Luotettavat kauppakumppanit

566 posts, 29 pages, 445,457 views

Tapi

Posts: 1,437

#21 • • Tapi Dreamstate

Karski, 4.5.2006 18:23:
Panettelu, jonka todenperäisyyttä ei pystytä
kontrolloimaan? Julkinen häpeärangaistus
ei voi olla oikeutettu, piirit ovat pienet ja
sana kiirii varmasti muutenkin kuin tässä
topikissa.


Mä en pidä satunnaisia yksittäistapauksia lukuunottamatta todennäköisenä sitä, että järjestelmää ruvetaan käyttämään väärin ja jotku henkilöt joutuisivat mustamaalauksen uhriksi. Esim. eBay, Gemm ja Huuto.net toimivat pitkälti juuri myyjille annettavien palautteiden ansioista - homma toimii omien kokemuksien perusteella kuin junan vessa ja väärinkäytöksiä tapahtuu todella vähän.

Suurin osa Klubituksella ja muuallakin netissä tapahtuvasta kaupankäynnistä on tavaran myyntiä. Tämä on puolin ja toisin niin yksinkertainen tapahtuma, että sitä on suorastaan hankala hoitaa huonosti, kunhan kaupan kummallakin osapuolella on puhtaat jauhot pusseissaan.
Jone

Posts: 8,258

#22 • • Jone Archibald Haddock

Karski, 4.5.2006 18:23:
Panettelu, jonka todenperäisyyttä ei pystytä
kontrolloimaan? Julkinen häpeärangaistus
ei voi olla oikeutettu, piirit ovat pienet ja
sana kiirii varmasti muutenkin kuin tässä
topikissa.



Mun mielestäni perustelit tän kyllä nyt niin käsittämättömästi, että tossa takapihalla putoili pikkulintuja puista sen takia.

Esim. Basson formerly known as Possen formerly known as Suomihiphop.com:in forumien puolella on ihan adminin perustama topic, jossa ei suinkaan edes pyritä erikseen luettelemaan kauppakumppaneita, joiden kanssa hommat ovat menneet hyvin vaan ainoastaan niitä joiden kanssa hommat ovat kusseet käsille vakavasti. Näin toimimalla pyritään suojaamaan koko forumin käyttäjäkuntaa vilunkiveijareilta, jotka järjestelmällisesti joko a) kusettavat rahat mutteivät toimita tuotetta tai b) kusettavat tuotteen mutteivät maksa siitä sovittua korvausta. Teoreettisesti piirit ovat myös tuolla pienet, mutta Basson puolella ei lähtökohtaisesti tehdä ja mielestäni myöskään täällä Klubituksella ei voida tehdä olettamusta että kaikki forumin käyttäjät "ovat tarpeeksi skenessä" tietääkseen yleisesti kusettajina tunnetuista persoonista. Lisäksi kusettamista on täälläkin lähdetty toteuttamaan mm. yksittäisen henkilön usean nimimerkin voimin eri IP:istä myyntitopiceja postaillen.

Tälläkin forumilla palloilee aktiivisesti henkilöitä, jotka toistuvasti ja harkiten pyrkivät täysin sumeilematta kusettamaan pahaa-aavistamattomia ihmisiä ja ovat siinä moneen otteeseen tasolla tai toisella onnistuneetkin jopa niin että tiedän siitä itse. Tämä taas pistää vahvasti miettimään kuinka yleistä tällainen toiminta ihan oikeasti onkaan.

Se on ihan jaloa että pyrit suojelemaan yksittäisiä käyttäjiä väärin perustein saaduilta leimoilta (mun mielestäni tämä on aika teoreettisella pohjalla oleva ajattelumalli ylipäätään), mutta näin tekemällä mahdollistat kusettajien toiminnan. Mun mielestäni ei voi olla hyväksyttävää, että tietyt forumin käyttäjät saavat edes yksittäisen moderaattorin sanojen siunauksella koskemattomuuden ja "letter of marquen" toiminnalleen.
Karski

Posts: 6,049

#23 • • Karski Pomon kätyri
No toki ymmärrän esitetyt kriteerit sille
miks epäluotettavien kauppakumppanien
nimet halutaan julki, mutta paaria-leiman
jakaminen pieleen menneistä kaupoista
on silti aika rankka juttu.
Mitään siunauksia ei olla siis jakamassa,
vaan haluaisin henkilökohtaisesti välttää
tilannetta, jossa yksittäisiä käyttäjiä
mustamaalataan perustein, joita ei pystytä
todentamaan. Tämä on väärä paikka
jakaa oikeutta ja tuomioita.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jone

Posts: 8,258

#24 • • Edited Jone Archibald Haddock
Luonnollisesti muutkin ehdotukset ongelman ratkaisemiseksi ovat varmasti tervetulleita mikäli sulla sellaisia on ja olisinkin oikeasti aika kiinnostunut kuulemaan mitä pitäisi mielestäsi tehdä niille muutamille tapauksille, joista todetusti harmia kerta toisensa jälkeen täällä näiden dealien suhteen aiheutuu? Muutamat tapaukset kun eivät tosiaan tunnu lopettavan kikkailujaan siihen, että asiasta heille esiripun takana huomautetaan ja näkisin että ainoa tapa vaikuttaa tähän toimintaan on joko rikosilmoitus tai nickin mainitseminen julkisesti.
Karski

Posts: 6,049

#25 • • Karski Pomon kätyri
No ei mulla oo mitään parempia ehdotuksia tähän,
mä tekisin henkilökohtaisesti ennemmin vaikka
rikosilmoituksen kun lähtisin kenenkään nimeä
julistamaan, mutta absurdiltahan se tässä kuulostaa.
Pointtina siis se, että oikeuden ottaminen omiin käsiin
johtaa yleensä vaan muihin ongelmiin.

Mutta tässähän tää topikki nyt on, kai mä olisin
tän jo lukinnu jos olisin ehdottomasti tätä vastaan.
mun nähdäkseni tän saatteeks vaan kuuluu muutama
viesti moraalikeskustelua. Ei tässä muusta oo kyse mun osalta.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

xybo

Posts: 1,100

#26 • • xybo meeple!
Tai aina vuo suositella käyttämään huuto.net / ebay tyyppisiä palveluita ja spammaamaan sitten niitä linkkejä foorumille. (joka ei kyl o kauheen jees, mut voi saavuttaa huomattavasti paremmin yleisöä). Mutta kuten yleensä, suurimman mokan tekee ostajat itse jotka lähettelevät rahojaa miten sattuu. esim. "lähetä rahat, lähetän levyt vs. postiennakko"

-- xybo
enkeliina

Posts: 169

#27 • • enkeliina kiksurinsessa
dorisch:lta ostin korviini venytystunnelit ja nätisti kävi kaupat. Elin voi suositella :)

--
Sinä kysyit: Mitä kiksu on?
Oraakkeli vastasi: Rakkautta.

curry

Posts: 474

#28 • • curry ^mauste^
Lisätäänpäs luotettaviin kauppakumppaneihin myös Loopy.
Nopeat kaupat, hyvä mieli. *joo*

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

Euphoria

Posts: 542

#29 • • Euphoria 4 everyone
Minä*joo*
villelope

Posts: 2,846

#30 • • villelope Lope of Lope & Kantola

curry, 8.5.2006 09:56:
Lisätäänpäs luotettaviin kauppakumppaneihin myös Loopy.


Oosny.

On helppoa olla luotettava kun on ostava osapuoli ja paketti tulee postiennakolla.

Hinnastakin kun pääsiin sopuun ilman kinastelua, niin tää oli todella vaivatonta.

Mut vastaavasti nostan Curryn luotettavaksi kauppakumppaniksi, homma toimii - ja vielä nopeasti.
curry

Posts: 474

#31 • • curry ^mauste^

LooPy, 8.5.2006 10:46:
---
curry, 8.5.2006 09:56:
Lisätäänpäs luotettaviin kauppakumppaneihin myös Loopy.
---

Oosny.

On helppoa olla luotettava kun on ostava osapuoli ja paketti tulee postiennakolla.



Näinhän se on. Mutta on valitettavasti niitäkin, jotka sanoo ostavansa, mutta sitten kun tavara on jo lähes lähtökuopissa, niin ei kuulu enää pihaustakaan yhteydenotoista huolimatta... Toivois ostajalta tällöin edes sen "joudun valitettavasti perumaan" kuulua, kuin joutua itse arpomaan. Mutta onneksi harvemmin olen klubbarissa tällaisiin törmännyt.

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

Wert

Posts: 3,386

#32 • • Wert Varapalkkaliukuja

mayah, 16.5.2006 21:07:
Älkää olko tyhmiä kuten minä ja laittako ennakoita kenenkään tilille laitteista. Puolitoista viikkoa ensin odotettu soittimia kotiin ja sen jälkeen puolitoista viikkoa peritty ennakkoa takaisin.

Viimeistään maanantaina pitäis olla rahojen takaisin mun tilillä, jos ei niin valitettavasti koko stoori tulee esille.



juu.. cd soittimesta multakin pyydettiin ennakkoa.. rovaniemellä soitin kuulemma.
en maksa kyl penniäkään ennakkoon jos en ihmistä tunne..
reinoh

Posts: 818

#33 • • reinoh
Funktion herran kanssa tuli tehtyä levynpyörittäjästä kauppaa ja homma kyllä sujui todella hyvin. Laite oli priimakunnossa ja tavara liikkui rivakasti. Näitä lisää *joo*
Bio

Posts: 4,429

#36 • • Edited Bio The Bullies / Pinky
supertony voi kanssa listata tänne. Pari levyä tuli ostettua, jotka todella hyvässä kunnossa :)
Jago

Posts: 4,039

#37 • • Jago un-trained monkee
ville:ltä ostin vaatteita..
oli paremmassa kunnossa kun kaupasta ostettuna(eli siis ihan kun olisi vasta tehty)
ja todella halvalla..
suosittelen

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

typo

Posts: 685

#39 • • typo Testaaja
TemeZ saakoon propseja tässä kohtaa. Levarien myyntihinta oli kohdallaan ja soittimien viat / puutteet puitiin tarkasti läpi etukäteen.

.pi.

--
.psychedelicious.

mastream

Posts: 549

#40 • • mastream

mayah, 16.5.2006 21:07:
Älkää olko tyhmiä kuten minä ja laittako ennakoita kenenkään tilille laitteista. Puolitoista viikkoa ensin odotettu soittimia kotiin ja sen jälkeen puolitoista viikkoa peritty ennakkoa takaisin.



Näissä ei taida olla mitään mahdollisuutta poliisinkaan auttaa? Maksoin ennakkoa levarista ja ennakon saatuaan myyjää ei ole yhteydenpito kiinnostanut.