Kotistudio

50 posts, 3 pages, 60,165 views

Avatar
#21 • • Starchaser Guest
Itse olen ihmetellyt todella, että ihmiset vaan ostelee studiokamaa, ja monilla niistä ei ole edes duunia? Itse käyn töissä ja koulussa, joten ostan laitteet omilla rahoilla. Ottaako ihmiset opintolainaa vai mitä?
Avatar
#22 • • Edited Starchaser Guest


Oma mahtava studioni:
Yamaha CS6x
Roland JP8000


:eek: :eek: :eek:

:001:



Ei ole Armin van Buuren ostanut settiä kerralla, vaan vähitellen, kuten kaikki sen varustuksen tekevät. Eniten kyllä pidän Armin:n dj-kamoista, mutta mikserin valinta jää vähän ihmetyttämään


( 2 Technics SL1200mk2 )
( 2 Pioneer CDJ1000 )
( Dateq XTC mixer )
Avatar
#24 • • Ryvon DJ Guest


Itse olen ihmetellyt todella, että ihmiset vaan ostelee studiokamaa, ja monilla niistä ei ole edes duunia? Ottaako ihmiset opintolainaa vai mitä?



Musakamojen & levyjen hankkiminen, niinkuin elämä yleensäkin, on säätämistä. Kaiken saa aikanaan, pitää vaan säätää, säätää ja säätää... :D Ja perusfaktahan on, että muusikot ovat vain työttömiä pummeja, jotka osaavat soittaa, ja saavat pirulaiset vielä siitä rahaakin :)

Kun katselee noita megalistoja, missä on kaikkia vanhoja romuja listattuna monta riviä, kannattaa muistaa että suurinta osaa kaikista musalaitteista saa jossain historiansa vaiheessa halvalla tai pilkkahintaan. Esim. kaukoidän synat olivat kaikkialla, ja erityisesti Jenkeissä aikoinaan järjestään halpaa romua, koska amerikkalaisten omat kuningasmerkit sillä saralla olivat niin vahvoja. Samoin kaikkia muitakin soittimia, ja yhteen aikaan jopa helvetin hyviä prosessoreita & efektejä on saanut vaihdettua vaikka viinapulloon, kun on vaan pitänyt silmänsä auki. Ainoastaan hyvät mikit, SSL:n tiskit, Neven EQ:t sekä Studerin & Ampexin kelanauhurit ovat taitaneet aina olla arvossaan.
Sitten kun siellä studioissa on kaikkia uusia turbo-Macceja, Pro-tools-hässäköitä ja supermiksereitä, niin ne yleensä hankitaan ensimmäisen hittilevyn rojalteilla ja teostokorvauksilla. Kumma kyllä musiikki yleensä kaikilla järjestään huononee, kun noita kalliita uusia ihmevetkaimia tulee mukaan kuvioihin... Maybe less is really more?

Opintotuen laittaminen musalaitteisiin on muuten sieltä järkevimmästä päästä mihin niitä rahoja voi laittaa ;)
Avatar
#25 • • Tuppu_ Guest
Niin ja kannattaa ryypätä vähemmän ja säästää kaikki mahdolliset rahat musavehkeisiin. Itse en juo juuri lainkaan, enkä käy baareissa, niin säästyy suuret summat rahaa vuosittain, kun oikein laskee. Niin ja kesätöistä saa myös rahaa... :)
Avatar
#26 • • pakana Guest
Mä oon kateellinen heti kun jonkun gearlistissa on vaan yks laite, joka tekee kaiken ton mitä noi sadat vempeleet.

Ei muuten mut vois tulla snadisti enempi tuloksia?

Soundit sikseen, luulis noilla lähtevän :D mut pliiis ihan käytännön tasolla... eri valmistajien kamoissa eri käyttölogiikka, eritasonen huoltotarve, eri merkkihuolto, omat virtalähteet, eri synkkasysteemit, vintagelaitteissa omat (laitekohtaset) pikkuvikansa, kolmetoista kilometriä johtoa... loputonta skrädäystä.

Jos mulla siis ois vaikkapa 300 000 eskobaria löysää käytettävissä omaan studioon, ni ekana ostaisin gettoblasterin ja roudaisin sen Krabiin ja venaisin 2 vuotta et markkinointisuunnittelijat, audioinsinöörit ja koodaajat alkais tekemään jotain palkkansa eteen.

Kuulostipa nykygeari miten kivalta tahansa, ni homma on edelleen lapsenkengissään.
Avatar
#27 • • Sniff Guest
huvittavaa että tossa hothousen listassa on eritelty jotain kohtishalpoi (~100e) speduja tai vaikka podi muttei sit sen kummemmin useemman tonnin arvosii skeboi tai mikkei... tai noh, kyllähän sen toisaalta studion ollessa kyseessä ymmärtää, mausteita siellä tarvii eikä sit juuri muuta.

tosta gearin määrän ja musiikintekemisen välisestä yhteydestä vois varmaan puhuu paljonkin, mä en nyt tässä sano muuta kun että ainahan niitä gearheadeja on ollu. ja aina ne on erottunu joukosta.
Avatar
#28 • • MikkiHiiri Guest


Niin ja kannattaa ryypätä vähemmän ja säästää kaikki mahdolliset rahat musavehkeisiin. Itse en juo juuri lainkaan, enkä käy baareissa, niin säästyy suuret summat rahaa vuosittain, kun oikein laskee. Niin ja kesätöistä saa myös rahaa... :)



IMO laiterahoja vois sijottaa ihan hyvin viinaan niin tulee ideoita =)

Ihmettelen kyllä miten noin isoa läjää laitteita pystyy hallitsemaan järkevästi..
Avatar
#29 • • Edited Ryvon DJ Guest
Ei tollasia kasoja pystykään hallitsemaan, ja siksi joku Jarre & muut rikkaat varmaan SAMPLAA omituisimmat synasoundit, koska se on helpointa, eikä ne oo niin kovia jätkiä et soittas livenä.
Pahin esimerkki kamafetisismistä itselleni on varmaan 4-Hero, jotka voi hommaa jonkun reliikin pelkästään sen yhen soundin takia, ja sen jälkeen laite kerää pölyä studiossa. Mikäs siinä, jos on rahaa toteuttaa perfektionismiaan.
Samalla periaatteellahan hommataan suurin osa vanhoista rumpukoneistakin, joskus jopa yhden soundin takia (puhuu mies joka hommasi 909:n toistamiseen vain niitten Tomien takia :rolleyes: )
Avatar
#30 • • pakana Guest
Plääh, huhu kulkee niin et Jarre ois enempi kosketinsoittaja & säveltäjä (näitä titteleitä siis todellakaan väheksymättä) ja ohjelmointia enempi osaavat ammattimiekkoset ruuvailee sille soundeja. Mut tiedä sitten näistä.

Sniff:

tosta gearin määrän ja musiikintekemisen välisestä yhteydestä vois varmaan puhuu paljonkin, mä en nyt tässä sano muuta kun että ainahan niitä gearheadeja on ollu. ja aina ne on erottunu joukosta.



Ja jokasta gearissa kylpevää muusikkoa kohden löytyy 1000 teknologiafriikkiä ilman minkäänlaista muuta meriittiä ku hienosti organisoitu ja korvaamattoman arvokas kokoelma äänilähteitä.

Joka tapauksessa tolla kaman hamstrauksella on pakko olla joku yhteys kiveksiin. Kyllä mäkin tunnustan et noi laatikkokasat on jollain tapaa himottavia :eek:
Avatar
#31 • • Sniff Guest

Ja jokasta gearissa kylpevää muusikkoa kohden löytyy 1000 teknologiafriikkiä ilman minkäänlaista muuta meriittiä ku hienosti organisoitu ja korvaamattoman arvokas kokoelma äänilähteitä.



heh, unohtu näköjään oman postin lopusta ", joko edukseen tahi sitten ei."

mut sultahan irtos suhdelukuki kaupan päälle, osu ja uppos!
Avatar
#32 • • Edited OSC8 Guest
Ihan hauska topikin aloitus kyllä, mutta oon aika varma että eiköhän noi äijät gearinsa hanskaa..

Kandee muistaa et täällä mainitut nimet (Jarre, Armin Van Buuren, Vince jne) on ihan (elektronisen) musiikin huippua, joten jos niillä on matkan varrella paljon laitteita "nurkkiin kertynyt" niin mitäs ihmeellistä siinä on?

Esim. kerta Ron Jeremy on mualiman kovin panomies, niin pitäähän sillä kunnon mela sillon olla :)

Osa noista varmasti ihan vaan keräilee vanhaa analogirelettä, mutta veikkaan että moni kuitenkin käyttää niitä laitteitaan joita omistaa. Ei ehkä kaikkia samaan aikaan, mutta kuitenkin.
Ainakin AvB:n tuotoksia kun kuuntelee, niin huomaa että äijä tuntee laitteensa aivan läpikotaisin, on se jälki sen mukaista.. ;)

/huumorilla

Enemmänkin mua ihmetyttää, miten joku Armin kerkeää samanaikaisesti tuottamaan, miksaamaan ja säveltämään omia hittibiisejään, remiksaamaan, hoitamaan Armind levy-yhtiötään, keikkailemaan ympäri maapalloa, ja vieläpä valmistumaan lakimieheksi siinä sivussa..

Amphetamine, anyone? :001:

/huumorilla
Avatar
#33 • • Daniel Braun Guest
Tästä sivustosta olikin tuolla Mikseri.net sivulla juttua... Vaikuttavan näköistä :D
Clic!
Avatar
#34 • • Edited Daniel Braun Guest
Tuplat :mad:
Avatar
#35 • • espoo_rumpshaker Guest


/huumorilla

Enemmänkin mua ihmetyttää, miten joku Armin kerkeää samanaikaisesti tuottamaan, miksaamaan ja säveltämään omia hittibiisejään, remiksaamaan, hoitamaan Armind levy-yhtiötään, keikkailemaan ympäri maapalloa, ja vieläpä valmistumaan lakimieheksi siinä sivussa..
/huumorilla



hmm that sounds like a normal guy working in the techno music business...that is not very unusual at all.
Avatar
#36 • • Sniff Guest

/huumorilla

Enemmänkin mua ihmetyttää, miten joku Armin kerkeää samanaikaisesti tuottamaan, miksaamaan ja säveltämään omia hittibiisejään, remiksaamaan, hoitamaan Armind levy-yhtiötään, keikkailemaan ympäri maapalloa, ja vieläpä valmistumaan lakimieheksi siinä sivussa..

Amphetamine, anyone?

/huumorilla



/huumorilla

tinkimällä laadusta?

/huumorilla
Avatar
#37 • • R24 Guest



/huumorilla

Enemmänkin mua ihmetyttää, miten joku Armin kerkeää samanaikaisesti tuottamaan, miksaamaan ja säveltämään omia hittibiisejään, remiksaamaan, hoitamaan Armind levy-yhtiötään, keikkailemaan ympäri maapalloa, ja vieläpä valmistumaan lakimieheksi siinä sivussa..

Amphetamine, anyone? :001:

/huumorilla




Lastenleikkiä, PohjoisKorean presidentti, lentää hävittäjää, säveltää oopperoita ja löi ensimmäisellä golffaus kerrallaan 11 hole-in-one.

Repikää siitä. :p
Avatar
#38 • • MikkiHiiri Guest


Enemmänkin mua ihmetyttää, miten joku Armin kerkeää samanaikaisesti tuottamaan, miksaamaan ja säveltämään omia hittibiisejään, remiksaamaan, hoitamaan Armind levy-yhtiötään, keikkailemaan ympäri maapalloa, ja vieläpä valmistumaan lakimieheksi siinä sivussa.. [/b]



On se äijä aika kone :)
Tosin kuten espoo_rumpshaker mainitsi, se on normaalia toimintaa
tällä alalla. Itekki nykyään tulee tehtyä yks biisi päivässä, jos vain
kaikki menee nappiin. Ferry Corstenhan on tehnyt Out Of Blue-
biisinsä 3-4h:ssa ja Matt Darey tais tienata £25000 5 tunnissa
tehdyllä remixillään.. jotta sillein :)
Avatar
#39 • • OSC8 Guest


Lastenleikkiä, PohjoisKorean presidentti, lentää hävittäjää, säveltää oopperoita ja löi ensimmäisellä golffaus kerrallaan 11 hole-in-one.



Heh olen kuullut että miehellä on myös yliluonnollisia kykyjä, tai ainakin luonnonilmiöt ovat hänen hallinnassaan.. :001:
Avatar
#40 • • Edited OSC8 Guest


hmm that sounds like a normal guy working in the techno music business...that is not very unusual at all.



Err, tarkoititko nyt siis "piristeiden" käyttöä vai ahkeruutta?
:003: :001:

Jep, mutta vakavasti, en epäile hetkeäkään etteikö menestykseen vaadittaisi alalla kuin alalla 110% omistautumista, ja sitten kun ollaan menestyneitä, niin töitä tehdään siihen malliin sit :)


Mitä tulee tohon laadun laskemisen kommenttiin, niin veikkaisin että joitain juttuja tehdään melko rutiinilla, jolloin tulee vähän saman kuuloista kamaa biisistä toiseen.. Kerran hyvä soppa, miksi vaihtaa reseptiä liikaa.. ;)