LaFraise.com - "Bronx River Block Party" saatavilla!

144 posts, 8 pages, 73,537 views

Jone

Posts: 8,258

#1 • • Edited Jone Archibald Haddock
Alunperin ranskalainen paitadesignkilpailu LaFraise on vihdoin saapunut myös Suomeen. Todennäköisesti myös täältä Klubbarilta löytyy hyvä nippu käyttäjiä, joiden mielestä on kivaa päästä skabailemaan kansainvälisessä ja korkeatasoisessa joukossa hyvässä hengessä omien tuotostensa kanssa, joten ajattelin antaa tännekin tietoa asiasta.

LaFraisen perusidea on suhteellisen yksinkertainen ja hauska - käyttäjät tekevät enintään nelivärisiä vektoripohjaisia printtejä paitoihin, postaavat se palveluun arvosteltaviksi ja arvostelevat siinä sivussa muiden käyttäjien printtejä. Eniten ääniä saaneista designeistä nostetaan säännöllisesti voittajadesigneja 500 kappaleen rajattuina painoksina printattaviksi ja voittajadesignin tehnyt henkilö palkitaan tuhannella eurolla. Suurin osa näistä 500 kappaleen painoksista likipitäen revitään käsistä niiden tultua uunista ulos ja tässä onkin osa LaFraisen viehätystä - itseänikin harmittaa monien printtien (joista muutama postauksen lopussa) meneminen ohi suun, mutta toisaalta kärppänä paikalla olleet palkitaan melko uniikilla paidalla painoksen levitessä ympäri maailmaa.

Ranskassa saitilla on jo hyvät 20 000 aktiivista rekisteröitynyttä käyttäjää ja nyt samaan aikaan Suomen kanssa konsepti on lanseerattu myös Norjaan. Homman levitessä laajemmalle toivottavasti ranskalaisten dominoiva asemakin hieman väistyy (ei sillä että ranskalaisissa olis mitään vikaa) ja keskusteluita ruvetaan käymään laajemmin englanniksi sekä printattuina paitoina nähdään materiaalia monista maista. Lupaan ostaa ensimmäisen printatun suomalaisdesignin ensimmäisten joukossa kun joku sellaisen saa puuhasteltua - ehkäpä joku täältä Klubbarilta?

Kuten olette ehkä jo päätelleetkin, niin mulla on osittain oma lusikkanikin tässä mansikkasopassa. Roolini LaFraisen alla on toimia "Finnish Ambassadorina" eli karkeasti Suomen lähettiläänä ja toimin suomalaisten lähimpänä yhteyshenkilönä sen lisäksi, että mm. kirjoittelen saitille blogientryjä. Jos ja kun asioista tulee kysyttävää, niin pistäkää mailia viestin loppupuolen osoitteeseen.

Olis kivaa jos täältä Klubbarilta osaa kilpailuun ottavat henkilöt postaisivat designejaan myös tähän threadiin, jotta päästäisiin vähän ruotimaan ja ihastelemaan niitä täälläkin. En ole vielä ihan selvillä siitä, pääsenkö itse osallistumaan skabaan, mutta mikäli pääsen niin postaan omiakin kikkailujani tänne muiden joukkoon.

Aloituspostaus onkin sit hyvä päättää siihen, että esittelen muutaman lempparidesignini LF:n "Hall of Famesta." Mm. kaikista näistä on siis tehty paidat, mutta valitettavasti ne on jo aikoja sitten myyty loppuun enkä itsekään niitä ehtinyt saamaan. Tällä hetkellä äänestyksessä on onneksi jo muutama varsin potentiaalinen kappale, joista olen pistänyt preorderit sisään. *vink*

Nyt vaan siis designia tiskiin ja hillot himaan. *piis*

Terveisin,
Jouni "Jone" Väänänen
LaFraise Ambassador, Finland
[email protected]

Alkuperäinen kuvio: "God Was a Selecta" Tekijä: apo
selecta01.jpg
selecta02.jpg

Alkuperäinen kuvio: "The Last Party" Tekijä: cuypi
lastparty01.jpg
lastparty02.jpg

Alkuperäinen kuvio: "Tournez manège" Tekijä: nesk
teknari01.jpg
teknari02.jpg
Jone

Posts: 8,258

#2 • • Edited Jone Archibald Haddock
...ja hyvänä esimerkkinä siitä miten paljon tuolla saitilla tapahtuu vois sanoa seuraavaa:

Edellisestä postauksestani on n. 25 tuntia. Sen jälkeen 3 designia on valittu printattavaksi, yhtä monta designeria palkittu tuhannella eurolla ja näiden lisäksi 2 aiemmin valittua designia on tullut ulos myyntiin.

Tällä hetkellä sen tuhat euroa saa keskimäärin 4 designeria viikossa ja monet ovat arkistojen perusteella napanneet voiton kotiin useita kertoja - saitin tonkimisen tuloksena vastaan on tullut kuusinkertainen voittajakin jo.

Että nyt ei muuta kuin kaikki illustroinnista innostuneet henkilöt wacomit sauhuamaan ja freesejä kuvia baanalle. *piis*
Lyra

Posts: 666

#3 • • Lyra
ai vähän ziiztii. pitääpä tollanen tsekkaa. "helppo" raha kiinnostaa aina.

selailin noita kuvia, tosella hienoja kyllä ja aika kova taso voittajilla, olisi hienoa päästä mukaan moiseen posseen!

jos ei itse jaksa vääntää kuvia, niin ainahan tänne voisi ideoita heittää!
Jone

Posts: 8,258

#4 • • Jone Archibald Haddock
Yhteisöön jo nyt tai piakkoin rekistöröityvät ihmiset voisivat muuten heittää tänne LF-nickejään, niin heittelen muutaman ensimmäisen accounteille pienen nipun Brouzoufeja (LaFraise-accountien bonuspistevaluutta) heti kun saan pohdittua et miten helvetissä se itseasiassa tapahtuukaan. *nauru*
anqqa

Posts: 4,032

#5 • • anqqa tirehtööri
anqqa

!

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

0-scar

Posts: 760

#6 • • Edited 0-scar Team Teknolipat :)
0-scar

Koha palkka joskus tulee, ni pitää tilata jotakii:) The Last Party ois oiva, tosin ei taida olla enää... *ding*

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

Lyra

Posts: 666

#7 • • Lyra
lyra

!
tomii

Posts: 3,594

#8 • • tomii kallion herttua
Yhessä vanhassa flaijerissa (olisko vuodelta 2000) on toi The Last Partyn idea, eli editoitu viimeiseen ehtoolliseen Jesselle luurit päähän ja levarit käsien alle :)

--
reivaan kunnes kuolen

onni3mk

Posts: 3,973

#9 • • Edited onni3mk Onni on.
Jes. Nyt ne sivut on sitten suomekski *iloinen* Tää on edelleen mun mielestä ihan loistava idea *joo*

Onni3mk ois nikki.

--
Onni on.

Jone

Posts: 8,258

#10 • • Jone Archibald Haddock
Cheers, päräytän Brouzoufeja tulemaan piakkoin nickinsä maininneille. *jiihaa*
Lyylikki

Posts: 2,975

#11 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Suurena printti T-paitojen ystävänä päräytin myös minä itseni sivuille. Lyylikki siis.
Jone

Posts: 8,258

#12 • • Jone Archibald Haddock
Lyylikille pärähtää vielä kanssa jossain vaiheessa Brouzoufeja, mutta sit mun on pakko lopettaa niiden lupaaminen tähän väliin tai saan pian sapiskaa valtuuksieni ylittämisestä! *nauru*

Mut eipä hätiä:
LaFraisen saitin blogeissa pidetään joka perjantai "Friday Gameja" ja nyt suomalaisittain "Perjantaipelejä." Kyseessä on pikkukilpailu, jossa vastaatte mun ja muiden bloggaajien kulloisiinkin päähänpistoihin. Hauskimman vastauksen kirjoittaja palkitaan t-paidalla.

Tänään paitoja on jaossa erikseen jokaisen maan blogissa ja voitte osallistua myös muiden maiden skaboihin. En oo ihan varma miten homma tulee toimimaan vastaisuudessa, mutta kantsii käydä tsekkaamassa perjantaisin. Tän päivän skabat launchataan kolmelta Irlannin aikaa eli viideltä Suomen aikaa.

Pitäkäähän kivaa! :)
onni3mk

Posts: 3,973

#13 • • onni3mk Onni on.
Toi ei muuten antanu mun reisteröityy loppuun. Sitä mailii ei koskaan tullu. *ding*

--
Onni on.

onni3mk

Posts: 3,973

#14 • • onni3mk Onni on.

mayah, 26.1.2007 21:03:
---
onni3mk, 26.1.2007 21:01:
Toi ei muuten antanu mun reisteröityy loppuun. Sitä mailii ei koskaan tullu. *ding*

---


Mä ainakin pääsin heti kirjautuu sisälle. Ei tosin ole mullekaan maili vielä tullut postilaatikosta.



Mä en pääse kirjautuu

--
Onni on.

onni3mk

Posts: 3,973

#15 • • onni3mk Onni on.

mayah, 26.1.2007 21:05:
Voisko johtuu siitä, että koitat kirjautua nimimerkillä? Ku pitäis kirjautua sähköpostiosoitteella.



Maija hei, kyl mä huomasin, et siinon "email" siinä kentässä *vink*

*nauru*

Se myöskin sanoo, ettei sähköpostiosoitetta oo, kun testaan tota "unohditko salasanasi?" kohtaa. *ding* Ja testasin kahta eri mailii, jos vaik olin epähuomiossa laittanu toisen vaik piti laittaa toinen.

--
Onni on.

onni3mk

Posts: 3,973

#16 • • onni3mk Onni on.
haha, rekkasin uudelleen. Nyt toimi ja nyt tuli mailiki heti *nauru*

Mitäköhän mä olin sekoillu edellisellä kerralla *ding*

--
Onni on.

hane

Posts: 242

#17 • • hane
ai hitsi ku on hienoja kuvia tuolla, taso on hyvä ja mitä ideoita! olkaa onnellisia vektoriohjelman omistajat ja ottakaa osaa =)

--
- Luulotauti paranee tiedolla -

Lyylikki

Posts: 2,975

#18 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mä pääsen kyllä loggautuun sisälle, mutta mä en osaa kommentoida blogia...haha...blondi, mikä blondi. Että jää tää perjantai kilpailu mun osalta kyllä osallistumatta.
DiamonDie

Posts: 676

#19 • • DiamonDie mediahippi
Tätä voisi kyllä tukea, monesti olen meinannut laittaa jotain kuvia vastaavalla idealla toimivaan threadless.comiin, mutta vielä on se ns. täydellinen inspiraatio saamatta.
Jone

Posts: 8,258

#20 • • Jone Archibald Haddock

Lyylikki, 26.1.2007 22:59:
Mä pääsen kyllä loggautuun sisälle, mutta mä en osaa kommentoida blogia...haha...blondi, mikä blondi. Että jää tää perjantai kilpailu mun osalta kyllä osallistumatta.



Itseasiassa accounttisi todennäköisesti kärsii vähän samasta kuin broidini vastaava. Kun kirjaudut sisään, niin klikkaa sitä ylhäällä olevaa lukua, jossa on <br> vieressä. Tämä siis sillä oletuksella, että siellä ylhäällä ei missään lue login-nimeäsi, koska se tarkoittaa että jostain syystä käyttäjätunnuksesi tiedot ovat nollautuneet ja ne pitää syöttää uudestaan. Pahoitteluni moisesta ja ilmoita jos asian kanssa on lisää ongelmia - mä annan sillävälin meidän IT-puolelle pikkasen keppiä.

-

Tänään yhdeltä alkava perjantaipeli on muuten monen klubbarilaisen mieleen. Ohjelmassa on biisien spottailua. Tsekatkaahan tarkemmin yhdeltä suomen blogista. *vink*