Matkailu avartaa

139 posts, 7 pages, 56,228 views

hrdkvr

#121 • • hrdkvr KURGO

Remotion, 10.11.2005 10:20:
---
hardikaveri, 8.11.2005 14:56:
malesiaan lauantaina lähtö!
amsterissa 1/2 päivää
kuala lumpurissa 3 yötä
1 yö taman negaran sademetsässä
ja 2 viikko langkawilla

---

Ei voi ku olla onnellinen teidän puolesta, varmasti iavan super reissu, ei muuta kuin ostamaan lisää muistia kameraan, tai sit kannettava messiin!

itseasiassa kävin jo hakee.. nyt on varaa ottaa melkee 400 kuvaa :D
eiköhän se riitä

lisäks on sit videokamena...

mut katotaan sen jälkeen sit vähä kuvioita.. .. meinaan tupareit ja sillee

--
-keep it hard-

remotion

#122 • • remotion nostatus guru

hardikaveri, 10.11.2005 10:25:
eiköhän se riitä

lisäks on sit videokamena...

mut katotaan sen jälkeen sit vähä kuvioita.. .. meinaan tupareit ja sillee

Joo, eiköhän 400kuvaa oo ihan ok, määrä jo.
Systeri käyny kans tuolla langkawilla, hyvältä näytti. käykää norsun tassu,käpälä,what ever hieronnassa :D
hrdkvr

#123 • • hrdkvr KURGO
no ainakin hot stone massaaasssissa käydään

--
-keep it hard-

Elmiira

#124 • • Elmiira
Amsterdamiin, TÄNÄÄN *jiihaa*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

embie

#125 • • embie Shwoopsie poo
Olisko Sveitsin matkailijalle vinkkejä kokeneilta kävijöiltä? Ke olis extempore-lähtö Geneveen ja Sunnuntaina takas *hymy*
Displacer

#126 • • Displacer
Matkailu todellakin avartaa.
#127 • • Fiamma Guest
Viikon päästä Thaimaahan Krabille rantalomalle. Mennään retkille ja matkustetaan elefantin selässä.. Ja ensi kesäksi Roomaan opiskelemaan kieltä ja tutustumaan roomalaisiin poikiin ja tietenkin historiallisiin nähtävyyksiin. ..pitää varmaan pikkasen virkistää historian tuntien oppeja ennen lähtöä..

Jokaisessa maassa on omat hyvät puolensa. En muista yhtäkään reissua ettei olisi ollut kivoja paikkoja ja kivaa tekemistä. Tosin Espanjan aurinkorannikon ja Portugalin jätän varmaan tulevaisuudessa väliin. Eksoottisimmat ja henkesalpaavimmat paikat ovat olleet Thaimaassa. Italiassa vetävät taas historia, taide, pikkukylät, ihmiset sekä kieli. Pikkutyttönä löysin P-Italiasta fossiileja vuoren rinteiltä. Vois mennä etsimään niitä taas joku kerta.

Jos vaan on mahdollista, lähden vielä Italian jälkeen Tokioon kahdeksi viikoksi - tai sitten Ibizalle. Ei tiedä vielä :)
phanatic

#128 • • Edited phanatic
16.2. on lähtö pariksi viikoksi Egyptiin. Lennot ostimme Kilroyltä, majoitusta pitäis etsiskellä netistä, tarkoituksena ois kiertää Kairo/Giza, Luxor ja Dahab. Halvalta näyttää - 2-20e/yö.
Samu

#129 • • Samu Bodhisattva

embie, 31.12.2005 14:43:
Olisko Sveitsin matkailijalle vinkkejä kokeneilta kävijöiltä? Ke olis extempore-lähtö Geneveen ja Sunnuntaina takas *hymy*

Genevessä saa helposti monta päivää menemään. Huikee mesta shoppailla ja syödä hyvin. Etenkin vanha kaupunki on upea.
Genevestä on puolen tunnin junamatka Lausanneen, eikä maksa paljon. Ihan älyttömän magee kaupunki linnoineen ja vanhoinen katedraaleineen. Mä oon kerran matkustanu Lausannesta Geneveen laivalla, mutta sitä ei nyt talvisaikaan voi suositella.

Sit jos haluat vuoria nähdä niin ota juna Genevestä Zermattiin. Kestää 4-5 tuntia/suunta ja maksaaa ~85 euroa. Zermatt on viimesen päälle hieno (autoton) alppikaupunki, joka on tosin ihan turisteille rakennettu. Aivan järjettömän hyviä ravintoloita (mm. Whymperstube)! Zermattista kannattaa ottaa kabiini esim. Klein Matterhornille, josta näkyy upeesti tienoon vuoret ja itse asiassa 60 kilsan päähän Mt.Blancille asti. (www.zermatt.ch)
Samaa löytyy Saas Feestä, mutta edullisemmin.

Itse haluaisin käydä Bernissä. Ydinkeskusta on rakennettu keskiajalla ja on todella upea, mitä nyt olen kuvia nähnyt ja siellä asuvia /käyneitä haastatellut. Sinne pääsee Genevestä parissa tunnissa junalla.
Grindelwald on kans luontoihmiselle suositeltava mesta. Hitlerin suosikkimestoja Sveitsissä käydessään. Se on kanssa samalla suunnalla ku Bern.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

embie

#130 • • embie Shwoopsie poo

Samu, 31.12.2005 17:02:
---
embie, 31.12.2005 14:43:

---

Genevessä saa helposti monta päivää menemään. Huikee mesta shoppailla ja syödä hyvin. Etenkin vanha kaupunki on upea.
Genevestä on puolen tunnin junamatka Lausanneen, eikä maksa paljon. Ihan älyttömän magee kaupunki linnoineen ja vanhoinen katedraaleineen. Mä oon kerran matkustanu Lausannesta Geneveen laivalla, mutta sitä ei nyt talvisaikaan voi suositella.

Sit jos haluat vuoria nähdä niin ota juna Genevestä Zermattiin. Kestää 4-5 tuntia/suunta ja maksaaa ~85 euroa. Zermatt on viimesen päälle hieno (autoton) alppikaupunki, joka on tosin ihan turisteille rakennettu. Aivan järjettömän hyviä ravintoloita (mm. Whymperstube)! Zermattista kannattaa ottaa kabiini esim. Klein Matterhornille, josta näkyy upeesti tienoon vuoret ja itse asiassa 60 kilsan päähän Mt.Blancille asti. (www.zermatt.ch)

Itse haluaisin käydä Bernissä. Ydinkeskusta on rakennettu keskiajalla ja on todella upea, mitä nyt olen kuvia nähnyt ja siellä asuvia /käyneitä haastatellut. Sinne pääsee Genevestä parissa tunnissa junalla.
Grindelwald on kans luontoihmiselle suositeltava mesta. Hitlerin suosikkimestoja Sveitsissä käydessään. Se on kanssa samalla suunnalla ku Bern.

Kiitos! Kuulostaapa hyvälle :) tällasen suunnittelemattoman äkkilähdön ollessa kyseessä ollaan oikeestaa netin varassa ja kattellaan et mitähän siel vois tehdä. Kaikenlaiset kokemukset ja vinkit on tervetulleita!
Matkakumppani on jo etukäteen vuokrannu auton käyttöömme, joten jäädään paitsi tosta junamatkailun ihanuudesta, mutta autollahan pääsee mukavasti myös *hymy*
Amma

#131 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

hardikaveri, 10.11.2005 10:25:
eiköhän se riitä

Eihän toi riitä mihinkään. *ding*

Nimim. "2 viikkoa Kuubassa, reilu 900 kuvaa ja ois voinu ottaa vielä toiset 900"

--
*etsiskel*

littlebig

#132 • • littlebig aaat-chi kung

Samu, 31.12.2005 17:02:
*snip*

olin 1,5 vuotta sitten kesällä Saas Feessa, aivan ihana paikka ja samalle ajalle sattui +30c helteet joten mikä parempaa kuin laaksossa ottaa aurinkoa, välillä vaellella vuorilla jossa tuuli viilentää tai ottaa "kabiini" kilometrin ylöspäin, vieressä ikijäätikkö ja ihan mielettömät maisemat.
kesäsin paikka on täynnä juutalaisia korkkiruuvipulisonkeineen, ne tulee sinne viilentelemään kun joutuu elää isot kaavut päällä koko ajan (jos joku tietää ni voisko tarkentaa...)
toissa kesä oli mun toinen reissu sinne, uudelleen olen menossa ihan varmasti, ja kesäsin kun ei noi talviruuhkat kiinnosta
kuumottavinta on bussimatka Brinistä Saas Feehen, bussi ajaa ihan liian läheltä tosi jyrkkiä rinteitä ja jos istuu ikkunan vieressä paluumatkalla niin tuntuu ihan kun ois lentämässä niiden rotkojen päälle, huh huh

--
straight ______

gay ^______^

Jinx

#133 • • Jinx Superfeminine
Perussa ois kiva käydä. Aina on toi Inka kulttuuri kiinostanu ja onhan se muutenkin mielenkiintoinen maa.

--
Pyllykkä

wizzy

#134 • • wizzy ( I )
Riikaan tuli viimeviikolla tehtyä 2päivän reissu ryanairin halpislennolla tampereelta. Ja aika paljon ehtikin kahdessa päivässä tapahtua*nauru*. Päivät meni shoppaillessa ja kahviloissa pyörien ja iltaisin menoa kyllä riitti. Puolet enemmän asukkaita kun stadissa about.

Hyviä vaatekauppoja löyty ihan kivasti ja siel oli joulualet myös sopivasti. Double coffee kahvilat oli ainakin tyylikkäitä, joissa maistui irish coffee sekä kolmioleivät.

Ensimmäistä kertaa innostuin kunnolla jazzista, kun oltii alottelee iltaa jossai jazzklubil mis oli livebändi soittelee ja aika hyvää rytmiä irtoskin. Samaisessa paikassa tuli myös ensimmäistä kertaa kokeiltua absinth drinksua, joka oli aika kokemus kans.

Hyviä klubeja muistaakseni: Paste ja Essential club.

--
All massive

innae

#135 • • innae PaskaJätkä
10.4-20.4 oleskelen Newportissa :)
Sain tänään (ts. eilen) tietää, että se sopii Roylle että menen kaverin kanssa sinne :)
Hyvä hyvä :)
Lennot mitä tod.näk. otetaan Icelandairilta, siellä on halvimmat.
Nyt vaan hippasen rahaa säästöön :)

--
PaskaJätkä

-katsu-

#136 • • -katsu- °• kit kat •°
Australia!! *plur*
oon nyt ollut taalla kuukauden ja viela ois vuosi jaljella. *hihu*
aivan ihana paikka! Love it! *sydän*

Taalta ois tarkotus suunnata kohti Thaimaata ja Intiaa *jiihaa* *hymy*
Puolentoista vuoden paasta kesaksi suomeen ja sen jalkeen matka jatkuu kohti uusia seikkailuja! *joo* Suunnitelmissa ois South-America!! *iloinen*

Jos meinaatte tulla tanne pain maailmaa, niin ottakaa ihmeessa yhteytta. Loistavia bileitakin olis tiedossa!! *tanssittel*

--
.

yana

#137 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

katsu-, 14.2.2006 08:13:
Australia!! *plur*

Puolentoista vuoden paasta kesaksi suomeen ja sen jalkeen matka jatkuu kohti uusia seikkailuja! *joo* Suunnitelmissa ois South-America!! *iloinen*

Jos meinaatte tulla tanne pain maailmaa, niin ottakaa ihmeessa yhteytta. Loistavia bileitakin olis tiedossa!! *tanssittel*

fuck the parties, lets surf!
-katsu-

#138 • • -katsu- °• kit kat •°

uana, 14.2.2006 08:16:
---
katsu-, 14.2.2006 08:13:
Australia!! *plur*

---

fuck the parties, lets surf!

Okey!! *pepsodent* *jiihaa* *tanssittel*
Ootkos kauankin ollut taalla?
Mitas Sydneyn qluu? *hihu*

--
.

¡ Previous post about a year ago !
innae

#139 • • innae PaskaJätkä
Syksy ja talvi lähenee.
Itse täräyttämässä helmikuun aikana tuonne Aasiaan lämmittelemään varpaitani ja sukeltelemaan.
Mitenkäs muiden talven suunnitelmat?

--
PaskaJätkä