Etelä-Korea, Soul

7 posts, 1 page, 7,193 views

Siune

Posts: 25

#1 • • Siune
Hei. Olisi tarkoitus lähteä Etelä-Koreaan ensiviikon alussa, ja tarkemmin Souliin. En ole maassa kertaakaan ennen käynyt, joten;

Olisko vinkkejä varsinkin Soulin alueella elektroniseenmusiikkiin liittyvistä kaupoista? Esim. vaatteita, levyjä yms. Innostaisi katsella, että minkälaista tarjontaa yleensäkin on tällä saralla tuollapäin maailmaa?
serge

Posts: 252

#2 • • serge

Replying to Etelä-Korea, Soul:

Hei. Olisi tarkoitus lähteä Etelä-Koreaan ensiviikon alussa, ja tarkemmin Souliin. En ole maassa kertaakaan ennen käynyt, joten



Itse myös parin viikon päästä 1. kertaa, kaikki vinkit kiinnostaa!

--
Une fleur de bèton m'’inspire

¡ Previous post about a year ago !
Lauruska

Posts: 821

#4 • • Lauruska nihkee
Onko kukaan käynyt Koreassa lähiaikoina? Tämä keskustelu on jäänyt aivan tyngäksi, joten nyt kokemuksia kehiin :) Finnairilla on ollut Soul valikoimissa jonkun vuoden, joten kävijöitä on varmasti klubbaristakin.

Kaipaisin vinkkejä missä käydä ja mitä tehdä! Aikaa on kaksi viikkoa.
Jos kävitte Jejun saarella, niin montako päivää on sopiva aika viettää siellä?
Teknojta

Posts: 1,031

#5 • • Edited Teknojta Shamancore Practitioner
Kannattaa tutustua etukäteen (jonkun penpal-, harrastelija- tms. saitin kautta) tai sitten paikan päällä johonkin paikalliseen ja pyytää tämä käyttämään jimjilbangissa! :) Paikalliset tietää parhaat safkamestat ja aktiviteetit. Biletyspuolesta Koreassa mulla ei oo oikeestaan kokemusta (muuta kun jostain hoppiklubista Itaewonissa minne guesthousen tyypit raahas mut), mutta ehkäpä jos rajaa tuota hakua just alan harrastelijoihin niin he osaa parhaiten neuvoo. Sori, ei ole itellä nyt parempaa neuvoo antaa, mutta näin tein itse 6 vuotta sitten ja hauskaa oli!
EDIT: Sen verran voisin vielä lisätä, että käsittääkseni ns. autenttisempien konemusailtojen järjestäminen on tehty hankalaksi mafian toimesta. Sama homma taitaa olla joissain muissakin Aasian maissa. Esim. kun selitin mun kirjeenvaihtotoverille mun harrastuksesta niin se piti sitä jotenkin epämääräisenä ja vaarallisena. Asia erikseen on sitten megaluokan bileet joissa liikkuu paljon rahaa ja on paljon ulkomaisia esiintyjiä. Toisaalta Seoulissa on myös kokeellisen elektroniikan kuuntelijoiden undergroundia, jotka järjestää taiteellisia "illanistujaisia" ja saa toimia suht. rauhassa (tilat ei ehkä täytä klubistandardeja).
Amnesia

Posts: 888

#6 • • Edited Amnesia
Paras yöelämä mun kokemuksen mukaan Hongdaen alueella, eli metropysäkki on Hongik University ja siitä muutama sata metriä siihen suuntaan mihin kaikki muutkin ihmiset menee *nauru* Konemusiikkia ainakin M2- klubi ja sit jotain pikkumestoja joiden nimiä en muista. Suurempi osa porukasta tosin näyttäisi viihtyvän niillä Hip hop- tyylin klubeilla, ihan jees nekin.
Huvittavana yksityiskohtana myös mesta nimeltä Euro (kirjoitettuna länsimaisilla kirjaimilla), johon en päässyt sisään, poke näytti kylttiä jossa luki Koreans only *ding* *dissaa*
(allekirjoituksen takana myös Korean kuvia 2012 ja 2009, niistä voi yrittää haarukoida jotain kohteita)
Psyerkele

Posts: 42

#7 • • Psyerkele Ambassador
Komppaan Amnesiaa. Hongdaen alue tuli hyvin tutuksi vaihtarivuonna :D Sieltä löytyy hyviä ruokapaikkoja, japanilaisia izakayoya sekä clubeja, joissa saat itsesi viihtymään parin tuopposen jälkeen. Suosittelen myös käymään Gartenbier'issä.
Harmi, kun en osaa sanoa nyt yhtä clubia, josta pidin todella paljon. Se oli suhteellisen lähellä alueen "keskustaa" suuren risteyksen nurkkauksessa maan alla. Kertoo varmaan aika paljon. Mikäli löydän tiedon, niin voin linkittää sen tänne.

--
Unfortunately, no one can be told what The Matrix is. You have to see it for yourself.