Vittuileeko työnantaja?

99 posts, 5 pages, 35,509 views

Yallu

Posts: 1,910

#1 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi
Olen ollut samassa työpaikassa nyt kaksi vuotta, myyjänä osastolla. Kaikki on mennyt hyvin, ainakin omasta mielestäni. Tiedän missä mitäkin on, tunnen tuotteet ja varaston (ehkä paremmin kuin kukaan muu koko osastolla, osastopäällikkö mukaan lukien), olen kokenut asiakaspalvelija ja osaan myydä. Muutama viikko sitten minulle ilmoitettiin, että minut siirretään kassalle.. Kassalle! Nyt istun kassalla, perse homeessa, kahdeksan tuntia päivässä, koko talon parhaiten palkattuna kassana.

Vittuileeko työnantaja sinulle?
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#2 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather
Jaa kun en tiedä työnantajasi ja sinun välistä henkilöhistoriaa niin paha sanoa.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Bio

Posts: 4,429

#3 • • Bio The Bullies / Pinky
Se on kateellinen ku ei oo niin hyvä duunis kuin sä.. sit se yrittää pätee siin et siirtää sut kassaan. Onks siel muita saanu siirtoja eri tehtäviin?
aikkis

Posts: 102

#4 • • aikkis
Työnantajalleni, joka on Yhdysvalloissa perustettu vakavarainen henkilöstönvuokrausyritys, näyttää olevan mahdoton tehtävä niinkin olennainen asia, kuin palkanmaksu. Kahtena edellisenä palkkapäivänä ei ole palkkaa näkynyt, lupauksista huolimatta.

Kolme viikkoa olen yrittänyt saada palkkaani.
Ottivat sitten tänään sieltä yhteyttä ja minua syytettiin, etten ole lähettänyt heille tarvittavia tuntilistoja, mikä oli sinänsä hassua, kun puhelun aikana he kuitenkin myönsivät, että tuntilista oli tullut perille työnantajalleni.

Tässä ei enää ole puhe auttanut.
Minä olen ollut tänään valehtelematta aamukahdeksasta puoli viiteen puhelimessa TEK:in juristin ja työnantajani kanssa vuorotellen. Ihmettelin työnantajalleni jo, että pitääkö minun pärjätä kahvipalkalla?

Pauhaaminen kannatti lopulta, koska nyt työnantajani lupasi maksaa palkan ensi viikolla. Sen sitten näkee, pitääkö tämä lupaus.
Oliwer

Posts: 799

#5 • • Oliwer

Yallu
Vittuileeko työnantaja?



Kuulostaa erikoiselta ettei siirtoasi kassalle ole mitenkään perusteltu.
Vaikea noilla lähtötiedoilla arvioida onko kyse kiusanteosta tms. kuitenkaan.
Kannattaa tiedustella, mistä johtuu. Vaikea kuvitella että huippumyyjä siirettäisiin kassalle, tai muihin tehtäviin ykskaks, jos et ole duunissas mokaillu, tai "astunu kenenkään varpaille" tms.

Sama raha tulee kuitenkin myös tuosta työstä(?), niin eikö se ole parempi vaihtoehto kuin kengänkuva persuuksis?
Yallu

Posts: 1,910

#7 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Bio, 2.11.2005 18:30:
Se on kateellinen ku ei oo niin hyvä duunis kuin sä.. sit se yrittää pätee siin et siirtää sut kassaan. Onks siel muita saanu siirtoja eri tehtäviin?



Ainoastaan osa-aikaisia työntekijöitä on siirretty. Vakituisesta henkilökunnasta ainoastaan minut.
Oliwer

Posts: 799

#9 • • Edited Oliwer
Oletko nuorin, uusin, niistä vakituisista tms? Ajattele asiaa siltä kantilta, että johtoporras on tajunnut sun asiakaspalvelukyvyn ja joustavuuden. Sä tulet toimeen ihmisten kanssa, moni vanhapieru (ikänsä tehny samaa hommaa) ei kelpaa kassalle kumminkaan.
Tuo voi olla myös tarpeen sanelema tilapäisratkaisu. Mikään ei kieli että sun pitäis kuluttaa kassatuolii eläkeikään.
Sun taidot tiedetään ja saatat palata myyjäks taas myöhemmin..
Vaihtelu virkistää, nyt oot nähny myös ton puolen..
Juhgu

Posts: 7,921

#10 • • Juhgu Virnistelijä
Kesätöistä on vielä todistus ja pari palkkakuittia saamatta. No, vastahan on marraskuu.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Yallu

Posts: 1,910

#11 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Oliwer, 2.11.2005 19:32:
Oletko nuorin, uusin, niistä vakituisista tms? Ajattele asiaa siltä kantilta, että johtoporras on tajunnut sun asiakaspalvelukyvyn ja joustavuuden. Sä tulet toimeen ihmisten kanssa, moni vanhapieru (ikänsä tehny samaa hommaa) ei kelpaa kassalle kumminkaan.
Tuo voi olla myös tarpeen sanelema tilapäisratkaisu. Mikään ei kieli että sun pitäis kuluttaa kassatuolii eläkeikään.
Sun taidot tiedetään ja saatat palata myyjäks taas myöhemmin..
Vaihtelu virkistää, nyt oot nähny myös ton puolen..



En ole uusin, enkä ole nuorin. Juuri keväällä palkkani neuvoteltiin uusiksi, koska vastuualueeni laajenivat huomattavasti..
keisha

Posts: 1,394

#12 • • keisha bullet with butterfly wings
Meillä ainakin vittuilee. Mulla on 15h/vko sopimus. Syksyllä ilmoitin, että olisin halukas tekemään lisää tunteja, koska lopetin opintoni ja tarvitsen kipeästi rahaa. Pomo ilmoitti, ettei lisätunteja heru. Samaan aikaan osastolle on kuitenkin palkattu kaksi työntekijää, joilla kummallakin on 20 tai 30h/vko sopimus. Olen ollut kyseisessä työpaikassa myyjänä kolme ja puoli vuotta, ja olen yksi osaston pitkäaikaisemmista työntekijöistä. Hallitsen tuotealueen ja saankin auttaa muita tämän tästä. Nyt joulukiireiden tullessa pomo tiedusteli ketkä kaikki tahtovat lisätunteja. Olin tietenkin heti ekana heiluttamassa kättäni, että MINÄMINÄMINÄ! Kuinka ollakaan, osastolla ei kuulema riitä tunteja. Jouluapulaisia sinne kyllä palkataan. Jouduin siis toiselle krääsäosastolle joulunajaksi, vaikka uskon että musta olisi ollut paljon enemmän hyötyä varsinaisella osastollani. Tiiminvetäjä ja perehdyttäjäkin sanoivat etten saisi lähteä, mutta minkäs teet kun rahaa on kipeästi saatava.

Tämä samainen pomo on ilkeä muillekin. Aamutäydentäjämme haki myyjän paikkaa, jolloin pomo oli repinyt tämän työhakemuksen silmien edessä ja todennut että sulle ei täältä myyjän duunia heru. Toinen työkaveri, joka lopetti tuolla, sai odotella työtodistustaan yli kuukauden, ja kun se saapui siinä oli kengänjälki päällä. Vastaavia tapauksia löytyy vaikka kuinka, pomolla on selkeästi tietyt silmätikut joille se ilkeilee. Tekisi mieli tehdä asialle jotain, mut pelkään saavani todella paskan työtodistuksen jos ryhdyn johonkin toimiin :/

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Nacu

Posts: 1,293

#13 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Sanaakaan en ole varsinaisten työnantajieni kanssa vaihtanut, vaikka firmassa (kahden ukkelin perustama/omistama (?) osakeyhtiö) olenkin ollut jo 4 kk... Eivät ole tulleet edes esittäytymään.

Joten ei ne paljon vittuile eikä kiittele. Eipä ne taida edes tietää kuka olen. Enpä minäkään heitä tuntis, ellei joku ois joskus sanonu, että "BTW, toi omistaa tän paikan!" *nauru*

Ja ne kuitenkin aina vuorotellen hengaa siellä työpaikalla melkein joka päivä. Ois mun mielestä ihan mukavaa joskus vaihtaa pari sanaa liittyen työasioihin. Mutta jos herroja ei kiinnosta, niin miksi minua pitäisi?

Näin turhauttavaa meillä. Olen vain osa oravanpyörää.

Kai sekin voidaan laskea vittuiluks. *ding*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Kalle

Posts: 479

#14 • • Kalle Kiusankappale

Yallu, 2.11.2005 18:26:
Vittuileeko työnantaja sinulle?




Turha miettiä tuollaisia, senkun vain vaihtaa työpaikkaa jos on sellainen fiilis että duunissa ei pääse hyödyntämään omaa osaamistaan täysin.
ezzy

Posts: 8,060

#15 • • ezzy Droid-pappa
Vittuilu on työnteon kerma. Vittuilen takaisin kyllä aika urakalla. Enkä ole ajatellut lähteä firmasta kulumallakaan. Kolmatta vuotta puurretaan, aika menee kuin siivillä.
Hupsu

Posts: 1,005

#16 • • Edited Hupsu

Yallu, 2.11.2005 18:26:
Olen ollut samassa työpaikassa nyt kaksi vuotta, myyjänä osastolla. Kaikki on mennyt hyvin, ainakin omasta mielestäni. Tiedän missä mitäkin on, tunnen tuotteet ja varaston (ehkä paremmin kuin kukaan muu koko osastolla, osastopäällikkö mukaan lukien), olen kokenut asiakaspalvelija ja osaan myydä. Muutama viikko sitten minulle ilmoitettiin, että minut siirretään kassalle.. Kassalle! Nyt istun kassalla, perse homeessa, kahdeksan tuntia päivässä, koko talon parhaiten palkattuna kassana.

Vittuileeko työnantaja sinulle?


Edit: Koko sen ajan, kun olen ollut tämän saksalais-yrityksen palveluksessa, olen tullut erittäin hyvin toimeen kaikkien kanssa, tavaratalon ylintä johtoa myöten. Hieman ennen siirto-ilmoitusta, tavaratalojohtaja vaihtui, enkä ollut tavannut kyseistä henkilöä..


Anteeksi epätarkkuuteni..



Sut on vaan lineaarisesti optimoitu jonnekki muualle jonku talousmatemaatikon ansiosta. Heijja hei ihmisyys vaan.

Mut käytännössä jonkunhan _on_ istuttava siinä kassalla. On se sinä tai joku muu. Näin työnanatajan mielestä.

Käytännössä nykyajan työntekijä lasketaan numerona tiettyyn exelin luukkuun ja sen mukaan etitään sille sopivin paikka organisaatioissa. Aika sairasta touhua IMO.

Edit: Toka "kappale".

--
Päivän mietelause?

remotion

Posts: 5,283

#17 • • remotion nostatus guru

Yallu, 2.11.2005 18:26:
Nyt istun kassalla, perse homeessa, kahdeksan tuntia päivässä, koko talon parhaiten palkattuna kassana.



Oletko keskustellut jo uuden johtajan kanssa? jos et niin mene heti huomenna, tietysti asiallisesti mutta selkäsuorana, sano tämä sama että tilanne on näin ja tälläisenään sietämätön. osaan enemmän, miksi minun ei anneta tehdä sitä mitä osaan parhaiten.
Yallu

Posts: 1,910

#18 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Remotion, 2.11.2005 20:28:
---
Yallu, 2.11.2005 18:26:
Nyt istun kassalla, perse homeessa, kahdeksan tuntia päivässä, koko talon parhaiten palkattuna kassana.

---


Oletko keskustellut jo uuden johtajan kanssa? jos et niin mene heti huomenna, tietysti asiallisesti mutta selkäsuorana, sano tämä sama että tilanne on näin ja tälläisenään sietämätön. osaan enemmän, miksi minun ei anneta tehdä sitä mitä osaan parhaiten.



Yritin keskustella asiasta uuden johtajan kanssa ja hän lupasi ilmoittaa koska hänellä olisi aikaa. Seuraavana päivänä (vanha)osastopäällikköni tuli luokseni ja sanoi johtajan sanoneen, että minä keskustelen osastopäällikön kanssa ja hän sitten johtajan kanssa, ei hänen aikansa riitä joka asiaan..
Yallu

Posts: 1,910

#19 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Kalle, 2.11.2005 20:16:
---
Yallu, 2.11.2005 18:26:
Vittuileeko työnantaja sinulle?

---



Turha miettiä tuollaisia, senkun vain vaihtaa työpaikkaa jos on sellainen fiilis että duunissa ei pääse hyödyntämään omaa osaamistaan täysin.



Liian hyvä palkka. Kukaan ei maksa mulle tällaista palkkaa pelkän hakemuksen ja haastattelun perusteella.. Ikävä tosiasia..
remotion

Posts: 5,283

#20 • • remotion nostatus guru

Yallu, 2.11.2005 20:34:
---

Yritin keskustella asiasta uuden johtajan kanssa ja hän lupasi ilmoittaa koska hänellä olisi aikaa. Seuraavana päivänä (vanha)osastopäällikköni tuli luokseni ja sanoi johtajan sanoneen, että minä keskustelen osastopäällikön kanssa ja hän sitten johtajan kanssa, ei hänen aikansa riitä joka asiaan..



Tässä sun kannattaa pitää varasi, ehkä tuo tosiaan toteutuu, mutta itselläni vanhassa duunissa oli semmonen ikävä tilanne, että kun halusin puhua palkasta niin toimitusjohtaja sanoi että se ei ole hänen asiansa, juttele talouspäällikön kanssa, ja talouspäällikkö sanoi että "toimitusjohtajahan ne päättää"... että sillee...