MIELENOSOITUS 4.2 klo 18:00 - kannabiksen lääkekäytön puolesta.

86 posts, 5 pages, 40,884 views

Juhgu

Posts: 7,921

#81 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Sensuurikalastaja, 11.2.2008 22:16:
Tulipahan tässä mieleen että eikös nykyisessä tilanteessa olisi mahdollista yrittää saada niin YAD:in kuin SKY:n edustajat esim johonkin samaan suomalaiseen asiaohjelmaan kertomaan omia näkemyksiään ja keskustelemaan asiallisesti kannabiksesta ja sen vaikutuksista yhteiskuntaan?
Itseäni ainakin kiinnostaisi tälläinen ohjelma, sen sijaan että foorumeilla asiasta väännetää "eipäs juupas" tyylisesti.



Forumin juupaseipäs-väännössä ehtii sentään argumentoida kunnolla, toi ohjelma menis varmaan päällehuutamiseksi, toisen mielipiteen jyräämiseksi tai vähintäänkin voittajana olisi se joka jaksaa enemmän keskeyttää toisen lauseita. *nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

SpeedHawk

Posts: 152

#82 • • Edited SpeedHawk

mayah, 11.2.2008 14:50:
Aika selväks on tainnu kaikille tulla, et siellä missä on Speedhawk, siellä on nillitystä YAD:n toiminnasta. Tyypillä on joku henkilökohtainen missio nostaa YAD:n toiminta jokaisessa topikissa esiin missä kirjoittaa ja mikä vähänkään sivuaa huumeita. Tähän kun toistuvasti törmää, ni ei oikein tiiä et pitäiskö itkee vai nauraa. Sääliks käy vähän kuitenki, ymmärtäähän sen tavallaan ku toinen on tollanen moniongelmainen.



Oho. Osuiko lähellekin kun piti henkilökohtaisuuksiin siirtyä? Eka YAD-aiheinen viesti oli läppä ja suosittelen uusia silmälaseja sille, joka ei sitä huomannut. Jälkimmäinen sitten vähän todempana, mun mielestä YAD:laisten oman järjestön hehkutus ei kuulu tähän threadiin.

YAD puhuu paskaa: YAD levitti kokototuus-flaboja, jotka ovatkin olleet (ainakin mun näkemistä, korjatkaa jos oon väärässä :)) AINOITA järjestön levittämiä, joissa oli lähdeviitteet. Akateemisen kapulakielen ystävänä ja lukemisen puutteessa vilkuilin läpi viitatut tutkimukset kannabiksen osalta. Hämmästys - ja sittemmin raivostus - oli suuren suuri, kun "kannabis aiheuttaa sikiövaurioita" -väitteessä viitatusta tutkimuksesta ei löytynyt sanaakaan kannabiksen aiheuttamista sikiövaurioista. Sittemmin YAD onkin viisastunut ja jättänyt lähdeviitteet vähemmälle, keskittyen laukomaan 'totuuksia'.

YAD vedättää valtion rahoja: Käy ilmi YAD:n toimintakertomuksesta. Tämä lienee syynä siihen, että järjestön kanta laillisiin huumeisiin (tupakka, alkoholi, psykoaktiiviset lääkkeet) on huomattavasti myönteisempi kuin laittomiin (joista ei valtiolle veroja tule).

Jatkot voitaisiin ehkä siirtää omaan topicciinsa tai käydä yksityisviestillä..? :)



edit: ja julkinen debatti pro/kontra kannabis kuulostaisi mielenkiintoiselta - entäpä miten olisi yhteinen flaba, YAD:lle/muille hampun vastustajille toinen puoli ja pro-hamppu -joukkiolle toinen? Totuudella on aina kaksi puolta.. :)
d3l

Posts: 60

#83 • • d3l Fully Global
Joo mullakin on krooninen silmänpainetauti ja jalat täynnä elohiirii.
nammo

Posts: 163

#84 • • nammo the bestest
Jos YAD:llä on ollut aikaisemmin "paskanpuhumisflaijereita" vuosia sitten haudatun Kokototuus-kampanjan puitteissa niin ei kantsis puhua YAD:n infomateriaalista preesensissä. Uudet materiaalitkin on olemassa, kannattaa tutustua ennemmin niihin.

--
schnii schnaa schnappi

Avatar
#85 • • Reivaaja Guest

Aune-mummo, 6.2.2008 14:33:
Yleisjännityksen poistajana kannabis voi olla hyödyllinen esimerkiksi syöpäpotilaille, jotka vastaanottavat kemoterapiaa. Myös multippeliskleroosissa (MS-tauti) ilmenevän lihasjäykkyden (spastisiteetti) ja kipujen lievittämisessä... ...Kannabiksen lääketieteellistä käyttöä vastustavat tutkijat ovat todenneet, että se vahingoittaa ihmisten keskittymiskykyä ja koska kannabis sisältää yli 400 kemikaalia, voivat sen sivuvaikutukset olla ennalta-arvaamattomia...


Ainakin Ms-taudissa koko keskittymiskyky aspektin voi sivuuttaa koska fatiikki ja kivut on kuitenkin pahempia sen suhteen. En nyt sitten tiedä tarkoitettiinko sitä varoitusta ms-tautiin. (En ole kovin perehtynyt kyllä lääketieteeseen, muutaman lääketieteenkirjan vaan lukenu...) Vähän sama kuin varoittaisi kemoterapian haittavaikutuksista syöpäpotilaalle. Jos hyöty on haittaa suurempi, on se minusta järkevää. Joo en oo alkamassa väittelee, kuhan halusin päteä ;) Mun mielestä huvi ja hyötykäyttäjät voi liittyä yhteiseen rintamaan. Tällöin saadaan enemmän ihmisiä asian taakse ja sitä kautta enemmän huomiota.
nibes

Posts: 165

#86 • • nibes tiikerikivi aina taskussa.

--
On uskallettava tehdä mOkia. Ihmisistä On hauska havaita, että tuOhan On vielä tyhmempi kuin minä itse.
(Erkki Pälli, radiotoimittaja)
*piis*