Klubitus: Utopia

112 posts, 6 pages, 48,307 views

Epailija

Posts: 5,636

#81 • • Epailija Physicist, 2nd class.

jUSSi, 25.2.2008 16:01:
Nimim. Kyllä insinööri keksii kaikkeen ratkaisun!



:D No yritys ainakin on nähtävästi ihan kiitettävä. Täytynee tutkailla ja sulatella asiaa ennen kuin lähden enempää moittimaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

jUSSi

Posts: 1,377

#82 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus
Mut jos yksikin mun antamista ehdotuksista otetaan käyttöön mä vaadin IPR:t itelleni ja lisenssimaksuja saitin käyttäjämäärän mukaisesti. Tarkemmat hinnat privassa.

ja tietenkin admin-oikeudet valistunutta diktatuuria varten!
Apo

Posts: 1,574

#83 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

sts, 25.2.2008 16:02:
Ircistä (klubituskanava) pastettua:
16:01»13 <@*********> Musta toi vertaismoderointi on vähän niinkuin sosialismi
16:01»16 <@*********> Kaunis ajatus
16:01»20 < sts> mut ei toimi.



Aliarvioit hiljaisen enemmistön voimaa. Milloin viimeksi olet slashdotissa nähnyt GNAA-linkkejä? Jos palautteen antaminen tehdään tarpeeksi helpoksi niin ihmiset ilmaisevat mielipiteensä herkemmin.

Vertaismoderointi, karma, digg:aus on imo paras tapa siirtää moderoinnin työmäärää moderaattoreilta yhteisölle. Vapaaehtoisvoimin pyörivällä isolla saitilla oikeastaan elinehto. Linkitänpä tähän omat postit vielä aiemmasta threadista: Testamentti. Sts, onko sulla toimivampia ehdotuksia?


jUSSi, 25.2.2008 15:12:
Klubitukseen on kehittynyt paskapostauksen kulttuuri, koska se on hiljaisesti sallittu käyttäjien toimesta ja sitä on jopa rohkaistu.



Mun mielestä "Hiljaisesti sallittu" on vähän harhaanjohtava kuvaus tilanteesta (vaikkakin osuva). Se että ylilyönteihin ei puututa, ei tarkoita että niillä olisi yhteisön hyväksyntä. Viimeaikojen postitukset tuntuvat siltä että joidenkin kohdalla raja ylilyöntien sietämisessä on lähestymässä tai ylittynyt.

jUSSi, 25.2.2008 16:42:
Mut jos yksikin mun antamista ehdotuksista otetaan käyttöön mä vaadin IPR:t itelleni ja lisenssimaksuja saitin käyttäjämäärän mukaisesti. Tarkemmat hinnat privassa.

ja tietenkin admin-oikeudet valistunutta diktatuuria varten!



Oot myöhässä noiden suhteen, tjeu edeltävä Testamentti-linkki *hih*
jUSSi

Posts: 1,377

#84 • • jUSSi äkäinen vanhus

Apo, 25.2.2008 16:47:
Mun mielestä "Hiljaisesti sallittu" on vähän harhaanjohtava kuvaus tilanteesta (vaikkakin osuva). Se että ylilyönteihin ei puututa, ei tarkoita että niillä olisi yhteisön hyväksyntä. Viimeaikojen postitukset tuntuvat siltä että joidenkin kohdalla raja ylilyöntien sietämisessä on lähestymässä tai ylittynyt.



Hiljaisuus nimenomaan on hyväksyntää! Ei voi olla sanomatonta vastalausetta!

Apo, 25.2.2008 16:47:
Oot myöhässä noiden suhteen, tjeu edeltävä Testamentti-linkki *hih*



Olet huijari, odota yhteydenottoa lakimieheltäni. Oikeuksiamme on loukattu. Raastuvassa tavataan.
djputte

Posts: 578

#85 • • djputte Techmu

Apo, 25.2.2008 16:47:
---
sts, 25.2.2008 16:02:
Ircistä (klubituskanava) pastettua:
16:01»13 <@*********> Musta toi vertaismoderointi on vähän niinkuin sosialismi
16:01»16 <@*********> Kaunis ajatus
16:01»20 < sts> mut ei toimi.

---


Aliarvioit hiljaisen enemmistön voimaa. Milloin viimeksi olet slashdotissa nähnyt GNAA-linkkejä? Jos palautteen antaminen tehdään tarpeeksi helpoksi niin ihmiset ilmaisevat mielipiteensä herkemmin.

Vertaismoderointi, karma, digg:aus on imo paras tapa siirtää moderoinnin työmäärää moderaattoreilta yhteisölle. Vapaaehtoisvoimin pyörivällä isolla saitilla oikeastaan elinehto.



Onko muuten olemassa mitään varsinaista keskustelufoorumia, jossa olisi karma-systeemi käytössä? Useimmiten noihin törmää juurikin erilaisilla uutissaiteilla, joiden kommenttien suodattamiseen tätä käytetään.

Jatkoaika.comin tyyli hoitaa moderointi olisi ehkä tietyllä tapaa varmempi veto, mutta "yhteisöllinen viestien suodatus" kieltämättä itseänikin kovasti kiinnostaa ajatuksena ja sopisi mielestäni klubitukseen jotenkin paremmin.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#86 • • Jussi Soro choon!

Putte, 25.2.2008 17:05:
Onko muuten olemassa mitään varsinaista keskustelufoorumia, jossa olisi karma-systeemi käytössä?


Trance.nu:ssa on karma, muttei kai ihan kauhean laajasti käytössä vielä.
mruu

Posts: 72

#87 • • mruu

Putte,
Onko muuten olemassa mitään varsinaista keskustelufoorumia, jossa olisi karma-systeemi käytössä? Useimmiten noihin törmää juurikin erilaisilla uutissaiteilla, joiden kommenttien suodattamiseen tätä käytetään.




www.lumitykki.net istä löytyy, käytössä jo kolmatta vuotta, kulkee siellä nimellä "käyttäjäpalaute." Toiminut todella hyvin.
sts

Posts: 7,969

#88 • • sts Sama pyynti aitta!

Apo, 25.2.2008 16:47:
-clips-




Ongelmana on se että tuo vaatisi hiljaisen enemmistön pisteiden antamista, eipä nuo tähdet kovin hyvin toimi ja kuvissahan se jo aikaisemmin huomattiin että tiettyjen ihmisten kuvien ranking tasoa tiputettiin tai nostettiin teennäisesti... Joten ongelmana tulee juurikin se hiljaisen enemmistön viitseliäisyys. Klubbariin tulee varovaisella arvioilla ainakin 100 postausta päivä, se on aika iso summa "hiljaisen enemmistön" kahlattavaksi. Lisäksi joukossa on noita epäinformatiivisia threadeja niinkuin "päivän :)". Joten jo datan määrä ja sisällön sekavuus vaikuttavat ongelmatekijöiltä tuossa karma systeemissä. Tosin jollain päivälehdellä taisi kommentoinneissa olla tuo karma jossa postaukset joka ovat negatiivisia eivät edes näy muille paitsi jos painaa "näytä postaus" linkkiä. Sielläkin on hyvin helposti ns. Nuubie käyttäjät nolla tai miinus tähditettyjä.

(sorry ajatuksen juoksusta tyhjennetty kirjoitus, mutta luulen että ymmärrät hakemani pointit)

Toimiessaan järjestelmähän on äärimmäisen nerokas, mutta ongelmat tulevat käytännön tasolla:

jos postauksella on alussa 0 karma, se saadaan nopeasti miinukselle, jos alkukarma on taasen liian iso niin se roikkuu pitkään näkyvillä.

Mikäli se taasen perustuu ihmisen jonkin sortin "keski-arvo"-karmaan niin tämän henkilön ensimmäinen fiksu postaus kuukausiin vrt. "haluaisin tietää lisää maan xxx klubielämästä" on
a) On ilman aloituspostausta niillä jotka ovat karman ottaneet käyttöön.
b) sitä ei tule "uudet"-listaan koska karma on liian alhaalla joten threadi kuolee.
c) ihmiset ohittavat koko aiheen koska käyttäjä on ollut "noob" ja kysellyt tyhmiä ja täten menettänyt karma tasonsa (vrt. tahattomat trollit)

Regeneroituva profiilikarma on tietty hyvä käytäntö näiden ohittamiseen, mutta tällöin trollit odottelevat karman palautumista ja käyttävät jotain toista tunnusta (vrt avataan yksi tunnus, trollataan sillä käytetään karma loppuu, otetaan toinen tunnus trollataan se loppuun ja palataan seuraavaan)

Miten erotetaan "aloittelijat" (tahattomat-trollit) oikeista?
akir0

Posts: 2,554

#89 • • akir0 idleRPG champion 2009

mruu, 25.2.2008 17:39:
---
www.lumitykki.net istä löytyy, käytössä jo kolmatta vuotta, kulkee siellä nimellä "käyttäjäpalaute." Toiminut todella hyvin.



Mutta ei tuollakaan taida pystyä filtteröimään foorumia käyttäjäpalautteiden tason mukaan? Eli kyseessä taitaa olla ihan sama ominaisuus kuin joskus plattarilla ollut käyttäjien rankkaus :)
Apo

Posts: 1,574

#90 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

sts, 25.2.2008 18:28:
Ongelmana on se että tuo vaatisi hiljaisen enemmistön pisteiden antamista, eipä nuo tähdet kovin hyvin toimi ja kuvissahan se jo aikaisemmin huomattiin että tiettyjen ihmisten kuvien ranking tasoa tiputettiin tai nostettiin teennäisesti... Joten ongelmana tulee juurikin se hiljaisen enemmistön viitseliäisyys.



Totta, tuon toimivuus on kiinni juuri yhteisön aktiivisuudesta. Jos yhteisö hyväksyy menon sellaisena kuin se on, niin mitään ei tapahdu ja yhteisö jatkaa eloaan sellaisenaan. Jos ylilyönnit vähitellen katoavat, ylilyöjien saama hyöty (= julkinen näkyvyys) vähenee ja ajan mittaan forumin käyttäjille muodostuu selkeämpi kuva siitä mikä forumilla on sallittua ja mikä ei.

Käytettävyyden opinnoista muistelen joskus lukeneeni että käyttäjä on tyytyväisempi mitä enemmän (ja helpommin) pystyy itse hallitsemaan tilannetta. Karma normikäyttäjälle työkalu mikä kannustaa aktiivisuuteen.

Klubbariin tulee varovaisella arvioilla ainakin 100 postausta päivä, se on aika iso summa "hiljaisen enemmistön" kahlattavaksi. Lisäksi joukossa on noita epäinformatiivisia threadeja niinkuin "päivän :)". Joten jo datan määrä ja sisällön sekavuus vaikuttavat ongelmatekijöiltä tuossa karma systeemissä.



Voiko siis olettaa että vielä pienempi moderaattorien joukko pärjäisi tuon datamäärän kanssa?

Karma toimii kuitenkin hieman järkevämmin kuin kuvaamasi tilanne. Käyttäjät voivat puuttua vain niihin postituksiin mitkä ärsyttävät tai innostavat. Normaalin forum-selailun ohessa vain keskiverrosta poikkeaviin postitukseen tarvitsee reagoida -> käyttäjän forum-käyttötapa pysyy melkein samana.

Moderaattoreille päätyy vielä pienempi määrä postituksia. Tavalliset moderoinnit voi ohittaa suoraan, vain jonkin rajan yli menneisiin tarvitsee reagoida. Tämänkin yhteydessä voi vastuun siirtää melkein peruskäyttäjille. Jos he tuntevat joutuneensa väärin moderoiduksi niin voivat ottaa ilmoittaa modelle hädästään.

Tosin jollain päivälehdellä taisi kommentoinneissa olla tuo karma jossa postaukset joka ovat negatiivisia eivät edes näy muille paitsi jos painaa "näytä postaus" linkkiä.



Totta, jos jokin postitus putoaa pisteissä alas, niin sitä ei välttämättä edes huomioida myöhemmin.

Sielläkin on hyvin helposti ns. Nuubie käyttäjät nolla tai miinus tähditettyjä. jos postauksella on alussa 0 karma, se saadaan nopeasti miinukselle



Tuossa on tosiaan ongelmakohta, aloittelijat saa miinukselle helposti. Tähän pätee kuitenkin jo aiemmin mainitut hiljaisen enemmistön aktiivisuus ja modejen tekemät korjaukset.


jos alkukarma on taasen liian iso niin se roikkuu pitkään näkyvillä.



Postituksen saamalla karmalle voidaan asettaa sopivat rajat.


Mikäli se taasen perustuu ihmisen jonkin sortin "keski-arvo"-karmaan niin tämän henkilön ensimmäinen fiksu postaus kuukausiin vrt. "haluaisin tietää lisää maan xxx klubielämästä" on
a) On ilman aloituspostausta niillä jotka ovat karman ottaneet käyttöön.
b) sitä ei tule "uudet"-listaan koska karma on liian alhaalla joten threadi kuolee.



Onko se edes pieni kyynel jos trollin postitus ei saa huomiota? Tosiaan jonkinlainen regenerointi (tai ajan kuluessa lähestyy nollaa) on hyvä lisä karmaan.


c) ihmiset ohittavat koko aiheen koska käyttäjä on ollut "noob" ja kysellyt tyhmiä ja täten menettänyt karma tasonsa (vrt. tahattomat trollit)



kts. edeltävä liittyen noobiin


Regeneroituva profiilikarma on tietty hyvä käytäntö näiden ohittamiseen, mutta tällöin trollit odottelevat karman palautumista ja käyttävät jotain toista tunnusta (vrt avataan yksi tunnus, trollataan sillä käytetään karma loppuu, otetaan toinen tunnus trollataan se loppuun ja palataan seuraavaan)

Miten erotetaan "aloittelijat" (tahattomat-trollit) oikeista?



Miten tuo eroaa nykyisestä tilanteesta missä kuvia ja kommentteja postitetaan uusilta tunnuksilta? Anqqa esitti aloituspostituksessa tuohon sitä etteivät n00bit pääse forumille ennenkuin sopivan ajan kuluttua. Karman kanssa trollit joutuvat kuitenkin näkemään nykyistä enemmän vaivaa.

Sen verran pitää todeta että eipä täällä klubituksessa kovin montaa "kunnon" trollia ole. Toisilta aivopieruja tulee enemmän kuin toisilta ja karma sopii erinomaisesti niiden satunnaisten aivopierujen korjaamiseen paremmin, näpäytys vs. bannit.
anqqa

Posts: 4,032

#91 • • anqqa tirehtööri

kuilun partaalla, 25.2.2008 16:18:
Olen sulle monta kertaa sanonu, et sen massin (2400+?) saisit esim pitämällä neljä kertaa vuodess Klubbari tukibileet. Maailmalla hyväksi havaittu tapa, jolla välttää ikävän mainospaska maailman. Ja kas, saitti olis vapaa mainoksista JA ihmisillä olis omat bileet. JOS maistuu, olen valmis tukemaan bileitä jollai ulkomaanelävällä.



Itseasiassa klubitukselle oli suunnitteilla oma klubi joitaki vuosia sitten, mutta moisessa olis ainakin nykyisessä tilanteessa aivan liikaa vaivaa kaiken muun ohella. Klubituksen tällä hetkellä viimeisimmät bileet tais päästä joku 10e plussalle :D

Millainen soppari muuten sul on moderaattorien kanssa? Mitkä ovat modelinjaukset? (Viimestä olen sulta kärttäny kohta kaks vuotta, tuloksetta... Alkaa muuten TYMPIÄ! Tiedäthän, että jokainen rautaesiriipun takana ollu valtio oli matkalla kohti kommunismia, eli eräänlainen ikuinen siirtymävaihe paratiisiin päällä, joka tuli kestää valittamatta, vähän niinku Klubbariski! =D)



Mitään sopparia ei käytännössä ole, eli modeilla on vain ylimääräinen mahdollisuus pysty lukottamaan ja siirtämään topikkeja, en edes edellytä sitä kaikilta joilla oikeus on. Ainoa 'palkka' mitä modet mahdollisesti tällä hetkellä saa on se tunne että 'pääsee' pitämään paikkaa kenties siistimpänä, eli parempi termi vois ollaki forumin siivooja, jo senki takia että siivoja on ammattina pahasti aliarvostettu.

Modelinjausten selvä puute on valitettavasti ollu tosiaan tiedossa luultavasti juuri tuon 2v ja tiedostan sen kyllä täysin ja se onki tällä hetkellä mun suurimpia mokia etten oo 'jaksanu' moisia skriivailla sitä enempää mitä tuolla helpissä ja forumpostausten ohjeessa on. Saa nähdä onko viime viikkojen tapahtumat toiminu sen verran katalyyttina että ohjeita pitää ripotella jo nyt kehiin eikä vasta uuden version myötä mikä oli alkuperäinen suunnitelma. Tosin ko. projektin venyessä ja venyessä alkaa olla lähes välttämätöntä että niitä hypetettyjä uutuuksia tulis jo aiemmin..

Katos nettifoorumien joukossa ollakseen paras, ei vielä tarvitse olla paljon mitään, mikä on sääli.



Komppaan kyllä, forumit on toiminnoiltaan ja toimintatavoiltaan pääasiassa melko kuraa.. hankaloittaa hyvin ominaisuuksien imemistä klubituksen forumiin :(

Mitäs vikaa siinä on, jos niitä epäkohtia kerran löytyy??? Hakemalla ne virheet löytyy. Sori nyt sit siitäkin. Vastaisuudessa syytän ilman tarkempaa analyysiä.



Hyvähän se on jos vikoja löytyy, mutta epäilen silti että onko oikeasti lähes kaikessa jotain vikaa mistä pitää löytää jotain esilletuotavaa? Veikkaan kyllä että ihan kaikesta taatusti löytää jotain vikaa kun tarpeeksi hakee, mutta onko mielekästä sitten hakea sitä kaikesta? Itse ainakin nautin elämästä paljon enemmän kun en yritä kaikesta ympäröivästä nähdä vain huonoja puolia.

Ei klubbaria ei voi pitää demokratiana varmaankaan koskaan, ellet avaa koko saittia ja sorsaa. Lähinnä sitä kalvinappulaa pidän DDR'läisenä "ulosäänestyksenä", se on äärimmäistä valtaa ilman minkäänlaista vastuuta.



Koodin avaaminen onki käyny mielessä useamman kerran viime vuosina, mutta koodin saattaminen siihen kuntoon että siinä olisi järkeä (eli että joku muu vois edes joten kuten sitä hyödyntää) on melko työläs homma. Voinki tehdä suuren paljastuksen tähän väliin: klubituksen uusi versio tullee käyttämään avoimeen lähdekoodiin pohjautuvaa frameworkkia jonka päälle itse saitti rakentuu. Pois suljettu mahdollisuus ei ole sekään ettenkö vastalahjaksi antaisi omia palikoita mitä koodailen, mikäli niitä pystyy mielekkäästi omiin kokonaisuuksiinsa pakkaamaan. 'Ominaisuudellisesti' klubituksen vahvuus on se, että saitti on niin 'ristiinlinkattu', eli kaikkialta pääsee kaikkialle, ja samalla se tekee sen saattamisen muiden käyttöön varsin hankalaa.

Ja vielä kertauksen vuoksi, kalvinappula ei ole mikään automaaginen ulosäänestyshinikka vaan korvaa nykyisen menetelmän missä ihmisten tulee joko vasikoida 'epäilyttävästä' topikista modeilutopikkiin tai privaan mistä mode sen näkee ja pääsee tutkimaan tilanteen, koska yhäkään kaikkia topikkeja modet ei nää.

"There are times when parenthood seems nothing but feeding the mouth that bites you." - Peter De Vries
---
LOL-DAD! Eli sä olet nyt mun iskä, joka syöttää mua, vaik kiukuttelen? No voihan vit ja pers ja kyrp ja pil! XDDD Päivän repeilyt. Itseasiassa MÄ voisin sanoa noin sulle ihan yhtä hyvin.



Mäki halusin laittaa jonkun toisen sanoja mukaan ku sullaki oli joku random quote, toi sattu olee just sivulla auki kun news feedeissä plärään aina päivän lainaukset, ja sattu vielä sopimaan melko hyvin. Ja ennemmin se oli tarkotettu niin että minä oon isä ja klubitus lapsi.

Luuletsä tosiaan, et mä luulen, et sä luulet, et mä luulen, et sä luulet et mä luulen joulupukki on totta ja Petterillä punainen kuono?



Luuletsä tosiaan, et mä luulen tosiaan, et sä luulet, et mä luulen, et sä luulet, et mä luulen, et sä luulet et mä uskon johonki joulupukkiin tai jotai niinku?


Laitan loppukeventeeks lainauksen mikä herätti eniten hilpeyttä, haastan samaan!

"En voi olla vaiti vääryyden äärellä." - kuilun partaalla

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

jUSSi

Posts: 1,377

#92 • • jUSSi äkäinen vanhus

sts, 25.2.2008 18:28:
Ongelmana on se että tuo vaatisi hiljaisen enemmistön pisteiden antamista, eipä nuo tähdet kovin hyvin toimi ja kuvissahan se jo aikaisemmin huomattiin että tiettyjen ihmisten kuvien ranking tasoa tiputettiin tai nostettiin teennäisesti... Joten ongelmana tulee juurikin se hiljaisen enemmistön viitseliäisyys. Klubbariin tulee varovaisella arvioilla ainakin 100 postausta päivä, se on aika iso summa "hiljaisen enemmistön" kahlattavaksi. Lisäksi joukossa on noita epäinformatiivisia threadeja niinkuin "päivän :)". Joten jo datan määrä ja sisällön sekavuus vaikuttavat ongelmatekijöiltä tuossa karma systeemissä. Tosin jollain päivälehdellä taisi kommentoinneissa olla tuo karma jossa postaukset joka ovat negatiivisia eivät edes näy muille paitsi jos painaa "näytä postaus" linkkiä. Sielläkin on hyvin helposti ns. Nuubie käyttäjät nolla tai miinus tähditettyjä.



Onneksi kaikkea ei tarvitsisi arvottaa heti, vaan arvo voi kertyä pikkuhiljaa (ja klubitusen käyttäjämäärillä uskoisin, että hyvinkin nopeasti). Defaulttina kaikille postauksille olisi joko 3 (asteikolla 1-5) ellei kirjoittajan karma toisin sano, kuten tuossa totesitkin. Sitten näitä trolleja ja lapsosia varten, jotka väärinkäyttävät järjestelmää, modet olisivat valmiina antamaan bänniä. Käyttäjän karma olisi sitten laskettava vaikka 10 viimeisimmän viestin painotetusta keskiarvosta.

Uudet-boksi pysyisi tietenkin aikaperusteisena oletusarvoisesti, ellei käyttäjä halua sitä suodattaa, jolloin myös ne noobien postaukset näkyvät.

sts, 25.2.2008 18:28:Miten erotetaan "aloittelijat" (tahattomat-trollit) oikeista?



Fiksujen käyttäjien avulla. Kyllä minä uskon, että oikean noobin erottaa trollista hyvinkin helposti ja kun tyhmiä kysymyksiä ei ole, niin aika laimea on sellainen trolli, joka vain kyselee "klubbauksen alkeita".

Ja karma-järjestelmän väärinkäyttö voidaan korjata nopeastikkin moderaattorien toimesta ja mikäs estää inkorporoimasta jäähyjä myös tähänkin järjestelmään. Samat ongelmat uusien tunnuksien luonnissa spämmäystä varten kun on kaikissa järjestelmissä.

Kaikkein olennaisinta tällaisessa Karma-järjestelmässä olisi käyttäjälähtöisyys. Kenenkään ei tarvitsisi lukea shaissea, mutta senkin saa vaivattomasti näkyviin, jos kaipaa viihdettä popcorn-kulhon ääreen.
lostgone

Posts: 2,493

#93 • • lostgone
Jos jossain vaiheessa on tulossa selkeä prosessi anqalta modejen lisäämiseen, ni voisiko siitä mainita jotenkin, että nyt pohditaan potentiaalisia ihmisiä? En todellakaan halua mitään yleistä äänestystä - en halua ihquimpia ja plurreimpia - mutta tahtoisin vaikka privana perustella, ketä en tahtoisi toimivan arvottajina keskusteluissa.

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Zeratul

Posts: 1,170

#94 • • Zeratul Captain miserable
Edelleen epäilen ton pisteytyksen tai karman toimivuutta, mutten jaksa vastustaa niin kauan ku säilyy mahollisuus nähä ne tyhmät ja lapselliset jutut ilman et jokasen kohalla tarvii painaa jotain "näytä" nappia, näkisin nimittäin et one laineri tai reply-kuva haittaa foorumin lukemista huomattavasti vähemmän ku viisaiden miesten (en väitä et viisaat useemmin ois miehiä, vaan et tän tyyliset kirjottajat on) sivujen mittaset mega-quote väittelyt.

Tietty tosta pisteytys/moderointi asiasta vois pistää jonki sortin kyselyn pystyyn jossa tarjottais vaihtoehtoina ne ideat jotka on toteutuskelposia, useempi varmaan jaksaa painaa sitä gallupin nappulaa ku osallistuu tähän keskusteluun?

Sit ihan toiseen asiaan: en tiiä olisko liian "koodauksen alkeet"-tyylinen, mut ohjeisiin vois sisältyy edes suurpiirteisesti miten eri toimintoja käytetään, kohtalaisen usein kumminki näkee kysymyksiä tyyliin "miten saan kuvan linkitettyä". Noi tagitki voi olla täyttä hepreaa, esim color=? komento varmaan vaihtaa tekstin väriä, mut mitä ihmettä sen kysymysmerkin tilalle pitäis lykätä? (Esimerkki on ehkä huono ku toi on semmonen ominaisuus jota varmaan aika harvaa ees kiinnostaa käyttää, mut pointti varmaan oli ymmärrettävissä.)

Toinen asia jota toivoisin ois se et lukitut topikit poistuis kokonaan näkyvistä, en oikeen nää minkä takia niitä ois pakko päästä jälkeenpäin vielä tonkimaan, muiden aiheiden selaamista kyllä vaikeuttavat. Vaikkei heti poistuiskaan niin edes viikon tjsp kuluttua lukitsemisesta.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

anqqa

Posts: 4,032

#95 • • anqqa tirehtööri

lostgone, 25.2.2008 20:42:
Jos jossain vaiheessa on tulossa selkeä prosessi anqalta modejen lisäämiseen, ni voisiko siitä mainita jotenkin, että nyt pohditaan potentiaalisia ihmisiä? En todellakaan halua mitään yleistä äänestystä - en halua ihquimpia ja plurreimpia - mutta tahtoisin vaikka privana perustella, ketä en tahtoisi toimivan arvottajina keskusteluissa.



Toki antaa palaa vaan :) Muiltakin soisin saavani palautetta aiheesta jossain vaiheessa. Muutamaa on jo mietittykin joista ainakin 1 kieltäytyi kohteliaasti.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

jUSSi

Posts: 1,377

#96 • • jUSSi äkäinen vanhus

Zeratul, 25.2.2008 20:57:
Edelleen epäilen ton pisteytyksen tai karman toimivuutta, mutten jaksa vastustaa niin kauan ku säilyy mahollisuus nähä ne tyhmät ja lapselliset jutut ilman et jokasen kohalla tarvii painaa jotain "näytä" nappia, näkisin nimittäin et one laineri tai reply-kuva haittaa foorumin lukemista huomattavasti vähemmän ku viisaiden miesten (en väitä et viisaat useemmin ois miehiä, vaan et tän tyyliset kirjottajat on) sivujen mittaset mega-quote väittelyt.



Tietenkin karma olisi mahdollista myös ottaa asetuksien kautta kokonaan pois käytöstä :-)
jUSSi

Posts: 1,377

#97 • • jUSSi äkäinen vanhus

anqqa, 25.2.2008 19:43:
Koodin avaaminen onki käyny mielessä useamman kerran viime vuosina, mutta koodin saattaminen siihen kuntoon että siinä olisi järkeä (eli että joku muu vois edes joten kuten sitä hyödyntää) on melko työläs homma. Voinki tehdä suuren paljastuksen tähän väliin: klubituksen uusi versio tullee käyttämään avoimeen lähdekoodiin pohjautuvaa frameworkkia jonka päälle itse saitti rakentuu. Pois suljettu mahdollisuus ei ole sekään ettenkö vastalahjaksi antaisi omia palikoita mitä koodailen, mikäli niitä pystyy mielekkäästi omiin kokonaisuuksiinsa pakkaamaan. 'Ominaisuudellisesti' klubituksen vahvuus on se, että saitti on niin 'ristiinlinkattu', eli kaikkialta pääsee kaikkialle, ja samalla se tekee sen saattamisen muiden käyttöön varsin hankalaa.



Mutta helppoakos se on pystyttää yks CVS-servu, missä autoroimasi halukkaat koodarit voisivat antaa osansa kikkareen koodauksessa, pienet speksit kasaan ja pieni kehitysyhteisö on valmis ;)
Zeratul

Posts: 1,170

#98 • • Zeratul Captain miserable

jUSSi, 25.2.2008 21:04:
Tietenkin karma olisi mahdollista myös ottaa asetuksien kautta kokonaan pois käytöstä :-)


Toi tuli semmosella varmuudella et sä ilmeisesti oot osallisena uuden klubbarin koodaamisessa? Ja ymmärsin kyl ettet tarkottanu pahalla, en vaan voinnu vastustaa kiusausta. :)

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

jUSSi

Posts: 1,377

#99 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus

Zeratul, 25.2.2008 21:16:
Toi tuli semmosella varmuudella et sä ilmeisesti oot osallisena uuden klubbarin koodaamisessa?



Oisinki :D

Olen ilmeisesti sen verran insinööri, että speksaus alkaa automaattisesti ohjelmistoista ja niiden ominaisuuksista puhuttaessa. En kyllä usko, että minulla riittäisi aika perheen ja duunin ulkopuoliseen aktiviteettiin, hyvä että futistreeneissä ehtii käymään ;-)

Zeratul, 25.2.2008 21:16:
Ja ymmärsin kyl ettet tarkottanu pahalla, en vaan voinnu vastustaa kiusausta. :)



Mutta nyt minä en ymmärtänyt mitä sinä tarkoitit :) Mitä olisin voinut tarkoittaa pahalla?
Zeratul

Posts: 1,170

#100 • • Zeratul Captain miserable

jUSSi, 25.2.2008 22:28:
Mutta nyt minä en ymmärtänyt mitä sinä tarkoitit :) Mitä olisin voinut tarkoittaa pahalla?


Lähinnä tarkotin sitä, et koska et asiasta oo päättämässä (mikä tosin oli puhdas veikkaus, mistä mä tietäisin ketä kaikkia siellä taustalla häärää), nii tieto siitä et sä pidät asiaa itsestäänselvyytenä ei millään tapaa myöskään auta mua. Mut tää nyt menee jo sen verran ohi ite aiheesta et taitaa olla aika lopetella. *piis*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~