaren katko suljettiin. Totta se on. Asiasta on vaan tiedoitettu julkisuuteen hieman kummallisesti ja harhaanjohtavasti mielestäni. Hoitopaikat muka lisääntyvät *nauru* Jepjep niin vissiin.



Joo tervetuloa vaan tsekkaa, kolmos-kerros on tyhjillään, siel mitään katkoo enää oo :P

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

eevuski

Posts: 259

#52 • • eevuski pikkukanttura
Tosta ei kyllä hyvää seuraa*eikä*