Oman IT/ICT-alan Osuuskunnan perustaminen

7 posts, 1 page, 7,338 views

walkout__

Posts: 401

#1 • • Edited walkout__ DJ
Olen kiinnostunut oman IT/ICT-alan Osuuskunnan perustamisesta, jos halukkaita perustamiseen löytyy 7 kpl tai yli, koska silloin kukaan ei ole yrittäjä.

Mitä hyötyä Osuuskunnasta on?:

- Kun jäseniä on 7 kpl tai yli kukaan ei ole yrittäjä (kunhan Osuuskunnassa ei ole Toimitusjohtajaa) ja YEL-maksuja ei tarvitse maksaa, mikä olisi melkoinen kuluerä yksittäiselle jäsenelle
- Kaikki voi laskuttaa työnsä yrittäjämäisesti Osuuskunnan kautta kuten mm. alihankinnat (kk-palkka olisi jopa 4000 € / kk, koska alihankintasuhteissa tehdään 160 tuntia per kk hintaan 50 € / h + ALV 23 % ja projektit ovat 1-12 kk pitkiä), joihin ei palkattaisi suoraan palkkasuhteeseen asiakasyritykseen (tämä on myös juridisesti laillinen tapa kiertää irtisanomisien ja YT-neuvottelujen tuomaa rekrytointikieltoa asiakasyrityksessä).. Agentuuriasiakkaat jonne myynti on ulkoistettu ovat mm. Elan IT, eWork Nordic, Finitec, Madeo
- Kaikki voi ostaa työhön tarvittavia asioita suoraan Osuuskunnan laskutuksesta verottomasti, ja näin säästää rahaa esim. jos taritsee Adobe Photoshopin tms. työssään
- Osuuskunnalle voidaan ottaa aputoiminimiä, joita voisi käyttää muun alan laskutukseen ja itsensä markkinointiin (mm. aputoiminimen omat verkkosivut). Esim. vaikka DJ-palveluiden myyntiin
- Jos opiskelet niin Osuuskunta voi toimia koulutukseen tarvittavan työharjoittelun työharjoittelupaikkana
- Mahdollisuus mm. Red Hat, Inc.:n myyjänsertifikaatteihin maksutta
- Oma palvelin, jonka maksaa Osuuskunta (johon saa rajattomasti verkkosivuja)
** Dell PowerEdge R200, 4 Gb RAM, 500 Gb HDD (raid 1), bandwidth 1 Mb/s, 100Mbit/100Mbit Internet Connection, Intel Xeon Quad Core CPU
- Toimitilat Tamperella
- Oikeutettu työttömyyskorvaukseen vaikka voi toimia yrittäjämäisesti ilman, että tarvitsee olla ollut 4 vuotta yrittäjä, maksaa 2 vuoden aikana ennen työttömyyttä YEL maksuja 750 € / kk mikä on oikean yrittäjän hinta ansiosidonnaiseen

En lähde tähän henkilöiden kanssa, jotka eroavat Osuuskunnasta heti kun pääsee muihin töihin tai haluaa lopettaa Osuuskunnan samasta syystä, koska siinä ei ole mitään järkeä, että ensin perustetaan ja vähän leikitään ja sitten lopetetaan.

Perustettavan Osuuskunnan nimi voisi olla i4ware Software Coop, jolla olisi aputoiminimi i4ware Software.

Ongelmana tällaisessa ideassa on se, että minulla ei ole tähän ideaan tarpeeksi luotettavia kavereita.
UzU

Posts: 2,361

#2 • • UzU [33100]
Mikäs vika nykyisessä osuuskunnassasi on?
walkout__

Posts: 401

#3 • • Edited walkout__ DJ

Replying to Oman IT/ICT-alan Osuuskunnan perustaminen:

Mikäs vika nykyisessä osuuskunnassasi on?



- Se että Eezy Osk ei ole minun itseni perustama
- Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja tulorajani on 713 € / kk ja en voi hallita tulojani Eezy Osk:n kautta muuten kuin otan työntekijän joka ottaa ylijäämän palkastani (siis minulla on myynnissä tuotteita, joiden liikevaihdosta en voi päättää itse)
- En voi ostaa työssä tarvittavia palveluita/tuotteita Eezy Osk:n nimiin vaan minulla pitää olla palkoista saatua rahaa tilillä jotka voin sitten vähentää verotuksessa
- i4ware Software ei ole oikeasti YTJ:ssä
- Tarvitsen YTJ:ssä olevan yrityksen Oraclen ISV-partnersopimukseen (Oracle allekirjoittaa sopimuksen heti kun i4ware Software on YTJ:ssä)
walkout__

Posts: 401

#4 • • walkout__ DJ
Potentiaalinen 7 henkilön porukka i4ware Software Coop:in perustamiseen on nyt löytynyt joten tämä topic ei ole enää ajan kohtainen.
sapeli

Posts: 11,768

#5 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Oman IT/ICT-alan Osuuskunnan perustaminen:

Potentiaalinen 7 henkilön porukka i4ware Software Coop:in perustamiseen on nyt löytynyt joten tämä topic ei ole enää ajan kohtainen.



Laitetaanko lukkoon?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.