Matkailu avartaa

139 posts, 7 pages, 56,303 views

styrOx

#41 • • styrOx Hardcore Hooligan!!!

Kasuli:

Voisko sieltä ostaa turvallisest esim. digikameran? Ym. elektroniikkaa?

Kaveri kävi singaporessa ja esim. toi sielt mulle mp3 playerin ittelle se tosiaan tais sielt ostaa digikameran ja jotain compun osia...

nii tietenkin ainahan se riippuu vähän mistä sen ostaa

--
Distort a 909 bassdrum, go extreme with the volume, reach your limit, feel the power, destroy the dancefloor, refuse to loose, party 'till you die... I stick to my style!

kiiki

#42 • • kiiki hankala

Kasuli:
Mä lähen sinne nauttii lämmöstä ja halvasta ruuasta & juomasta!
Tosin kuumuus voi olla pikkuisen liikaakin, huh. Mut siistii tulee olee!

todella, ainoa thaimaan huono puoli on se ahdistava kosteus-kuumuus. ikävä kyllä se vaikuttaa aika paljon mielialaan kun myöhään illallakin hikoilee ku pieni sika *hikoil*... mutta se luonto, ruoka, kaikki muu *sydän*

parhaat ulkomaanlomat on tullut vietettyä Italiassa; Roomassa *jiihaa*, Courmayerissa *sydän* ja Sestrieressä. Mihin vaan näistä lähtisin ihan koska vaan uudelleen, vaikka kuume on kyllä kova nähdä ja kokea monta uuttakin paikkaa!
#43 • • HaeDy Guest
Olin n. viikko sit kulttuurimatkalla Prahassa ja Pudapestissa.
Kumpikin noin 4x Helsingin kokoisia (kuulemma).. eli meininki oli myös sen mukasta..*joo*
Pudapest: ihmiset tuntu jotenki tosi sisäänpäin kääntyneiltä, ehkä siksi ku ne ei puhunu oikee englantia.. hyviä puolia Pudapestissa oli Prahaan verrattuna, et siel ei ollu niin paljoo turisteja ja oli halpoja vaatteita (paljon hienoja bilevaatteita)Rakennukset
kyllä hurmasivat, paikoin oli hieman rapistuneita mut *kuolaa*..
Praha: enemmän länsimaalainen paikka; turisteja tuntu olevan kyl joka toinen vastaankävelevä, bisse ja muut alkoholijuomat oli tunnetusti erittäin halpoja.. ihmiset mukavia ja osasi hyvin puhuu englantiA ja jotkut jopa suomeakin.. JA se arkkitehtuuri *plur* keskustassa ei yhtäkään rumaa rakennusta.*iloinen*

Näistä kahdesta suosittelen Prahaa!*kuolaa*
Jokainen matka ulkomaille on ainakin avartanut mun näkemystä eri asioihin..Matkustaminen kannattaa!!*piis*
-P

#44 • • -P

haedy:
Olin n. viikko sit kulttuurimatkalla Prahassa ja Pudapestissa.
Kumpikin noin 4x Helsingin kokoisia (kuulemma).. eli meininki oli myös sen mukasta..*joo*
Pudapest: ihmiset tuntu jotenki tosi sisäänpäin kääntyneiltä, ehkä siksi ku ne ei puhunu oikee englantia.. hyviä puolia Pudapestissa oli Prahaan verrattuna, et siel ei ollu niin paljoo turisteja ja oli halpoja vaatteita (paljon hienoja bilevaatteita)Rakennukset
kyllä hurmasivat, paikoin oli hieman rapistuneita mut *kuolaa*..
Praha: enemmän länsimaalainen paikka; turisteja tuntu olevan kyl joka toinen vastaankävelevä, bisse ja muut alkoholijuomat oli tunnetusti erittäin halpoja.. ihmiset mukavia ja osasi hyvin puhuu englantiA ja jotkut jopa suomeakin.. JA se arkkitehtuuri *plur* keskustassa ei yhtäkään rumaa rakennusta.*iloinen*

Näistä kahdesta suosittelen Prahaa!*kuolaa*
Jokainen matka ulkomaille on ainakin avartanut mun näkemystä eri asioihin..Matkustaminen kannattaa!!*piis*

Itse kanssa ollut sekä Budapestissa että Prahassa ja kyl toi Praha on selkeesti se #1 mullekin, pidin vain siitä jollain tapaa paljon enemmän kuin Budapestista

edit: Kesäkuussa sitten Barcelonaan avartamaan..

[muokattu 25.5.2004 15:00]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Pingu

#45 • • Pingu the missing penguin

Kasuli:

En oo Aasias käynyt ennen.
Kertokaa ”viisaammat”, mitä sieltä kannattaa ostaa? (muuta ku maksullisii naisii *uuh*)

elektroniikkaa kannattaa ostaa tavarataloista ym. katukaupassa on tietty paljon halvempaa, mut laatukin on vähän mitä sattuu.. vaatteita taas kannattaa ehdottomasti ostaa kaduilta. ihan superhalpoja!
ite oon käyny tuol Thaimaan suunnalla Bangkokissa ja Hua Hinissä. (plus piipahtaa Cha Amissa) molemmat huippuja paikkoja. viimestää ens vuonna uudestaa!! *heiii* ei se kuumuus loppujen lopuks oo nii kamalaa. sisätiloissa on nii hyvät ilmastoinnit, ett sinne aina välil vilvottelemaan. kannattaa ehdottomasti syödä paikallisia safkoja ja jättää lihapullien sun muiden mussutus kotoSuomeen.
Euroopasta on tullu tutuks Lontoo ja Pohjois-Italia (Verona, Venetsia, Bologna..). Lontooseen on kyl ihan pakko taas päästä. *pihkassa* ehkä jo tänä kesänä, jos rahaa vaan on...

--
meininki on tärkein.

Amnesia

#46 • • Amnesia

Kasuli:
Mä oon lähös kuukauden päästä Thaimaaseen Pattayalle kaheks viikkoo *heiii*
En oo Aasias käynyt ennen.
Kertokaa ”viisaammat”, mitä sieltä kannattaa ostaa? (muuta ku maksullisii naisii *uuh*)

Thaimaasta kannattaa ostaa erityisesti vaatteita ja piraattikamaa. Nimenomaan vaatteissa hinta-laatusuhde on törkeän hyvä, kannattaa hamstrata.
Pattaya on turistipaikka, joten hinnoissa on valkonaamaekstraa erityisesti keskustassa, mutta silti ne ovat todella halpoja. Kannattaa kuitenkin ostokset tehdä mieluummin Bangkokista. Pattis-Bangkok väliä sahaa bussit, jotka lähtee North-Pattaya roadin bussiasemalta, ei maksa kuin pari euroa.
Se Pattayan touhu saattaa ehkä tuntua vähän rasittavalta, erityisesti kun olet nainen (enemmän pervoja ja huoria kuin missään muualla maailmassa). Ei kannata siis jumittua sinne.
Elektroniikka on about ainoa asia, joka ei ole todella halpaa, mutta ehkä vähän halvempaa kuin täällä. Myyjät kuitenkin ovat aika osaamattomia, kielitaidottomia jne. joten kannattaa olla tarkkana mitä ostaa. Jos kuitenkin ostat, niin osta isoista tavarataloista, Pattayalla BigC / Royal garden placa, Bangkokissa esim. MBK.
Marjo

#47 • • Marjo pupuTupuna
Pakko kertoa omasta kokemuksestani...
Palasin juuri viime yönä Bulgariasta... oli mieletön matka. Etuna oli vielä se, että poikaystäväni on syntynyt Venäjllä, ja Bulgariassahan tämä oli vain etu. Paikalliset olivat nimittäin parasta kaveria aina sen jälkeen kun hän alkoi puhua Venäjää.
Tutustuimme siis moniin paikallisiin nuoriin, jotka neuvoivat meille bilepaikkoja. Eikä siis mitään turisti känni-ördäys mestoja vaan juuri niitä paikkoja, jotka on heidän lempi paikkojaan.

Paras ilta ikinä oli klubilla nimeltä Comics-club, jossa soitti sinä iltanä brittiläinen house-kaksikko Silicone Soul. Voi pojat mikä meno ja meininki!! Jengi oli niin rentoa. Kun kaverini(poika) kaatoi vahingossa bulgarialaisen päälle juomansa, ei sieltä todellakaan tullut ärähdyksiä känniääliöstä yms. bulgarilainen toppuutteli pelästynyttä kaveriani hymyillen, ettei ollut mitään hätää ja bileet jatkuivat.
Tunnelma oli muutenkin mitä parhain. Pakko tämän jälkeen disauttaa suomalaisia bileitä, joissa ”turisteihin” kohdistuu usein nenän vartta katselu ja muutenkaan tunnelma ei ole rento. En kuitenkaan tahdo yleistää, onhan meidänkin bileissä paljon mukavaa porukkaa. Niitä ”ahdasmielisiä” on vain surullisen paljon pilaamassa tunnelmaa.

Noh, mutta se siitä. Ehkä joskus pääsen tuolle kyseiselle clubille. Nyt se jäi joka tapauksessa todella miellyttävänä muistona mieleen...
~caro~

#48 • • ~caro~

pupuTupuna:
Pakko kertoa omasta kokemuksestani...
Palasin juuri viime yönä Bulgariasta... oli mieletön matka.

mä olin kans viimekesänä bulgariassa ja siel oli kyl tosi hauskaa!! *iloinen* ihmiset oli tosi ystävällisiä, tutustuttiin erään ruoka/drinkki paikan työntekijään ja saatiin ilmasta viinaa ja ruokaa sieltä... *slurps* nyt ootan innolla elokuuta et pääsee uudestaa mun ihanan kaverin kaa sinne!!! *joo* *jiihaa*
Cloudberry

#49 • • Cloudberry
Vanhemmilta peritty matkakuume.. Tähän mennessä oon kyllä reissannu vaan välillä Pohjois-Norja - Pohjois-Afrikka, että onhan tässä vielä palloa koluttavana.
Tykkäsin paljon Krakovasta.. *pihkassa*
Mainostin kyllä jo juhannussuunnitelmat-topicin kohdalla, mutta laitetaan nyt sitte tänneki että hyviä&edullisia paketti/seura/festari/kaupunkimatkoja löytää ainaki osoitteista jookoskookos.com ja zerkalo.info. Jos joku tietää muitaki ni mua ainaki kiinnostais! *joo*
K

#50 • • K

Cloudberry:
Vanhemmilta peritty matkakuume.. Tähän mennessä oon kyllä reissannu vaan välillä Pohjois-Norja - Pohjois-Afrikka, että onhan tässä vielä palloa koluttavana.
Tykkäsin paljon Krakovasta.. *pihkassa*

Krakova on mahtava! Olin viime viikon siella ja oli hauskaa koko ajan. Klubeilla oli yllattavan hyva meininki jo keskella viikkoa.
Taa viikko menee Hollannissa, ja sit kotiin. Eika harmita yhtaan, kun Unity odottaa.
Chatte

#53 • • Chatte Team Teknolipat :)
Huh, kylläpä iski kaukokaipuu, kun näitä luin... Olen ihan pöpinä matkailuun. *plur* Ei tarvitse edes kauas päästä, reissuun vaan - aina ja aina ja iankaiken. *hymy* Minua on ihan pikkuisesta lähtien roudattu ympäri ämpäri vierahilla mailla, joten on hyvinkin luonnollista, että sydän palaa reissuun aina kun mahdollista... Heh, tänään reissaan Lahteen. *lmao* *nauru*

Kesällä on suunnitelmissa ainakin visiitti tai pari siskon luo Moskovaan, Pietari on ihan säännöllinen vierailukohde, Viipurissakin tulee käytyä, mutta jotenkin en jaksa laskea sitä erityisesti matkailuksi, heh. Paras kaveri houkuttelee Lontooseen - ei tarvitse pahemmin houkutella kyllä! Kiinnostais myös tuo Damin DanceValley. Monday Barin ansiosta tulee Tukholman reissu ja loppukesästä mennään Ibizalle. *sydän* Luultavasti tulee käytyä reissailemassa lomalla myös Viroa ja Latviaa; siellä viihdyn... Tekisi mieli Tunisiaankin kaverin kanssa syksyllä, mutta voi olla, että jää väliin - ei ehdi ja tulee konkurssi. Ja sisko lähtee loppukesästä ajelemaan Trans-Siperian; junalla Venäjän läpi Kiinaan... jospa vaan ois aikaa lähtee mukaan... *uuh*

Eli niin, olisipa enemmän aikaa ja rahaa. Piru vie, työt ja opiskelut ovat pieninä esteinä rajattomalle liikkuvuudelleni. *nauru*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

purrr-

#54 • • purrr- naked chef
Palasin eilen Berliinistä enkä kyllä olisi halunnut tulla pois. Se kaupunki on vaan niin <3.

Miksi se on sitten niin ihq?
+shoppailumahdollisuudet. Halusit sitten hienoja design-kamoja, omaperäsiä ratkaisuja tai basic-H&M-kuteita, kaikkea löytyy. Plussana paaaljon hienoja kenkäkauppoja myös. Mä ostin farkut, hatun, takin, t-paitoja, kengät...

+yöelämä. Baareja, klubeja, ug-bileitä, you name it. Kävimme esim. Proomussa pidetyissä bileissä. Keskellä yötä katto avattiin ja tanssimme tuikkivien tähtien alla.

+ruokailu. Ulkona syöminen on edullista ja paikkoja löytyy laidasta laitaan.

+historia. Koska mä olen hyvin kiinnostunut 1900-luvun historiasta, Berliinissä on paljon nähtävää siihen liittyen.

+kaupungin yleinen henki. Berliini on rento kaupunki, jonka julkinen liikenne on kuitenkin saksalaisen tehokas ja täsmällinen. Ihmiset ovat mukavia ja punkkariyhdyskunnat antavat oman säväyksensä. Julkinen liikenne kulkee läpi yön ja sitä on helppo käyttää.

Jos joku on lähiaikoina menossa, multa saa vinkkejä siihen minne kantsii mennä ja mitä tehdä.

--
<3 maastohiihto, peti ja keittiö.

Kate

#55 • • Kate
Aivan täysin koukussa Kreikan saaristoon! Käynyt vasta Kreetalla Haniassa ja Rethymnonissa sekä Karpathoksella, mutta ne vei mennessään. Syyskuussa taas kolmeksi viikoksi Rethymnoniin*aplodit*. Rodoksen ja Kosin jätän väliin, mutta sitten ensi vuonna joko Thassokselle tai Korfulle *odottaa jo nyt*

Muuten ei ole tullut paljoa reissailtua; käynyt vain Englannissa, Ruotsissa ja syntyperän puolesta Eestissä. Kaukaisina tulevaisuudenhaaveina mm. Mauritius, Brasilia ja Australia.
Velho

#56 • • Velho Trusts only in trance & R1
parhaita bileitä ollu ylivoimasesti Ibizalla, mihin olis tarkotus taas jussin jälkeen lähteä... muita on NY bileet & Club Avalon.
Lontoossa Ministry & Cirque.
jenkeissä o käyty useesti. mä diggailen siitä.
jotenkin tää matkustaminen o painottunu viime vuosina tohon biletyksen suuntaan... tosin ei mua sais ees maksamalla lähtemäänkään mihinkään suomalaisten suosimaan KUNNOLLISEEN turistikohteeseen, kuten Kanarian saaret. hyi s**tana... mut kukin taaplaa tyylillään.
Ibiza Callin' *hymy*

[muokattu 18.6.2004 21:09]
blueangel

#57 • • blueangel
Oon ollut kaksi kertaa Kaliforniassa. Viimeksi olin siellä kolme kuukautta ja kävin samalla Las Vegasissa ja St Lucialla, Karibialla. Viime syksynä olin Santorinilla, Kreikassa. Jenkkeihin lähden kyllä vielä monta kertaa uudestaan koska siellä asuu sukulaisia ja rakastan sitä maata....*sydän*
S-T

#58 • • S-T Pieni
Irlanti *sydän*

Menetin sydämeni ihan kokonaan viime viikon aikana. Se vaan yksinkertaisesti oli maa, joka sykähdytti sellaisella tavalla, että tunsin olevani kuin toisessa kotimaassa heti ensipäivästä lähtien. Mitä komeammissa paikoissa on ennenkin tullut käytyä, mutta tämä oli rakkautta ensisilmäyksellä :P

--
Pieni on kaunista.

Velho

#59 • • Velho Trusts only in trance & R1

blueangel:
rakastan sitä maata....*sydän*

OHOS! *aplodit*
hyvä että muutkin ajattelee vastaavalla tavalla kuin mä. mäkin pidän todella paljon siitä maasta ja meiningistä. ihmiset on ollu varsin mukavia aina meikäläisiä kohtaan... siihen en sitten ota kantaa onko siellä oikea mies puikoissa, mutta.... mielipiteensä kullakin. täst tulee liian poliittinen keskustelu jos mä esitän mielipiteeni sen (Bushin) tekemisistä viimeaikoina, eli unohdetaan se :P
Cloudberry

#60 • • Cloudberry
*sydän* Liettuan pääkaupunki Vilna *sydän*

Paras juhannus ever.. *hihu*