pääsykokeet/opiskelu

858 posts, 43 pages, 366,260 views

milla

Posts: 3,699

#41 • • milla
kuilu:

dirtyfacedkid:20% hakijoista, et aika helppo
No on. Ei taida olla kyse eläinlääketieteellisestä, sibiksestä, taikista tai teakista... On linjoja joihin otetaan apaut 1% tai alle hakijoista… Ja sit on linjoja jotka vedetään nokkiin, ja puolet ei pääse, eli puolet mulle…

Onks vähä perjantai ja sotapäivä!?*ding*

- rastihymiöruutuun -


joo, se 1% on aika motivoiva juttu
*nauraa* mut ei se mitään, mä tuun ainakin oleen onnellinen alkkiksena siel kalliossa, koska tiedän et oon yrittänyt*plur*

voisinpa mäkin vaan ottaa kirjan käteen ja päntätä ne tiedot. vaikeempaa on yrittää kehittä itsestään fyysisesti/henkisesti pätevämpää ihmistä teatterialalle. tai hitot! emmä tiedä onkse vaikeampaa! tuntuu vaan siltä just nyt.
nina¤

Posts: 364

#42 • • nina¤ -eläinlaps
kuilu:

Muista, siihen tarvitaan joko lahjoja tai vitusti duunia. Jos löytyy valmius molempiin, silloin syntyvät taiteilijat!

you're so damn right *vink*
Sen takia luovuin pianistin urasta... outoo tunnustaa tällaista *blush* mut mä en pysty olla keskittynyt samaan asiaan 24 h vuorokaudessa. Sen takia musta tuleekin tutkija *plur*

--
..for me to POOP ON..

SuttiS

Posts: 3,111

#43 • • SuttiS Drama Queen
elisak:

Opiskeleminen antaa sellaista tyydytystä mun sielulleni, että ehkä mun on pakko vielä joskus asettua alttiiksi nöyryytykselle ja ottaa encore pääsykokeisiin lukemisessa*justjoo*



Sama juttu, mä oon ikuinen opiskelija -aina tuntuu löytyvän uusia kiinnostuksen kohteita... Sairaanhoitaja, tradenomi...hmm...oiskohan seuraava vaik puuseppä? Tai sit mä otan jatko-opintoja Kantapään korkeakoulussa... *nauru*

--
Suoritus tekee mestarin.

Blues

Posts: 5,414

#44 • • Blues Koning van Afrika
Blackout:

Yksi neuvo: olkaa realisteja. Jos jonnekin mestaan otetaan keskimäärin 10% hakijoista, niin sinne ei kannata lähteä puutteellisilla tiedoilla kokeilemaan onneaan. Joko luetaan niin että henki lähtee tai sitten ei haeta lainkaan.

[muokattu 10.2.2003 23:53]



Se on nykypäivää..
Itse haen oikikseen ja lukuprosessi on jo alkanut. Saa nähdä kuinka motivaatio riittää kahden kuukauden päästä *nukkuu*
kun on lukenut kirjat ties kuinka monta kertaa läpi ja niissä on jotain mitä ei osaa/ymmärrä. *täh* *nyyh*

Valmennuskurssit voi auttaa joissain aineissa hyvinkin paljon.
*piis*

Tsemppiä kaikille!

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

kissi

Posts: 2,436

#45 • • kissi niihä?
mINNy:


Sama juttu, mä oon ikuinen opiskelija -aina tuntuu löytyvän uusia kiinnostuksen kohteita... Sairaanhoitaja, tradenomi...hmm...oiskohan seuraava vaik puuseppä? Tai sit mä otan jatko-opintoja Kantapään korkeakoulussa... *nauru*


Mulla kans muuttunut ajan mittaan tuhannesti ajatukset siitä, mitä mä haluun "isona" tehdä! *justjoo*
Tuntuu vaan et ikuisestiko mä vaan keksin uutta opiskeltavaa, enkä koskaan ole valmis! Mutta niinkai se on nykyaikana monella ja hyvähän se vain on, jos jaksaa kehittää itteään...
Mut joskus vaan tulee semmonen olo, et mitä mäkin oon mun elämässäni saavuttanu, kun en oo edes missään kunnon töissä ollu! Leikkiny vaan tarjoilijaa ja kaupantätiä... *voiei*
No nyt pitäis edes saada tuo tradenomin tutkinto suoritetuks, niin sit olis edes jotain taskussa! *iloinen*
Dragonfly

Posts: 542

#46 • • Dragonfly Mariarawr
ku mä pyrin teknilliseen korkeakouluun (teknillinen yliopisto se kyllä on mutta teknillinen korkeakoulu kuulostaa hienommalta :) niin mun ei tartte pänttiä mitään kasaa jotain kirjoja mis on jotain niin turhaa asiaa ku tekstiä.. mä inhoon sellasia kirjoja missä on vaan tekstiätekstiätekstiä ja tekstiä. viime vuosina mulla oli aina tuskaa päästä psykologian kursseista läpi ku niissä kirjoissa oli vaan tekstiä, tylsää, puisevaa tekstiä... eww.. hmmh.. mä joudun kyl vissiin vilkaseen jotain matikan kirjoja mutta plah.. kyllä nyt jotkut laskut osaa ja jossei osaa nii mulla on niin paljo ammattikorkeakouluvaihtoehtoja et kyl mä vähintää yhteen luulisin pääseväni *hih* ei pidä stressata turhaan.. ku kohta on kesäki ja kaikkee *purr*

--
Uguu~

kikira

Posts: 91

#47 • • kikira
Ens viikolla alkaa sitten pääsykokeisiin lukeminen. YO-kirjotukset perjantaina ohi *ökkö* ...Jipii jipii!
Pääsykokeen ekassa osassa pitää osata 2 kirjaa melkein ulkoa ja sit viel jonkunlainen aineistotehtävä kokeessa annettavasta materiaalista. Pyrin siis Tampereen yliopistoon opiskelemaan tiedotusoppia (5% hakijoista viime vuonna sisään...). Ja Helsingin yliopistoon meen koittamaan onneani viestinnän valintakokeeseen kun on sama kirja kuin Tampereella. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kattoo nyt irtoaako opiskelupaikka.

--
I can resist everything but temptation

ATD

Posts: 271

#48 • • ATD
riikka:

Ens viikolla alkaa sitten pääsykokeisiin lukeminen. YO-kirjotukset perjantaina ohi *ökkö*



sama juttu.. viel ku tietäs minne hakis..

--
"se on vaan hengausta ja chillausta.. mennään ajan mukana"

RedOne

Posts: 448

#49 • • RedOne
Mimmosilla todistuksilla porukat on hakenu ammattikorkeeseen? Lähinnä kiinnostas toi lukion päästötodistus...pieni pelko kalvaa että tommonen 6.8 ei oikeen riitä ineen...!*uuh*

--
Hab haba zut zut

Jussi Soro

Posts: 6,385

#50 • • Jussi Soro choon!
RedOne:

Mimmosilla todistuksilla porukat on hakenu ammattikorkeeseen? Lähinnä kiinnostas toi lukion päästötodistus...pieni pelko kalvaa että tommonen 6.8 ei oikeen riitä ineen...!*uuh*


Helposti riittää. Pääsykokeisiinkaan ei tarvitse lukea, kunhan perusjutut osaa.

Ai niin. Muista hakea raumalle tekuun ;)
Avatar
#51 • • yana Guest
riikka:

Ens viikolla alkaa sitten pääsykokeisiin lukeminen. YO-kirjotukset perjantaina ohi



"no mut onhan täs viel X viikkoa aikaa. jos alottais ens viikolla"

viikon kuluttua

"onhan tas viela X-1 viikkoa aikaa jos alottais ens viikolla"

noin se mulla meni ;)

no kyl sen vikan viikon lukikin sit 24/7.. sitkun vielä valmistuis joskus *hohhoijjaa* mikäs kiire tässä. 8v+inttivuosi takana.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#52 • • Lost-Soul los pallos
RedOne:

Mimmosilla todistuksilla porukat on hakenu ammattikorkeeseen? Lähinnä kiinnostas toi lukion päästötodistus...pieni pelko kalvaa että tommonen 6.8 ei oikeen riitä ineen...!*uuh*


ei pitäis olla mitään pelkoo.. kunhan et mee hirvees kankkusessa...

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#53 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
hmm... mä olin kirjotusten jälkeen niin burn out, etten kestänyt nähdäkään kirjaa... nyt sitten olen "menossa" lääkikseen, ja pitäisi tuota Galenosta lukea! olen peräti sivulla 80 *justjoo* että näillä eväillä sisään *iloinen* ei taida tästä tytskästä lääkäriä tulla...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Susu

Posts: 1,077

#54 • • Susu The Nasu
Hyzenthlay:

hmm... mä olin kirjotusten jälkeen niin burn out, etten kestänyt nähdäkään kirjaa... nyt sitten olen "menossa" lääkikseen, ja pitäisi tuota Galenosta lukea! olen peräti sivulla 80 *justjoo* että näillä eväillä sisään *iloinen* ei taida tästä tytskästä lääkäriä tulla...




Voi ei.....toi on kauhee kirja...luin sen pariin kertaan läpi, eikä ollut mitään helppoa asiaa vaikka bioanalyytikon tutkinto onkin jo pohjalla*voiei*

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#55 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
ai.. itse asiassa mun pitää myöntää ettei se ainakaan tähän saakka kauhea ole ollut. Kerrankin voin (ilmeisesti) olla tyytyväinen itseeni. Tai nyt ainakin tänne 80. sivulle asti ollut aika tuttua juttua lukiosta.. *hymy*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#56 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
tai siis kun kattelin sitä vanhaa pääsykoekirjaa (ihmisen fysiologia ja anatomia) niin kyllä se vaikeammmalta mun mielestä näytti.. et ihan hyvä vaan että vaihtu *joo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Susu

Posts: 1,077

#57 • • Susu The Nasu
Hyzenthlay:

tai siis kun kattelin sitä vanhaa pääsykoekirjaa (ihmisen fysiologia ja anatomia) niin kyllä se vaikeammmalta mun mielestä näytti.. et ihan hyvä vaan että vaihtu *joo*




Hmmm...ilmeisesti mielipide kysymys, koska musta se IFA oli helpompi ja selkeempi*joo* Mutta tsemppiä sulle ja koitahan jaksaa lueskella!*nauru*

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#58 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
joo, kiitos *hymy* onnea ainakin tarvitaan, kun ei motivaatio ole ehkä niin korkealla kun pitäisi... *uuh*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#59 • • emppu Guest
Joo viiminen vuos ois tuos helias menos ja prkl... opiskelu ruvennu vähä tökkii. Pitis ottaa ittee niskast kii iskee se naama sinne kirjoihin taas. Ei kuiteskaa viittis heittää läskiks ku on sentää viimisil metreil*dissaa**dissaa*
Katrina

Posts: 605

#60 • • Katrina
wxw:

Joo viiminen vuos ois tuos helias menos ja prkl... opiskelu ruvennu vähä tökkii. Pitis ottaa ittee niskast kii iskee se naama sinne kirjoihin taas. Ei kuiteskaa viittis heittää läskiks ku on sentää viimisil metreil*dissaa**dissaa*




itse lopetin helian kesken, kun tökki niin paljon. Ymmärrän tunteesi.