Korvatulpat aloittelevalle bilettäjälle.

37 posts, 2 pages, 22,140 views

yawiz

Posts: 236

#23 • • yawiz
*hih*mitä???mitä??? mitkä tulpat?? korviinko??
Snaggo

Posts: 1,147

#24 • • Edited Snaggo ;__;
Ostinpa sitten tommoset alpinet ja vaikuttavat varsin otollisilta tulpilta.
Apteekin 5 tulppiin verrattuna nämä ovat paljon mukavammat, soundista nyt puhumattakaan; puhe kuuluu täysin normaalisti ja korvalappuipodpikatesti osoittaa siedettävää kuunneltavuutta kuulokkeilla, tosin bassot vahvistuu ja yläpäät hieman laimentuvat.
Näin halpistulppien kuluttajana olen jopa hämmentynyt siitä että kuulen tarvittavat asiat lähes normaalisti, herää epäilyksiä siitä että vaimentaaks nää edes mitään *nauru*. Pitää vielä testata bilekäytössä viikonloppuna*kuolaa*.
Pienet tosiaan ovat, luurit menee ihan hyvin päälle kun noi on korvissa. ton "tapin" lyhyys tosin tarkoittaa hankalaa ulosottoa, varsinkin meille kynnettömille ihmisille. Toki siinä on se insertio"tikku" jolla ne saa ulos suht vaivatta.
Ainoot miinukset menee tolle kotelolle joka ei oo oikein mun mieleen, vetoketjusählinki=hyi. Mielummin joku kova rasia joka napsahtaa kiinni. Voi toki olla että totun ja alan tykkäämään. Nii ja sit kaikkien "varaosien"(millin kokoiset kakkosfiltterit ja se insertiotikku) kadottaminen tuskin on mikään vaikea tehtävä:P ..Saa nyt nähä miten käy.
Nää muuten kans puhdistuu vedes jotenkin maagisen sutjakasti.

LooPy, 29.11.2006 14:13:


Tattis. Pitää käydä tarkistamassa paikallisten liikeiden tarjonta.



-> Ainakin www.alpine.nl :in mukaan näitä myydään suomessa vain Helsingin musafasussa :F

--
bojoing.

typo

Posts: 685

#25 • • typo Testaaja

blastic, 28.11.2006 19:35:
oon jonkun verran luureja pitänyt päässä kuusien kanssa. Lievästi vittumaista mutta kyllä se onnistuu.



Tosta vittumaisuusongelmasta selviää aika pitkälti sillä, että pätkäsee saksilla tai veitsellä sitä kuusitulppien "jalkaa" lyhyemmäksi - ei paina kuulokkeet enää mitenkään ilkeästi soittaessa.

.pi.

--
.psychedelicious.

Lyra

Posts: 666

#26 • • Lyra
tästä on taas unohtunut korvakitti. Saa apteekeista, maksaa pari euroa,tyylikäs sininen muovikotelomukana :D .
Olen hyvin tyytyväinen tähän tuotteeseen näin pieni korvakäytäväiseksi , en siis voi käyttää noita kuusia sun muita hommeleita (eikä ole varaa vielä teettää mittatilauksena)
kitin saa muotoiltua minkälaiseksi haluaa.. antaa musan ihan ok läpi , pystyn kyl puhuu ne korvissa, korvani ovat pelastetut! 10+
tomii

Posts: 3,594

#27 • • tomii kallion herttua

Lyra, 11.1.2007 16:50:
tästä on taas unohtunut korvakitti. Saa apteekeista, maksaa pari euroa,tyylikäs sininen muovikotelomukana :D .
Olen hyvin tyytyväinen tähän tuotteeseen näin pieni korvakäytäväiseksi , en siis voi käyttää noita kuusia sun muita hommeleita (eikä ole varaa vielä teettää mittatilauksena)
kitin saa muotoiltua minkälaiseksi haluaa.. antaa musan ihan ok läpi , pystyn kyl puhuu ne korvissa, korvani ovat pelastetut! 10+



Jeps... meikäläinen jopa nukkuu useat yöt tollaiset päässä. :) Suosittelen myös erittäin lämpimästi. Itse olen bilekäytössä tällsia käyttänyt kohta 2 vuotta.

--
reivaan kunnes kuolen

patis

Posts: 1,158

#28 • • patis 10

nicky, 28.11.2006 23:24:
Mulla on ollu nää Alpinet jo kolme vuotta.

http://www.f-music.com/news_all.php?action=show&id=129&category=ajankohtaista

Musiikki-Fazerilta ostettu ja hyvin on toimineet, lievempi vaimennus on riittänyt. Vaimentaa suht´ tasaisesti musiikin taajuuksia, mutta puheen kuulee selvästi. Voi siis höpöttää tulpat päässä ; ) Hinta-laatusuhde varsin hyvä (20-25 e).



Heitin just roskiin tollaset alpinet. 2V kanniskelin noita mukana ja käytin vain äärimmäisessä tarpeessa, ja silloinkin päädyin joka kerta ottamaan ne ennenpitkää pois. Ovat siis mielestäni aivan paskat :)
¡ Previous post a couple of years ago !
longshort

Posts: 180

#29 • • longshort silmiäni usko en...
mitä mieltä olette noista kuulokkeista "ER20 High-Fidelity musiikki korvatulpat"

http://beatman.fi/product_catalog.php?c=56

jonku kakskyt egeä oisinki valmis tommosista maksamaan mutta onkoha tarpeeks ääne-eristystä jne. ku en tajua noista desibeleistä yms hölkäsenpöläystä, jotkut suojaimet kuitenki pitäis hankkia ja perus korvatulpat ei oo varmaa parhaat
gr

Posts: 1,116

#30 • • Edited gr Hu-hu

longshort, 1.6.2009 23:28:
mitä mieltä olette noista kuulokkeista "ER20 High-Fidelity musiikki korvatulpat"

http://beatman.fi/product_catalog.php?c=56

jonku kakskyt egeä oisinki valmis tommosista maksamaan mutta onkoha tarpeeks ääne-eristystä jne. ku en tajua noista desibeleistä yms hölkäsenpöläystä, jotkut suojaimet kuitenki pitäis hankkia ja perus korvatulpat ei oo varmaa parhaat


Juuri noista en tiedä, mutta meille tuli (spinnille) noita partyplugeja, joita näyttää olevan samalla sivulla. Kyseisiä tulppia jengi on kiitellyt enemmän ja vähemmän riippuen lähinnä siitä mahtuvatko mukavasti omiin korvakäytäviin vai eivät..
longshort

Posts: 180

#31 • • longshort silmiäni usko en...
joo olen just palloillut kummat paremmat party plugit vai noi er20 kuulokkeet, ihmiset mielipiteitä tai kokemuksia! ensi viikolla pitäis ostaa sen verra kuitenki tulee tapahtumis käytyä
Paperino

Posts: 458

#32 • • Paperino Sam-El

longshort, 3.6.2009 16:10:
joo olen just palloillut kummat paremmat party plugit vai noi er20 kuulokkeet, ihmiset mielipiteitä tai kokemuksia! ensi viikolla pitäis ostaa sen verra kuitenki tulee tapahtumis käytyä



Ittellä on ER20S-tulpat, ja ne ovat ainakin olleet hintansa väärtit. Vola on klubeilla yleensä tuntunut sopivalta ne päässä, ei liian kovalla eikä liian hiljaisella. Joskus ne ovat alkaneet hieman painaa korvakäytävää, kun on pitänyt muutaman tunnin päässä, mutta sekin menee yleensä ohi vähän asentoa korjaamalla. Ovat olleet käytössä nyt 1,5 vuotta eikä mitään kulumistakaan ole tapahtunut tänä aikana. Lyhyesti: kun laittaa noi korviinsa, 10 minuutin sisään unohtaa pitävänsä korvatulppia mutta säästyy kuulovaurioilta :) Partyplugeista ei ole kokemuksia.
Tth

Posts: 33

#33 • • Tth

Paperino, 3.6.2009 16:30:

Ittellä on ER20S-tulpat, ja ne ovat ainakin olleet hintansa väärtit. Vola on klubeilla yleensä tuntunut sopivalta ne päässä, ei liian kovalla eikä liian hiljaisella. Joskus ne ovat alkaneet hieman painaa korvakäytävää, kun on pitänyt muutaman tunnin päässä, mutta sekin menee yleensä ohi vähän asentoa korjaamalla. Ovat olleet käytössä nyt 1,5 vuotta eikä mitään kulumistakaan ole tapahtunut tänä aikana. Lyhyesti: kun laittaa noi korviinsa, 10 minuutin sisään unohtaa pitävänsä korvatulppia mutta säästyy kuulovaurioilta :) Partyplugeista ei ole kokemuksia.


Aamen, oon ihan samaa mieltä (no, tulpat on ollu 1.25 vuotta käytössä.. mut kuitenkin). Suosittelen!
tbo

Posts: 935

#34 • • tbo budhisattva
raati suosittelee lämpimästi Alpinen MusicSafe Pro-tulppia. Edulliset (25 musafazerilta), hyvänkuuloset, valittava vaimennus, mukavat (siitä huolimatta et meikän korvakäytävät on eri paria) ja ennenkaikkee deejiikäyttöön sopivat. Valettujen elacinien jälkeen ne toiseksparhaat tulpat, mut silti niin hyvät et en oo ihan satavarma kannattaako elacineihin sijottaa se 10x enemmän fyrkkaa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

gr

Posts: 1,116

#35 • • gr Hu-hu
noi alpinen plugit taitaa olla suurin osa samalla "rungolla" mutta erot tulee lähinnä filttereistä, kun meidän porukasta osa osti (finfonicilta) noiden tullessa paritkin eri filtterit tulppiinsa.
longshort

Posts: 180

#36 • • longshort silmiäni usko en...
onko sillä er20 ja er20s mallilla eroa?

kelasin et jos ostais vaan nyt suoraan ne er20
tulis helpoimmaks ja ehkä korva ei menis paskaks
diskoeno

Posts: 673

#37 • • diskoeno

...unohtaa pitävänsä korvatulppia mutta säästyy kuulovaurioilta :)



Muuten kyllä, mutta eipä taida paljoa bassoilta suojata, näin olen käsittänyt.