Levarien pitchin ruuvaaminen: Ok vai Ei?

172 posts, 9 pages, 69,351 views

Gnizhak

Posts: 701

#81 • • Gnizhak iku
Ehkä mä oon sit törmänny vaan huonoihin yksilöihin, mut ainakin kaikki ruuvatut teknarit mihin mä oon törmänny harrastaa sellasta kahen nollakohdan menetelmää, varsinkin jos niitä on ruuvattu takasinpäin. Eli yks löytyy siitä nollan tienoolta ja toinen tyyliin jostain +2 vierestä, ja sitten niiden välillä on sellanen helvetin jyrkkä ja yllättävä kurvi ja sit sieltä +2:n jälkeisestä nollakohdasta on sellanen yllättävä hidastus ja sitten taas kiihdytys. Se jättää aika hintsun säätövaran kun suurin osa levyistä on about samalla speedillä soivia ja yleensä tarve on just tuon +2/-2 tienoilla soitella (missä nuo toiset nollakohdat tuppaa esiintymään). Ja siis tottahan on ettei välttämättä pakasta repästyt teknarit saata päästä ees sinne +8:n saakka, mut pahimmat ruuvatut ja takasruuvatut laitteet vetää vielä siellä +8 tienoolla uudestaan hitaampaan päin.

--
Don't Just Stand There

Caro²

Posts: 5,301

#82 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Jack Iridium:
Tai käyttää cd-soittimia..


tai hankkii vestaxit tms..
Fyrisch

Posts: 4,525

#83 • • Fyrisch
suomipolcca *justjoo*
Coma

Posts: 705

#84 • • Edited Coma
Yhä; aika mehtässä ollaan :D Pakko kontribuutata jo toinen reply tähän ketjuun.. Meinaan onhan toi nyt vähän ku joku loukkaantuis siitä et toinen vähän virittää mopoonsa tai modaa wintoosaa :)

Omat teknarit on nyt ollut ruuvattuna palttiarallaa kymmenen vuotta ~+12 poistetulla kvartsilukituksella ja hienosti toimii yhä. Ei mitään vikaa, paitsi ehkä vähän pientä osien löystymistä vuosien mittaan.
Damien

Posts: 2,882

#85 • • Damien [tr3ox]
Senkin pahainen polccateinicoomattaja, ei voi olla totta paskakshan ne menee tossa ruuvauksessa, kertakaikkisesti ei hyväksyttävissä. Hanki saatana ammattitaitoo ennen kuin tuut tänne keulii viritetyillä mopoillas!!!
*vink*
Jinx

Posts: 2,615

#86 • • Jinx Superfeminine
En nyt itse lähtis omia Teknareitani pilaamaan ruuvaamisella mutta jos nyt jonkun vaihdot nyt tota ruuvaamista vaatii niin siitä vaan.

--
Pyllykkä

jUSSi

Posts: 1,377

#87 • • jUSSi äkäinen vanhus

Coma:
Yhä; aika mehtässä ollaan :D Pakko kontribuutata jo toinen reply tähän ketjuun.. Meinaan onhan toi nyt vähän ku joku loukkaantuis siitä et toinen vähän virittää mopoonsa tai modaa wintoosaa :)

Omat teknarit on nyt ollut ruuvattuna palttiarallaa kymmenen vuotta ~+12 poistetulla kvartsilukituksella ja hienosti toimii yhä. Ei mitään vikaa, paitsi ehkä vähän pientä osien löystymistä vuosien mittaan.



Mites tarkkuus? Ja onko - tai + puoli kenties "pidempi" eli onko pitchi yhtä pitkä molemmilla puolilla?
nemo

Posts: 656

#88 • • nemo Wanha kettu
Todellakin OK.

On perseestä soittaa levareilla jotka on vaan +-8%. *nauru* Tähän asiaan vaikuttavat luonnollisesti musa- ja miksaustyyli. Hankala kuvitella että joku pitkiä vaihtoja soitteleva kiksudj nauttisi pitchatuista levareista kun biittimiksaaminen tuntu olevan ainoa deejiiltä vaadittava ominaisuus, kun taas jollekkin kikkailevalle deejiille on aivan sama jos pitchi ei pysy juuri tarkalleen samana koska sitä musaahan voi miksata ja niihin levyihin&pitchiin voi koskea! *iloinen*

Lisäksi trance +12% pitchillä kuulostaa jo aika naurettavalta, kun taas monissa teknolevyissä tuota eroa ei moni edes huomaa.

Taitaa tämänkin olla vähän koulukuntakysymys...

+8 ain't shit *vink*

--
Tää on mun sigu

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#89 • • Edited Aziz Combat Fighter
Kyl se on pojat kuulkaa niin, et jos +/-8 ei riitä, DJ on paska ja levyt huonoja. Toi levareiden ruuvaaminen on sit vaan hätäratkasu. Kannattaa opetella soittamaan mielummin :)

edit: piti vielä lisätä, että dekkien ruuvaaminen on homojen hommaa!
Caro²

Posts: 5,301

#90 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kun nyt tykkäätte noita kovasti ruuvata, niin säätäkää se nollakohta sinne -8:n paikkeille! Ruuvaamisen jälkeen teillä on sitten noin +24% -+32% pitch käytössä!
Kuka nyt miinukselle muutenkaan menee...

Tosin, miulla on jopa yks house-lätty, joka kuulostaa oikealta -5% kohdalla..

ja minkä ihmeen takia kikkaillessa ei biitti sais pysyä kohdallaan? Onha se ny paremman kuulosta jos hurjan kikkailun seurauksena ei ole laukkaa vaihdossa :]
Coma

Posts: 705

#91 • • Coma
Jussi, -3.3 molemmis bout -2 kohdalla ja +6 bout +4:n kohdalla. Noin pienellä tweakilla myös nollakohta pysyy siinä lukkokohdassa. Mitään hyppyä ei ole (kiitos sen Quarz lockin poiston), pitchi siis on ihan smooth koko matkalta. Yleensä biisei ei edes pitchaa +/- paria prossaa enempää, mut ko. setup jättää kuitenkin varaa sit heitellä sekaan kaikkii kivoja ylläreitä. TJEU: Space Quest I mixin aloitus, Autechresta Stealth Unit Sound Collectiveen :)

Se mua tottapuhuen ei ees kiinnosta onko plussat ja miinukset yhtä pitkät, itseasias tolla kuviolla plussa taitaa olla vähän pidempi. En nyt pysty mittaileen sitä millään, mut hienosti toimii kuitenkin. Myöskään kvartsilukitusta en tarvi, koska ei oo tullu ainakaan vielä tarvetta beat jugglailla tuplilla tjmsp ;) Ja jos tulee, ni ne voi ihan old fashionedly miksaa yhteen, eikös ne pitchit oo siinä siks et saa kaks eri levyy samaan tahtiin [; Rekkids are tools :)
jUSSi

Posts: 1,377

#92 • • jUSSi äkäinen vanhus

Coma:
eikös ne pitchit oo siinä siks et saa kaks eri levyy samaan tahtiin [; Rekkids are tools :)



Juu, mua vaan kiinnosti, kuinka paljon toi modaus vaikutti levareihin. Muuten oon kyl Anan kaa samoil linjoil ;)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#94 • • Aziz Combat Fighter

T-mu:
---
Andy Braun:
riippuu minkätyylistä soittaa mut se on kyllä totta että ruuvamalla saa ton nollakohdan tuhottua eikasen hyvin,

---


Ei muuten saa. Nollakohta on kvartsilukittu ja AINA joko 33 tai 45 rpm.



Pah. Se kvartsilukko menee päälle kun pitch-slideri on nollakohdassa, ts. kvartsilukon kohdalla. Ränklätyssä pitchissä on sen lisäksi itse pitchin analoginen nollakohta, jonka saa ruuvaamalla ja takaisin ruuvaamalla hukkumaan mukavasti niin, että levarissa on kaksi nollakohtaa. Kvartsilukko on ja pysyy, ja sitten puol senttiä sen yläpuolella on toinen kohta, missä levy on myös nollassa. Pitchin virittäminen takaisin niin, että analoginen nollakohta on kvartsilukon klikin kohdalla on hemmetin hankalaa, myöskin osaavalta ihmiseltä.
Coma

Posts: 705

#95 • • Coma

Ana-5000:
---
T-mu:
---
Andy Braun:
riippuu minkätyylistä soittaa mut se on kyllä totta että ruuvamalla saa ton nollakohdan tuhottua eikasen hyvin,

---


Ei muuten saa. Nollakohta on kvartsilukittu ja AINA joko 33 tai 45 rpm.

---


Pah. Se kvartsilukko menee päälle kun pitch-slideri on nollakohdassa, ts. kvartsilukon kohdalla. Ränklätyssä pitchissä on sen lisäksi itse pitchin analoginen nollakohta, jonka saa ruuvaamalla ja takaisin ruuvaamalla hukkumaan mukavasti niin, että levarissa on kaksi nollakohtaa. Kvartsilukko on ja pysyy, ja sitten puol senttiä sen yläpuolella on toinen kohta, missä levy on myös nollassa. Pitchin virittäminen takaisin niin, että analoginen nollakohta on kvartsilukon klikin kohdalla on hemmetin hankalaa, myöskin osaavalta ihmiseltä.



Harvinaisen epäselvää contentia Ana :D

Jos kvartsilukitusta ei poisteta, se lukittee sen nollaan, sehän sen juttu on! Sit jos on ruuvattu vaikka +16, se saattaa hypätä ihan vitusti se pitch ylöspäin mennessä ja miinuksella se jarruttelee ties missä kohtaa.

Kun taas sen kvartsilukituksen disabloi, tota hyppäystä ei enää tapahdu ku se ei yritä korjaa sitä.

Very simple.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#96 • • Edited Aziz Combat Fighter

Coma:
Harvinaisen epäselvää contentia Ana :D

Jos kvartsilukitusta ei poisteta, se lukittee sen nollaan, sehän sen juttu on! Sit jos on ruuvattu vaikka +16, se saattaa hypätä ihan vitusti se pitch ylöspäin mennessä ja miinuksella se jarruttelee ties missä kohtaa.

Kun taas sen kvartsilukituksen disabloi, tota hyppäystä ei enää tapahdu ku se ei yritä korjaa sitä.

Very simple.



No joo mä nukuin joku kolme tuntii viime yönä et mun ilmasu ei oo ehkä nyt niinku koherenteimmillaan vaik niinku yritin ihan selkeesti sanoa jotta näin:

Koska pitchi on niinku analoginen ni siinhän on DUH siis silleen niinku kuitenki se +-8 ju nou, sit ku siin siirtää sitä pitchi tappia (se tappi siin pithcissä eli tappi) niinku ni siin keskel mis se miinustelu loppuu ja muuttuu plussasteluks ni pitchissä niinku tapahtuu sellanen et jossain kohtaa se ei oo enää plussaaa eik ämiinusta vaan nolla tälleen:

ruuvattujoo7fh.gif

Niinku tos ton pitchin ANALOOOGINEN nollakohta on ruuvailun seurauksena eri kohdassa ku kvartsilukko on tai sisi se mis se slideri on ihan keskellä niin et sen kvasti lukon yläpuolel se on vielki esim -0.5 ja sit ku slaidaa snadisti ylös ni se onki UUDESTAAN taas nollassa. Sen näkee siit strobe punasesta valosta (jonka jotku on modannu siniseks mut en mä koska punanen>sininen).

Selvenskö perkele?

edit tietty sit jos ottaa kvartsi lukon pois ni sithän on vaan yks nolla kohta koko pitch sliderissä ja levy soittimiessa ja sit voi aja kuorma autolla lappeen rantaan!

edit 2 silti on levarin ruuvaaminen homojen hommaa saatana. Osta parempia levykjä amatööri!
Coma

Posts: 705

#97 • • Coma
ok ok... xD

Hitto toi rautalankaviritys on ihan huisi, haittaako jos teen siitä t-paidan :D
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#99 • • Aziz Combat Fighter

Coma:
ok ok... xD

Hitto toi rautalankaviritys on ihan huisi, haittaako jos teen siitä t-paidan :D



Mulle kans!
Coma

Posts: 705

#100 • • Coma

Ana-5000:
---
Coma:
ok ok... xD

Hitto toi rautalankaviritys on ihan huisi, haittaako jos teen siitä t-paidan :D

---


Mulle kans!



Ok täytyy hoitaa kaks ni saat designeroinnista vähän hyvää :D