Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 552,739 views

cosmikki

Posts: 1,261

#21 • • cosmikki
joku taisikin mainita; Nancy on hieno kirja. tai ei hieno, pikemminkin masentava, mutta yksi parhaista kirjoista joita olen lukenut. on myös joitakin muita vastaavanlaisia kirjoja olemassa joiden nimiä en muista.
mutta muiden ihmisten traagiset kohtalot kiinnostavat.

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

freba

Posts: 151

#22 • • freba
Avernian:


Ei kellään olisi sellaista kirjaa kuin Bored with the Rings? *nauru*
Se ja sen suomennokset on suomen kaikista kirjastoistakin kuulemma loppu kun Tolkien-fanit on vuosien varrella pöllineet kaikki kappaleet. Kyseessä siis parodia Lord of the Ringsistä.



En kuule mene vannomaan, mutta olen melko varma, että tuon saa esim. akateemisesta. Jos siitä nyt haluaa maksaa.

Omiin lukumieltyksiin kuuluu mm. Pratchett, Lovecraft, Rice ja muuta sellaista ei niin raskasta luettavaa.

Viime aikoina niin se lukeminen on vaihtanut suuntaa koulun takia ja nyt käyn läpi sellaisia kun, Bob Foss - Filmmaking. Narrative and Structural Techniques ja S.Chatman - Story and Discourse. Narrative Structure in Fiction and Film. Välillä menee kyllä tosi kuivaksi *mur*
Panfobia

Posts: 521

#23 • • Panfobia
Ei, koulukirjat ei kyllä tosiaan innosta. Nytkin pitäis lukea yhtä sellasta...mut ei. Onhan niitä uusintatenttejäkin sit joskus... *hih*

Yks lukemisen arvonen kirja on mun mielestä Kalin laulu. Ei fantasiaa, ei scifiä, mutta muuten hyvä. *joo*

--
*sydän*

Urd

Posts: 33

#24 • • Urd
näin muistaakseni bored with the ringin siinä suomalaisessa kirjakaupassa mikä on siinä kaivopihan hollilla

--
dahlin', drinking lager from plastic cups is just so now, it practically makes me come

Andy Braun

Posts: 646

#25 • • Andy Braun housebase
valitettavasti ei yhtäään... *nukkuu*
Urd

Posts: 33

#26 • • Urd
no jopas, viime kuussa oli vielä. kai niitä jostain saa, olin ajatellut sellaista itsellenikin... :-(

--
dahlin', drinking lager from plastic cups is just so now, it practically makes me come

Avatar
#27 • • Kirsikka Guest
Mä tykkään lukea tosi paljon, tosin en kyllä mitään fantasia ym. osastoa.. eikä mikään kauhu tai dekkaritkaan oikein uppoa. Seuraavana lukemista odottaa populäärimusiikkia vittulajänkältä =) saa nähdä mimmonen on.. ja viimeeksi taisin lukea jonkun Leena Krohnin kirjan.. Muutenkin tykkään lukea enemmän kotimaisia kirjoja.
Texx

Posts: 650

#28 • • Texx ^_^
*joo* Luen tooosi paljon, tällä hetkellä jotain saksan keskitysleiriin liittyvää kirjaa, ja sitte anne frankin päiväkirjaa, ja cooksonin kirjoja luen tosi paljon (kirjotinkohan nimen oikein ? :D )
Tykkään lukee historiaa :)

--
*piis*

skasi

Posts: 161

#29 • • skasi
Juu. Oon lukenu kyllä melko paljon kaiken näköistä. Fantasiaa ja scifiä eritoten, ja myös niiden parodiaa. Terry Pratchett ja Douglas Adams siinä kaks kivaa. "Linnuradan käsikirja liftareille.."

Ja moottoritiehän on väylä jota pitkin paikassa A asuvat ihmiset siirtyvät paikkaan B, ja tällä välin paikassa C (joka on jossain A:n ja B:n välillä) asuvat ihmiset ajattelevat että mikä siinä paikassa B kiinnostaa niin paljon ihmisiä paikassa A, jotta sinne täytyy koko ajan päästä..

<- Hieman oma sovellus... Mutta kyllä se moottoritien tarkoitus alkaa hahmottua kun kirjaa lukee..

ENIMMÄKSEEN HARMITON...*nauru*

--
I love music, any kind of music. I love music, just as long as its groovin!

Syder

Posts: 2,255

#30 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Fantasiakirjallisuus on poikaa. Mut jotta pääsisin tuohon aiheeseen käsiks nii kyl se kirja kolahtaa ku se putoo päähän nukahtaessa *joo*.

--
Divida et impera.

Panfobia

Posts: 521

#31 • • Panfobia
Syder:

Mut jotta pääsisin tuohon aiheeseen käsiks nii kyl se kirja kolahtaa ku se putoo päähän nukahtaessa *joo*.



*nauraa*

--
*sydän*

nina¤

Posts: 364

#32 • • nina¤ -eläinlaps
Minähän luen paljon ja mitä vaan ja eri kieleillä : Pushkinista Kafkaan...

Kirjallisuus on fantasian ja faktan yhteensulautumista, kuten meidän kaikkien laiffikin.. Kirjat on kaiken lisäks valtava tiedon lähde, sellaista ei päästetä käsistä *slurps*

Juu ja sitten Heideggerin "paljastumiset" on hienoa, totuus on muuten etsimisen arvoista *ökkö*

--
..for me to POOP ON..

Syder

Posts: 2,255

#33 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Mikä totuus? *nauru*

--
Divida et impera.

2000

Posts: 420

#34 • • 2000 Opetuslapsi
Nyt kun tuli jälleen pimeää ja harmaata, jää hieman aikaa lukea.
Lukeminen on loistava keino tyhjentää pää masentavista ajatuksista, rentoutua ja omistaa aikaa itselleen.
Juuri viime yönä sain päätökseen Adamsin Sielun pitkän pimeän teehetken... loistava kirja *joo*

--
2 nasty 4 U

Lost-Soul

Posts: 3,107

#35 • • Lost-Soul los pallos
nyt kun duunissa on hiljasta ja aivan liikaa aikaa käytettävänä, niin kirja on aivan loistava kuluttamaan aikaa... =) Ehdottomasti Dilbert kirjasarja on ykkönen*nauraa**heiii**joo*

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Syder

Posts: 2,255

#36 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
R.A Salvatore - Dark elf trilogy!!

--
Divida et impera.

UnityF

Posts: 15,721

#37 • • UnityF joo just se
Mä luin juuri Nancyn se oli hyvä kirja...*nauru*
Panfobia

Posts: 521

#38 • • Panfobia
Bored with the Rings suomeksi eli Loru Sorbusten herrasta ilmestyy uutena painoksena...pitäisköhän marssia kirjakauppaan?

Vaikka Tolkien-fani oonkin, hyvä parodia on silti aina hyvä parodia. Jos se siis on hyvä... *hih* Että niin selvää itsensä ilmaisua taas tänään... *ding*

--
*sydän*

Shatter Sound

Posts: 164

#39 • • Shatter Sound Mastermind
SOMA on viimeisin kirja mitä oon lukenu, se kertoo hallusinogeeneist*ding*
mut yleisesti ottaen ei jaksa aina lukee...
joutuu muutenki lukee liikaa välil *nukkuu*

--
at the edge of infinity

nina¤

Posts: 364

#40 • • nina¤ -eläinlaps
Syder: Mikä totuus?

Eihän sítä voi tietää *plur*
*piis*

--
..for me to POOP ON..