Leiska / UI

31 posts, 2 pages, 42,574 views

Funktion

Posts: 1,720

#21 • • Funktion over 9000
En nyt tiä liittyykö tää Klabbariin vai firefoxiin, mutta leiska ei oikeen istu uusimmassa FF:ssä. Yläreuna jää osotepalkin alle peittoon.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

¡ Previous post about a year ago !
sapeli

Posts: 11,768

#22 • • sapeli jokukukamikä?
Sellainen juttu tuli tänään parin klubbarilaisen kanssa puheeksi, että Alpha voisi olla helpommin lähestyttävä jos siellä käytettäisiin vähän enemmän tämän vanhan kaltaisia "laatikoita" ja rajoja - olisi helpompi hahmottaa vilkaisulla että mitä on missäkin. Napit, otsikot, erilaisten tekstien alueet, kaikki olisi hyvä erottaa selkeästi toisistaan.

Tuo sleekki musta on kyllä hieno, mutta tämä vanha on niin selkeä.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

noena

Posts: 3,138

#23 • • noena first breath after coma

Replying to Leiska / UI:

Sellainen juttu tuli tänään parin klubbarilaisen kanssa puheeksi, että Alpha voisi olla helpommin lähestyttävä jos siellä käytettäisiin vähän enemmän tämän vanhan kaltaisia "laatikoita" ja rajoja - olisi helpompi hahmottaa vilkaisulla että mitä on missäkin. Napit, otsikot, erilaisten tekstien alueet, kaikki olisi hyvä erottaa selkeästi toisistaan.

Tuo sleekki musta on kyllä hieno, mutta tämä vanha on niin selkeä.



Mä itseasiassa tulin nyt sit (myös) lauantain jälkeisten keskustelujen ansiosta tutkimaan tätä, ja must say et tää on paljon parempi kuin odotinkaan! *joo*

--
TwistedLife™ Amusement Park

Inferno@Tre

Posts: 678

#24 • • Edited Inferno@Tre Hervanta UG
Jotenkinpäin alphan vasemmalla roikkuva navi valikko tarvis saada näkyvämmäks. Joko isommaks tai kirkkaammaks tai eri väriseks tai kontrastikseks. Tai jotain et se saa paremman huomioarvon.

(Varoitus seuraava kommentti saattaa jättää lukijat ihmettelemään et onks toi jäbä kuiteskin täysjärkinen. No täysjärkisyys on subjektiivinen näkemys jätettäköön sen spekulointi erikseen :)

Mulla meni oikeesti puoli vuotta edes huomata että siellä on semmonen navi sivussa. Tähän asti oon epätoivon vimmalla aina palannu perus leiskan aloitus sivulle ja jatkanut sieltä navigointia takaisin alphaan ja kironnut mennessäni kuinka pienen klubbaajan virtuaalielämä on muuttunut perin haasteelliseksi.

There. Now it's said. RELEASE THE TROLLS!!!

http://www.web-social.fr/wp-content/uploads/2012/06/troll.jpg

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Inferno@Tre

Posts: 678

#26 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Tuskin oon ainoo vineejä tästä aiheesta mut toi vasemman reunan navin kontrasti sais olla jotenkin fiksumpi. Valittu osio Black vs white näkyy oikein hyvin mutta ne muut mitä siellä on. Läppärin pikkasen himmentynyt taustavalo niin tumman harmaata on todella vaikeeta erottaa mustan seasta. Itse ottaisin ehkä jonkin värin käyttöön joko valitulle tai sitten noille muille listalla oleville ja valitun tausta voitaisiin maalata vaaleammaksi.

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

sapeli

Posts: 11,768

#27 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Nyt kun on hiukan aurinkoisempi sää (enkä jaksa säätää monitorin gamma-asetuksia), tuntuu vähän siltä että esim. nuo vasemman laidan ei-aktiiviset navioptiot on liian tummia. Samoin forum-postausten päiväykset on lähes näkymättömissä tummanharmaata taustaa vasten. Ja oikeastaan vähän sama juttu myös postauksissa näkyvien (tai ei siis ihan niin hyvin näkyvien) signaturien (signaturejen?) kanssa - kontrasti on heikko.

Minusta tätä (ainoan?) oletusteeman värimaailmaa voisi vähän vetää sieltä "graafisesti tosi nättiä"-ääripäästä vähän lähemmäs "otsaluullakin saa kaikesta selvää"-ääripäätä.

Itsehän tietenkin pidän värikkäistä teemoista, eli plussaa tietty jos niitä jossain vaiheessa tulee käyttöön. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#28 • • sapeli jokukukamikä?
Ja sitten yksi toinen (pikku)juttu, forumeilla voisi minusta tuo topikin perässä oleva nuoli ('mene suoraan viimeisimpään postaukseen') olla koko ajan näkyvissä. Ei se paljoa clutteroi, ja äsken minä ainakin hämmennyin hetkeksi kun en nähnyt optiota hypätä vikaan postaukseen (kun hiiri ei ollut oikeassa paikassa).

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#29 • • sapeli jokukukamikä?
Vaalea lookki on selkeämpi, tykkään. *joo* Tosin ainakin tällä mun monitorilla osa otsikoista katoaa nyt taustaan (tai on ainakin tosi vaikeasti luettavia), esim. oikean yläkulman NEW POSTS. Tuo fontti on jotenkin niin ohutta että selkeää kontrastia ei pääse muodostumaan.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#30 • • Edited sapeli jokukukamikä?
Settejä selatessa silmä ei meinannut millään osua "Listen"-nappiin, joka löytyi sitten oikeasta yläkulmasta. Voisiko kuuntelulinkki tai -nappi olla myös lähempänä itse sivun sisältöaluetta?

Edit: plussaa kyl siitä että osion nimi on nyt MUSIC, selkeämpi kuin aikaisempi CHARTS. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.