Vuoden 2007 KlubituSESSIONS2-kalenteri | Malliehdokkaiden asettaminen

257 posts, 13 pages, 135,992 views

Jone

Posts: 8,258

#201 • • Jone Archibald Haddock

discosisko, 26.1.2006 15:55:
Minä PerhePainainajainen ehdotan omaa kuormaa

ELI

Lionel Tiger *sydän*



Nyt on liian myöhäistä enää ehdottaa, mutta eipä hätää sillä Lionel Tiger oli kyllä ehdokkaiden joukossa ja hänellekin on viestiä asiasta pistetty. *joo*
discosisko

Posts: 212

#202 • • discosisko
Jihuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu *sydän*
Lafo

Posts: 42

#204 • • Lafo hc kovaataloo
Oujea! Sit irtoo parempaa kuvaa kuhan saan kledjut kasaa... *pelkääkameraa-hymynaamapallo*
Ja kaikkihan sitte äänestää mun "nättiä" pärstää!!! *tirsk*
Eiku oikeesti.. *hihu*

--
Jos olisin fiksu, olisin viisas

Jone

Posts: 8,258

#206 • • Jone Archibald Haddock
Tällä hetkellä ehdokkaiksi ehdotetuista n. 20% on lähettänyt kuvansa, josta kiitokset itse kullekin.

Kuvien lähettämiseen on 3 vuorokautta aikaa, joten toivottavasti mahdollisimman moni aktivoituisi vielä lähettämään omansa. *hihu*
Nasutin

Posts: 265

#207 • • Nasutin
Ehdotan itseni+ nickit Mav^ & Kata2

--
Nasulle käy joskus niin, että kun Ajattelee Asioita, ne ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä,
mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin!

Jone

Posts: 8,258

#208 • • Jone Archibald Haddock

Nasutin, 30.1.2006 12:32:
Ehdotan itseni+ nickit Mav^ & Kata2



Too late. *poks*

Kannattaa lukea threadiä taaksepäin.
Nasutin

Posts: 265

#209 • • Nasutin
Huomasin joo! :P

--
Nasulle käy joskus niin, että kun Ajattelee Asioita, ne ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä,
mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin!

Jone

Posts: 8,258

#210 • • Edited Jone Archibald Haddock

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 19:35:
Voi *jeesus* sentään!?



*ding*

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 19:35:
Eli ensin täytyy saada toi 5K kasaa ja sit jos jotain on, ni menee sinne "hyväntekeväisyytee"? Paljos sille mielenterveydelle onkaa menny tähän päivään mennessä näitä 2006-kalenterirahoja?

- tekeehymiöhyvää -



Ei tarvitse saada. Mä en esim. siitä rahasummasta, jonka itse pistin likoon tähän projektiin ja sen toteuttamiseen peri penniäkään takaisin ja kyseessä reilunkokoisen Helsinkiläisasunnon kuukausivuokraa vastaava summa. Myöskin Antti antaa myöten varsin reilun summan verran painokuluihin laittamiensa rahojen takaisinperimisestä.

Suoraan sanoen mun on todella hankala ymmärtää kirjoituksesi sävyä. Tämä projekti ei todellakaan ole mikään "Syöpäsairaiden tuki ry", jossa tekijät iskevät hillot taskuunsa ja pakenevat horisonttiin.

Tähän mennessä eteenpäin ei ole tilitetty mitään (eikä tilitetä ennenkuin myynti lopetetaan ja loppusumma on tiedossa) jo ihan siitäkin yksinkertaisesta syystä että kalentereita ja niiden myyntituloja on jälleenmyyjillä vielä ties kuinka.
Jone

Posts: 8,258

#211 • • Edited Jone Archibald Haddock

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 21:09:
Se sävy tulee sun omasta omantunnon soimauksesta.



"Mun omasta omantunnon soimauksesta?" Kerrotko mistä mun omantuntoni pitäisi mua soimata laitettuani reippaasti rahaa omista opiskelijahilloistani kuvausten toteuttamiseen ja tehtyäni noin kahden kuukauden täydet työpäivät töitä tämän projektin eteen ilman palkkaa? Musta on kettumaista edes tuoda näitä asioita esille, mutta pakkohan se näköjään on.

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 21:09:
Johonkinhan se 5K meni?



Jees? Puhut niinkuin oltais saatu jostain 5K ja hassattu se menemään - sitäkö tarkoitat ja niinkö luulet? Ihan meidän omista lompakoistamme se tuli.

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 21:09:
Enkä mäkään tod väitä, et teil olis ollu vääryydensaappaat jalassa tai huijaus mielssä, mut ainaki aasinhattu päässä ja itsetehostus kympillä, ja sellaisia on kaikkein helpointa huijata, ahneen jälkeen siis.



Ketä tässä nyt on sun mielestä huijattu ja missä olemme mokanneet? Lisäksi mua kiinnostaisi erityisesti toi kohta tosta itsetehostuksesta, koska mun mielestä sitä on vähäisessäkin määrin ilmennyt ainoastaan silloin kuin joku on siihen sun tavoin pakottanut ja silloinkin ainoastaan siksi, että se on näköjään sit kiva tulkita itsetehostukseksi faktojen kertomisen sijaan.

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 21:09:
Jos halvinkin on liian kallis, se pitää jättää ostamatta. TAI maksattaa sponsseilla.



Älä ihmeessä, herra Besserwisser ja "voinko tulla ensi viikolla neuvomaan asiassa, jonka mielestäni teet nyt hassusti ja maata sitä odotellessani sohvalla?" Luuletko etteivät nämä asiat ole liikkuneet mun ja Antin harvaissa aivomassoissa ja ettemme olisi näistä keskenämme puhuneet moneen otteeseen?

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 21:09:
Vaikka kuinka kiiltelis ja sanois "bling-bling". Nyt eivät ole saaneet kreisit lapset uusia pakkopaitoja, mutta bilettäjäkansa sai kalenterinsa, ehkä ne hullutki ottaa niitä vastaan ja tulee niitä tutkimalla järkiinsä.



*ding*

Avaisitko tätä hieman?

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 21:09:
Mun on hankala ymmärtää, miksei näitä asioita tuotu esiin kalenterin puuhamiesten toimesta vähintään yhtä kovalla liputuksella, kuin aloituksessa oli? Tällaisista asioista vaikenemisesta tulee just sellanen paskanmaku, et "mitäs täs nyt yritetään vähätellä", ja kuten sulle tuli fiilis, et mä yritän "paisutella" tapausta. Anqan kaa oonki jo jubannu privana, ja tuntuis olevan ongelman ratkaisut nyt paremmin ulottuvilla, jää nähtäväksi. Mut sitäki piti ravistaa! =D



Mistä asioista tässä nyt ihan tarkalleen ei olla puhuttu tarpeeksi avoimesti?

...ja kyllä, musta sä koitat nyt ihan silkkaa pahansuopuuttasi antaa ihmisten ymmärtää asioiden tilaksi jotain muuta kuin mitä totuus on ja vielä päälle oman älykkyytesi tyhjän korostamisen nimissä yrität väittää että tämä sävy kirjoitustesi tulkintaan tulisi "mun soimaavasta omastatunnostani." Nyt tuli kyl oikeesti *jeesus*-emoticonille ekaa kertaa käyttöä. *ding*

kuilu saa ehdot, 14.2.2006 21:09:
Ei, en ostanut, enkä aio ostaa. En ole ostanu ku yhden kalenterin, Tolkien kalenterin joskus vuonna viis ja kuus. Enkä pitänyt 2006 kalenterin ulkoilmeestä. Ja olihan se aika pliisu! =0 Siis jos esteettisiä syitä tarvitaan. En myöskään nauti tilanteesta, jossa te olette vaikeuksissa sen enempää. Mutta itsekritiikkiä kannattaa harjoittaa, ei kuitenkaan sitä itsesensuuria! =DDD

- hulluthymiöhuvit -



Et ostanut, et ottanut osaa tekemiseen, et tehnyt, et maksanut teettämisen kuluja - mitä muuten teit kun tätä tehtiin? Ottaen huomioon sen että katsot kuitenkin jälkikäteen asialliseksi lähteä hyökkäämään projektia vastaan ilman tietoa sen kulusta ja rahoituksesta haastan sut ottamaan osaa asiaan rahallisesti puolella siitä mitä itse tein siinä tapauksessa että projektin tuotto ei mielestäsi ole tyydyttävä. Tämän ei pitäisi olla kohtuutonta ja halutessasi voit lahjoittaa haastesumman toki muuhunkin hyväntekeväisyyskohteeseen mikäli valitsemamme ei tunnu sopivalta.

Mitä tulee itsekritiikkiin, niin joskus kannattaisi miettiä onko kohtuullista vaatia enemmän sellaista ihmisiltä joiden nykyisestäkään itsekritiikin määrästä ja tasosta sinulla ei rehellisesti ajatellen ole pienintäkään käsitystä.

-hyväthymiöhuomenet-
Jone

Posts: 8,258

#213 • • Jone Archibald Haddock
Mä asetan tän nyt ihan muiden ihmisten käsiin:

A) "Saanx mä elää" ja jättää Iwon omaan arvoonsa

vai

B) Onko tässä asiassa jotain niin kysymyksiä herättävää että pitäis vastatakin?

Meen tässä venaillessa vetämään vitun päähäni ja hukuttamaan itseäni paskaojaan.
demonchild

Posts: 302

#214 • • demonchild Crazy/Beautiful

domi, 15.2.2006 15:10:
Mä en tajuu *ding*


....tarviikohan? *ding*



En mäkään! Just tagging along for the ride *nauru* Ihmiset

--
Kiitos ja anteeksi

Jone

Posts: 8,258

#216 • • Jone Archibald Haddock

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:24:
Et saa



Niin vähän ajattelinkin. *joo*

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:24:
kuka on antanu sulle luvan puhutella mua lempinimeltä?



Sinä itse.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:24:
Mikset kysynyt jo aiemmin muilta, ni olis säästytty monelta paskalta.



Olis kyl pitänyt tajuta.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:24:
Ja siis pitääkö mun tulkita, kun et kykene suoraan puheeseen, et väität yhä, et mä valehtelen tietoisesti tässä asiassa???



Ai et kun en kykene. Kyllä mä kykenen ja sen on tämäkin forumi saanut tuta monesti naurettavissakin määrin.

Mä en missään väitä sun valehtelevan, mutta sen sijaan kyllä väitän että leimaat tätä projektia harvinaisen ikävällä tavalla ja täysin tarkoitushakuisesti käyttäen keinoja jotka ovat vähintäänkin kyseenalaisia. Lisäksi esität täysin vääriä veikkauksia asioista, joista emme ole suuressa ilkeydessämme toimittaneet sulle täysiä tietoja ja otaksut että teemme näin koska meillä on jotain salailtavaa. Missähän se silmienpyörityshymiö taas olikaan?

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:24:
Ja vielä yks1 asia, voisit poistaa kaikki mun kuvat Sessionsista. Kyl mäki osaan olla herkkis.

- seivaajahymiökeravalta -



Voisinko? Joo, voin poistaa heti kun kaivat esiin sieltä ne kuvat ja ilmoitat missä gallerioissa niitä on. Ton avatarisi (jonka siis olen sulle pyynnöstäsi aikoinaan tehnyt kuvasta jonka olen pyynnöstäsi ottanut) osaat varmaan itsekin vaihtaa toiseksi niin ei tarvitse sietää sitäkään.

*piis*
anqqa

Posts: 4,032

#217 • • anqqa tirehtööri

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:49:
Okei. Tässä siis se postini VIELÄ kerran, josta kaikki alkoi:
---
Voi *jeesus* sentään!?

Eli ensin täytyy saada toi 5K kasaa ja sit jos jotain on, ni menee sinne "hyväntekeväisyytee"? Paljos sille mielenterveydelle onkaa menny tähän päivään mennessä näitä 2006-kalenterirahoja?

- tekeehymiöhyvää -
---



tähän väliin pieni täsmennys. 5K oli karkea arvio projektiin kuluneesta rahasta, jonkun verran yläkanttiin, ei siis se summa mikä meidän pitää saada takaisin ennen kuin roposia kolahtaa valitsemaamme kohteeseen - suuren osan kuluista tekijät kattaa kiltisti omasta pussistaan ottamatta myyntikuluista kaikkea nollatason saavuttamiseks.

totta, lopullinen painotarjous olisi pitänyt ottaa ennen projektin käynnistämistä, nyt lopullinen hinta oli enemmän mitä alussa suuntaa-antavasti saimme tietää, mistä tietenkään ei voi syyttää ketään muita kuin meitä itseämme. lopullisten kustannusten selvittyä laskimme että 40% painetuista kalentereista vähennämme kustannuksiin, loput 60% + jullaribileiden lahjotuslaatikko (noin 20e, kiitos lahjoittaneille) menee aikanaan eteenpäin kunhan myynti 'lopetetaan'.

ja näillä näkymin myös tekeillä uusi kalenteri, jolloin ei voi täysin sanoa että projekti epäonnistui totaalisesti kun lahjoitettavaa ei välttämättä toivottua määrää tulekaan - nyt on kumminki ensimmäinen tehty, virheitä tehty ja niistä opittu, ihmisten tietoisuutta lisätty ja mahdollisuudet seuraavalla kerralla huomattavasti paremmat. hieman sopimattomana esimerkkinä tekihän amazon.comikin ensimmäiset vuodet jättitappiota ja nykyään porskuttaa iloisesti voitolla :D ja sama pätee moneen muuhunkin 'sarjaan', aina klubeista alkaen..

alunperin ideanahan oli tehdä 'hetken mielijohteesta' 'hauska kalenteri' josta porukka saattais digata ja jotta siitä olis jotain hyötyäkin kuin pelkkä nice to have ja julmetusti (enemmän mitä odotettiin) vaivaa, päätettiin sitä myydä hyväntekeväisyyteen, mikä tuntui varsin mukavalta ajatukselta. ensin siis EI ajateltu että mikähän olis paras tapa kerätä mahdollisimman suuri summa rahaa hyväntekeväisyyteen, vaan tuo hyväntekeväisyys valittiin koska emme kumpikaan halunneet tehdä tätä itsellemme rahasta, eikä maineesta/julkisuudesta - uskoakseni molemmat pääpahikset on jo sarallaan 'riittävän tunnettuja' siinä mielessä että moisen tempauksen tekeminen pelkästään itsensä promoomisen ois aika naurettava ajatus (tämä niille ketä sitä mahdollisesti epäilee). eli suuret pahoittelut mikäli kalenterin 'markkinointi' oli pahasti harhaanjohtavaa ja jeesustelevaa tässä suhteessa.

jone, korjaa vapaasti mikäli jossain olen väärässä, etenkin viimeinen kappale on puhtaasti omaa pähkäilyä.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

remotion

Posts: 5,283

#218 • • remotion nostatus guru

Jone, 15.2.2006 15:18:
Mä asetan tän nyt ihan muiden ihmisten käsiin:

A) "Saanx mä elää" ja jättää Iwon omaan arvoonsa

vai

B) Onko tässä asiassa jotain niin kysymyksiä herättävää että pitäis vastatakin?

Meen tässä venaillessa vetämään vitun päähäni ja hukuttamaan itseäni paskaojaan.


A
Jone

Posts: 8,258

#219 • • Jone Archibald Haddock

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
Omatuntos soimaa siitä, että sun primaarinen motiivi tehdä kalenteri ei ilmeisesti ollu hyväntekeväisyys, en siis tiedä tai ole varma tästä, se oli sekundaarinen, enkä edes sano, että se olisi huono asia, jos seurauksena myös tulee rahaa vähäosaisille. En väitä, enkä ole väittänyt, enkä tule väittämään, että teillä olis ollu joku rahanhuijaaminen mielessä, en.



No itseasiassa mun omatuntoni ei soimaa tai ainakaan soimannut mua tosta kyseistä asiasta juuri mitenkään. Oon sen verran moniongelmainen ihminen, että mulla on päällimmäisenä ihan muuta murehdittavaa asioista, jotka tekevät musta huonon ihmisen.

Pitäisikö mun omatuntoni sitten soimata tosta? Kyllä, jos lähdetään miettimään asiaa niin projekti on lähtenyt liikkeelle kuviosta ”tehdäänkö kalenteri, josta saatava tuotto lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen” sen sijaan että se olisi lähtenyt kuviosta ”lahjoitetaanko rahaa hyväntekeväisyyteen ja koitetaan kerätä sitä tekemällä kalenteri”, joten olet oikeassa – itse kalenteri oli ensimmäinen/primäärinen juttu idean poksahtaessa pihalle ja tuoton lahjoittaminen hyväntekeväisyyteen tuli vasta toinen ollen siten sekundäärinen. Tekeekö se ideasta jotenkin vähempiarvoisen? Minä en tiedä, mutta mikäli jonkun mielestä tekee niin sitten oon valmis ottamaan siitä sen taakan omalletunnolleni muiden siellä jo kummittelevien haamujen päälle.


kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
"Hassasitte menemään" on oikea ilmaisu. Toistan, tun urpo, ku et osaa lukea ja sulla tosiaan on ilmeisesti joku piiloagenda selvittämättä ittes kanssa: en usko, että teille tuli milloinkaan mieleen edes tienata kalenterilla, siis muutoin kuin hyväntekeväisyyteen.



Omiapa olivat rahamme ja siinä mielessä vapaasti käytettävissämme. Mulle on nyt tullut sun postauksista vähän sellainen fiilis että uskot niiden rahojen tulleen jostain muualta ja että me oltais vastuuntunnottomasti viskattu ne tuuleen – oonko mahdollisesti tulkinnut väärin?

Ollaan me tässä Antin kanssa itsekin naureskeltu, että kätsympää meille kummallekkin olis ollut vaan lahjoittaa tuhat euroa lompakoistamme suoraan sinne hyväntekeväisyyteen ja lähteä kaljalle. Ei olis tarvinnut tehdä infernaalista liki oman kantokyvyn ylittävää työmäärääkään tai kinastella siitä koitetaanko nyt tällä proggiksella suurentaa skenemeisseleitämme. Musta sekin on varsin harmillista jos susta tolta tuntuu, mutta vakuutan etten koe siihen tarvetta varsinkaan tällaisin keinoin kunnes mulle joku tulee ilmaisemaan että pelaan liian pienellä vehkeellä, huonosti ja liian harvoin.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
Häh, et siis tiedä, MISSÄ ootte mokanneet??? Huh, huh.

Teitä on huijattu, kun maksoitte niin vitusti siitä kalenterista. Teitä on huijattu, kun huijasitte itsenne moiseen ryhtymään. Ja vieläkin huijaatte itseänne, jos väitätte, ettette ole missään mokanneet.



Ihan rehellisesti en todellakaan tiedä missä ollaan mokattu ellei meidän mokaksemme sitten lasketa sitä, että meillä oli ja on halu yrittää kovasti vaikka tiedot, taidot ja edellytykset kaikkien projektien maksimaaliseen onnistumiseen eivät välttämättä olekaan riittävät. Pitäiskö siis oikeasti lakata yrittämästä ihan vaan siks et se olis helpointa, mukavinta, kätevintä ja siitä ei tulis schaibaa niskaan?

En myöskään koe että meitä olisi huijattu. Kyllä, kalenterin painaminen maksoi paljon, mutta se on asia jolle ei oikein voi muuta tehdä kuin pyytää tarjoukset useasta paikasta ja teettää ne siellä josta ne halvimmalla irtoavat tai jättää teettämättä. Painattaminen on kallista – varsinkin kun kyseessä on A3-kokoinen nelivärinen, kaksipuolinen ja 13 arkkia käsittävä tuote.

Kukaan ei huijannut meitä tätä tekemään. Meillä voi kummallakin viirata vähän nupissa kun moiseen hommaan lähdettiin (tosin täytyy myöntää et aliarvioin itse asiaan liittyvän työmäärän karkeasti pieleen ja jos olisin tiennyt mikä se oikeasti on niin en olisi varmaan sitä Antille tällä aikataululla ehdottanut), mutta kummatkin oli ja on siinä mukana täysin vapaaehtoisesti ja omasta halusta.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
Mä en puhu siitä, että teillä oli oikeasti puhtoiset päämäärät, en, uskon vakaasti, että niin oli. Vaan siitä, että ette myönnä omaa ja skenen exhibitionismia, ikään kuin sillä ei olisi ollut mitään tekemistä tämän proggiksen kanssa. Tuli hieno kalenteri kyllä, mutta ensisijainen tavoitehan oli kerätä kalenterin avulla rahaa Mielenterveysseuralle, eiköstä vain?



Koitan kovasti hahmottaa mitä mahdat tarkoittaa tässä yhteydessä mun omalla exhibitionismilläni, koska usko tai älä niin ei mulla kyllä ole tai ollut perseenkään halua tuoda itseäni tai edes juurikaan tota omaa webbisaittiviritelmääni esille. Skenen exhibitionismista taas kyllä siinä mielessä on kyse siinä mielessä että joo, mä halusin tuoda kuvin esille bilettäjiä koska se on mulle luontevin tapa jolla ajatus kulkee. Kuten olet saattanut havaita niin oon jossain määrin kiinnostunut tosta valokuvaamisesta. ;)

Loppu tosta kappaleesta tulikin käsiteltyä jo aiemmin? Toki oltais voitu minimoida kustannukset ottamalla SESSIONS2:sta ja Klubituksen galleriasta bilekuvia, liimata ne valmiin kalenteripohjan päälle ja kopioida tuotos salaa mun mutsin duunipaikalla tjsp mut enpä nyt sit tiedä olisko se palvellut tarkoitusta juuri sen paremmin jos kuitenkin haluttiin kalenteri tehdä ja tuottoa lahjoitettavaksi saada. Pelkkää lahjoitettavaksi päätyvää tuottoa palvelevia asioita taas olis varmaan ollut jopa iso nippu ja niistä vaivan määrän & tuoton suhde olis lienee parhaiten kohdannut siinä et oltais vaan avattu suoraan ne lompakkomme ja unohdettu koko proggis.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
Ensi viikolla? Ööööh, ilmaisin mielipiteeni asiasta anqalle kauan ennen kalenterin varsinaista tekemistä?



On ihan hyvä että sulla on asiasta mielipide, mutta voin vakuuttaa että mikään julkituomistasi asioista ei sinänsä tule meille uusina uutisina vaan olemme keskustelleet Antin kanssa näistä asioista hyvinkin ekstensiivisesti kalenterin ollessa tuotantovaiheessa.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
Ja vittu, millä oikeudella sä väität, et mä vaa makailen sohvalla? On kuule ihmisillä muutaki tekemistä, ku ottaa bilekuvia, tehä bilekalentereita, ostella bilekameroita tai runkata bileitsetuntoa, tun Lesserwisser.



Harmillista että koet mun tekemäni asiat vähäpätöisiksi ja motiivikseni niiden tekemiseen oman itsetuntoni pönkittämisen. En mä tähän osaa oikein muuta sanoa.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
Ja olen myös kuullut, että ennen kalenterin valmistusta olitte "95% varmoja" siitä, että menee pieleen. Se ei sitten vaikuttanut päätökseenne, että luopuessanne viime metreillä hankkeesta, olisitte vaikuttaneet "luusereilta" ja olisitte varmasti joutuneet pilkkaajien hampaisiin? Ja huom! en olisi ollut siinä joukossa.



Tossa olet väärässä siinä mielessä että meistä kumpikaan ei ole kokenut asian menevän pieleen. Kyllä, olemme tunnustaneet keskinäisissä keskusteluissamme sen ettei kalenterin tuotto ja sen eteen nähtyn vaivan määrä tule ainakaan tämän vuoden kalenterin kohdella kohtaamaan. Totta, en halunnut tämänkään tiedostaen sutia santaan pääsääntöisesti siksi että luovuttaminen ei oikein tule helposti multa vaikka luovuttamatta jättämisen kustannukset (enkä puhu euroista tässä) mulle itselleni olisivatkin melko kovat.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
En luule. MUTTA koska kyseessä EI ollut täysin yksityinen projekti, eli siis se hyväntekeväisyys aspekti, se tarvitsee myös julkisen dialogin mennessään pieleen. Jos se olisi ollut menestys, niin siitä olisimme varmasti kuulleet capslokkien kirkunan säestämänä.



Olet oikeassa – totta kai oltais kerrottu kovaan ääneen jos meillä olis tässä vaiheessa selkeästi kasassa tuhansia euroja lahjoitettavaksi, koska musta se olis hemmetin kiva uutinen kerrottavaksi.

Valitan jos projekti ei sun mielestäsi ole ollut tarpeeksi läpinäkyvä, mutta ainakin multa itseltäni on puuttunut sekä ajalliset että henkiset resurssit siihen, että olisin projektin jokaisessa vaiheessa sanasta sanaan tiedottanut suunnitelmistamme ja suoraan sanoen se ei mielestäni myöskään ole erityisen olennaista kaikin kohdin ja osittain se voisi olla jopa haitallista tulevaisuuden suunnitelmien kannalta.

kuilu saa ehdot, 15.2.2006 15:08:
Esim noista kuluista. Ja motiiveista. Koska et edes itse huomaa mitään virhettä tapahtuneen (ks aiemmin)? Jos ensisijainen syy on kerätä rahaa mielenterveyspotilaille, ja he eivät saa yhtään, se on perseestä. Näinhän tosin ei ole vielä tapahtunut, tehän voitte huolehtia kulungeista ihan itse ja antaa bruttotulot sinne Mielenterveysseuralle?



Mut mehän tehtiin nimenomaan juuri näin? Eli siis maksettiin viulut omasta pussistamme ja joka ikinen euro, jonka tuottona saamme menee nimenomaan sinne hyväntekeväisyyteen? Edes tämä ei ole koko totuus vaan hyväntekeväisyyteen menevä summa ei ole laskettavissa kaavalla ”tuotto – kulut” vaan ”tuotto – (kulut - ~2ke).”

Tähän väliin mun on nyt ihan pakko lopetella vastauksen kirjoitus, koska pitäis mennä salille crossing-tunnille vetkuttelemaan lanteita ettei tule 7e sakkoa menemättä jättämisestä, mut palaan astialle ehtiessäni jos passaa.
Jone

Posts: 8,258

#220 • • Jone Archibald Haddock
Antti olikin jo näköjään omalta osaltaan vastannut asiaan vastausta kirjoitellessani ja siihen mulla ei ole mitään korjattavaa. Samoilla linjoilla ollaan. *joo*