Thaimaa

74 posts, 4 pages, 35,593 views

Skenemursu

Posts: 1,568

#61 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

zZz, 28.1.2008 20:52:
Bumpataas tämä threadi vuoteen 2008.

Minnehän päin kannattaisi suunnata (maaliskuussa)? Nättiä rauhallista rantaa olla pitää, mutta kevyttä bileilymahdollisuutta arvostetaan myös. Veden alla ei ajateltu lomaa viettää, mutta muu tervehenkinen luontoreippailu voisi tulla kyseeseen.

edit: kevyellä haulla ei löytynyt parempaa topicia tälle. joku voisi ehkä muokata otsikkoa sopivammaksi?



taitaa tulla vähän myöhäs kun mennään jo huhtikuussa, mutta tällä hetkellä paras saari Thaimaassa on = Koh Kut... sijaitsee Koh Changista hieman etelään ja lienee Thaimaan 3 tai 4 suurin saari.

Ranongista pääsee kanssa hyville sukellusvesille Burman puolelle... siellä on parhaat sukellusvedet, mutta hieman säätöä viisumeiden kanssa jne...
TonySt

Posts: 4,166

#62 • • TonySt mediamoguli

Skenemursu, 5.4.2008 08:12:
---
zZz, 28.1.2008 20:52:
Bumpataas tämä threadi vuoteen 2008.

Minnehän päin kannattaisi suunnata (maaliskuussa)? Nättiä rauhallista rantaa olla pitää, mutta kevyttä bileilymahdollisuutta arvostetaan myös. Veden alla ei ajateltu lomaa viettää, mutta muu tervehenkinen luontoreippailu voisi tulla kyseeseen.

edit: kevyellä haulla ei löytynyt parempaa topicia tälle. joku voisi ehkä muokata otsikkoa sopivammaksi?

---


taitaa tulla vähän myöhäs kun mennään jo huhtikuussa, mutta tällä hetkellä paras saari Thaimaassa on = Koh Kut... sijaitsee Koh Changista hieman etelään ja lienee Thaimaan 3 tai 4 suurin saari.



Todellakin! Suosittelen! Olin tuolla jouluna ja todella kaunis saari, jota ei turistimassat ole vielä löytäneet. Menin itse botskilla Ko Changin kärjestä. Majoituksen suosittelen lämpimästi: www.kohkood-ngamkho.com . Bungalowit erittäin siistejä ja lähellä kaunista hiekkarantaa. Iltaisin porukkaa kertyi kaukaakin herkuttelemaan Joen keittiön herkuilla.

--
*** Wiiskulman Wanksta ***

Skenemursu

Posts: 1,568

#64 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
Songkran on nyt sitten alkanut... vinkkinä kaikille jotka eivät ole vielä Songkrania kokeneet että ehdottomasti paras aika tulla Thaimaahan on huhtikuussa jotta pääsee nauttimaan uudenvuoden vesisodasta... hullua kun esim täällä Chiang Maissa noin miljoona ihmistä kerääntyy keskustaan ultimate vesisotaan... poliisit vaanivat virka-asussaan super sokkereiden kera nurkan takana... ja lapset kaatavat ämpärillisen jäistä vettä heidän niskaansa talon katolta... kaikki on sallittua ja kukaan ei ota hernettä nenään.

Oma ehdoton suosikki juhlapyhä/festari maailmassa... (rion sambacarnevaalit täytyy käydä tsekkaamas vois olla kanssa kova).

Hyvää uutta vuotta kaikille... ja te jotka olette Thaimaassa kosteita bileitä!
Skenemursu

Posts: 1,568

#65 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
tulipahan sitten hankittua sen verran isompi talo että siinä on yksi ylimääräinen makuuhuone. joten siitä sainkin idean perustaa tälläisen pienimuotoisen "klubbari-hotellin" tänne Chiang Maihin. Eli täällä päin reissaavat klubbarilaiset ovat tervetulleita majoittumaan. Majoituksen voi maksaa esimerkiksi: Auran (väkevä) sinappina, myös Terve Leinoja pastillit sekä Iltalehti toimivat!

Tervetuloa! Laitan myöhemmin vaikka kuvan ja sijainnin kun saan sen prkl kuvan otettua sekä osoitteen käännettyä roomalaisille aakkosille :)
¡ Previous post a couple of years ago !
turquoise

Posts: 732

#66 • • Edited turquoise e-ra2co
Hei!

Nostan tätä, koska oon lähdössä kahdeksi kuukaudeksi Thaimaahan tammikuussa ja tää on aika vanha ketju. Jos teillä on omakohtaisia kokemuksia maasta, niin olkaa kilttejä ja suositelkaa yksin matkaavalle tytölle vinkkejä.

Haluaisin matkaltani:

- kauniita rantoja (ei sukellusta, ajatuskin ahdistaa!)
- rentoja ihmisiä - ei ylen määrin brittituristeja
- reivejäkin parit vois olla jees
- ehkä jotain muuta kulttuuria
- muuten vaan kivoja paikkoja.

*joo*


Niin ja PS: Tykkään urheilla, että liikunnalliset hommatkin kiinnostaa.

En oo tosiaan sen kummemmin tutkinut vielä mitään, mutta Bangkokiin olisi lennot. Aattelin varmaan ihan vaan pysyä Thaimaassa ja jättää Laosit sun muut näkemättä.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Inferno@Tre

Posts: 678

#67 • • Edited Inferno@Tre Hervanta UG

Replying to Thaimaa:

Hei!

Nostan tätä, koska oon lähdössä kahdeksi kuukaudeksi Thaimaahan tammikuussa ja tää on aika vanha ketju. Jos teillä on omakohtaisia kokemuksia maasta, niin olkaa kilttejä ja suositelkaa yksin matkaavalle tytölle vinkkejä.

Haluaisin matkaltani:

- kauniita rantoja (ei sukellusta, ajatuskin ahdistaa!)
- rentoja ihmisiä - ei ylen määrin brittituristeja
- reivejäkin parit vois olla jees
- ehkä jotain muuta kulttuuria
- muuten vaan kivoja paikkoja.

*joo*


Niin ja PS: Tykkään urheilla, että liikunnalliset hommatkin kiinnostaa.

En oo tosiaan sen kummemmin tutkinut vielä mitään, mutta Bangkokiin olisi lennot. Aattelin varmaan ihan vaan pysyä Thaimaassa ja jättää Laosit sun muut näkemättä.



Khao Lakissa tuli itse käytyä juskus tyyliin 2001 ennen tsunamia. Mut Bankokissa on noin muuten ehkä eniten nähtävää kaupungeista on aivan sairaan iso mesta. Aka jos oot kuukauden niin varaa Bankokiin tyyliin vajaa viikko ainakin.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

turquoise

Posts: 732

#68 • • turquoise e-ra2co

Replying to Thaimaa:


---
Hei!

Nostan tätä, koska oon lähdössä kahdeksi kuukaudeksi Thaimaahan tammikuussa ja tää on aika vanha ketju. Jos teillä on omakohtaisia kokemuksia maasta, niin olkaa kilttejä ja suositelkaa yksin matkaavalle tytölle vinkkejä.

Haluaisin matkaltani:

- kauniita rantoja (ei sukellusta, ajatuskin ahdistaa!)
- rentoja ihmisiä - ei ylen määrin brittituristeja
- reivejäkin parit vois olla jees
- ehkä jotain muuta kulttuuria
- muuten vaan kivoja paikkoja.

*joo*


Niin ja PS: Tykkään urheilla, että liikunnalliset hommatkin kiinnostaa.

En oo tosiaan sen kummemmin tutkinut vielä mitään, mutta Bangkokiin olisi lennot. Aattelin varmaan ihan vaan pysyä Thaimaassa ja jättää Laosit sun muut näkemättä.
---


Khao Lakissa tuli itse käytyä juskus tyyliin 2001 ennen tsunamia. Mut Bankokissa on noin muuten ehkä eniten nähtävää kaupungeista on aivan sairaan iso mesta. Aka jos oot kuukauden niin varaa Bankokiin tyyliin vajaa viikko ainakin.



Ai säkin oot käyny siellä!

Eiks kukaan tosiaan osaa neuvoa mua?

Sain eilen loistavan tiedon, että kaverini tulee ekaksi kuukaudeksi mun kanssa matkaan. Oon alustavasti suunniteltu, että voitais olla black/half moonien aikaan Ko Phanangilla. Onko siellä tyyliin myös ug-bileitä sillä saarella? Missä ois jos on? En jaksa olla missään överichillissä paikassa montaa päivää.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

turquoise

Posts: 732

#69 • • turquoise e-ra2co
Heippa taas! Lähtö on ens viikolla, enkä vielään oo saanut vastauksia. *täh*
Kaipaan erityisesti klubivinkkejä Bangkokista, sekä miksei myös Kuala Lumpurista, jossa viikon vietän. Luulen, että saarilta löydän mestat itsekin etsimällä. Auttakaa, pliis!

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Avatar
#70 • • astaroth Guest

Replying to Thaimaa:

Heippa taas! Lähtö on ens viikolla, enkä vielään oo saanut vastauksia. *täh*


oon budjaillut nyt bangkokissa kolme kuukautta, voisin pistää vähän listaa tiedustelemistasi asioista ja omista kokemuksista, kun on vähän rauhallisempi hetki menossa

just aukes viskiflinda ja aloitteluporukka kokoontui huoneeseen, niin ei ihan riitä keskittymiskyky kirjoittamaan pikkuromaania. toivottavasti ymmärrät :D

ihan vielä sellainen kyssäri, että onko eka kerta thaimaassa?
turquoise

Posts: 732

#71 • • turquoise e-ra2co

Replying to Thaimaa:


---
Heippa taas! Lähtö on ens viikolla, enkä vielään oo saanut vastauksia. *täh*

---

oon budjaillut nyt bangkokissa kolme kuukautta, voisin pistää vähän listaa tiedustelemistasi asioista ja omista kokemuksista, kun on vähän rauhallisempi hetki menossa

just aukes viskiflinda ja aloitteluporukka kokoontui huoneeseen, niin ei ihan riitä keskittymiskyky kirjoittamaan pikkuromaania. toivottavasti ymmärrät :D

ihan vielä sellainen kyssäri, että onko eka kerta thaimaassa?

astaroth


Kiitos!*jiihaa* Laita kun kerkiät (ja krapuloiltasi pystyt *pepsodent*). Oon tulossa yhden psykehenkisen naispuoleisen ystäväni kanssa, itsellä menee kyllä muutkin genret (joskin psyke kiinnostaa itseänikin eniten). Jos jotain ug:ta tiedät niin olis todella jees, mutta muukin käy. On tosiaan eka kerta kummallakin koko Aasiassa. Bangkokissa ollaan 11.-14.1..

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Avatar
#72 • • Edited astaroth Guest

Replying to Thaimaa:


Kiitos!*jiihaa* Laita kun kerkiät (ja krapuloiltasi pystyt *pepsodent*). Oon tulossa yhden psykehenkisen naispuoleisen ystäväni kanssa, itsellä menee kyllä muutkin genret (joskin psyke kiinnostaa itseänikin eniten). Jos jotain ug:ta tiedät niin olis todella jees, mutta muukin käy. On tosiaan eka kerta kummallakin koko Aasiassa. Bangkokissa ollaan 11.-14.1..



ok, mulla saattaa kestää hetki tätä vääntäessä, kun olo on aika hutera mutta here goes :D

ensinnäkin, koska reissusi kestää kaksi kuukautta, niin suosittelen hankkimaan ennen lähtöä kattavan opaskirjan maan sisällöstä. esim. lonely planet (http://www.lonelyplanet.com/) tekee hyvin kattavia opaskirjoja kaikista maailmankolkista. jos et löydä painosta pelkästään thaimaasta, niin siinä tapauksessa southeast asia- painos pitäisi olla myös hyvin toimiva (itsellä tämä). mitä viimeisimmän painoksen löydät niin sitä parempi, koska noista kirjoista löytyy kaupunkikohtaisesti melkeinpä kaikki mitä ummikon tarvitsee tietää. kartat, yökerhot, ravintolat, nähtävyydet, suositeltavat majoitukset ja hintatasot on hyvin listattuna noissa. mukana tulee myös kulttuurellisia käyttäytymisvinkkejä, jotta tietää miten homma täällä päin pelittää.

uskoisin että noita kirjoja ei ole suomesta hankala löytää, veikkaan että löytyy kaikista isommista kirjakaupoista

mitä liikenteeseen tulee, niin taksi on länkkärin kukkarolle lähes ilmainen. pyydä kuskia aina käyttämään mittaria, koska monet saattavat sanoa helposti kolminkertaisen hinnan siitä mihin sinun pitäisi mennä, jos tätä ei älyä tehdä. jos kuski ei käytä mittaria, anna hänen jatkaa matkaa ja ota toinen taksi, koska täällä niitä riittää. skootterikuskeja sekä tuk tukkeja en suosittele käyttämään, koska heidän kanssaan pitää aina neuvotella hinta etukäteen. jos et tiedä yhtään paljonko matkasi maksaisi taksilla, niin todennäköistä on että sinua vedätetään. bangkokin ruuhka alkaa iltapäivällä neljän paikkeilla, joten silloin ei kannata ihmetellä jos taksikuskit eivät halua lähteä heittämään pitkää lenkkiä tai mittarin käyttö on työn takana. junaliikenne (bts) on myös hyvin kätevä ja toimiva vaihtoehto, vr voisi ottaa oppia.

kunnon englannin käyttö kannattaa unohtaa (tarkoittaen oikeinääntämistä ja hienoja sanoja) koska 99% thaikuista ei sitä osaa juuri ollenkaan. eli vedä rallienkkuvaihde silmään sekä jätä sanoista pois s- ja r-kirjaimet. itselläkin on välillä vähän hankalaa ymmärtää mitä paikalliset hakevat puheellaan, esim. eräs henkilö sanoi minulle "biit" ja todellisuudessa hän tarkoittaa rantaa (beach) :P

mitä enemmän opettelet puhumaan thaita, sitä parempi. suositeltavinta on osata tervehtiä (naiselle "sawadee-ka"), kiittää (naiselle "khoop-khun-ka") sekä numerot (http://kpelto.iki.fi/thaikieli/numero/harjoittelu/?choice=4&from=0&to=25). numerot helpottavat asian selvittämistä esim- taksikuskeille, jos he eivät ymmärrä mille kadulle (soi) olet menossa ja ovat myös hyvä hierontabonus kaupoilla tingattaessa. ;) thait myös kohtelevat sinua kunnioittavammin, jos olet vaivautunut opettelemaan perusasioita heidän kielestään. youtubesta esim. thaipod101 selvittää hyvin melkeinpä kaiken mitä pekka perusreissaajan tarvitsee muistaa:


thaimaassa ei ole tapana tehdä ruokaa itse juuri ollenkaan, joten täällä syödään aina ulkona. katukeittiöstä voi löytää hyvinkin täyttävän annoksen puoli-ilmaiseksi, ravintoloissakaan ei tarvitse köyhtyä. suosittelen aina bongaamaan paikan jossa näyttää olevan paljon jengiä, se on merkki siitä, että ruualla on oikeasti jotain katettakin hinnalle. paikalliset murkinat luonnollisesti ovat halvempia, länsimaalaisesta ja erityisesti naudanlihasta saa maksaa jo enemmän. kannattaa myös tottua syömään lusikalla ja haarukalla, koska täällä harvemman annoksen mukana veistä tulee :)

jos olet yhtään kirjoihin päin niin voin ehdottomasti luettavaksi stephen leatherin trillerin "private dancer" (http://www.stephenleather.com/privatedancer.html), joka tarinan kerronnan ohella porautuu hyvinkin syvällisesti thaikkujen mentaliteettiin. tätä ei turhaan sanotakaan "länkkärin raamatuksi thaimaahan", hyvin koukuttava opus josta ahmin puolet ensi istumalta sen avattuani. kirja on myös ilmasena pdf:änä leatherin omalla kotisivulla, suosittelen ehdottomasti luettavaksi :) http://www.stephenleather.com/private-dancer.pdf

- kauniita rantoja (ei sukellusta, ajatuskin ahdistaa!)


tällä hetkellä on rantakaupungeista tsekattuna hua hin, phuket, pattaya ja saarista ko samet sekä ko phi phi. jos rantaa sekä luonnon kauneutta haluaa nähdä, niin silloin ko phi phi on hyvä vaihtoehto. varjopuoli paikassa vain on, että se on tosiaan aika turisti. kävin tuolla muistaakseni marraskuussa ja paikallisia ravintoloitsijoita sekä hostellinpitäjiä lukuunottamatta thaikkujen länsäolo tuntui hyvin vähäiseltä. nyt kun on sesonki niin määrä ei ole varmasti vähentynyt. jengi tosin oli hyvin rentoa, mutta eipä sitä hirveästi länkkäreitä kaipaa nähdä, jos 8000km matkaa päästäkseen eroon heistä :P sukellus ei ole saarilla tietenkään pakollista, mutta snorklaamista voin suositella. monilta saarilta saa varattua lauttareissuja, joilla pysähdtään eri puolilla saarta snorklaamaan ja katselemaan luonnonnähtävyyksiä. phi phin saarella oli hyvin kirkas vesi ja vedenalainen elämä rikasta, joten jos siihen kykenet niin voin ehdottomasti suositella. lauttoja phi phin saarelle lähtee phuketista. kannattaa muistaa vähän vertailla toimistojen hintaa, eikä ota suoralta kädeltä ensimmäistä vastaantullutta vaihtoehtoa. itsellä on saarista vielä näkemättä ko samui sekä ko chang, pitää sekin asia korjata täällä ollessa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Samet
http://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Phi_Phi
http://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Samui
http://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Chang_District

- rentoja ihmisiä - ei ylen määrin brittituristeja


thait ovat suurimmaksi osaksi hyvin rentoa ja sympaattista sakkia. on työn ja tuskan takana saada thai vittuuntumaan, melkeinpä kaikki tilanteet ja ongelmatapaukset ovat aina keskusteltavissa, kun itse muistaa pysyä rauhallisena (suomalaiset voisivat ottaa oppia vink vink). eipä täällä ole myöskään tullut törmättyä kuin muutamaan todella "white trash"-turistiin, eli enimmäkseen hyvä ilmapiiri vallitsee kaikkialla missä päin thaimaata ikinä oletkaan.

- reivejäkin parit vois olla jees


näihin ei ole itse tullut eksyttyä lähinnä siitä syystä, että omat matkakumppanit eivät niin erityisemmin välitä epäkaupallisesta konemusiikista, mutta eipä omien kokemuksieni perusteella tarjontakaan ole tältä saralta kauhean suurta. jos jotain niin kiksupaskaa. klubeja kyllä löytyy, mutta suurimmaksi osaksi tarjonta on maailmalla pyörivää listahittikuraa, joissain klubeissa on myös vähän uugeempi puoli mutta se ei tunnu hirveästi paikallisia aina sytyttävän. kolikon kääntöpuolella vaikken musiikkia täällä juuri siedäkään, niin äänentoisto on yleensä paskimmassakin klubissa 10 kertaa parempi, kuin missään suomen yökerhossa ja juhlakansa on sen verran lämminhenkistä että jopa itsekin vaivaudun sillointällöin ottamaan pari askelta pit bullin tahtiin. jos kuulosi on herkkä, niin suosittelen ehdottomasti hankkimaan jonkinlaiset korvatulpat, koska aasialaiset soittava musiikkinsa IHAN. SAATANAN. LUJALLA. itseä harmitti kun jätin omat muottiin tehdyt elacinit kotiin, täällä olisi välillä kaivannut. monesti yökerhoon mennessään saa unohtaa sosiaalisen kanssakäymisen kokonaan ja keskittyä viinan imemiseen, koska ei yksinkertaisesti vaan kuule toisten puhetta.

jos haluat laadukkaampaa klubimeininkiä mitä bangkokilla on tarjota, niin kannattaa suosia korkeamman yhteiskuntaluokan paikkoja. tältä saralta olen suosinut esim. royal city avenueta, eli rca http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_City_Avenue), tähän asti olen tosin käynyt vain route 66:ssa, kadulla on paljon muitakin yökerhoja ja baareja. mitä enemmän high society paikka on, sitä vähemmän törmäät vanhoihin länkkäreihin nuorien "vaimojensa" kanssa. rca:n baarit tosin sulkevat ovensa jo kahdelta, mutta monille bilettäjille tämä onkin vain hyvä aloittelupaikka ennen pidempään auki oleviin baareihin siirtymistä. näistä paikoista olen ehkä eniten suosinut mixxiä https://www.facebook.com/mixx.bkk?sk=info, tosin on vähän menettänyt hohtoaan kun sesonkiaikaan länkkärien määrä on selvästi kasvanut, mikä taas tuntuu tuovan haureamman alan ammattilaisia paikalle. mixx on auki viiteen aamuun ja jos sen jälkeen vielä tuntuu menojalka vipattavan, niin spice on auki kuuteen aamuun ja kuudelta aukeaa aamubaari swing, mutta näissä paikoissa on meno suht epämääräistä välillä :D

muita tsekkaamsen arvoisia paikkoja näin äkkiseltään tulee mieleen insomnia (https://www.facebook.com/clubinsomniabangkok?sk=info), climax (täällä on aina aika hyvääkin livemusiikkia) ja scratch dog.

muita pienempiä klubeja ovat sitten mm.

bossy
shock39
cm2
glow
funky villa

muitakin oli mutten krapuloiltani muista

sellainen pieni vinkki sitten, että monet klubit maksavat taksikuskeille komissiopalkkion tuomistaan asiakkaista. esim. mixx maksaa kuskille 100 bathia per tuotu asiakas joka on jo yhden ihmisen jälkeen tuplasti sen verran mitä hän saisi jos maksaisin normaalisti kyydin kämpiltä. eli jos baari on komissiopalkkion alainen, älä huolehdi mittarista ja hyppää vain kyydistä paikalle päästyäsi (kuvittele tätä autuutta suomessa). insomnia maksaa palkkion autokohtaisesti, mutta kyydissä pitää olla vähintään kaksi asiakasta. spice ja swing eivät ole komission alaisia

toisena vinkkinä juomapolitiikkaan, että monissa baareissa bisset saattaa olla lähestulkoon yhtä kallista kuin tiukemmat cocktailit (200-250 bathia, about 5e), joten tämän takia long island ice tea onkin muodostunut itsellä jo käsitteeksi. kääntöpuolella vaan viinatolet nousee täällä niin perkeleesti :D 7-11-kaupoissa, joita on kaikkialla, löytyy myös paikallista halpisviskiä (rock 101 ja blend 285), jotka maksavat sen 200 bathia pullo. kylkeen vähän red bullia, soodavettä ja kokista ja olet jo juomassa kansallisdrikkiä :) itse olen rakastunut tähän settiin

- ehkä jotain muuta kulttuuria


- muuten vaan kivoja paikkoja.


jos saat hankittua mainitsemani lonely planetin oppaan käteesi, niin sen pitäis näiden asioiden saralta valistaa tarpeeksi. baiyoke sky hotel (http://www.baiyokehotel.com/) kannattaa tsekata illalla, jos korkeat paikat eivät pelota. 87. kerroksen kattotasanteelta avautuu hyvin kaunis näkymä bangkokista. harmi vaan että olet vain neljä päivää täällä, koska voin luvata että tämän kokoisessa stadissa se ei ole edes pintaraapaisu

oisin varmasti voinut kirjoittaa paremmin ja kattavammin, mutta taidan olla vieläkin kännissä niin pesen käteni siitä vastuusta ;D jos jotain muita kyssäreitä herää niin voin parhaani mukaan yrittää auttaa

edit: niin joo ja shoppailusta unohtui mainita, että thaimaassa tinkiminen hinnasta on enemmän sääntö kuin poikkeus. esim. oma kaveri osti laukun josta pyydettiin alkuun 1200 bathia, siinä vaiheessa kun kaveri käveli pois niin laukku lähti 400 bathiin. toisen kaverin kanssa keskusteltiin myöhemmin samat laukut 340 bathiin. eli jokainen kikkakolmonen jonka hintaneuvottelussa keksit kannattaa käyttää hyödyksi (toinen myyjä tarjosi paremman hinnan, oma kaverisi osti samanlaisen hintaan nönnönnöö, alennusta koska ostat monta tuotetta jne.) eli kun käyt kauppakeskuksissa ja olet kojuissa joissa tuotteilla ei ole hintoja, on lähtöpyyntöhinta todennäköisesti reippaasyi yläkanttii. tarjoa silloin oma hintasi tylysti alakanttiin, pitäähän sitä olla mulkku vastapalvelukseksi :D liikkeissä joissa tuotteiden hinnat on selkeästi ilmoitettu, ovat joko alennustuotteita tai aitoja merkkivaatteita eivät juuri ole tinkaamisen alaisia

kauppakeskuksista kannattaa ainakin tsekata:

center one
century
mbk
platinium
siam centre
turquoise

Posts: 732

#73 • • turquoise e-ra2co

Replying to Thaimaa:


---

astaroth


Kiitos pitkästä sepustuksesta! En ehdi nyt kunnolla vastaamaan tähän mitään, joten jätetään myöhemmälle!

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

turquoise

Posts: 732

#74 • • turquoise e-ra2co
Reissu tuli tehtyä nyt kerron itse omia kokemuksiani, jos näistä jollekin olis joskus hyötyä.

Ko Phanganilla ei voi kyllä olla missaamatta bileitä, jos vähänkin on silmät auki. Pylväät on täynnä flaiereita tulevista bileistä, ja niitä on useat viikossa. Me ei Fullmooneissa käyty. Halfmooneissa käytiin kerran, mutta paikka oli täynnä nuoria uv:ssa hohtavia aussipissiksiä enkä mä ainakaan oikein viihtynyt. Ei siellä mahtunut kunnolla edes tanssimaan. Blackmoonit oli samanlaiset.
Eniten tykkäsin Shivamooneista. Ne oli pienet viidakkobileet, jossa psyke pauhas kahdeksaan asti aamulla. Usein bileistä järkättiin myös aamujatkoja jossain.

Bangkokissa ei käyty bailaamassa, koska mulle meni kaikki energia siihen, et pystyin sulattaan koko kaupungin hälinän.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.