Alek Szahala - The Last of the Mohicans remix

33 posts, 2 pages, 13,461 views

serotonot

Posts: 3,137

#21 • • serotonot Paul Easy

polly, 15.12.2006 11:13:
ei oikeen toiminut mulle.
olisi ollut kiva kun sitä melodiaa ois hyödynnetty läpi koko biisiin.

nyt tää vähän tuntuu sellaselta et laitetaan se kiva renkutus tohon suvanto kohtaan ja muuten väännetään perus polkkaa



Joo aika sama fiilis tuli mullekin. Ja niinku aina, nää freeform tjsp biisit tuntuu mun mielestä jotenki siltä että 33rpm levyä soitetaan 45rpm:llä, mut enhän mä tästä genrestä mitään tajuakaan.
Sallakat

Posts: 2,220

#23 • • Sallakat jungle, baby !
Hmm... heti alkubiitin jälkeen tuleva saundi tuntuu olevan jäljessä tahdista? kuulosti ainakin siltä.

Toi töks töks töks basso on jotenkin nuiva, mutt toisaalta näin nopeaan biittiin ei kai muhevampi basso sopisikaan?

Paha toisaalta lähteä kommentoimaan tällästä mättöbiisiä kun en koko musalinjasta perusta yhtään, mutta täytyy mahdollisimman objektiivisesti todettuna sanoa ettei kyl yhtää toiminut.
Kuten Polly kommentoi niin tuota melodiaa olisi voinut (mun mielestä PITÄNYT) hyödyntää enemmän, koska nyt se vaa jäi tollaseksi välileijunnaksi. Ja sitte hirvee tykitys päälle. Öö?
Ja IMO välileijunnat ei sovi yhtään tällaseen hardimpaan musaan. Mitä niissä väleissä on tarkoitus tanssilattialla tehdä? sytyttää rööki?

Sitte tossa on paljo noita tausta härpätin saundeja mitkä menee eri tahtiin kuin päätempo ja tekee sotkuisen vaikutelman over all.

Lopetan ammattitasoisen analyysini tähän samalla kun lopetan myös biisin loppuun kuuntelun.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#24 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

JussiS, 15.12.2006 08:15:
Ihan kiva, mut tosta itse päämelodiasuvannnosta puuttuu kyl kaikki muna, elävät elementit jne. Tuntuu et vedetty yhdellä soundilla koko homma kasaan. Huomattavasti enemmän erilaisia stringejä, droneja, eläviä soundeja ja orkestraatiota kehiin (Reasonin oma orchestration-pakki on helvetin hyvä, kantsii tsekkailla). Hiukan jotain intiaanilaulua viel taustalle, ni tää on hyvä.




Alunperin toi suvanto-osuus oli huomattavasti tuhdimpi ja dynaamisempi, ongelmana oli vaan että toi itse polkkapuoli jäi sen jälkeen ihan vitun laimeeks. Pitää vielä hinkkailla tota ja kattoo miten tosta sais paremman.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#25 • • liikkuva muna an egg on the move

Sallakat, 15.12.2006 15:19:
Hmm... heti alkubiitin jälkeen tuleva saundi tuntuu olevan jäljessä tahdista? kuulosti ainakin siltä.

Toi töks töks töks basso on jotenkin nuiva, mutt toisaalta näin nopeaan biittiin ei kai muhevampi basso sopisikaan?

Paha toisaalta lähteä kommentoimaan tällästä mättöbiisiä kun en koko musalinjasta perusta yhtään, mutta täytyy mahdollisimman objektiivisesti todettuna sanoa ettei kyl yhtää toiminut.
Kuten Polly kommentoi niin tuota melodiaa olisi voinut (mun mielestä PITÄNYT) hyödyntää enemmän, koska nyt se vaa jäi tollaseksi välileijunnaksi. Ja sitte hirvee tykitys päälle. Öö?
Ja IMO välileijunnat ei sovi yhtään tällaseen hardimpaan musaan. Mitä niissä väleissä on tarkoitus tanssilattialla tehdä? sytyttää rööki?

Sitte tossa on paljo noita tausta härpätin saundeja mitkä menee eri tahtiin kuin päätempo ja tekee sotkuisen vaikutelman over all.

Lopetan ammattitasoisen analyysini tähän samalla kun lopetan myös biisin loppuun kuuntelun.



Tota melodiaa tosiaan vois hyödyntää enemmän, tosin koko biisin läpi toistaminen tekee siitä saatanan puuduttavan. Toi menee vakavaan harkintaan ennenkö pukkaan tän lopullisesti jakoon.

Basson vaihdolla pyrin < (pyr-i-n) saamaan tästä turhan brittifreeformisaundin pois (joka lähtikin, mutta toi lisää nopeudentuntua +10 bpm:n verran). "Välileijunnan" funktio on täsmälleen sama kun kiksussakin, eli sen aikana voi kaivaa persettä tai polttaa pari askia röökiä. IMO ne sopivat jokaiseen genreen, oli sitten speedcorea tahi perseenläpsyttelytaloa. Itselleni on käytännössä ihan sama, onko intro biisin alussa vai keskellä biisiä.

Ainii joo, kantsii muuten kerrata subjektiivisen ja objektiivisen analyysin ero.
a98

Posts: 871

#26 • • Edited a98
niin täytyy alkuun tosiaan todeta että eipä ole oikeen mun tyyliä tämä, mutta laitan nyt kuitenkin kommenttia kun satuin kuuntelee.

mulle ei henkkoht uponnut noi melodiat sitte yhtää, ei toi suvanto eikä toi sahailu sen jälkee. mutta toi alun intro oli hiton hyvän kuulonen, hienosti tuotettuu soundii :)
mut tosiaan toimis niin paljo paremmin hitaana :D

the slower the better :)
kosmo

Posts: 759

#27 • • kosmo TJH87
Siinä määrin kunnianhimoinen projekti että piti ihan kuunnella ja jos tästä nyt jotain sanoisi...

Intro soundaa hyvältä happolinjoineen yms. härpättimineen. Haikat on ainakin mun truthien mielestä jääny vähän hiljaselle ja ehkä kaipaisin jotain muutakin perkussiota perus 909-haitsujen lisäksi. Hyvin kuitenki polkee...

Breikissä soi heti ihan kiva padi, mohikaanifiilistä selkeesti. Mut sitten oon kyllä JussiS:n yms. kanssa samaa mieltä että kovin jää köykäseksi. Ehdottomasti lisää perkuja (pata kärsii yksinäisyydestä), jousia ja suhinaa&pörinää. Ymmärrän että kliimaxi tuntuu lähinnä pierulta jos tavaraa tuodaan liikaa nostoon mut koita jättää sieltä jotain elementtiä soimaan ja pyri miksaamaan niin ettei koko moska puuroudu niin eiköhän se siitä. Originaali mielessä tätä kuitenkin varmasti suurinosa kuuntelee niin oletusarvot voi helposti olla jossain ihan muualla ;)

Riffi nyt on vähän mitä oletinkin. Ei välttämättä mitään uutta auringon alla mutta varmasti toimii genrensä diggailijoille.

Ei mikään markan remixi mutta vaatii vielä duunia. :)
dB

Posts: 1,317

#28 • • Edited dB Digital Beat Music
En ole kuullut alkuperäistä soundtrackia. Yhdyn kyllä siihen että yleensä leffaremiksit tai tv-sarja remiksit on huonoja tyyliin 24. Tässä on ideaa mutta toimii ehkä enemmän tämän tyylisen genren faneille. Kyllä diggailen silti. :)

Mikä mahtaa olla BPM tässä?
¡ Previous post about a year ago !
MRC

Posts: 1,346

#29 • • Edited MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik
Meloo ois voinu käyttää enemmän.Jotenki tuli mieleen et täs ois kysees kaks eri biisi ja niiden väliin olis pistetty tollanen herkistely kohta enne uutta biisiä. Alku biisistä aika tunkkasen kuulonen. Liikaa ääniä samaan aikaan. Mut kaipa se on tän kaverin tunnusmerkki. Toi loppu osan melodia ihan jees. Mun mielestä vaan tulee liian hitaasti ku vertaa bassoon. Ja basso vois olla miten sen nyt sanois :D Tuhdimpi?;)

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!

Avatar
#30 • • REivaaja Guest

Sallakat, 15.12.2006 15:19:
Mitä niissä väleissä on tarkoitus tanssilattialla tehdä? sytyttää rööki?



Sinä sen sanoit.
Lumpy

Posts: 873

#31 • • Edited Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Musta toi rakenne oli kohdillaan. Sopivasti kaikkea. Ohkaselt tosiaan hieman tuntuu tuo pää-leadi. Odottelen innolla finaalimpaa versioo. Tuo Kick vois haluta vähän lisää dynyy.
Jka

Posts: 317

#32 • • Jka Harder.fi

alek szahala

valtaosa elokuva- (tahi klassisen) musiikin remikseistä on ihan saatanan paskoja, mainittakoon nyt nimeltä K-Complexin ja Tiëston Adagio-remiksit, joista ensimmäinen on luvattoman huono, plus tietty KAIKKI Brave Heart-remiksit artisteilta x ja y. William Orbit on toistaiseksi ainoa kaveri joka on saanut klassisen musiikin kuulostamaan hyvältä teknon tahtiin.



Olen täysin samaa mieltä. William Orbit on mielestäni ainoa, joka on onnistunut, ainakin tuon Adagio for stringsin kohdalla.

Melodia on kaunis ja sopii tykitykseen loistavasti. Tuo ensimmäinen suvanto raahaa ainakin omasta mielestäni jotenkin. Sointukulku on hyvä, jopa mahtava. Nostatuksia voisi vielä ehkä voimistaa jotenkin, samoin tuota noston jälkeistä tykitysosiota.

Eli: Hyvä vauhti, hyvä sointukulku, hyvä rakenne. Jos jotain lisättävää niin POWERIA(kohtuudella). Ei mitään poistettavaa *joo*
Avatar
#33 • • niomic Guest
Ihan alku ei toiminut, tuntuu tosiaan et menee vääräs tahdissa jotku lautaset, tasaantuu kyl aika nopeesti kun ääni hieman muuttuu.

Suvantoon tarvittaisiin tosiaan paljon enemmän jylhää ja munakasta menoa. Juuri leffan uudelleen katsoneena tuntu et paljon siitä fiiliksestä uupuu kun laiha leadi vetää niinkin tunnelatauksellista alkuperäistä melodiaa. Nousu suvannosta tuntui hyvältä ja toimivalta. Sitten taas palattiin takaisin tämmöseen perushyvään mättöön, mutta en kuullut tai tuntenut siinä mitään relaatiota koko teemaan, alkuperäisbiisiin tahi suvantoon. Mun mielestä se fiiliksen punainen lanka on tärkeä säilyttää näissä, vaikka siellä tulis ihan pienenä muistutuksen elementtejä teemasta tai alkuperäisestä biisistä, niin pysyy illuusio ja omat muistoperäiset fiilikset paljon paremmin pinnalla.

Nyt tosiaan tuntui et oli liimattu perusloopit jostain sun vuosien varrella rakentelemista biiseistä ja isketty väliin tuo suvanto.

Uskon että pystyt paljon parempaan mikäli jaksat tähän vielä selkeästi panostaa!