Kuinkakohan monen tapaturmaisesti kuolleen viimeinen ajatus on ollut Voi vitt...?
Silleen, astut suojatielle ja käännät päätäs ja näät sua kohti syöksyvän auton keulan...
Itselläni on ollut pari near-death-experiezii joista viimeisin oli tossa ihan vähän aikaa sitte, tai no se nyt ei kyl ollu ees near, mut aika samanlainen;
olin autolla vieraalla seudulla ja käännyin risteyksessä ja sitten yhtäkkiä häviävän sekunin sadasosan ajan luulin ajavani kaksikaistaista tietä väärään suuntaan ja huomasin auton valot ihan siinä kymmenen metrin päässä, siinä sitten tujahti ihan mieletön mälli adrenaliinia vereen ja päässä kerkes just pyörähtämään just toi Voihan vittu.... Joskin tuon sadasosasekunin kuluttua huomasin, että kyseessä olikin vain vieraan paikan, pimeyden, väsymyksen ym. aiheuttama hetkellinen mielenhäiriö ja, että
todellisuudessa olinkin ihan omalla kaistallani ja äskeinen tappaja-auto sujahti kiltisti omalla kaistallaan ohi *iihhih*
Mutta sen jälkeen tuli kyllä silti ihan mieletön fiilis; oli uskomattoman hienoa, että äskeinen skenaario oli vain harhaa ja, että on ELOSSA. Tuli sellane elämisen riemu;
Kaikki värit ja tuoksut ja kaikki vaikutti jotenki hemmetin vahvoilta ja häviävän hetken maailma oli ihan hiton jees paikka olla ja ELÄÄ.
Ehkä näissä tapauksissa pitäskin puhua near-life-experienzzeistä
Ja itse aiheeseen:
Haluasin kuolla jotenkin dramaattisesti vaikkapa jonkin uskomattoman urotyön suoritettuani raahautuisin paikalta pois, heittäisin jonku khuulin one-linerin ja lyhistyisin kaikkeni antaneena maahan ja sen jälkeen mua juhlittas sankarina ja mun muistoa kunnioitettais tuhat vuotta ^_^
(miten niin oon kattonu liikaa leffoja / lukenu liian monta kirjaa )
mä haluisin kuolla vanhana, ja niin et voisin kuolla hyvällä mielellä: en olis tehnyt mitään tosi pahaa ikinä ts. tappanut ketään, tai jotain muuta moraalini vastaista. niin et tietäisin et mun jäljelle jäävillä läheisillä olis asiat hyvin, et vois olla rauhallinen siinä suhteessa. ja sit ilman kipuja, kotona, läheisten ollessa vierellä :)
Jos näkee unta että hukkuu niin unessa pakonomaisesti pidättää hengitystä, tää hengityksen pidättäminen tapahtuu myös oikeassa elämässä eli siis pidätä hengitystä nukkuessasi.....jos uni jatkuu siihen asti että oikeasti hukut, on kuolema kolkuttamassa ovella oikeasti...
Nämä voivat myös selittää kätkytkuolemat !
HaPsULi:
Jos näkee unta että hukkuu niin unessa pakonomaisesti pidättää hengitystä, tää hengityksen pidättäminen tapahtuu myös oikeassa elämässä eli siis pidätä hengitystä nukkuessasi.....jos uni jatkuu siihen asti että oikeasti hukut, on kuolema kolkuttamassa ovella oikeasti...
Itseasiassa ihminen ei voi \hukuttautua\ pidättämällä hengitystä. Koska hengittäminen on tahdosta riippumaton toiminto. Happea ollessa veressä liian vähän (vain 40% normaalista) alkaa hengityskeskus reagoida hapenpuutteeseen pakottaen ihmisen hengittämään.
Veden alla ollessa ihminen siis vetää vettä keuhkoihin pakonomaisesti ja kuolee koska keuhkorakkulat imeyttävät vettä verenkiertoon hapen sijaan.