Biletykseen liittyviä elämäntarinoita

14 posts, 1 page, 4,101 views

Athene

Posts: 390

#1 • • Edited Athene Tiina
Ei sittenkään mitään... *hymy*
pirpeli

Posts: 5,533

#2 • • pirpeli
"se vaan vei mut mukanaan"

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Avatar
#3 • • ALIEN Guest

a, 22.6.2005 02:51:
joo oliks tää ny biletarina vai valistusturinaks naamioitu markkinointikirje?



vai ihan vain molempia?
blender

Posts: 2,552

#4 • • Edited blender Arcade | KAIKU
Musta tarina oli kyllä hyvä, ei mitenkää naamioidun oloinen vaan ihan aito. Omaa tarinaa ois kyl aika pitkältä ajalta mut vois joskus toisen kerran tarinoida vaikka editoimalla... Tarkemmin ajateltuna tää loppuratkaisu kyl pistää hieman ihmetyttämään. Tässä nyt on varmaan tarkoitus että jokainen laittaa omia tarinoitaan eikä ala liikaa juuttua pelkkään aloituskappaleeseen..
Verano

Posts: 4,649

#5 • • Verano Merituuli
Mitä ihmettä 13-vuotias tekee aamuyöstä bileissä, kun sen pitäs olla nukkumassa tohon aikaan?

Mutta hyvä juttu, että lopetit huumeiden käytön =)
mekaanikko

Posts: 1,176

#7 • • mekaanikko don selecta

Verano, 22.6.2005 09:17:
Mitä ihmettä 13-vuotias tekee aamuyöstä bileissä, kun sen pitäs olla nukkumassa tohon aikaan?



No bilettää, tietty! =) Itsekin 13-vuotiaana 1992 bileissä ravaamisen aloittanut, ja nimenomaan UG-bileet olivat se juttu (jo ikärjattomuudenkin vuoksi). Itse olin aina skidinä bileissä päihteettömällä linjalla (ml. alkoholi), joten parin alkukonfliktin jälkeen vanhemmatkin olivat ihan tyytyväisiä vaikka olikin koko yön poissa bileissä. (Missähän vaiheessa toi viinan kittaaminen itse asiassa on muuttunut niin keskeisesksi osaksi omaa bileissä käyntiä?)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Verano

Posts: 4,649

#8 • • Verano Merituuli

mekaanikko, 22.6.2005 09:27:
---
Verano, 22.6.2005 09:17:
Mitä ihmettä 13-vuotias tekee aamuyöstä bileissä, kun sen pitäs olla nukkumassa tohon aikaan?
---


No bilettää, tietty! =) Itsekin 13-vuotiaana 1992 bileissä ravaamisen aloittanu.
-
Itse olin aina skidinä bileissä päihteettömällä linjalla (ml. alkoholi), joten parin alkukonfliktin jälkeen vanhemmatkin olivat ihan tyytyväisiä vaikka olikin koko yön poissa bileissä.



Mun mielestä kuudes-seiskaluokkalainen ei kuulu koko yön kestäviin bileisiin. Tottakai viimestään yläasteelle mentäessä alkaa kiinnostaa muukin kuin pikkuautoilla leikkiminen, mut mun skidit saa kyllä odotella tosta vielä muutaman vuoden, vaikken mitään tiukkapipokasvatusta aiokaan harrastaa, jos lapsia mulla joskus on. Ja vaikka johonki 15-vuotiaaseenki lapseeni varmasti luottasin (tottakai mun lapset ois yhtä fiksuja ku minäki ;) niin eipä ne muut ihmiset/ lapset siellä bileissä välttämättä ihan niin fiksusti käyttäytyis. Sitä örveltämistä varmasti kemuissa riittäs muiden osalta. Kyllä bilemaailmaan ehtii tutustua myöhemminkin.
hrdkvr

Posts: 3,929

#9 • • hrdkvr KURGO
eli osasyyn voi vierittää vanhempien harteille...

mun vanhemmat ei olis koskaan päästäny mua menee 13v 12h bileisiin!!!
just ja just päästi 16v :D

kyllä mä sanon että osaksi vanhempieni ansiosta ole nyt missä olen.. sillä tuli sitä pyörittyä nuorempana mitä ihmeellisimmissä porukoissa josta olis hyvin näin voinut käydä

!!kasvatus kunniaan!!

--
-keep it hard-

mekaanikko

Posts: 1,176

#11 • • mekaanikko don selecta

Verano, 22.6.2005 09:54:
---
Mun mielestä kuudes-seiskaluokkalainen ei kuulu koko yön kestäviin bileisiin. Tottakai viimestään yläasteelle mentäessä alkaa kiinnostaa muukin kuin pikkuautoilla leikkiminen, mut mun skidit saa kyllä odotella tosta vielä muutaman vuoden, vaikken mitään tiukkapipokasvatusta aiokaan harrastaa, jos lapsia mulla joskus on. Ja vaikka johonki 15-vuotiaaseenki lapseeni varmasti luottasin (tottakai mun lapset ois yhtä fiksuja ku minäki ;) niin eipä ne muut ihmiset/ lapset siellä bileissä välttämättä ihan niin fiksusti käyttäytyis. Sitä örveltämistä varmasti kemuissa riittäs muiden osalta. Kyllä bilemaailmaan ehtii tutustua myöhemminkin.



Njoo, tarkennettakoon siis sen verran et nyt kun ynnäilin päässäni vähän uudestaan niin olin kyl itse sittenkin jo 14 kerinnyt täyttää kun rupesin bileissä käymään. Mun mielestä se oli siihen aikaan yks täysipäisimmistä harrastuksista mitä skidillä voi olla, nykyään tuntuu et douppia yms. liikkuu paljon enemmän. Tai et siis ainakin omasta saman ikäpolven jengistä joiden kanssa bileissä tuli käytyä ei sihautusta ihmeellisempiin laittomiin aineisiin koskenut ja bileissä varsinkin oltiin usein ihan selvin päin, mut nykyään tuntuu et kemuissa just se nuorin jengi on kaikista pahimmin pireissä, lakoissa, essoissa jne. Voi tietysti olla et tää on pelkästään suppean viiteryhmän aiheuttama harha. Ja myönnettäköön et kyllähän esim. blossiin tuli ekan kerran tutustuttua nimenomaan eräilläkin Smilen (jossa ei toi paperipolitiikka ovella ollut maailman tiukimpia.. =) jatkoilla. Toisaalta tohon aikaan kun koko elämä pyöri bileskenen ja konemusan ympärillä niin ihmekö tuo, kyllä ne hUUmeet ja muut pahuudet olis varmasti samassa määrin tulleet tutuksi muuallakin.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Verano

Posts: 4,649

#12 • • Verano Merituuli

mekaanikko, 22.6.2005 11:11:
Njoo, tarkennettakoon siis sen verran et nyt kun ynnäilin päässäni vähän uudestaan niin olin kyl itse sittenkin jo 14 kerinnyt täyttää kun rupesin bileissä käymään



No mut tuohan muuttaa asian *vink*
hrdkvr

Posts: 3,929

#13 • • hrdkvr KURGO
no jos mekaanikko alko käymään 14 vee 12 tunnin bileissä niin kyllä sit munkin lapset voi hyvin päästää....

idis on se että tollaset 13-14 vee lapset on kuitenkin erittäin haavoittuvaisia kun puhutaan kaveriporukasta ja sen vaikutuksesta tuleviin tapahtumiin. se että mekaanikko on ollut erittäin fiksu ja sen kaverit ei ole saanut HÄNTÄ tekemään tyhmyyksiä on hieno asia, mutta se ei poista riskejä.

--
-keep it hard-

akir0

Posts: 2,554

#14 • • akir0 idleRPG champion 2009

mekaanikko, 22.6.2005 11:11:
---
Njoo, tarkennettakoon siis sen verran et nyt kun ynnäilin päässäni vähän uudestaan niin olin kyl itse sittenkin jo 14 kerinnyt täyttää kun rupesin bileissä käymään. Mun mielestä se oli siihen aikaan yks täysipäisimmistä harrastuksista mitä skidillä voi olla, nykyään tuntuu et douppia yms. liikkuu paljon enemmän. Tai et siis ainakin omasta saman ikäpolven jengistä joiden kanssa bileissä tuli käytyä ei sihautusta ihmeellisempiin laittomiin aineisiin koskenut ja bileissä varsinkin oltiin usein ihan selvin päin, mut nykyään tuntuu et kemuissa just se nuorin jengi on kaikista pahimmin pireissä, lakoissa, essoissa jne. Voi tietysti olla et tää on pelkästään suppean viiteryhmän aiheuttama harha.



Noh, taidan olla sun kanssa about samaa ikäluokkaa ja suurinpiirtein samoihin aikoihin lähteny ekoja kertoja bileisiin, tosin mulla tais olla 1993 eka kerta.

Tiedä sitten onko silloin ollut jotenkin naiivi vai mitä, muttei sitä douppia silloin kyllä samaan tapaan liikkunut ja käyttö oli muutenkin aika paljon erilaista. Jotenkin en ees muista, että tuolloin ug-bileissä ois erityisesti edes alkoholin kanssa läträtty, toki niitä muutamia olusia (täysi-ikäiset) nauttivat.

Mun kaveripiiristä, jotka tuohon aikaan kävivät bileissä on kyllä kasvanut suht koht tervejärkisiä yksilöitä, ainakin suurimmasta osasta.