pHaze - ...For old times sake (90's kiksu classics)

71 posts, 4 pages, 38,667 views

ezzy

Posts: 8,060

#21 • • ezzy Droid-pappa

Riku, 2.5.2006 13:42:
Kiitos. Kiva etteivät ihmiset täysin ole unohtaneet noitakaan aikoja.



Näitä eletään läpi over and over and over again, koska nykymusalla ei ole mitään vastaavaa tarjottavaa. :) Kiitos.
Viltsu

Posts: 2,010

#22 • • Viltsu noname
vanhojen aikojen muistoksi tällaset setit pitäisi imuttaa vähintään 56K modeemilla eikä 7MB/s ;P

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Riku

Posts: 3,187

#23 • • Riku The Little Prince

Mark, 2.5.2006 13:59:
lähtee himassa imuun satavarmasti *kuolaa* ton parempaan biisiin _ei_vaan_voi_settiä_lopettaa, huh! Kiitos jo etukäteen, koska heität setin saman aiheen tiimoilta, mitä? *hih*

-M

Sitten kun joku buukkaa ja sanoo että "soita klasarisetti" :)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#24 • • astaroth Guest
tää on just sitä kiksua siltä ajalta, mistä mä tykkään. uusi ei pääse lähellekään tän ajan biisejä. oispa vaan käyny bileissä tähän aikaan >:(

toi äänenlaatu kyllä harmittaa, mutta sekin tuo oman tunnelmansa :P
Riku

Posts: 3,187

#25 • • Riku The Little Prince

astaroth, 2.5.2006 15:05:
tää on just sitä kiksua siltä ajalta, mistä mä tykkään. uusi ei pääse lähellekään tän ajan biisejä. oispa vaan käyny bileissä tähän aikaan >:(

Niinpä, kyllä ne parhaat biisit on jo melkeinpä tehty :/

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Nemes

Posts: 2,099

#26 • • Edited Nemes Balearium

marchand, 30.4.2006 19:01:
Ja hillitön takaumien sarja alkaa vilistää päässä *nauru* silmissä vilisee Tallibaari ja muut
kivat paikat *nauru* aivan loistava pläjäys *hali**hali*



jotenkin tulee takavuosien reissut mieleen... *hymy*

Joo kyl tässä nyt tapahtuu aikamatka lepakkoon... Eipä tässä voi muuta sanoo ku että nää rokkaa... Tuntuu kyl et ei näit vanhoja kiksuja ikinä liikaa tuu kuunneltua *nauru* Näit saa tehä lisääkin *sydän*

Tulipa tässä 99 kesältä muistoja kans hämptonin sekkarilta *nauru*
perunamuusi

Posts: 8

#27 • • perunamuusi möäär
Uh oh, tiukkaa kamaa.

Pitääkin laittaa noita vanhoja pHazen settejä kuunteluun taas :)
Jusuplussa

Posts: 1,292

#28 • • Edited Jusuplussa UG-///
Mä ku oon ajatellu et mun trancet on trancetelty, mut vittu..tää on terästä!

edit: jeesus toi skynetti potkii!
Sphyxia

Posts: 3,308

#29 • • Sphyxia Maracujá!
Voi h* mikä miksaus! Earthbound, Transa ... *sydän* Ja juuri sopiva setti tämänhetkiseen mielentilaani. Just what I needed. 10/10! *piis*
luba

Posts: 226

#30 • • luba
Älytön *sydän**sydän**aplodit*
Sphyxia

Posts: 3,308

#31 • • Sphyxia Maracujá!
Ja vähän lisää sanottavaa näin kahden, kolmen kuuntelun jälkeen. Aiai, kun tuli just se jonkun jo mainitsema ainoa oikea trancevuosi -99 mieleen! *sydän* Ei mitään nykypäivän ylilayerointia, ei liikaa kanavia käytössä jne. Paljon yksinkertaisempaa, mutta silti toimi paljon, paljon paremmin - tämän päivän nu-trancella kun on tapana muuttua täydelliseksi puuroksi kun sitä vähän isommassa salissa soitetaan. But not this stuff. *hymy* Kiitti muuten Supernovasta. Harvoin tulee Transaa enää trance-seteissä bongattua. Kumarran! *joo* Kuin myös suurkiitokset Ruff Driverzista, Aylasta, Skynet UK:sta ja Kay Ceen Escapesta! Huhuh! *plur*

Joku vaihto tuntui olevan ei-niin-täydellinen, mutta what the h*ck. On vain pakko pistää neljännenkin kerran soimaan! *blush*
thomas

Posts: 5,618

#32 • • thomas

Sphyxia, 3.5.2006 21:43:
Ja vähän lisää sanottavaa näin kahden, kolmen kuuntelun jälkeen. Aiai, kun tuli just se jonkun jo mainitsema ainoa oikea trancevuosi -99 mieleen! *sydän* Ei mitään nykypäivän ylilayerointia, ei liikaa kanavia käytössä jne. Paljon yksinkertaisempaa, mutta silti toimi paljon, paljon paremmin - tämän päivän nu-trancella kun on tapana muuttua täydelliseksi puuroksi kun sitä vähän isommassa salissa soitetaan. But not this stuff. *hymy* Kiitti muuten Supernovasta. Harvoin tulee Transaa enää trance-seteissä bongattua. Kumarran! *joo* Kuin myös suurkiitokset Ruff Driverzista, Aylasta, Skynet UK:sta ja Kay Ceen Escapesta! Huhuh! *plur*

Joku vaihto tuntui olevan ei-niin-täydellinen, mutta what the h*ck. On vain pakko pistää neljännenkin kerran soimaan! *blush*



olen sun kans täysin samaa mieltä, mutta tuolla oli joitain biisejä käsittääkseni myös vanhempia kuin 1999 :) omasta mielestä kun "hyvän trancen" (ei vanhatrance) kausi alkaa jo 1996-7. mua suoraansanoen vituttaa nykypäivän trancesaundi sen verran paljon (varsinkin tämä asot-kiksu) ja sen puuroutuminen myös kuuntelussa. dynamiikkavaihteluja ei ole, nostatuksia jokavälissä ja hypnoottisuus (mikä on omasta mielestäni on trancen "ydin") on poissa. itse koitan viljellä omissa seteissäni mahd. paljon tuota hypnoottista trancesaundia ja myös vanhempia biisejä uudempien lomassa - kun nykykiksuilijat ei varmaankaan ole niitä kuulleet ja varsinkaan täällä pohjoisessa.

miksauksesta: äänenlaatu on aika aunarista (särkee bassot), vaihdot vähintään kummallisia (pitkät melodiakulut päällekäin) ja satunnaiset laukanalut. mut näin mä oon muistanut aina phazen miksaukset siitä summer 98:sta tms mikä alkaa godspeedilla asti. taitaa olla vieläkin kasetilla se jossain. (pieni välihuomio). mutta ne biisit, ne biisit. itseäni lämmittivät tässä setissä erityisesti: the gate, kay cee (joka lainaa 4 voicea), travel, the traveller & in-motion... the list goes on and on.

kyl se taitaa hyvän puolelle mennä (aina on varaa parantaa) 8,5 / 10

ja vielä BIG UP COMA CLASSIC NINETIES !
Damien

Posts: 2,882

#33 • • Damien [tr3ox]
Swittu mä oon tyytyväinen tähän "I hate modern "trance"" läppään mitä jengi pistää, tietää ettei oo kato yksin. Saatanan surinapörinät, kusipäät pilasivat sanan Trance tyyliin HardHouse.
Jos kerta ihmiset tätä diggaa, nii mä kyllä otan ne mun "iskemättömät" esiin ja teen teille lisää trance miksejä kuunneltavaks...
thomas

Posts: 5,618

#34 • • thomas

Damien, 4.5.2006 01:53:
Swittu mä oon tyytyväinen tähän "I hate modern "trance"" läppään mitä jengi pistää, tietää ettei oo kato yksin. Saatanan surinapörinät, kusipäät pilasivat sanan Trance tyyliin HardHouse.
Jos kerta ihmiset tätä diggaa, nii mä kyllä otan ne mun "iskemättömät" esiin ja teen teille lisää trance miksejä kuunneltavaks...



TEE SE ! :)
Riku

Posts: 3,187

#35 • • Riku The Little Prince

thomas, 4.5.2006 01:43:
vaihdot vähintään kummallisia (pitkät melodiakulut päällekäin) ja satunnaiset laukanalut.

Jokainen taplaa tyylillään, eiks se oo hyvä vaan ettei kaikki ole samasta muotista? =) Jos ruvetaan vanhoihin herroihin vertailemaan, niin sä muistutat ehkä enemmän Orkideaa ja mä Nessiä. Mulle miksaaminen on myös tehokeino, ja mitä pidempään niitä biisejä saa ujutettua toisiinsa niin sen parempi. Mikään ei ole tylsempää kuin intro-hehkutus-outro-into-jne miksaaminen imho, eli jos antaa vaan bassojen mennä vähän päällekkäin ja sit vaihto onkin siinä. Ehkä mä vien sen vähän extremeen but that's the way (oho aha) I like it.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#36 • • Riku The Little Prince

Sphyxia, 3.5.2006 21:43:
Joku vaihto tuntui olevan ei-niin-täydellinen, mutta what the h*ck. On vain pakko pistää neljännenkin kerran soimaan! *blush*

Joo, sen siitä saa kun sedän pää ei enää toimi sen vertaa että muistaisi 100% ulkoa biisirakenteet noista.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Sphyxia

Posts: 3,308

#37 • • Sphyxia Maracujá!

thomas, 4.5.2006 01:43:
omasta mielestä kun "hyvän trancen" (ei vanhatrance) kausi alkaa jo 1996-7.



Varmaan tekeekin, taidan vain olla liian nuori. *hymy*
akir0

Posts: 2,554

#38 • • akir0 idleRPG champion 2009
Toimii kyllä odotetusti. Ehkä loppu meni vähä hehkutteluksikin jo, mut ei kovin pahasti haitannu sekään. Ja teknisesti siellä oli pari käpyä, joista eniten korvaan otti se, että muutamat melodiat tosiaan soi häiritsevästi päällekkäin.

Mutta hyvässä miksauksessa pitääki olla myös vähä kritisoitavaa, eikä sitä tosiaan paljoa ollu.

Jääpi soittolistalle pitkäksi aikaa!
Riku

Posts: 3,187

#39 • • Riku The Little Prince

akir0, 4.5.2006 14:03:
Ja teknisesti siellä oli pari käpyä, joista eniten korvaan otti se, että muutamat melodiat tosiaan soi häiritsevästi päällekkäin.

Niin, sen voi tehdä varman päälle tai ottaa pari riskiä... Mä pyrin valitsemaan aina jälkimmäisen, koska sitten jos se onnistuu hyvin, niin sitä voikin namustella pitkän aikaa :)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Tarsu

Posts: 2,449

#40 • • Tarsu
Iron Eden (Terra Ferma remix)
*plur*

biisi oli jo melkein unohtunut kokonaan..



MIKSEI ENÄÄ TEHÄ TRANCEE?

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham