Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 552,930 views

Strobocop

Posts: 161

#702 • • Strobocop Skenepoliisi
Ei.

--
Three strikes and you are out!

T3k

Posts: 1,221

#703 • • T3k semmonen
todella harvoin.
Intissä tuli luettua linnunradan käsikirjat ja nyt on menossa da vinci koodi.

että mikään himolukija en ole, mut joskus on ihan mukava ottaa vähän kirjaa käteen *joo*
kap-pu

Posts: 1,167

#704 • • kap-pu the amazing suction cup boy

jUSSi,
Iain M. Banks on parhautta. Muista lukea pelaaja kans, jos et oo lukenut jo :-)



plakkaris on jo aika lailla Banksilta (nimi luetulla kielellä):
Muista Flebasta, Pelaaja, Aseiden käyttö, Tähystä tuulenpuolta, The Algebraist, Against a Dark Background, Inversions, The State of the Art, Complicity. Menossa myös The Wasp Factory. Kaikki ihan ykköskamaa *sydän*, samoin kuin Alastair Reynoldsin tuotokset.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

jUSSi

Posts: 1,377

#705 • • jUSSi äkäinen vanhus

kap-pu, 29.7.2006 18:31:
---
jUSSi,
Iain M. Banks on parhautta. Muista lukea pelaaja kans, jos et oo lukenut jo :-)

---


plakkaris on jo aika lailla Banksilta (nimi luetulla kielellä):
Muista Flebasta, Pelaaja, Aseiden käyttö, Tähystä tuulenpuolta, The Algebraist, Against a Dark Background, Inversions, The State of the Art, Complicity. Menossa myös The Wasp Factory.



aah <3

oon lukenut kans melkein kaikki Banksit :)

<3 <3 Consider Phlebas <3 <3
Avatar
#706 • • Marianne Guest
Toki, tällä hetkellä menossa Sofi Oksasen Stalinin lehmät, sitä ennen luin Sofin Baby Jane
ippu

Posts: 52

#707 • • ippu
Mä olen hidas lukemaan ja huono keskittymään ja ajatus harhailee monesti omilla teillään, et huomaa jonkun pätkän jälkeen ettei o mitään käsitystä mitä on just lukenu. Elikkä helppo luettava toimii. Kesällä ei tule juurikaan luettua mut kun syksy koittaa ja töissä päivät hiljenee ni mikäs sen parempaa ajan tappoa, kun hyvä kirja. viime syksynä tuli jokunen dekkari luettua. Tess Gerritseniä ja Leena Lehtolaista lähinnä. Da Vinci koodin innostamana luin myös enkelit ja demonit, joka oli kyllä tosi huono! Tällä hetkellä työn alla on Alice Seboldin Oma taivas. Todella mielenkiintonen ja tunteita herättävä teos, voin suositella!

--
on mielelle pahasta olla aina osa yleistä mielipidettä

duvin

Posts: 582

#708 • • duvin Jay v/d Veen
Mulla on yleensä aina kesken liuta kirjoja, tällä hetkellä seuraavat:

Neal Stephenson - Quicksilver (wikipedia, amazon)
Tää on Neal Stephensonin "Baroque Cycle"-"trilogian" eka osa. Sijoittuu 1600-luvun puolivälille ja huisin hyvä kirja. Kannattaa olla lukenut saman kirjoittajan Cryptonomicon ekaks.
Ihan samaan fiilikseen kuin Stephensonin Snow Crashissä ei näissä kirjoissa päästä, mutta kerronnan tyyli ja tekniikka ovat sitäkin makeampia.

John Morris Roberts - The New Penguin History Of The World (Fourth Edition) (amazon)
John Morris Roberts - The Penguin History Of Europe (amazon)
Parhaat yleistajuiset historiankirjat, mitkä käy läpi tärkeimmät tapahtumat ympäri maailmaa.

Bill Bryson - A Short History of Nearly Everything (wikipedia, amazon)
Paras yleissivistävä kirja ikinä. Pakollista lukemista kaikille!

Daniel C Dennett - Brainstorms (amazon)
Dennettin ensimmäinen kirja on jotenkin jäänyt lukematta, vaikka on roikkunut hyllyssä jo vuosikaudet. Muut kirjat onkin tutumpaa tavaraa. Dennett on filosofi ja kognitiotieteilijä(?), joten käsiteltävät aiheet pyörivät vapaan tahdon ja tietoisuuden muodostuksen ympärillä. Lisätietoja Dennettistä.
Avatar
#709 • • gnomex Guest
Sain juuri luettua Tuomo Santolan Dynaamisen Universumin teoreettiset perusteet. Melkosta meininkiä *lmao*
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#710 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
ajattelin tällä hetkellä menossa olevan j.t. leroyn sarahin jälkeen
lukea ehkä jonkun bukowskin tai fanten kirjan... mutta en ole kyl
kumpaankaan pahemmin tutustunut, joten jotain kirjavinkkejä olis
hyvä saada.

*ding*

--
dasinoaisnvs

serge

Posts: 252

#711 • • serge

k1mm0, 19.10.2006 14:08:
ajattelin tällä hetkellä menossa olevan j.t. leroyn sarahin jälkeen
lukea ehkä jonkun bukowskin tai fanten kirjan... mutta en ole kyl
kumpaankaan pahemmin tutustunut, joten jotain kirjavinkkejä olis
hyvä saada.



John Fante on sitä parasta koskaan. Bandini-sarjan kirjat on hyvä paikka alottaa, listaukset löytyy vaikka Wikipediasta, http://en.wikipedia.org/wiki/John_Fante. Sitten toinen saman superliigan suositus olisi Richard Brautigan. *piis*

--
Une fleur de bèton m&#039;’inspire

-Casper-

Posts: 1,363

#712 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ
jokunen vuosi sitten kaveri esitteli mulle Waltarin teoksia...........
Jäin koukkuun samantien ja vuoden aikana ahmin ne kaikki....siis nää suuret teokset. En sentään kaikkia novelleja*tirsk*
jokin siinä tarinan kerronan humoristisessa, mutta silti faktaan perustuvassa tyylissä on tosi koukuttavaa.
Samalla sai tällainen vähän huteran perus koulun käynyt kaveri. Hieman ilmaista historian oppituntia.
Eli jos joku on joskus väittänyt sinuhea "raskaaksi" väitän "noooot" kantsii zekata.
Tota fantasia osastookin oon yrittänyt.....ei ihan oo auennu..pitäs varmaan antaa uus mahdollisuus?
Tosin tänä päivänä tota aikaa tuntuu jäävän niin vähän......*ding*
rose

Posts: 1,047

#714 • • rose vakaasti epävakainen
Anthony De Mello, Havahtuminen

Tosi mielenkiintoinen kirja, jos kiinnostaa etiikka, moraali ja todellisuuden ja itsensä määritteleminen. Oon nyt vähän yli puolenvälin ja ihan innoissani =) Kirjoittaja on uskonnollinen, mutta ainakaan mua ei ole haitannut kristilliset viittaukset. Ei todellakaan mitään perinteistä jeesustelua, kun tällasella peruspakanalla menee läpi. Äiti suosittelee!

--
TwistedLife™ Amusement Park

STE

Posts: 63

#715 • • Edited STE
No oma soppa lusikkaan:

Neale Donald Walsch, Keskusteluja Jumalan Kanssa 1-3

Ennen kuin tuomitsette niin tiedoksi, että tuomitsin itsekkin...aluksi. Löysin tämän kirjan äitini hyllystä minkä hän taas oli saanut lahjaksi. Olin heti, että omg mitä hippi sontaa se nyt lukee, katotaas vähän ja sitten huohotellaan. Itse olen aina ollut hieman kristinuskoa...kuin muitakin uskontoja vastaan.

Luin pikkasen ja sitten hieman lisää. Yllätyin koska kirja ei jeesustele ja heittää romukoppaan yleiset jumalakäsitykset ja uskonnot. Hyvää kirjoissa on myös se, että vaikka ei uskokkaan tekstin tulleen jostain muualta kuin kirjoittajan vilkkaasta mielikuvituksesta, kirjan sanomasta ei ole mitään haittaa eikä se aivopese uskomaan mitään.

Jos kiinnosta saada vastauksia tai "vastauksia" elämää suurempiin kysymyksiin, niin kannattaa tsekata nämä kirjat, alkaen ykkösosasta kriittisellä pohjalla. Löytyy kirjastoista.

--
Good day

asdf

Posts: 3,155

#716 • • asdf
Tasokasta fantasiakirjallisuutta oon jäänyt kaipaamaan, tai muuten vaan ajatuksia herättäviä teoksia. Jos jollain on varsinki ensinmainitusta jotain suositeltavia kirjoja ni otan tiedon mielelläni vastaan :P
unitarina

Posts: 61

#717 • • unitarina
Elikkäs olen jo aikoja mietiskellyt, että olis kiva jutella lukemistaan kirjoista jonkun sellasen kanssa jota Oikeasti kiinnostaa niistä puhuminen. Lähipiiri kun on jo ehtinyt vähän kyllästyä *justjoo* Nyt olisin siis etsiskelemässä "kirjakerhoa", joka kokoontuis paremman puutteessa vaikka kahviloissa luettuaan saman kirjan (tai miksei vaikka eri kirjojakin) ja vertailee kokemuksia jne. Itse olen aika jämähtänyt fantaisia- osastolle ja haluaisin saada uusia näkökantoja fiktioon ja faktaan, historiaan ja nykypäivään. Jos jossain on jo tämäntyyppinen ryhmittymä niin olisin mielelläni liittymässä tai sitten voidaan muutaman ihmisen kanssa pistää oma pulju pystyyn *tanssittel*

Toivottavasti muitakin samaa etsiviä löytyy ja pääsen vihdoin... purkautumaan *kuolaa*

--
*jiihaa*

kAiStA

Posts: 229

#718 • • kAiStA
Kaari Utrion kirjat on kolahtanu.
Muutenkin olen kiinostunut keskiajasta.
Utrion kirjoissa on sekoitettu faktaa ja fiktiota mielenkiintoisella tavalla.

--
Let the music be your only God..

unitarina

Posts: 61

#719 • • unitarina
Mä taas olen tullu siihen tulokseen, että Utriot on käytännössä aina saman kertausta. "Heikko" nainen pulassa, vahva mies ja Suomi... Vähän seksiä ja naimisiin. Tai no ainakin ne 4 kirjaa jotka siltä olen lukenut on toistanu tätä kaavaa.*justjoo*

--
*jiihaa*

homppa

Posts: 731

#720 • • Edited homppa

unitarina, 27.10.2006 19:49:
Elikkäs olen jo aikoja mietiskellyt, että olis kiva jutella lukemistaan kirjoista jonkun sellasen kanssa jota Oikeasti kiinnostaa niistä puhuminen. Lähipiiri kun on jo ehtinyt vähän kyllästyä *justjoo* Nyt olisin siis etsiskelemässä "kirjakerhoa", joka kokoontuis paremman puutteessa vaikka kahviloissa luettuaan saman kirjan (tai miksei vaikka eri kirjojakin) ja vertailee kokemuksia jne. Itse olen aika jämähtänyt fantaisia- osastolle ja haluaisin saada uusia näkökantoja fiktioon ja faktaan, historiaan ja nykypäivään. Jos jossain on jo tämäntyyppinen ryhmittymä niin olisin mielelläni liittymässä tai sitten voidaan muutaman ihmisen kanssa pistää oma pulju pystyyn *tanssittel*

Toivottavasti muitakin samaa etsiviä löytyy ja pääsen vihdoin... purkautumaan *kuolaa*



Mä vähän luulisin et tollasia saattas olla aika tosi moniakin, mutta eria asia sit miten löytää niitä. Netistäkin saatais ihan googlettamalla. Jos yliopistossa opiskelee niin sit ei pitäs ainakaan olla ongelmaa löytää kirjapiirejä. Itellä ei oo ongelmaa kun opiskelen kirjallisuutta niin samaan aikaan aloittaneista melkein jokainen jätkä esim on ollu ihan kympillä mukana meidän runoilloissa, jossa on siis luettu ääneen omia ja oikeidenkin kirjalijoiden runoja - ja tietenkin ryypätty. Se on aika hauskaa itse asiassa. Kirjallisuudesta tulle puhuttua jotenkin automaatisesti aika paljon, et ei oo tarvinnu sit mihinkään kirjapiireihin hakeutua vaikka sekin vois olla tosi hienoo. Tää opiskelu on kyl niin teoria painotteista skeidaa 95 prosenttisesti et ihan loistavaa kun on mahdollista sit myös olla "taiteellinen"