Reppumatkaajat a.k.a. travellers

51 posts, 3 pages, 25,485 views

Jupe

Posts: 571

#41 • • Jupe
Oli kyl aika helmi jakso pojilta.. *hih**aplodit*

--
"Meidän päiviemme moduulikäsitteestä on kokonaan poistettu antiikin vaatimus suhdekauneudesta." -Aulis Blomstedt

Displacer

Posts: 1,828

#42 • • Displacer
Tuo Trans-Siperia kiinnostaa minuakin, jos pääsen Kiinaan opiskelijavaihtoon ensi vuodeksi niin olisi tarkoitus ainakin sinnepäin mennä junalla. Siperian ja Mongolian halki Pekingiin ja siitä vielä sitten Shanghaihin, jonne hain kouluun. Pitää vaan varata sillein sopivasti aikaa, että kerkiää pysähtyä vähän ihmettelemään Mongolian aroja ja Venäläisiä kaupunkeja siinä matkalla. Kiinassa kerkiää sitten sen vuoden tai puolen vuoden aikana matkustella enemmänkin...

Tähän mennessä on reppumatkailut jääny vähäisiksi. Ainoa mitä olen tällä saralla päässyt kokemaan oli kun ajettiin Venäläisillä vuokramoottoripyörillä muutaman kaverin kanssa Vietnamin halki Hanoista Ho Chi Minh Cityyn (ent. Saigon). Siinä samalla käytiin tietenkin katsomassa kaikki tärkeimmät nähtävyydet ja sotamestat sekä mielenkiintoisimmat kaupungit.

Tähän reissuun meillä meni joku 16pv kun pysähdyttiin välillä useaksi päiväksi kivoihin kaupunkeihin. Olisi tuohon reissuun paljon enemmänkin saanut laitettua aikaa mutta valitettavasti tilanne ei sitä sallinut. Matkaa kertyi joku 2000+ kilometriä, tarkkaa lukumäärää ei voi sanoa kun ei niissä pyörissä ollut mitään mittareita. Tai yhdessä oli, mutta nekin oli ilmeisesti vain näön vuoksi eivätkä olleet kiinnitetty mihinkään.

Yöpymiset hoidettiin eritasoisissa hotelleissa/motelleissa, suunnitelmissa oli että oltaisiin nukuttu teltassa ainakin pari yötä mutta ei koko Hanoista löydetty paikkaa missä olisi myyty telttoja. Ei paikalliset eikä suomalainen tyyppi joka on asunut siellä monta vuotta osannut sanoa mistä voisi ostaa teltan Hanoissa. Johtunee varmaan siitä että Vietnamissa on ulkomaalaisilta telttailu kielletty jos ei ole jollain järjestetyllä reissulla.

Hotellit olivat tasoltaan aika vaihtelevia mutta hinnat olivat kaikkialla suurinpiirtein samat, kahden tai kolmen hengen huoneesta yhdelle yölle sai maksaa about 5e per henkilö. Parhaimmillaan oltiin 3 tähden hotellissa ja huonoimmillaan motellissa missä ei ollut edes juoksevaa vettä.

Kyllähän siinä kaikenlaista sai kokea ja nähdä noinkin lyhkäisessä ajassa tien päällä.

http://wheniwasinnam.piilopaikka.com/ Löytyy kuvia reissusta ja sitä edeltävältä parilta kuukaudelta kun oltiin isolla ryhmällä Haiphongissa ja Hanoissa opiskelemassa. Joskin tuonne on aika paljon valikoitunut kuvia, jotka varmaan lähinnä kiinnostavat reissulle osallistuneita.
typo

Posts: 685

#43 • • Edited typo Testaaja

ALIEN:
Joo, eli löytyiskö täältä yhtään harrastajia? Kokemuksia, ehdotuksia, mietteitä, suosituksia, varoituksia ihan mitä vaan kirjoittakaa tänne! itseeni on ainakin kiinnostanut lähtee matkalle jonnekin huitsin nevadaan reppu selässä ja kuulokkeet korvilla jo muutaman vuoden.



Koska sitä ei vielä ole täällä mainittu, niin: http://www.pallontallaajat.net/interrail/

Omatoimimatkaamiseen (ei pelkkään reilaamiseen) keskittynyt keskustelufoorumi ja korvaamaton tietolähde. Kirjoittaa voi rekisteröitymättäkin, mutta rekisteröityminen on silti suotavaa.

.pi.

--
.psychedelicious.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#44 • • [Nuclear] el aprendiz
Madventures ruokkii mun matkailuintoa ihan liikaa...tuskaa tää länsimaailma. *hih*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

UzU

Posts: 2,361

#45 • • UzU [33100]
Itse olin tammi-helmikuun Thaimaa-Malesia akselilla reppumatkailemassa.
Kyseessä oli ensimmäinen pidempi ilman suurempia ennakkosuunnitelmia tehty matka kaukamoissa. Ja olihan se jännää..

Ensimmäinen viikko meni opetellassa maan tavoille. Oppi vähän hintatasoa, pari sanaa kieltä koska kukaan ei puhu englantia muuta kuin pahimmissa turistimestoissa yms.

Loppu tuli yllättävän nopeasti vastaan ja nyt polttaa kovasti jalkoja, jotta uudelle matkalle pääsisi.
Dueno

Posts: 168

#46 • • Dueno klubbarin rumin

UzU:
Itse olin tammi-helmikuun Thaimaa-Malesia akselilla reppumatkailemassa...



Paljonko olit varannu rahaa matkalle? Yövyitkö hostelleissa? Jos oot mahdollisesti kirjotellu jotain päiväkirjaa aiheesta nii pistäppäs jakoon ja voit vaik kertoo enemmä kokemuksii Thaimaasta ja Malesiasta.

Mua himottas kyl lähtee joulukuus vähä reissaamaan, mut en tiiä kenen kanssa ja minnepäin *hihu*

--
da_:D:_DSA:SAD:_SDSA:_DS:A_D:AS_SDA:_DS:_SD:_DSA:_d

henkka

Posts: 4,973

#47 • • henkka
Joskus ollaan suunniteltu et pakattais rinkat ja lähettäis jonnekki Lappiin vaeltamaan niin että ekat yks 1 tai 2 päivää vedellään vaan merkkaamattomia polkuja sen kummemmin tutkimatta
karttaa ja sit ruvetaan paikallistamaan missä ollaan ja lähetään tsiigailee johonki suuntaan.

Että semmosta reppumatkailua.

Mut vielä toteuttamatta.
Lauruska

Posts: 821

#48 • • Lauruska nihkee
Täällä on yks joka reissas kuukauden kesällä 2001 ynpäri länsieurooppaa. Oli kivaa *plur*
UzU

Posts: 2,361

#49 • • UzU [33100]

Dueno:
---
UzU:
Itse olin tammi-helmikuun Thaimaa-Malesia akselilla reppumatkailemassa...

---


Paljonko olit varannu rahaa matkalle? Yövyitkö hostelleissa? Jos oot mahdollisesti kirjotellu jotain päiväkirjaa aiheesta nii pistäppäs jakoon ja voit vaik kertoo enemmä kokemuksii Thaimaasta ja Malesiasta.

Mua himottas kyl lähtee joulukuus vähä reissaamaan, mut en tiiä kenen kanssa ja minnepäin *hihu*



Tarkoitus olis tehdä matkapäiväkirja muutaman kuvan kans nettin kunhan saan aikaseks. Pistän sit linkin tänne. Kirjoitin kyllä ihan perinteisesti kynällä ja paperilla reissun ajan.
Mulla meni n. 10-15 euroa päivä.. välillä enemmän välillä vähemmän.
Asuin halvoissa guest houseissa yms ja söin pääosin katuruokaloista joista saa muuten sikahyvää ruokaa välillä.

Kirjoittelen pidemmän stoorin myöhemmin.
jeesboks

Posts: 4,064

#50 • • jeesboks p u p u
Tuonne Austraalia Uusi-seelanti akselille kiinostais kovasti. Ja itseassiassa mahdollisesti oiskin tonne austraaliaan tarkotus lähteä tulevan vuoden aikana, jos ei opiskelemaan pääse. Tosin ois tarkotus ois tollon sitten vuodeks lähtee.

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

[Nuclear]

Posts: 5,855

#51 • • [Nuclear] el aprendiz
Oisko jollain käytännön kokemusta lentopasseista tahi niiden edullisuudesta verrattuna yksittäin ostettuihin lentoihin?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku