Pelkäätkö sinä että lama tulee?

233 posts, 12 pages, 51,728 views

aform

Posts: 291

#221 • • aform
Riku kannattaa tarkkaan harkita mitä toivoo. Noita populan vähennys agendaa suosivia on aika korkeilla paikoilla. Se tuntuu minusta ja aika monesta muustakin sangen huolestuttavalta. Musta on egoistista, pelkurimaista ja hävettävää toivoa ihmisten vähennystä.

In the event that I am reincarnated, I would like to return as a deadly virus, in order to contribute something to solve overpopulation.

* Foreword to Fleur Cowles, If I Were an Animal (William Morrow, publisher, 1987
-Prince Philip, Duke of Edinburgh
Claquesous

Posts: 3,206

#222 • • Edited Claquesous viidettä kolonnaa

Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:

aform, 6.12.2009 02:33:
Riku kannattaa tarkkaan harkita mitä toivoo. Noita populan vähennys agendaa suosivia on aika korkeilla paikoilla. Se tuntuu minusta ja aika monesta muustakin sangen huolestuttavalta. Musta on egoistista, pelkurimaista ja hävettävää toivoa ihmisten vähennystä.

In the event that I am reincarnated, I would like to return as a deadly virus, in order to contribute something to solve overpopulation.

* Foreword to Fleur Cowles, If I Were an Animal (William Morrow, publisher, 1987
-Prince Philip, Duke of Edinburgh



Eiks se oo helpompaa vaikuttaa suuriin massoihin kuin pieneen ryhmään ihmisiä. Se vaikuttaminen nielee paljon hilloa ja vaatii paljon medianäkyvyyttä. Silti se on helpompaa kuin vaikka sovitaan nyt 100 ihmisen kylän politiikka. Jälkimmäisessä henkilösuhteet ja jokaisen yksilön mielipiteet vaikuttavat paljon enemmän kuin vaikka modernin valtion miljoonien äänestäjien tai kannattajien mielipiteet. Tilastomatematiikkaa kato, suuressa määrässä soraäänet saadaan riittävällä panostuksella hukkumaan, kun taas pienessä määrässä ei välttämättä minkäänlainen panostus saa ihmisiä olemaan huomaamatta niitä soraääniä. Siis taloudellis-poliittinen eliitti toivoo suuria massoja, joita on helpompi manipuloida kuin pientä ryhmää. Jolloin populan vähennys ei ole agendassa. Valtion ulkopuoliset, toisinajattelijat, kolmannen maailman asukkaat ja sen sellaset ovat asia erikseen.

Lisäksi luuletko, että prinssi Philipillä, Edinburghin herttualla on oikeasti jotain sananvaltaa yhtään missään?

--
32. of December

Infekto

Posts: 266

#223 • • Edited Infekto

Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:

Riku, 5.12.2009 17:15:
---
Cloud, 5.12.2009 16:08:
Niin tai sitten ne "ahneet" yksilöt erotetaan joukosta hyvin tehokkaasti.
---
Luolaihmisten yhteiskunnassa varmaan ahneita vedettiin kivellä päähän ja sillä selvä, tai vähintään rangaistiin, mut sielläkin oli jonkinlainen johtaja.


Tämä "ahneus" kysymys on ihan antropologiaa.
Omistamisen käsite syntyi yhdessä agrikulttuurin kanssa n.10 000 v sitten kun siirryttiin metsästäjäkerääjä/nomadi -kulttuurista agrikulttuuriin (rajattiin siis maaplänttejä viljelykseen).
Tästä syystä länsmaalaisten on edelleen vaikea selittää monille alkuperäisväestöille mitä "yksityisomaisuus" tarkoittaa koska koko käsite on vieras metsästäjä/kerääjille.
Pienessä yhteisössä jakaminen tarjoaa tehokkaamman tavan selviytyä kuin itsekkyys.
Tämä on evoluutiota , ei mielipidekysymys.
(Aivan yhtähyvin,tai paremminkin, voidaan väittää että "ihminen on antelias / yhteishyvää ajatteleva", kuin että "ihminen on ahne / itsekäs".Itseasiassa ilman yhteistyötä ja altruismia lajimme olisi kuollut sukupuuttoon jo aikoja sitten, ongelma on siis kulttuurissa- mutta tää alkaa oleen jo oma keskustelun aiheensa eli se siitä *hymy*)
Riku

Posts: 3,187

#224 • • Riku The Little Prince

Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:

Infekto, 6.12.2009 05:55:
Tämä "ahneus" kysymys on ihan antropologiaa.

Olet kyllä mielestäni oikeassa kaikessa kirjoittamassasi, mutta tosiaan näin off-topic, onko ahneus luonteenpiirteenä välttämättä suoraan liitoksissa omistamiseen? Mut siiinäkin oot oikeassa et tää vaatis oman topicin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

aform

Posts: 291

#225 • • aform
Société Générale tells clients how to prepare for potential 'global collapse' Published: 6:12PM GMT 18 Nov 2009

http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/6599281/Societe-Generale-tells-clients-how-to-prepare-for-global-collapse.html

Under the French bank's "Bear Case" scenario (the gloomiest of three possible outcomes), the dollar would slide further and global equities would retest the March lows. Property prices would tumble again. Oil would fall back to $50 in 2010.

Governments have already shot their fiscal bolts. Even without fresh spending, public debt would explode within two years to 105pc of GDP in the UK, 125pc in the US and the eurozone, and 270pc in Japan. Worldwide state debt would reach $45 trillion, up two-and-a-half times in a decade.

(UK figures look low because debt started from a low base. Mr Ferman said the UK would converge with Europe at 130pc of GDP by 2015 under the bear case).

The underlying debt burden is greater than it was after the Second World War, when nominal levels looked similar. Ageing populations will make it harder to erode debt through growth. "High public debt looks entirely unsustainable in the long run. We have almost reached a point of no return for government debt," it said.

Inflating debt away might be seen by some governments as a lesser of evils.


Kaikenlaisia näkemyksiä on liikkeellä. Monien mielestä, esim jenkkien velkataakkaa ei enää mitenkään pysty maksamaan ilman inflaatiota.
Riku

Posts: 3,187

#227 • • Riku The Little Prince

Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:

aform, 6.12.2009 02:33:
Riku kannattaa tarkkaan harkita mitä toivoo. Noita populan vähennys agendaa suosivia on aika korkeilla paikoilla. Se tuntuu minusta ja aika monesta muustakin sangen huolestuttavalta. Musta on egoistista, pelkurimaista ja hävettävää toivoa ihmisten vähennystä.

Jos tehdään tappolista, mä voin olla vapaaehtoinen. Riittääkö se siihen et tää mielipide ei oo noin egoistinen, pelkurimainen ja hävettävä? Mä haen tässä kaikkien kannalta parasta ratkasua, en itteni.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

aform

Posts: 291

#228 • • Edited aform

Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:

Riku, 7.12.2009 11:30:
---
aform, 6.12.2009 02:33:
Riku kannattaa tarkkaan harkita mitä toivoo. Noita populan vähennys agendaa suosivia on aika korkeilla paikoilla. Se tuntuu minusta ja aika monesta muustakin sangen huolestuttavalta. Musta on egoistista, pelkurimaista ja hävettävää toivoa ihmisten vähennystä.
---
Jos tehdään tappolista, mä voin olla vapaaehtoinen. Riittääkö se siihen et tää mielipide ei oo noin egoistinen, pelkurimainen ja hävettävä? Mä haen tässä kaikkien kannalta parasta ratkasua, en itteni.



Mun pointti oli se, että koko tää yleinen meuhkaaminen siitä, että ihmisten määrä on muka joku ongelma on musta erittäin kiero ja se kertoo tietyn ihmisryhmän pelosta omaan vallankahvaansa. Mä puhuin yleisesti ja mä en tarkoittanut, että sinä välttämättä olet sitä mieltä.

Kun faktahan on se, että mitään nälänhäätää jne. ei tarvitsisi olla. Ongelma tuntuu olevan resurssien jakautumisessa. Lisäksi mä en oikeen usko siihen, että yksi perus kaasuista on muka joku ongelma. Ainakaan siitä vinkkelistä ajateltuna, että ihmisiä pitäisi sen takia ruveta vähentämään (kun ne uloshengittää hiilidioksiidia). Toki en voi 100% varmuudella sanoa, että voiko hiilidioksiidi olla suurissa määrissä ilmastoa pahasti muuttava vaikutukseltaan. Mutta tässähän tullaan sitten siihen, että kenen vika on vaikka se, että me ei jo ajeta sähköautoilla ja laivoilla jne.

Mun moraaliarvojen mukaan ihmisten vähentämiseen ei voi soveltaa mitään syytä. Kenelläkään ei ole oikeutta tehdä sellaisia päätöksiä.

Mä katsoin juuri dokumentin tuolta topdocumentaryfilms.com sivuilta jossa oli aiheena miljardiluokan kala bussiness Victoria järvellä. Eli venäläiset lentää kalaa afrikasta eri puolille palloa kun samaan aikaan niillä ihmisillä jotka sitä kalaa pyytää ja jalostaa, ei ole siihen rahaa. Lisäksi se maa kärsii nälänhädästä. btw. Sit eu:n / tai eu:hun kytkeytyvä edustaja pokkana kehuu kuinka se afrikkalainen kala nykyisin täyttää eurooppalaiset hygienia säädkökset. Mä yritin kaivaa sitä dokkaria just vartin verran mut en millään löydä sitä tolta sivulta. *piis*
Avatar
#229 • • Reivaaja Guest

Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:

Riku, 7.12.2009 11:30:
Jos tehdään tappolista, mä voin olla vapaaehtoinen. Riittääkö se siihen et tää mielipide ei oo noin egoistinen, pelkurimainen ja hävettävä? Mä haen tässä kaikkien kannalta parasta ratkasua, en itteni.



Et kai nyt sentään lupaa kysy?
Avatar
#230 • • Reivaaja Guest

Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:

aform, 7.12.2009 16:36:
Kun faktahan on se, että mitään nälänhäätää jne. ei tarvitsisi olla. Ongelma tuntuu olevan resurssien jakautumisessa. Lisäksi mä en oikeen usko siihen, että yksi perus kaasuista on muka joku ongelma. Ainakaan siitä vinkkelistä ajatelutana, että ihmisiä pitäisi sen takia ruveta vähentämään (kun ne uloshengittää hiilidioksiidia). Toki en voi 100% varmuudella sanoa, että voiko hiilidioksiidi olla suurissa määrissä ilmastoa pahasti muuttava vaikutukseltaan.


Mites osakkeet jaksaa?

Kuka on kieltämässä hengitystä? Vastahan tässä on karjaa ruvettu lahtaa? Ja nekin metaanin vuoksi..

Mutta tässähän tullaan sitten siihen, että kenen vika on vaikka se, että me ei jo ajeta sähköautoilla ja laivoilla jne.



Kenen?
aform

Posts: 291

#231 • • Edited aform

Replying to Pelkäätkö sinä että lama tulee?:

Reivaaja, 7.12.2009 17:30:
---
---
Mutta tässähän tullaan sitten siihen, että kenen vika on vaikka se, että me ei jo ajeta sähköautoilla ja laivoilla jne.
---
Kenen?



Kaikkia vastauksia ei voi kirjoittaa parilla sanalla. Antaa siis toisten puhua minun puolesta.

Who killed the electric car. traileri:
http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8

Itse dokkari sattaapi löytyä vaikka video.google.com :ista *vink*
SamHard

Posts: 2,098

#232 • • SamHard
Ttu lamasta ja jos se lama tulee kylään niin pistäkää
pataan ja heivatkaa raato lähimpään roskiksen!
Jago

Posts: 4,039

#233 • • Jago un-trained monkee
Pelkään, ois niinQ ihan kauheeta elää jos tulis lama*iik*
Ai mitä tuliks sellane jo?

But seriously; yllättävän vähän on omaan elämään vaikuttanu.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe