Konemusiikki Suomen mediassa

97 posts, 5 pages, 36,968 views

Kon-tiki

Posts: 1,936

#81 • • Kon-tiki The Unsinkable

jukebox, 26.3.2009 13:38:
ps. city-lehden levikeissä alati supistuva dj/clubi/elektronisen musiikin rintama voisi olla hyvä purnauksen kohde, imho.



En ihan ymmärrä yllä olevaa sitaattia. Jos se tarkoitti, että City-lehti on (kuten todella onkin!) huomattavasti nostanut levikkiään/lukijamääräänsä viime vuodesta ja että jos siihen lehteen kirjoittaisi "alati supistuvasta meidänmusiikkirintamasta", lukijoita tulisi huomattavasti enemmän kuin viime vuonna. Ainut vaan, että DJ/klubi/elektronisen musiikin rintama ei Suomessa ole mun mielestä supistunut samalla aikavälillä yhtään, eli sellaseen juttuun ei imo olis aihetta.

Tai sit tarkoitetaan, että Cityn sivuilla konemusiikista kirjoitetaan yhä vähemmän. En oikein tiedä siitäkään, eiks niillä ole vuodesta nakki ollu se sama bilepalsta lehden loppuosan raflasivuilla, jossa puffataan tulevia bileitä Nessin lehdistötiedotteista copypastatuin sanamuodoin? Mieluummin kuitenkin sekin kuin vuosituhannen vaihteen "kohujutut" ekstaasista "Laihat ja kauniit biletytöt tanssivat jumputtavaa musiikkia", kateellisten tavistoimittajien panettelua sanon mä *joo*
kuilu ja kummitus

Posts: 3,815

#82 • • kuilu ja kummitus
Ok. =D

Kon-Tiki: Mä inhoan sanoitusbiisejä. Biiseissä tärkeintä on musiikki soundeineen ja mahdollisine sävelineen! Epäonnistuneita kirjailijoita ne semmoset "sanoittajat" imo, ja siksi konemusiikista kirjoitettaessa on hyvin luontevaa keskittyä kirjoittamaan klubeista ja niiden järkkäämiseen liittyvistä asioista.


No nyt voi luottaa, että musiikkitoimittajalla on avoin ja neutraali asenne! =D

mutta muistelenpa vaan pari vuotta sitten Nytissä ollutta aukeaman juttua jostain Kaapelin bileistä. Silloin rockhenkisen toimittajan katse oli poiminut bileistä vaan ne ankeimmat puolet, ja vaikka hänellä oli näkökulmaansa oikeus, niin aika naurunalaiseksi joutui ne bileet ja niissä olleet ihmiset (toimittajan mielestä).


Sehän oli juttusarja, jossa tahallisesti pilkattiin erilaisia skeneilmiöitä. Mua ainaki se Nytin juttu nauratti.

Ehkä TOIMITTAJIEN kandeis enempi keskittyä siihen musiikkiin ja siitä kirjoittamiseen, kuin toisten toimittajien tekemisiin ja bashaamiseen?

^_______________^

Piti rekkautua hetkeksi ulos klubbarista jotta näkisin, mitä abyssi sotkee tässä topicissa (hän on mulla noressa käytyään mua kohtaan henk.kohtaiseksi).


LOL Laitoit noreen, mut sun pitää aika ajoin kuitenki tsiigaa, et mitä mä kirjotan! ^_________^ NO onneks hoksasin sut jukeboxin quoteista, eix oki kiva, et rekkaroiduit ulos? Ai nii ethän sä nää, näitä ku mä oon "nores"...

Jukebox, en ollut katkera, mistä olisin katkera? Mua VITUTTI se, et sä tuut puun takaa hettelemään henk kohtaisa vittuiluja, olisit edes perustellut tai jotain, mut tollee, ja kyl sun idiotismit noissa tekno "historiikeissa" on naurattanu ihan heti. Nyt sit et kestä, ku tää rakki pureeki takas tai ku ei tullukaa fanfaareja. Ku kattelee sun lukiotasosia teknohehkutuksia "vuosien takaa", ni sanoisin sulle, et opettele kirjottamaan, wanhan runccumateriaalin kierrätys ei ole ihkua, se on noloa.

Kivasti ohitit kysymykset ja siirryit takaisin henkilölle vitutiluun, noin se "klubismi" toimii...

Meitsin saa pois näköpiiristä implementoimalla "ignore" featurea. Suosittelen, ehkä joku päivä vielä olet tarpeksi vahva kohtaamaan tämän maailman sellaisena kuin se on, mutta se päivä ei ole vielä tullut.

Kiva, et oot löytäny Klubbarin, not.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Avatar
#83 • • jukebox Guest

Kon-tiki, 26.3.2009 14:02:
---
jukebox, 26.3.2009 13:38:

---

eiks niillä ole vuodesta nakki ollu se sama bilepalsta lehden loppuosan raflasivuilla, jossa puffataan tulevia bileitä Nessin lehdistötiedotteista copypastatuin sanamuodoin? Mieluummin kuitenkin sekin kuin vuosituhannen vaihteen "kohujutut" ekstaasista--


"sama-sama" mutta mielestäni ks. oli laajempi aikoinansa. liekkö sitten juuri tuolloin heillä jokin hektisempi haloo elämys jo mainitulla rintamalla, mene ja tiedä?
tuntuu vain painotus ponnistelevan pontevammin puoltamaan paremmin(kin) niitä safkakaljaturhakeartikkeleita, jotka tietty koetaan valtaosan lukijoiden puolelta siksi tärkeämmäksi osa-alueeksi.
Avatar
#85 • • jukebox Guest

vala, 11.4.2009 12:05:
"DJ, tiskijukat, aivan turhaa muinnaisjäännettä. Milloin päästään noista pelleistä eroon."


http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t569035


ken' tietää ehkä parasta idiotismia mies muistiin. kukaan ei tarjoa toiselle parempaa peeloilua kuin noviisi(t).
frendin labradorin-noutaja repes just noille. *lmao*

HAASTAN: jok'ikisen ks. threadissä aivoripuliaan ulostaneen vajukin tiskin taakse näyttämään, toteamaan ja todeksi todistamaan, kuinka "turhaa" dj:n duuni on (muka) oleva tahi kuten asian paremmin tuntevat aktiiviset kolleegat tietävät: taasen ei ole. henk.koht. en enään ravintola/yökerhoissa tätä nykyä soita mutta tämän tähden olen osaltani valmis come back:iin sikäli haasteen yksikään noista reppanoista on ottava kontoilleen.
mastream

Posts: 549

#86 • • mastream

jukebox, 26.3.2009 13:38:
---
ps. city-lehden levikeissä alati supistuva dj/clubi/elektronisen musiikin rintama voisi olla hyvä purnauksen kohde, imho.



Onko Cityllä joku erityinen velvollisuus kirjoittaa dj/clubi/elektronisen musiikin rintamasta?

Ylellä muuten oli Combichristin keikasta asiaa:
http://areena.yle.fi/toista?id=2094833 kohdasta 19:11->
Poistuu Areenasta: 09.05.2009 klo 18:00

Ihan hyvä pätkä.
Paperino

Posts: 458

#87 • • Paperino Sam-El

vala, 11.4.2009 12:05:
"DJ, tiskijukat, aivan turhaa muinnaisjäännettä. Milloin päästään noista pelleistä eroon."


http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t569035



:D :D :D

Noin hienostuneelle ajatuksenjuoksulle ei voi kuin nauraa:

"Mitä järkeä maksaa enää käsittämättömiä summia laman aikana joillekin hienostuneille tiskijukille, joilla ei tee enää mitään!"
Avatar
#90 • • jukebox Guest

mastream, 11.4.2009 12:30:
---
jukebox, 26.3.2009 13:38:
---
ps. city-lehden levikeissä alati supistuva dj/clubi/elektronisen musiikin rintama voisi olla hyvä purnauksen kohde, imho.
---
Onko Cityllä joku erityinen velvollisuus kirjoittaa dj/clubi/elektronisen musiikin rintamasta?


VOI LUOJA! juu, ei ole.
toin taannoin mielipiteeni julki asiasta, kun mieltä pykälän purnasi. ylempänä (vastaus kon-tikille) syy miksi..
sts

Posts: 7,969

#95 • • sts Sama pyynti aitta!

vala, 11.4.2009 13:20:
-clips-



Joo se on kyl vähä tommonen "ROKCNROLLFOREVERVAANNESOITTAAOIKEIN". Mut no harvempi tajuaa mitä oikeasti dj:n ammattiin kuuluu ja mitä se vaatii. Noi rokkijätkä on hyvä istuttaa mikserin eteen ja käskee soittaa jotai yhteen :) Vaikka sit niiden rokkia (on meinaa suomessaki tosi paäteviä rokkidj:tä)
speukka

Posts: 335

#96 • • speukka
Pikkasen offtopicia, kun krapulapäivänä tekee mieli purkaa vitutusta päästä kaikenmaaiman urpoihin. Lainatakseni vielä tuolta kenties legendaarisinta musiikin määritelmää.

"T0mi:
Lamb of Godin keikalla soitetaan soittimilla musiikkia."

Eli tämä musiikki on "oikeilla soittimilla" soitettua musiikkia. Siis voi vittu saatana. Pitääkö avata netistä domain pelkästään tota varten ja kirjottaa sinne FAQ, jossa lukee että:

Musiikki on pään sisäistä ääntä, joka ilmaistaan ulkomaailmaan tuottamalla se kuultavaksi ääneksi jollain työkalulla. Se millä se toteutetaan on ihan vitun sama. Se lopputulos on vain ääntä, jonka tarkotus on herättää tunteita. Kuka vitun rokkistara luo itse ne äänet? Ei kukaan, työkalut ne luo loppupeleissä. Kuka kitaristi koodaa itse DSP:nsä, jolla ne efektit siihen kitarasoundiin laitetaan? Ei kukaan, ainiin choruksenkin saa pelkästään nappia painamalla sekaan, onpa vitun vaikeeta. Jos tykkää soittaa musiikkia soittimilla niin sit vittu soittaa, voi sitä soittaa koneiltakin soittamalla. Toivottavasti T0mi ja muut vitun urpot luette edes tän joskus, ettei tartte tehä sitä saittia.
Avatar
#97 • • astaroth Guest

speukka, 11.4.2009 13:32:
Musiikki on pään sisäistä ääntä, joka ilmaistaan ulkomaailmaan tuottamalla se kuultavaksi ääneksi jollain työkalulla. Se millä se toteutetaan on ihan vitun sama. Se lopputulos on vain ääntä, jonka tarkotus on herättää tunteita. Kuka vitun rokkistara luo itse ne äänet? Ei kukaan, työkalut ne luo loppupeleissä. Kuka kitaristi koodaa itse DSP:nsä, jolla ne efektit siihen kitarasoundiin laitetaan? Ei kukaan, ainiin choruksenkin saa pelkästään nappia painamalla sekaan, onpa vitun vaikeeta. Jos tykkää soittaa musiikkia soittimilla niin sit vittu soittaa, voi sitä soittaa koneiltakin soittamalla. Toivottavasti T0mi ja muut vitun urpot luette edes tän joskus, ettei tartte tehä sitä saittia.


itse juuri viimeksi eilen keskustelin aika hartaasti ja pitkäjänteisesti samasta aiheesta erään kaverini kanssa paikallisessa saluunassa. tuntui kuin olisi puhunut lapselle, joka pitää käsiä korvilla ja huutaa "LÄÄLÄÄENKUULELÄÄLÄÄLÄÄ!!"

sitten ukko vielä ihmetteli, että miksi en voi käyttää livemuusikoita musiikissa, jota tuotan (jätkä on totta kai vielä basisti...). joo, saatko mulle ulos siitä marsusta oikeasti just sellaista saundia, jota haen? jos vaikka mun täytyisi saada just se oikeanlainen rumpusaundi biisiä varten pihalle, niin se rumpali ei saa sitä siitä yhdestä rumpusetistä ulos, vaikka soittamassa ois max weinberg. pitääko mun siis ostaa tommonen 5000 eri rumpua, lautasta ja kattilaa, että mä saan repertuaarin mahdollisia saundeja omaa visiotani varten?