Italiaan kaipaavaa?

15 posts, 1 page, 5,516 views

KLUVITUS

Posts: 148

#1 • • KLUVITUS team !F.U.C
Harkinnassa käynti Italiassa tässä kuukauden tai parin sisällä tavaraa hakemassa. Jos olet jo suunnittelemassa käyntiä itsekin ja omaat jopa pakun niin olet erittäin tervetullut keskustelemaan reissusuunnitelmasta kanssani. Muussa tapauksessa myös kyytiläinen & apukuski mahtuu mukaan.

Nim. Jakamalla saa :)

--
kerran jos toisenkin

Mellu-

Posts: 4,006

#2 • • Mellu-
jos ajat saksan läpi ni mä voisin loikata täältä etelästä matkaseuraks *joo* sikäli mikäli reissu ei kauheen kauaa kestä + mul ei oo pelei *hymy* matkailu avartaa :) Suunnittelin meinaa itekkii et lähtisin käväsee italyssä kattelee mestoi ku se ny tällä hetkel o aika lähellä ^__^

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

KLUVITUS

Posts: 148

#3 • • KLUVITUS team !F.U.C
Hyvä kuulla että matkaseura kelpaa *hihu* ja kovin nopeastikin reagoit. Onko sulla jotain tiettyä paikkaa siellä mihin mieli?

--
kerran jos toisenkin

Mellu-

Posts: 4,006

#4 • • Mellu-

KLUVITUS, 24.9.2007 16:02:
Hyvä kuulla että matkaseura kelpaa *hihu* ja kovin nopeastikin reagoit. Onko sulla jotain tiettyä paikkaa siellä mihin mieli?



pitää tarkistaa se kaupungin nimi *joo* ja noh.. eipä sillä varmaa loppupeleis kauheeta välii oo mihin sitä suuntaa *nauru* kuha pääsee näkee jotai :D *matkustusfriikkihymiö*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

KLUVITUS

Posts: 148

#5 • • KLUVITUS team !F.U.C
*nauruhymynauru* .. niin sitä pitää! Asenteella sitä elämässä pärjää eikä uikuttamalla :d

--
kerran jos toisenkin

Marjo

Posts: 1,796

#6 • • Marjo pupuTupuna
Öh, pakko avautuu, mutta... Olin juuri Firenzessä ja olin todella pettynyt ihmisiin. Mä kun luulin, että ranskalaiset on ylimielisiä!! Ikinä en ole missään saanut niin huonoa palvelua ja mä en sentään vaadi mitään superpalvelua! Mut kannattaahan siellä mennä toki käymään muiden juttujen kuin ihmisten takia. Ja ehkä ne ihmiset ois sit ihan jees, kun tutustuis tj. *justjoo*

p.s. Ja mä sentään YRITIN puhua niille italiaa... *igor*
KLUVITUS

Posts: 148

#7 • • Edited KLUVITUS team !F.U.C

pupuTupuna, 24.9.2007 19:25:
Öh, pakko avautuu, mutta... Olin juuri Firenzessä ja olin todella pettynyt ihmisiin. Mä kun luulin, että ranskalaiset on ylimielisiä!! Ikinä en ole missään saanut niin huonoa palvelua ja mä en sentään vaadi mitään superpalvelua! Mut kannattaahan siellä mennä toki käymään muiden juttujen kuin ihmisten takia. Ja ehkä ne ihmiset ois sit ihan jees, kun tutustuis tj. *justjoo*

p.s. Ja mä sentään YRITIN puhua niille italiaa... *igor*



Ikävää kuulla että jäi Italian kulttuuri turistirysän tarjonnan varaan, itse en ole Firenzessä ollenkaan viihtynyt joten en omaa edes kokemuksia palvelun tasostakaan. Kyllä tietynlainen ylpeys itsestään kuuluu italialaisuuteen, aivan ehdottomastikin välillä ja suomalaisena siihen tottumattomalle sen kokeminen on tietysti kulttuurishokki. Asian kanssa oppii kyllä kikkailemaan varsin näppärästi ajan kanssa, jos omaa luovaa kansainvälistymisen mielialaa eli pitää mielensä avoimena ja kujeilevana eikä suostu hajoamaan kulttuurierojen edessä. Näin kuitenkin tapahtuu aina silloin tällöin jos ei pidä varaansa varsinkin turistipaikoissa, mikäs sen hauskempaa kuin sortaa ulkomaalaisia, on joidenkin mielestä se kivoin tapa elää omassa maassaan. Sellasta se..

Lippu korkealla vaan jos on siihen aihetta, olipa sitten missä päin maailmaa tahansa *hymy*

--
kerran jos toisenkin

Marjo

Posts: 1,796

#8 • • Marjo pupuTupuna

KLUVITUS, 24.9.2007 20:11:
---
pupuTupuna, 24.9.2007 19:25:
---


Ikävää kuulla että jäi Italian kulttuuri turistirysän tarjonnan varaan, itse en ole Firenzessä ollenkaan viihtynyt joten en omaa edes kokemuksia palvelun tasostakaan. Kyllä tietynlainen ylpeys itsestään kuuluu italialaisuuteen, aivan ehdottomastikin välillä ja suomalaisena siihen tottumattomalle sen kokeminen on tietysti kulttuurishokki. Asian kanssa oppii kyllä kikkailemaan varsin näppärästi ajan kanssa, jos omaa luovaa kansainvälistymisen mielialaa eli pitää mielensä avoimena ja kujeilevana eikä suostu hajoamaan kulttuurierojen edessä. Näin kuitenkin tapahtuu aina silloin tällöin jos ei pidä varaansa varsinkin turistipaikoissa, mikäs sen hauskempaa kuin sortaa ulkomaalaisia, on joidenkin mielestä se kivoin tapa elää omassa maassaan. Sellasta se..

Lippu korkealla vaan jos on siihen aihetta, olipa sitten missä päin maailmaa tahansa *hymy*



Joo, no kyllä mäkin sen ymmärrän, että Firenzessä on varmasti vastaanotto juurikin turistirysille tyypillisen tympeää. Pakko oli vaan avautua, kun olin aivan erilaisissa ennakkokäsityksissä ja sitten joutuikin pettymään. Tultiinkin siihen lopputulokseen, että ne luuli meitä monessa paikassa amerikkalaisiksi(moni asia tähän viittasi), kun niitä siellä oli pilvin pimein eikä heihin suhtauduttu ilmeisimmin suurella lämmöllä.

Ja pakko vielä puolustautua, että olen kyllä yleensä avarakatseinen ja erilaisille kulttuureille avoin, mutta kyllä varmasti kenellä tahansa jää paha maku suuhun, jos kohdellaan joka hetki kuin alempiarvoista, varsinkin, kun en mielestäni käyttäydy itse moukkamaisesti tai muuten ansaitakseni sellaista kohtelua. Mutta joo, mä viihdynkin enemmän viidakossa kuin fiineissä kulttuurikaupungeissa, joten ehkä sitten parempi pysyä niissä. *nauru* Ja toivon tulevaa Italian matkaasi/-nne oikein onnistuneeksi! *hihu* *piis*
KLUVITUS

Posts: 148

#9 • • KLUVITUS team !F.U.C

pupuTupuna, 24.9.2007 22:09:

---

Ja pakko vielä puolustautua, että olen kyllä yleensä avarakatseinen ja erilaisille kulttuureille avoin, mutta kyllä varmasti kenellä tahansa jää paha maku suuhun, jos kohdellaan joka hetki kuin alempiarvoista, varsinkin, kun en mielestäni käyttäydy itse moukkamaisesti tai muuten ansaitakseni sellaista kohtelua.




Olen täysin samaa mieltä asiasta kanssasi eikä siihen loppupeleissä kannatakaan ajautua vaan näyttää ns. närhen munat jos tarvetta ilmaantuu. *hymy* Tullut huomattua että joskus niitä näytellään vaikkei mitään varsinaista tarvetta edes olisikaan, joskus taasen ei vaikka tarve olisi suurikin.

Kulttuurieroja vain, kulttuurieroja eikä sen kummempaa. Niiden hyväksyntä tuntuu olevan joillekin kanssakävijöille kovin vaikeata enkä voi samaistua kovin hyvin heihin sillä itse yritän viimeiseen asti ymmärtää näitä tosiasiallisia seikkoja sillä ilman ymmärrystä en voisi kovastikaan matkustella. Se olisi kovin surkeata omalta kannaltani katsottuna ja ehkä se itseasiassa onkin myös niiden kannalta jotka eivät paljoa matkustele. Jää moni asia kokematta.

Pitää joskus lähteä varsinaiselle viidakkoseikkailulle, se kun on jäänyt kokonaisvaltaisesti kokematta. Kuulostaa hauskalta *joo* ja aavikkoseikkailunkin voisi liittää perään samantien..

--
kerran jos toisenkin

KLUVITUS

Posts: 148

#10 • • KLUVITUS team !F.U.C
Kunhan nyt ekana saisi tämän Puolen Euroopan Halki Ja Takas-kiertueen tehtyä. :)

Olisi todella eduksi jos tosiaan löytyisi joku jolla olisi tarvetta kuljettaa tavaraa Italiaan tai sieltä tänne / omaa käytännöllisen kulkupelin tai saa hankittua sellaisen käyttöönsä ym. Kaikenlainen ehdottelu asian tiimoilta on tervetullutta koska yleensä asiathan ovat vain järjestelykysymyksiä joihin kyllä löytyy vastauksetkin kun vähän tutkailee.

--
kerran jos toisenkin

KLUVITUS

Posts: 148

#11 • • KLUVITUS team !F.U.C
Kyllä nyt on ihan pakko avautua enemmän Italiasta, sori jos kypsyttää..

Sain muuten paikanpäällä huomata hyvin henkilökohtaisesti kuin hassua on olla ulkomaalainen mies Italiassa ja eritoten täältä pohjolasta kotoisin enkä voi kuin ihmetellä sitä kuinka vähän suomalaiset miehet käyvät oleskelemassa pidempään Italiassa (eikä tätä nyt tarvitse mitenkään ymmärtää väärin) koska siinä maassa asuu n.58 miljoonaa ihmistä eli karkeasti arvioiden 10 kertaa enemmän ihmisiä kuin Suomessa.

Valinnanvaraa ultimate-suhteen löytämiseen siis on 10 kertaa enemmän kuin Suomessa, tämä siis sukupuolesta riippumatta eikä tätä tule mitenkään väheksyä ellei nyt ole yksinkertaisesti vain täysjuntti joka ei mitenkään ymmärrä oman elämänsä arvoa vaan haaskaa sen tyhjänpäiväisiin persoonallisuuksiin koska ei osaa sopivampia itselleen muualta hakea. Jollei esim. täältä Suomesta muunlaisia jostain syystä itselleen saa ja tyytyy sitten heihin koska se nyt on vaan helpompaa siten.

Mielestäni hirveätä ihmiselämän haaskausta mutta kukin tekee omalla elämällään ihan miten itseään lystää. Kunhan lystää sanon minä :)

--
kerran jos toisenkin

Saarus

Posts: 95

#12 • • Saarus
Toteutuiko reissu ja jos niin mitenkas siella meni? :)

--
-life is life and show must go on-

C-Girl

Posts: 162

#13 • • C-Girl
Pakko kirjottaa tänne.
Itse hetken aikaa Italiassa asuneena voin kertoa, etteivät italialaiset siitä sen ystävällisemmiksi muuttuneet, vaikket turisti ollutkaan. Tietenkin poikkeuksia joukossa.
Miksan

Posts: 1,464

#14 • • Miksan

C-Girl, 24.5.2008 23:16:
Pakko kirjottaa tänne.
Itse hetken aikaa Italiassa asuneena voin kertoa, etteivät italialaiset siitä sen ystävällisemmiksi muuttuneet, vaikket turisti ollutkaan. Tietenkin poikkeuksia joukossa.


Mä taas en oo ikinä kokenu mitään muuta ku hyviä hetkiä italialaisten kanssa ku muutaman kesän siellä asustellu ja 4 vuotta ollu tiivissä tekemisissä italialaisten kanssa moottorilurheilun kautta.
Claudi0

Posts: 255

#15 • • Claudi0 d a n c e m a c h i n e s
Itekkin tulee reissattua vuosittain Italiaan ja lepposta porukkaa munkin kokemusella. Firenzehän on sitä paitsi vielä pohjois-Italiaa, eikä pohjois-Italia ole mitään Italiaa. *nauru*